iPon Hírek

A "Molyneux-twitter" különös este

Dátum | 2015. 01. 06.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

Peter Molyneux-t alighanem keveseknek kell bemutatni. Az istenszimulátorai mellett a Fable szerepjáték-sorozatról ismert játékdesigner egyike az ipar legszínesebb alakjainak. Nyilatkozatainál visszatérő elem, hogy a játékaiba végül be nem kerülő elemekről áradozik, majd miután megjelent az adott program, látványosan kanosszát jár, és megesküszik, hogy a következő alkotásánál mindent meg fog tenni, hogy csakugyan megvalósítsa mindazt, amit akart. Ez természetesen soha nem történik meg, a sajátos ciklus pedig ismét előröl kezdődik a következő cím bejelentésekor (mindez persze nem jelenti azt, hogy a játékai mind rosszak, csak azt, hogy túl nagyot álmodik, utána meg jó ha a felét megcsinálja annak amit ígér). Legutóbb 2012-ben sikerült sokkolnia a világot, amikor többször is megismételte, feltett szándéka, hogy legújabb művével, a „Curiosity – What’s Inside the Cube?”-al százmillióan játsszanak, minden egyes nap. A helyzet iróniája, hogy a 22Cans csapata által „többjátékos szociális kísérletnek” nevezett program szerverei az első héten még kétszázötvenezer játékost is alig bírtak kiszolgálni. Molyneux apánk az ilyen helyzetek miatt igen gyakori céltáblája az internetes komikusoknak, ám amit David Capone művel 2009 júniusa óta, egyedülálló teljesítmény. A szintén a szakmában dolgozó Capone az évek során több mint ezeregyszáz, Molyneux jellegzetes stílusát parodizáló Twitter-bejegyzést írt, amiknek java része garantált röhögőgörcsöt okoz. A férfi, aki soha nem találkozott a neves fejlesztővel, állítása szerint azért kezdett bele a rendkívül szórakoztató üzenetek megírásába, mert az egykor világos elképzelésekkel bíró Molyneux-t egy tragikus alaknak tartja, aki még vásárlás közben is játékötleteket talál ki, felmondja azokat egy magnetofonra, aztán otthon igyekszik kiválasztani, melyik lehetne egy sikerprogram alapja. Az eszelős ötletek akkora sikert arattak, hogy 2012-ben egy game jam témái is lettek. Összesen közel 1000, a világ 32 pontján szétszórt fejlesztő igyekezett megvalósítani valamelyik képtelen koncepciót. Ennek köszönhető egyebek mellett a „Radioactive Multiplayer Baby Rocker Racing” és a „Pigeux” is.
Az esemény olyan jól sikerült, hogy 2013-ban megismételték, hasonló eredménnyel, mint egy évvel korábban. Végül pedig lássunk párat a legjobban sikerült ötletelésekből! - Egy játék, ahol egy lóval kell besurrannunk egy kórházba, hogy egy haldokló el tudjon köszönni a legjobb barátjától. - Egy olyan játék, ahol a rendőrként dolgozó apukát a lánya rajzai mentik meg munkájának végzése közben. - Egy MMO, ahol mindenki ajtó, és eldöntheti, kinyílik-e, vagy sem, ezzel gyakorolva hatást az NPC-k életére. - Egy olyan FPS, ahol ha abbahagyjuk a harcot, a hálás városlakók egy csodás és virágzó települést építenek számunkra. - Egy olyan program, aminél el kell kerülni a többi karaktert, nehogy lespoilerezzék, mi fog történni. - Egy alkotás, amiben passzív-agresszív módszerekkel kell elérnünk, hogy gyermekeinknek bűntudata támadjon, és meglátogassanak minket karácsonykor. A többi itt olvasható.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. Shinjiii
2015.01.06. 09:53
Hihetetlen, hogy ez a csávó érdemben nem csinál semmit, mégis középpontban van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. KatonaKM Shinj...
2015.01.06. 10:04
Megerősítettél, mert nem akartam azt írni, hogy ez a csávó hihetetlenül gáz a Bullfrog óta

Természetesen az ő istenségbe emeléséhez nagyban hozzájárulnak a magyar gamer újságok korabeli cikkei, akik azonnal ugrottak minden ilyen bejelentésre és hónapokig csak az önfeledt, kritikátlan fitymacsattogás (elnézést) hallatszott a szerkesztőségekből, hogy "Molyneux megcsinálja, fejlesztői napló, páratéan intelligencia, milyen király lesz ez a program, öcsém!" - persze meg is írták. Aztán mikor kijött a játék, a népek csak néztek, hogy mi ez a fos... El is vesztette a hitelét e túlmisztifikálás miatt, legalábbis a szememben.

