iPon Hírek

A leghatásosabb reklám a fejlesztők szerint

Dátum | 2014. 09. 17.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

The Game Developers Conference (GDC) szervezői közzétették felmérésük eredményét, amely alapján kiderül, hogy a fejlesztők szerint a platformok tulajdonosai és a Youtube-os arcok a leghatásosabbak játékaik reklámozásához. A Youtube-ról régóta tudja mindenki, hogy a legjobb eszköz arra, hogy segítségével felhívják a figyelmet az új játékok megjelenésére. A megkérdezettek szerint a leghatásosabbnak az bizonyult, ha egy játék megjelent az olyan digitális boltok fő oldalán mint a Steam vagy a PlayStation Network, és emellett Youtube-on hosszú bemutató és végigjátszás videók láttak róla napvilágot. A megkérdezett fejlesztők 36,6%-a tartotta a platformtulajdonosokat a leghatékonyabbnak, 24,8%-uk az ismert Youtube-osokat. A közösség bevonása 15,6% szerint a leghasznosabb, a játékokkal foglalkozó népszerű weboldalak 14,5%-ot kaptak. Érdekes módon a fejlesztők nagyon nagy része, 73,4%-a értett egyet azzal a kijelentéssel, hogy a platformtulajdonosok nem tesznek meg mindent annak érdekében, hogy a játékokat jobban meg lehessen találni boltjukban. Bár a fejlesztők a Youtube-ot hatékonyabbnak tartották, mint a hagyományos sajtót és médiát, csak 55,75%-uk gondolta úgy, hogy a Youtube-osok véleménye megbízhatóbb, mint a médiáé. A marketing költségekkel kapcsolatos kérdésekre is tanulságos válaszok születtek. A megkérdezettek 47,5%-a használta fel költségvetésének 10%-át vagy ennél kevesebbet reklámra, közülük 17% gondolta úgy, hogy ez nem volt elég erre a célra. Maga a játék, a reklám, vagy mindkettő miatt lesz egy cím sikeres? 69,3% egyetértett azzal, hogy a jó reklám és a jó játék egyaránt fontos a sikerhez. 23% azt a választ adta, hogy a játék minősége fontosabb, mint a reklám, és csupán 7,7%-uk gondolta úgy, hogy a reklám a legfontosabb.
A reklám a fontosabb vagy a játék?
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. mikej95
2014.09.17. 16:12
Érdekes számok, én mint fogyasztó viszont úgy találom, hogy a nagy teszt oldalak, a "híres" Youtube videósok hazudnak és platform tulajdonosok mint a vízfolyás. Ellenben a "próbaverzió" mindig megbízható információforrás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. nedcoleman
2014.09.17. 18:13
Egy játszható demó a végső verzióból mindennél többet mond és pont.
(nem az alfa- és bétatesztekről van szó...)
Ennél több reklám nem is kell.
S érdekes, hogy a leghatásosabb reklám a téma...
Szerintem egy innovatív játék eladja önmagát, azt az értéket képviseli ami a dolog esszenciája.
(A szénnéhypeolt játékoktól meg egy idje távolságot tartok)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Avisto
2014.09.17. 18:36
Engem azért zavar "kissé" hogy bár a reklámok 99%a el se jut hozzám (nem mintha hiányozna) de ha megveszek egy terméket mégis ki kell fizetnem vele a reklámozásának a költségét is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nedcoleman Avist...
2014.09.17. 18:50
Bármit megveszel - ezt teszed.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Trolltaxi
2014.09.17. 20:53
Jó bornak is kell a cégér - tartja a mondás. A játékiparral néha csak az a baj, hogy a tavalyi lőrét palackozzák újra (és nem mindegyik bor nemesedik az évek során), illetve a cégér jóval nagyobb, mint a borozó maga. Teccikérteni...

Az pedig, hogy a megkérdezettek 47%-a a költségvetésük 10%-a alatt költött reklámra (és csak ezek 17%-a kevesellte ezt), önmagában nem jelent semmit. Nyilván nem fog kimutatás készülni az összes fejlesztő összes játékának költségvetéséről, de ha arra gondolunk, hogy pl. egy COD, a BF, a Destiny, vagy úgy általában a nagy cégek mekkora összeget fordítanak erre... Eleve a fejlesztőknek több, mint a fele többet költ, mint 10%, (és ugyan hol állnak meg? 15? 25? 30?) és abszolút értékben ez vajon hány millió dollár lehet évente?

Márpedig a marketingre költött pénz nem sokat tesz hozzá a játék minőségéhez...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gabesz7630 Troll...
2014.09.19. 11:37
Konkretan semmit.
Es maximalisan igazad van.
Nallam az agyon hypeolt jatek alapbol gyanus.
Igy pont az ellenkezo hatast valtja ki.
Pl éljen resolution erosen gyanus 0 jateknak igerkezik tele baromsaggal.
A jo jatek eladja magat megveszik paran es futotuzknet terjed, hogy jo (max a kivulallo nagyon casulelek fulebe nem jut el).
Mig a fost hypeolni kell, hogy a verpistik elorendeljenek veszettul.
A ketto kozti kulonbseget az eladasi statisztika gorben is latni lehet.

Sok termeknel meg azt erzem, ha nem lenne tobb millios reklam koltseg akkor a fenmarado osszegbol jobb minosegu termeket vagy ugyanazt olcsobban lehetne eloalliatni es akkor lehet eladna onmagat.
A merketing fontossagat szerintem valami idiota marketinges talalta ki, hogy munka nelkul lehessen jo fizetesert elhelyezkedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!