iPon Hírek

A lila ERP-szállító

Dátum | 2009. 11. 25.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Áprilisi lapszámunkban már beszámoltunk az IFS Enterprise Explorer nevű új felhasználói felületről ERP-rendszerükhöz. Milyen újdonságokról tud beszámolni ezzel kapcsolatban? - A legfontosabb fejlemény, hogy 2009. július 10-én - korábbi terveinknek megfelelően - megjelent az IFS Enterprise Explorer (IFS EE) 1.

0-s, azaz első általánosan elérhető verziója. Azóta természetesen már több ügyfelünk használja éles üzemben az új felületet. Közülük az egyik a rendkívül szerteágazó tevékenységi körrel rendelkező egyesült államokbeli Chief Industries, amely még 2008 novemberében kezdte használni az akkor még béta fázisban lévő felületet. A Chief Industries nemcsak az első IFS EE-felhasználók között volt, de az új felület fejlesztése során is együttműködtünk velük.

Ezek szerint bevonták az ügyfeleiket a fejlesztésbe? - Igen. Az IFS fejlesztési filozófiájának szerves része az ügyfelekkel való közös munka. Valójában az új fejlesztések nagy részét eleve egy konkrét ügyféligény indukálja. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy azokban az iparágakban, amelyekre különösen fokuszálunk, rendelkezünk olyan ügyfelekkel, amelyek a saját iparáguk élvonalába tartoznak, így az ő működési módjuk, igényeik az egész iparágra nézve mérvadóak. Ezen ügyfelek igényeire tehát különös figyelmet fordítunk, és bevonjuk őket az igényeik kielégítésére fejlesztett funkció vagy megoldás fejlesztési folyamatába is. Így már az első általánosan elérhető verzió valódi megoldást fog nyújtani az ügyfelek problémáira, nem kell megvárni, míg a csupán IFS-fejlesztők által elképzelt megoldás továbbfejlesztésre kerül az első visszajelzések alapján.

Mi az ügyfelek tapasztalata az IFS EE-felülettel kapcsolatban? - Nos, örömmel mondhatom, hogy rendkívül kedvezőek. A már említett tizenhárom telephellyel rendelkező Chief Industries például az IFS EE használatát kedvező tapasztalatai alapján a jelenlegi háromról valamennyi telephelyére ki fogja terjeszteni. Engedje meg, hogy szó szerint idézzem Jay Gnuse-nak, a Chief ERP-projektmenedzserének szavait: "Az intuitív és ergonomikus felület egyaránt elvarázsolja az alkalmi és a tapasztaltabb felhasználókat, valamint jelentősen csökkenti a szükséges tanulási időt. Az alkalmi felhasználók önállóbban dolgozhatnak, míg a tapasztaltabbak kihasználhatják az IFS Enterprise Explorer haladóbb lehetőségeit. Le voltunk nyűgözve attól a támogatástól, amelyet az IFS-től kaptunk a tesztelési periódus során, a felület alkalmazását az egész vállalatra ki fogjuk terjeszteni".

Itthon is elérhető az új felület? - Néhány jelentősebb fejlesztéssel jövő év elején fog megjelenni az IFS EE új verziója, a hazai ügyfeleinknek már ezt fogjuk kínálni. Fontos megjegyezni, hogy azon ügyfeleink, amelyek az IFS Applications legújabb, 7.

5-ös verzióját használják, igen egyszerűen válthatnak majd az új felületre.

Úgy értesültem, hogy a közelmúltban megváltozott cégük arculata is. Mondana erről néhány szót? - Immáron huszonhat éve, hogy néhány svéd egyetemista Linköpingben megalapította az IFS céget. Első projektjük egy karbantartási megoldás bevezetése volt az egyik svéd atomerőműben. Azért, hogy az ügyfél által szabott rövid határidőre, de mégis maradéktalanul végezhessék el a munkát, sátrat vertek egy közeli parkban, így két műszakban dolgozhattak. Az alapítók által lefektetett értékek máig érvényesek, az IFS az utóbbi évtizedben világcéggé és minden tekintetben egyenrangú versenytársává vált a világ vezető ERP-szállítóinak. A jövőnkbe való befektetésünk látványos megnyilvánulása arculatunk megújítása. Új arculatunk büszkén hirdeti a két és fél évtized sikereit, a vizuális megjelenés cégkultúránkat sűríti magába, amely ezáltal lemásolhatatlan, eltulajdoníthatatlan és nem utolsósorban megvásárolhatatlan.

Említette, hogy az alapítók által lefektetett értékek máig érvényesek. Melyek ezek? - A létező legegyszerűbb megoldásra törekvés, elhivatottság, szakmai hozzáértés. E három fogalommal jellemezhető leginkább az alapítók első projektjükben mutatott hozzáállása, és ez a három dolog képezi az IFS értékeit ma is. Nem változott filozófiánk az ügyfélkapcsolatok tekintetében sem. Az alapítók a szó fizikai értelmében is közel voltak az ügyfélhez azáltal, hogy a telephelye közelében vertek sátrat, de az ügyfelekkel való szoros együttműködés ma is tevékenységünk alapja. Együttműködünk ügyfeleinkkel a fejlesztésben is, mint ahogy erre az új IFS Enterprise Explorer felület fejlesztése is kiváló példa.

Milyen elemek alkotják az új arculatot, miről ismerhetjük fel önöket? - Új arculatunk alapszíne a lila, amelyet előző logónk hátteréből már jól ismerhetnek, ez a szín jelképezi kultúránk folytonosságát, mely egyben a szenvedély piros, valamint a megbízhatóság kék színének keveréke is. A lila szín, valamint új logónk képezik megújult arculatunk alapjait, ami minden olyan eszközön megjelenik, amely üzeneteinket a külvilág felé közvetíti. Október 21-től a névjegykártyánkon, e-mail-aláírásunkon, levélpapírunkon, prezentációinkon, mindenhol az új grafikai elemeket használjuk már, azonban ez csak a kezdet, hiszen az arculatváltás egy folyamat, ami folytatódni fog a következő hónapokban is, egészen addig, amíg 2010-ben weblapunk is teljesen meg nem újul.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!