iPon Hírek

A PC a jövő hírnöke

Dátum | 2011. 07. 12.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az Epices Mark Rein nem olyan rég nyilatkozott a PC fontosságáról a jövő játékiparára nézvést: "Azon a ponton vagyunk a konzolok életében, ahol a PC jóval lehagyja őket teljesítmény tekintetében."

Ezzel az id Software-es John Carmack szavait visszahangozta, aki az E3-on azt mondta, hogy a PC tízszer erősebb a jelen generációs konzoloknál. "A PC mindig is a legfontosabb vezető platform volt" - folytatta Rein. Az Eurogamernek adott exkluzívban az Epic Games fejlesztői kiemelték, hogy minden játék alapvetőn PC-n íródik. "A PC-vel szimulálhatod a jövőt, tehetsz bele annyi hardvert, ami előrevetíti hogyan is néznek majd ki a jövő konzoljai."

Az Epic ezt demonstrálta is az idei GDC-n, egy látványos új Unreal demóval, mely a jövő csúcs játékait hivatott előrevetíteni jelenlegi PC-s technológiával. "Ez volt a mi szerelmeslevelünk a hardver gyártóknak. A következő generáció, ahogy mi elvárjuk, hogy kinézzen. Ha előretekersz egy vagy két évet, ez el kell fusson egy átlagos játékos gépén."

Ehhez jelenleg három GTX580 kell, hogy valós időben fusson


"Reméljük, hogy a konzolgyártók megnézik és rámozdulnak, hogy versenyképesek legyenek azzal, amilyen a PC lesz egy vagy másfél év múlva. Egy átlagáras PC, mert ugye a csúcs gépeken már most elérhetjük ezt a szintet."

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

83. Juliska
2011.07.12. 16:45
Rendben, hogy minden multiplatform játék PC-n kezdi karrierjét, de ha a dizájn konzolhoz igazított, akkor ezzel sokra nem megy a PC-s tábor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. XtreemX
2011.07.12. 16:55
Mi ez a hülye duma hogy 1-2 év... 5 év múlva se lesz alap gtx 480 teljesítményű gép....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. EHyde
2011.07.12. 16:56
"az Epic Games fejlesztői kiemelték, hogy minden játék alapvetőn PC-n íródik"
hmmm... akkor miért nem adnak ki minden konzolos címet PC-re is, hiszen ott van készen a PC-s program...
Ja, hogy a konzolban van a több pénz, akkor miért nem adják ki PCre 2-3évvel később amikor már konzolon behozta az árát(csak még több bevételt generálna, a nagy warez ellenére is, hiszen már készen van, mivel minden konzolos játék PCn íródik).
Ráadásul olyan cég mondja ezt aki pl a Gears of War 2-3 részét nem adja ki PCre... akkor inkább ne magyaráznának...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Turai
2011.07.12. 17:01
A konzolok előtt nagy jövő áll mivel sokkal könnyebb egy játékot rá optimizálni mint egy PC-re és nem elhanyagolható tény a vételáruk sem.
Persze ez nem azt jelenti, hogy a PC felett eljár az idő.
"Azon a ponton vagyunk a konzolok életében, ahol a PC jóval lehagyja őket teljesítmény tekintetében"
A játék piac sokkal inkább ketté fog válni olyan értelemben, hogy a bonyolultabb teljesítmény igényes játékokat PC-re míg a többit inkább konzolra fogják megjelentetni.
Egy példával is hagy szolgáljak.: Kész katasztrófa lenne ha konzolra megjelenne az X3.

