iPon Hírek

A Microsoft nem kér többé pénzt az Xbox 360-as játék tapaszokért a fejlesztőktől

Dátum | 2013. 06. 27.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Microsoft még nem erősítette meg a hírt, de több fejlesztő is elmondta, hogy úgy tűnik megváltozik a hozzáállásuk. Korábban a fejlesztőknek fizetnie kellett, amikor elküldték játékukat a Microsoftnak ellenőrzésre, aztán ha a cég engedélyezte a játékot, egy frissítést lehetőségét még ingyen biztosította. Ez nem fog változni, viszont a további frissítésekkel járó újabb ellenőrző folyamat már ingyenes lesz, ez az Xbox Live Arcade játékokra és a nagyokra is vonatkozik. Vannak persze kikötések is, ha pl. egy frissítés többször nem megy át a procedúrán, akkor a Microsoft fenntartja a jogot, hogy felszámolja az árát. Mindezekkel együtt ez a változás pozitív, mivel kicsivel nyitottabbá teszi a platformot, a fejlesztőknek pedig nagy könnyebbséget jelent. Ha gonoszak lennénk, persze megkérdezhetnénk, hogy miért kellett ezzel az Xbox 360 megjelenése után hét évig várni? Rengeteg fejlesztő panaszkodott az évek során a tapaszok költségei miatt. Egy 2012-es interjúban Tim Schafer, a Double Fine főnöke megemlítette, hogy 40 000 dollárba kerül egy patch az Xbox 360-on. "Ennyit nem engedhetünk meg magunknak!"- mondta. Szintén 2012-ben történt, hogy a Fez egyik tapasza néhány játékosnál korrupttá tette a játékmentéseket. A játékot fejlesztő Polytron úgy döntött, hogy újra kiadja a tapaszt, mert a sima hibajavításhoz a teljes játéknak újra át kellett volna mennie a Microsoft jóváhagyási eljárásán. "Ha a Fez XBLA helyett Steamen jelent volna meg, a játékot két héten belül kijavíthattuk volna, és nekünk nem került volna semmibe. A tapasz hibáját pedig rögtön javítani tudtuk volna." - mondta az esetről a Fez fejlesztője, Phil Fish.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. MrFox
2013.06.27. 16:30
Futnak szegények a Sony után, de már késő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. xXdoki88Xx
2013.06.27. 17:32
MrFox na igen, akkor lenne még esélyük ha kivennék a kinectet és lehetne olyan verziót venni amihez nincs kinect, mondjuk 100 dollárral olcsóbban.

De közölték hogy az egész gép a kinectre épült, nélküle használhatatlan, így ez az opció nem fog összejönni, és ezzel a sony malmára hajtották a vizet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tomchee
2013.06.27. 17:43
Majd ha meglátják, h mi alkotott a pénztárnál az XboxOne, akkor majd hirtelen jön egy új XboxOne"SuperSlimEdition" kinect nélkül
Microsoftéknál manapság durván belehetnek tépve a marketingesek... o_O
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Balucsek
2013.06.27. 18:11
xoki88Xx: ugyan már korábban már nyilatkozták azt is, hogy a napi egyszeri online bejelentkezés is az XBOX sírkövébe van vésve és nem lehet megoldani anélkül, egy héttel később mégis úgy döntöttek, hogy amit kőbe véstek az inkább mégsem kell és elég lesz első bekapcsoláskor onlinenak lenni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nemlehet
2013.06.27. 18:52
Minden ilyesmi csak szoftveres korlát... Szóval mondjuk úgy, hogy puha kőbe van csak bevésve.

Mindig is csodálkoztam rajta, hogy miért olyan nehéz javítani a konzolos bugokat és miért nem foglalkoznak ilyesmivel a kiadók. Hát azért 40.000 dollár egy elég jó indok. Mondjuk ez gondolom eredetileg azért volt, hogy minél bugmentesebben jöjjenek ki a játékok, de ebből csak az lett, hogy bugos ÉS patch sincs hozzá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. MrFox
2013.06.27. 19:13
xoki : az ár szerintem a gazdasági előrejelzéseikbe is bekavarna, és százmillió dolcsi minuszban érzékenyen érintené a grafikonokat (egymillió eladott gépet számolva launchkor).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!