iPon Hírek

A Microsoft adja ki a Rise of the Tomb Raidert

Dátum | 2014. 12. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az E3 után még csak időleges exkluzivitásról volt szó A júniusi E3-on robbant a bomba, miszerint a Rise of the Tomb Raider exkluzivitást kapott az Xbox-platformokra. Hamarosan kiderült, hogy valójában csak időleges exkluzivitásról van szó, mind a Square Enix, mind pedig Phil Spencer, az Xbox-részleg főnök elmondta, hogy az üzletnek van egy "időtartama". Később Darrell Gallagher, a Crystal Dynamics fejese úgy nyilatkozott, a Microsoft már az első (új) Tomb Raidertől kezdve nagy potenciált látott a franchise-ban, és az időleges exkluzivitásból mindenki profitálni fog, elvégre magasabb költségvetésből tud majd minőségibb játékot készíteni a stúdió. "Egy olyan nagy partner, mint a Microsoft segíteni fog abban is, hogy a Tomb Raider cím visszakerüljön a legnagyobb játékok közé". Ezzel párhuzamosan Phil Spencer is egyértelművé tette, hogy az újjáélesztett Tomb Raider-sorozatot az Uncharted ellenfelének tartja, így az exkluzivitás megszerzése számukra logikus, hiszen így az Uncharted 4-nek tudnak kihívót állítani a 2015-ös ünnepi szeonban. Spencer szerint próbáltak a Microsoft belsős stúdiói is hasonló TPS-akciójátékot készíteni, ám egyik sem érte el a szükséges minőségi színvonalat, ezért kerestek külsős partnert.
Tomb Raider csak Xboxra? Most azonban úgy tűnik, némileg változott a helyzet. Tegnap Aaron Greenberg azt írta Twitteren, hogy a Microsoft Studios adja ki a Rise of the Tomb Raidert, amire pár órával később a Square Enix reagált egy hivatalos közleménnyel. "Igen, a Microsoft fogja kiadni a Rise of the Tomb Raidert az Xboxra. A Microsoft mindig is nagy potenciált látott a Tomb Raiderben, és a jövőben még több támogatással állnak be a játék mögé, mind a fejlesztést, a marketinget és a disztribúciót is tekintve. Úgy hisszük, ez a helyes irány ahhoz, hogy a Tomb Raider franchise újra a játékipar legjobbjai között legyen." Úgy tűnik tehát, hogy a Microsoft a kezdetinél jóval nagyobb befektetést helyezett a Rise of the Tomb Raiderbe, és a tény, hogy most már a kiadói feladatokat is ellátja, erősen valószínűtlenné teszi, hogy a játék megjelenhet majd PlayStation-platformokra. Persze láttunk már karón varjút: az eredeti Mass Effectet például szintén a Microsoft Studios adta ki, öt évvel később mégis megjelenhetett PS3-ra. Továbbá szintén érdekes lesz a PC-s változat sorsa: azt már láttuk, hogy több, eredetileg Xbox One-exkluzív játék később megjelent PC-re, más kiadók közreműködésével.
A Street Fighter nem kellett a Microsoftnak Hasonló exkluzivitási üzlettel kapcsolatban éppen pár napja kavart nagyobb port a Street Fighter 5, ami kizárólag PS4-re és PC-re jelenik meg. Phil Spencer ezzel kapcsolatban azt írta Twitteren, hogy folyamatosan felmerülnek üzleti lehetőségek, de nem érdemes mindegyikre lecsapni, főleg akkor nem, ha házon belül megvan a megfelelő kihívó - ez pedig a Microsoftnál a Killer Instinct. Ez pedig azt sugallja, hogy a Capcom a Square Enixhez hasonlóan házalt egy kört, és extra befektetést keresett a játékhoz. Valahol mindkettő logikusnak látszik: úgy tűnik, hogy a nagy japán kiadók egyre kevésbé tudnak a nyugati közönség számára AAA-kategóriás konzoljátékokat finanszírozni és megfelelően marketingelni, sokkal hatékonyabbak lehetnek egy nagy, nyugati partnerrel - főleg most, hogy az otthoni konzoloknak Japánban szinte végük. A Street Fighter egyébként sokak szerint már kvázi halott (nagyon szűk körben népszerű) a műfajon belül, és igazán csak úgy tudott anyagilag sikeres lenni, hogy szemérmetlenül adogatták ki belőle az újabb és újabb, egymástól alig különböző verziókat (Super, Ultra). Ezzel szemben a Tomb Raider esetében más a helyzet: a játék több mint 5 millió példányban kelt el, ám ennek ellenére csak a Definitive Edition-változatok megjelenése után hozott tényleges hasznot, és nem teljesítette a kiadó üzleti elvárásait. Emögött vélhetően a hatékonyságbeli problémák miatt megszaladt játékfejlesztési büdzsé lehet, amihez nem kizárt, hogy a multiplatform fejlesztésnek is köze van. A játék végül öt platformra jelent meg, viszont ahhoz képest az 5 és 6 millió közötti eladott példányszám tényleg nem a legfényesebb, ez pedig vélhetően a rossz vagy nem megfelelő marketingre vezethető vissza, elvégre a játék a kritikusoknál kiemelkedően jól teljesített (tőlünk is 90%-ot kapott). Így tehát logikus, hogy a Square Enix inkább a Microsoftra bízná a marketinget és a terjesztést, valamint a vállalat szoftvermérnökeire támaszkodna a fejlesztés megsegítésére - továbbá nyilván a platformok visszavágása is könnyebbséget jelenthet.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. m76
2014.12.09. 20:24
Álmodozzanak csak, akkor se vennék Xbonet ha az lenne az egyetlen létező játékplatform.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. TheM374
2014.12.09. 20:26
Forza Horizon 2 az egyetlen amiért megérné
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Crytek01
2014.12.09. 20:52
Eladás miatt jól beszopják ezzel.

