iPon Hírek

A Microsoft hamarosan a DirectX 11-ről tárgyal?

Dátum | 2008. 07. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | NOTEBOOK

Sokan még a DirectX 10.0 és a DirectX 10.1 közötti különbségekről beszélnek, a Microsoft azonban már a következő generációs megoldásra, a DirectX 11-re készül. Az új verzió tulajdonságaival kapcsolatban egyelőre nem szivárogtak ki pontos és hivatalos információk, viszont az már tudható, hogy először a Gamefest 2008 keretein belül ül le tárgyalni a szoftveróriás az új DirectX változattal kapcsolatban.


A DirectX 11 hivatalos bejelentésére is ez említett rendezvényen kerül sor, amelyet Seattle-ben rendeznek július 22. és július 23. között. A rendezvényre az érdeklődők a hivatalos weboldalon keresztül jelentkezhetnek, a belépő ára 550 dollár, ám ha július 18. után szándékozik valaki megvenni a jegyet, akkor már 650 dollárt kell fizetnie. A DirectX 11 fontos téma lesz az augusztusban megrendezésre kerülő Nvision konferencián is, ahol az Nvidia tárgyal majd a partnerekkel az új DirectX változattal kapcsolatban.

Hogy mit hoz az új DirectX? Talán egységesített hardveres physics API-t? Vagy új és különleges renderelő megoldásokat? Ez egyelőre sajnos rejtély. Az új DirectX változattal kapcsolatban még csak pletykaszintű információk vannak, amelyek szerint többszálú renderelést igen, de valós idejű sugárkövetést (ray tracing) nem támogat majd a vadonatúj API.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Iceman
2008.07.10. 12:32
SZVSZ pont azért sürgetik a Dx11-t mert a 10 nem volt "sikeres". Gondoljunk csak bele, milyen plusszt adott a Dx10??? Nem hozott nagy újításokat.

Szerk.: Miért van az a fura érzésem, hogy csak a Vienna fogja támogatni? (vagy a Windows 8)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. leviske
2008.07.10. 13:19
(Iceman @ 2008 Jul 10, 11:32) SZVSZ pont azért sürgetik a Dx11-t mert a 10 nem volt "sikeres". Gondoljunk csak bele, milyen plusszt adott a Dx10??? Nem hozott nagy újításokat.

Szerk.: Miért van az a fura érzésem, hogy csak a Vienna fogja támogatni? (vagy a Windows 8)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. leviske
2008.07.10. 19:53
(Vendég_Myke_* @ 2008 Jul 10, 17:25) aprofimate, ez tényleg így van, annyira minimális amúgy is a különbség, hogy az nevetséges. Csak FPS-ben látszanak a különbségek. Remélem dx11 felé lesz valami fejl?dés, mert ha megint elkezdi az NV az aktatáska tologatását akkor megint ott tartunk, ahol most.


Nyugi... a DX11-et valószin?leg olyan keményen megfogja határozni a MS, hogy nem nagyon tud majd elkanyarodni az nV.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Alamos
2008.07.11. 07:37
(mihaly.hermann @ 2008 Jul 11, 06:09) Másik oldalon azt olvastam, hogy a DX11 az R600-ban (is már jelen lév?) alkalmazott módszert jobban fogja támogatni, mint az NV karijai, vagyis, amit már írtak, hogy az ATI a jöv? felé tekintget, és az alapján építi a karijait, és ha szerencsénk lesz, akkor a DX11 már az ATI-t jobban fogja támogatni, mint az NV, vagyis az NV hiába adja ki a DX10.1-es kariját még idén, jöv?re (vagy mikor is jön ki???) adhat ki új DX11-es karikat...

Nekem ez a véleményem... Arról amit olvastam.
Igazából ATI szokta els?ként alkalmazni az új Shader verziót, a DirectX-ben is volt párszor ez, eddig az nV mindig a brutális számítási teljesítményével tudott ragyogni. Igaz a textúrázást, élsimítást mindig is lenézte. Most már kezdi kapisgálni, hogy akinek ez a szempont, az a másikat veszi. Ha nem márkah?, akkor úgyszintén a vételár miatt...
Nem véletlenül elemezgetik az nV és ATI közötti videókártya eladásból származó profit megoszlását már pár éve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. danee91
2008.07.11. 10:09
Ahhoz, h az NV DX10.1-ben és DX11-ben hasonló teljesítményt tudjon felmutatni az ATI mostani kártyáihoz képest, nagyon új architektúrát kell kitalálnia. Gondolom most éppen ezen fáradoznak. Az ATI most könnyebb helyzetben van, neki nem kell olyan sokat dolgoznia a mostani kártyáin a DX11-hez(sztem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. leviske
2008.07.11. 12:48
(mihaly.hermann @ 2008 Jul 11, 07:35) Félig-meddig igazad van... de ebbe most ne menjünk bele!
Az ATI már 1-2 generációval ezel?tt is a jöv?be tekint?en tervezte a karijait! Ami ugye azt jelenti, hogy eddig a DX nem igazán támogatta, és most úgy néz ki (a cikkb?l), hogy az MS most "rájött", hogy az ATI a jöv?re nézve tervez, és az MS most elkészíti hozzá az 1X?bb programozást, és egyúttal a karit is jobban kihasználja! Vagyis az ATI karijai "értéktartóak", míg az NV-sek vehetnek új karit, ismét!!!
Vagy másképp fogalmazva, az MS most jött rá, hogy az ATI a jöv? technológiáját kezdte el használni, míg az NV a múltat dics?iti az "új" karikkal...

A MS nem rájött...az MS mondta neki, hogy hogy építse fel az R600-at, mivel már akkor is tisztában voltak vele, hogy nagyjából mi lesz a DX11-ben. Azzal az nV csak betett magának, hogy így megkeverte a a DX10 körül, mivel nem hiszem, hogy ennyire hamar jött volna a DX11...

Én most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy a StarCraft2 és a Diablo3 mennyire fognak a DX10.1-re támaszkodni. Ha full DX10.1-esek lesznek, akkor valószin?leg a 88/98-asokon kb. olyan sebességgel fognak futni, mint a HD26/36-osokon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!