iPon Hírek

A netezők több mint háromnegyede vásárolt már online

Dátum | 2009. 09. 17.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Lendületben van az online piac: az internet penetráció emelkedése és az e-vásárlók számának bővülése mellett az elmúlt év során a vásárlások gyakorisága is növekedést mutatott - többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös E-Shopping Report elnevezésű felméréséből. Míg tavaly a legalább hetente internetezők 62 százaléka próbálta már ki a netes vásárlást, addig idén ez az arány 78 százalékra nőtt.

Mind az idei, mind a tavalyi vizsgálat eredményei szerint leginkább a 25-34 évesek, a férfiak, valamint az átlag feletti anyagi körülmények között élők élnek az online vásárlás lehetőségével. Az előző évi adatokhoz viszonyítva ugyanakkor nőtt a fővároson kívül élő e-vásárlók aránya.

A legkelendőbbek - hasonlóan az előző évhez - az elektronikai termékek, a CD-k, DVD-k, könyvek, valamint a ruházati cikkek. Emellett magas az utazással kapcsolatos termékek (repülőjegy, szállás vagy komplex szolgáltatások) és a színház-, mozi- és koncertjegyek iránti kereslet.

A netes vásárlások motiváló tényezői lényegében nem változtak: leggyakrabban a gyorsaságot, egyszerűséget és a kedvezőbb árakat említették a megkérdezettek. Az elutasítók többsége a termékek kézzelfoghatóságának hiányát emelte ki az e-shopping legnagyobb hátrányaként. Ugyanakkor az internet egyre több lehetőséget kínál ennek ellensúlyozására - például multimédiás termékbemutatók, fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítése, visszavételi garancia -, ezek kiaknázása segítheti az online vásárlás gyorsabb terjedését.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. gedezoli
2009.09.17. 16:10
VISSZA A HIRHEZ

A legviccesebb, hogy ezeket az online kérdőíveket nyereményjátékkal egybekötve szokták felajánlani. Az itt kitöltők többnyire csak a nyeremény miatt csinálják, és ha ilyen 50 oldalas kérdőívet raknak elé, akkor simán csak végigkattintgatja olvasás nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!