iPon Hírek

A közösségi vásárlások miatt nő az online piac

Dátum | 2011. 08. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

A KutatóCentrum elkészült az idei E-Shopping Report-tal, amely arról számol be, hogy a közösségi vásárlást kínáló oldalak jóvoltából a korábbihoz képest jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18 és 64 év közötti aktív internetezők körében.

Dinamikusan növekszik az online piac

A tavalyi év folyamán az internetezők közül mindössze 48% vásárolt egy év alatt legalább egyszer a világhálón keresztül, idén azonban már 61%-uk döntött az online vásárlás mellett, ami jelentős növekedésként fogható fel. Online vásárlás tekintetében az elmúlt 12 hónap folyamán a legaktívabbak a 18 és 24 év közöttiek, valamint a nők voltak. A hölgyeknek tavaly még csak 42%-uk, idén pedig már 65%-uk vásárolt valamit online egy évben legalább egyszer.


Érdekesség, hogy az internetes vásárlók számának növekedésével az online tranzakciók száma szintén növekedett, de az arányok az ezt megelőző év adataihoz képest nem változtak. Az online vásárlók 87%-a vásárol legalább háromszor egy évben a világhálón keresztül, 25%-uk pedig még hatnál is több alkalommal választja az internetet, ha valamilyen termékre szüksége van.

A felmérésben résztvevőket arról is megkérdezték, hogy az előző 12 hónap folyamán pontosan mi volt a legfőbb oka annak, hogy interneten keresztül vásároltak. Az első helyen a gyorsaság és az egyszerűség szerepelt, majd ezt követték a kedvező árak. A megkérdezettek felénél az is fontos szempont volt, hogy a kiszemelt terméket csak online módon tudták beszerezni.

Érvek és ellenérvek


Természetesen arra is megpróbáltak válaszokat találni a felmérés készítői, hogy egyes emberek miért nem vásárolnak interneten. A többség azzal érvelt, hogy egyszerűen nincs szükségük az interneten keresztüli vásárlásra, míg a második legtöbbet felhozott indok az volt, hogy egy-egy terméknél hiányzik a személyes megtekintés élménye, így ezekben az esetekben nem opció az online vásárlás. Sokan félnek még attól is, hogy bankkártyájukkal visszaélnek: a harmadik leggyakoribb oka az internetes "nem vásárlásnak" az, hogy a kártyatulajdonosok egyszerűen félnek megadni bankkártyájuk számát. Ez utóbbi tekintetben azért volt némi  előrelépés a korábbi felmérésnél begyűjtött tapasztalatokhoz képest: korábban a "nem vásárlók" 40%-a féltette bankkártya számát, a legutóbbi felmérés alkalmával pedig már 26% volt ez az arány. Ettől függetlenül a legtöbben még mindig a kézbesítéskori fizetést részesítik előnyben.


A rendszeresen internetezők között - attól függetlenül, hogy vásároltak-e már online, vagy sem - egybehangzó vélemény, hogy az online vásárlás egyik legfontosabb előnye az, hogy nem kell a nyitvatartási időhöz igazodni, illetve sorban állni. További előny, hogy az árak könnyedén és gyorsan összehasonlíthatóak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. Maxcube
2011.08.10. 13:19
Hát igen,fejlődik a világ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. prohlep
2011.08.10. 14:39
Online vasaralas, kozossegi portal, ezeket ismerni velem. De mi az a "kozossegi vasarlas"? Tobben vasarlunk egyutt? Egyutt csocsalgatjuk a valasztekot vasarlas elott?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Emberfej
2011.08.10. 15:31
Valaki árulja már el mi az a "közösségi vásárlás".
Rendelek online aztán kiposztolom valahova?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. grrrgo
2011.08.10. 17:12
Ha még nem hallottál a közösségi vásárlásról akkor ugorj ide.
http://www.bonuszbrigad.hu/

Nagyjából az jelenti ha tömegesen vásároljátok pl.100 vevő akkor az adott árut olcsóbban kapjátok meg. Általában szolgáltatásoknál lehet ezt eljátszani, hiszen termékek esetén van előállítási költség, de pl. a fodrásznál nincs.
Tipikus win-win eset: vevő is jól jár és a boltot is fel lehet futtatni vele (ingyen reklám). Remélem most már érthető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!