Nem csinál semmit és beszélnek róla...pont mint Uhrin Benedekről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. m76
2015.01.06. 10:35
Ti el is olvastátok a hírt? Mert nekem úgy tűnik mintha nem arról beszélnétek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Tapir_606
2015.01.06. 10:54
nem vagyok híve az arc fikázásának, a Dungeon Keeper túl zseniális volt ahhoz, hogy ilyeneket megérdemeljen és ahogy anno utánaolvasgattam, jópár "újabb" projekje volt alulfizetett, vagy balf*sz határidős (lásd Black and White 1)
Curiosity szervertúlterhelése se az ő hibája, persze, hogy a finanszírozója nem fog 100milliókra felkészített szervert bérelni az indulás napjára, de Molyneux van ezért is fikázva
Godus lehet, hogy kalap szar (kritikák szerint), nem toltam, nem is nyilatkozom, de nem mindenért ő a felelős és azt a szarvihart, ami azonnal éri a mai gamerektől, amint kinyitja a száját, baromira nem érdemli meg akkor sem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Shinjiii
2015.01.06. 11:12
Igen, elolvastam. Hol itt a probléma? Róla szól a cikk.

Ennyi erővel senkit nem fikázhatnánk, hiszen mindenki tett le az asztalra kajak játékokat, szoftvereket, de mára már balfasz módjára fejlesztenek. Akkor a Ubisoft, vagy az EA miért érdemel köpködést? Dicsőítsétek őket is.

Nem a létfenntartást könnyítette meg Molineux, csak kieszelt pár játékot, amivel elszórakoztunk, ennyi. A játszótér feltalálóját miért nem emelitek egekbe?

Ami elmúlt, az elmúlt. Ma már lófaszt se csinál, mégis nyalogatod a portréit. Nem arról van szó, hogy őt fikázni kell, csupán arról, hogy voltak itt hasonlóan példátlan játékok is, azon darabok alkotóit meg nem említjük egy lapon ezzel az "Istennel".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.06. 11:53
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Zabalint Tapir...
2015.01.06. 11:56
Én már a Dungeon Keepert is rühelltem, de a Black and White-al mindent alulmúlt, szerintem az volt a világrekord abban a különbségben, hogy egy játékot hogyan harangoznak be, hogy milyen lesz, és hogy milyen lett valójában. Na meg a hazai sajtó akkor is dicsőítette és kamuzott róla, mikor már megjelent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. chimp
2015.01.06. 12:02
ummm, látom nem sikerült megragadnod a cikk, a game jam, vagy akár az előtted szólók mondandóját. De nem baj, legalább ide is írtál valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.06. 13:16
Nem tudom mit ártott neked a fickó, hogy még egy olyan hírnél is ami konkrétan az ekézéséről szól is az a problémád, hogy miért beszélnek róla nem érdemli meg.

És nem védeni akarom, én egyetlen játékát sem szeretem, amiket kipróbáltam egytől egyig pocséknak tartottam.

Nem tudom mivel emeltem egekbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zotya21
2015.01.06. 18:16
szerintem meg a Dungeon keeper 2 höz hasonló hangulatú tökéletes szinkronhangú játékot azóta sem adott ki senki

és igen pl keresztbetett neki az EA is amikor a dungeon keeper 3 készült volna

a Godus tényleg nem egy hűdeprofi játék de ha megnézed annak is egyedi hangolata és látványvilága van ami egyik játékhoz sem hasonlítható

még csak 53% os béta verzió és igen lasabban haladnak mnit gondoltam de egyedi és jó

persze dk3 nak jobban örültem volna
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Ereshkigal Zotya...
2015.01.06. 19:20
Mondjuk a DK2-höz Málinónak nem sok köze volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!