Multiplatformként nagyobbat ütne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nemlehet
2014.12.09. 21:23
Nekem nagyon tetszett a reboot bár köze nem volt az eredetileg marketingelt dologhoz. Az egy túlélő jellegű játék lett volna ahol az életben maradásért is tenni kell, ehhez képest 1x a tutoriálban vadásztunk terminátorként irtottuk katonák százait. Ennek ellenére szórakoztató volt, jó hangulatú és nagyon szép úgyhogy elnézzük neki.
Remélem azért csak annyira lesz XOne exclusive mint a Ryse, mert amúgy el fog hasalni a sorozat. A fiataloknak nem mond semmit a brand, az öregek meg nem ezt a Tomb Raidert szerették meg szóval igazából nincs kifejezett célközönsége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tibaimp
2014.12.09. 22:08
Remélem megjelenik pc-re is, mert nekem az új Tomb Raider nagyon bejött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kerty
2014.12.09. 22:12
90%... háát nem volt rossz az tény, de mint TR nálam felsült. Elszórakoztatott arra a pár órára és tényleg csudaszép volt néhol, de ha előre tudom milyen akkor nem játszom végig. Megvenni biztos nem érte meg, szóval ha innen nézzük nem is volt olyan rossz a marketing. Megtarthatja az M$ tőlem, de cserébe kitolhatná pc-re a halo remakeket már...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Reinkz tibai...
2014.12.09. 22:18
Szerintem az összes fiatal tudja hogy lara corft egyenlő a dekoltázzsal és azt is hogy ez a tomb raiderhez kötődik

Nekem bejött a stílusa látványos volt és érdekelt a story, hosszú idók óta és máig az egyetlen játék amit végig toltam és azt hiszem ez a gta5ig így is marad
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tb.smile
2014.12.10. 00:30
Szerintem szerethető az "új" Lara. Elvégre nem lehet mindig ugyan azzal a dologgal eladni valamit. Nekem speciel jobban tetszett a reboot mint mondjuk az Underworld, pedig azért az sem volt olyan rossz. Az meg, hogy megérte e megvenni? Nos én elsőre "kölcsönzött" verzióval játszottam végig. Másodjára és harmadjára már a sajátommal.
Szerintem ezzel válaszoltam is. De persze kinek mi.
Valami baromira jól esik , hogy az elmúlt másfél évben egyetlen végigjátszott és kipróbált játék sem volt kalóz cucc. Lehet nem a megjelenéskor veszem meg de ha tetszik akkor megtisztelem a készítőket és magamat is azzal, hogy eredeti.

Az Xbox exkluzivitás pedig marhaság. Eleve nem értem, hogy egy olyan cég aki a PC-ből szedte meg magát , az miért kezeli úgy ezt a platformot mintha csak a szükséges rossz lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. lif3tim3
2014.12.14. 17:08
Én értem rosszul, vagy tényleg konzolhoz lesz kötve? Ettől még nem fogok Xboxon butulni. Nem hiszem, hogy a PC-s felhasználók ezért áttérnének. Megint eltelik 1-2 év és a környezetet le lehet virtualizálni PC-n, akkor majd kijátszom azt is. (:
(minden részt kitoltam eddig, kivéve a köztes megoldást, a Guardiant. ez utóbbit meguntam.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. predike07
2014.12.15. 12:55
Mint PC-s felhasználó csak annyit mondok: Áldja,vigye az Xbox.
Nem lesznek álmatlan éjszakáim mert nem jön ki PC-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!