iPon Hírek

A külcsín fontosabb a belbecsnél

Dátum | 2010. 09. 16.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Bár az okostelefonok eladási számai dinamikusan emelkednek, az eddigi hazai tapasztalatok azt mutatják, hogy a felhasználók döntő többsége korántsem aknázza ki a készülékek tudását. Elsősorban hívások lebonyolítására, illetve sms-ek küldésére-fogadására használják ezeket a telefonokat a vállalati szektorban is - derül ki a BellResearch legfrissebb, a magyar vállalatvezetők, illetve it-szakértők körében végzett kutatásából.

Amerikai statisztikák szerint öt éven belül minden eladott készülék okostelefon lesz a tengerentúli piacokon. Európában, ha nem is ilyen mértékű, de hasonlóan erőteljes bővülést prognosztizálnak a gyártók és szolgáltatók. Az említett trendeknek megfelelően Magyarországon is egyre többen lesznek azok, akik már ilyen készülékkel fognak telefonálni, azonban szinte csak telefonálni. Sajnos a mobilok smart funkcióit - a böngészéstől kezdve a levelezésen, az alkalmazások letöltésén át a könyvolvasásig, az RSS-ig vagy a blogolásig - kevesen használják rendszeresen idehaza. Az okostelefonok hazai vállalati alkalmazására is ugyanez a jellemző - fejtette ki Sugár Mihály, a BellResearch munkatársa egy rendezvényen, s előadásában azt is kiemelte, hogy a céges készülékként használt okostelefonjaikon keresztül a munkatársak leginkább csak hívásokat bonyolítanak, illetve sms-eket fogadnak és küldenek, talán csak az e-mail- és naptárfunkciók használatában látható némi előrelépés. Az egyéb okostelefonos alkalmazásokat viszont szinte figyelmen kívül hagyják a készülékek tulajdonosai. Ennek legfőbb magyarázata az lehet, hogy a vállalatvezetők még nem látják az okostelefonok helyét cégük infokommunikációs rendszerében, és ebből fakadóan a legtöbb helyen az üzletfejlesztést, illetve az it-struktúra fejlesztését szolgáló stratégiában sem kapott szerepet az okostelefon. Az okok egyrészt adatbiztonsági aggodalmakra vezethetőek vissza, másrészt a szoftverfrissítési nehézségekkel, a mobilok korlátozott it-támogatásával függnek össze. A Mobile Device Management szolgáltatással az okostelefonok és a rajtuk tárolt információk, alkalmazások, illetve a kommunikációs folyamatok védelme és flottamenedzselése is megoldható. A készülékek jobb hatásfokú integrációját ugyanakkor az infokommunikációs szakemberek döntően a cloud computing megoldások elterjedésében látják.

A BellResearch felmérése szerint a hazai vállalatok döntéshozói adott összeghatár vagy a készülékek funkcionalitása alapján választanak okostelefont kollégáik számára. Utóbbi esetében a választékot szűkítheti a technológiai kötöttség (például ha a vállalaton belül már vannak Blackberryk, akkor az új készülékek sem lehetnek iPhone-ok vagy Android alapú rendszerek).

A kutatás azt is megállapította, hogy miután az okostelefon-alkalmazások döntően kihasználatlanok a vállalati kultúrákban, a készülékkel kapcsolatos elvárások is inkább a designra korlátozódnak és kevésbé a tartalmi szolgáltatásokra. Ezért is ítélték fontosnak a megkérdezettek a presztízst sugárzó külsőt, illetve a jól látható, nagy kijelzőt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!