Persze ez csak a személyes véleményem amit a jövő vagy igazol vagy nem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. JackFeryll
2011.07.12. 17:03
Igaz, hogy a játékot még nem láttuk, de elég gáz, hogy ehhez 3way GTX580SLI kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. _DiEGO_
2011.07.12. 17:20
A technika és technológia mindig előrébb van , mint amit a nagyközönség elé dobnak... szép is lenne ha ilyen mezei kártyákkal dolgoznának amit megvehetünk boltokba ... és ennek a demónak az elkészítését sem a múlt hónapban kezdték el ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. lackoo1111
2011.07.12. 17:30
Bocsánatot kérek,de ez a GDC Unreal demó baromi rondának tűnik a számomra .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. djdanee
2011.07.12. 17:37
Akkor nem tudod mit kell nézni lackoo
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Balucsek Xtree...
2011.07.12. 17:39
XtreemX: már most alap egy átlagos gamer gépbe a GTX480. Valamivel több mint 50-ért kapsz újonnan egyet. Egy gamer gépbe meg azért szerintem 50 körül szokás VGA-t venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. afterburne...
2011.07.12. 17:47
A konzolra írt programot mindenképpen PCn írják. Mondjuk C-ben ugye. Tehát az állítás igaz.
Van egy egyszerű öreg HD 4870em, akkor vettem, használtan, amikor már olcsó volt. Érdekes módon annyira nem sovány, mint azt az "idős" kora indokolná. Amiért nem menő már, hogy tudtommal nem tud dx11et... Három év múlva (kis túlzással élve) nem feltétlenül az okoz majd gondot, hogy vegyen az ember három 580-at, hanem hogy az akkori friss vasakban már dx13-at használnak és a programok is azokat a trükköket fogják kihasználni. De sebaj, vesz az ember egy 760ti-t 60k ért és vígan leveri a rendőrrobotot amiért megszakította a zavartalan dohányzását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. _DiEGO_
2011.07.12. 18:02
Igaz nem épp ide tartozó amit most linkelek , de nem semmi kis technika ... míg mások a felszállással próbálkoznak , addig [ő már jóval előrébb tart.] sry az offért - de szerintem látni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. lackoo1111
2011.07.12. 18:02
Akkor nem tudod mit kell nézni lackoo

Mezei PC játékosként nem fogok hasra esni a fény-árnyék hatáson , a karakterek kidolgozásán. Engem speciel az esős időjárás megjelenítése zavar . Nem valósághű. Nálam ez rontja az összképet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. JackFeryll
2011.07.12. 18:23
Az Unreal Engine pedig szerintem is túl csilivili, a valósághoz meg köze nincs, de hát a név úgy látszik ez esetben kötelez.
Persze előrelépés meg minden csak nem valósághű.
(fényekkel tényleg jól játszanak)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. myckie2
2011.07.12. 19:06
Fények, víz csapódása, vér fröccsenése 5*. De a játékokban sose lenne ilyen animált mozgás max a filmekben, ezért már elbukott az egész....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Kissrubee
2011.07.12. 19:17
Nem tetszik a karakterek kidolgozottsága...
Meg hát 580 Tri SLI azért drága, inkább hanyagolom a játékot, vagy 1024-768-on fogok majd játszani vele.
3 darab 580-nak fogyasztása is van, méghozzá eléggé nagy, szóval a villanyszámlát is megnyújtaná, no thanks!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. djdanee Kissr...
2011.07.12. 19:27
Azért nem kell annyira előre menni az évekkel, hogy szép játékot lássunk. Van már egy BFBC2
[LINK]
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. tkondor
2011.07.12. 19:38
Én nem szeretném, ha lenne egy olyan motor ami egy az egyben úgy nézne ki, mint a valóság. Kell egy határ. A játékról a szórakozás jusson eszembe, ne pedig a valóság....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. dongo84
2011.07.12. 19:42
Mondjuk azt nem értem, hogy miért olyan meglepő bárkinek is, hogy a PC-k most előrébb járnak mint a konzolok. Ez minden egyes konzolgenerációnak az életciklusában bekövetkezik egyszer...úgy középtávon, hogy teljesítményben hozza egy közepes teljesítményű gamer PC... aztán általában ki szokott jönni az új konzol, amit a PC-k 1- 1,5 évig nem tudnak rendesen befogni, ami nem is csoda, hiszen a konzolokban nincsen se PCI slot se CPU foglalat, cserébe egymás mellé pár centire integrálnak minden alkotóelemet, hogy kismillió szálon kommunikálhassanak egymással.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Saint
2011.07.12. 19:55
Te ne viccelj már, hogy kijön egy új konzol és a pc-k 1-1,5-évig nem tudják befogni?? ezt hol olvastad, mert ha ezt magadtól gondolod akkor egy kicsit tévúton jársz,,
akár hányszor kiadtak egy konzolt, a pc mindig erősebb volt, ez tény,,, mig egy pc-be berakhatsz 2-3-4 vga-t és több procit meg ramot is addig a konzolba, max vinyót cserélhetsz, egy kicsit azért gyorsabb a pc mint egy konzol.. vagy 10x- is ha van rá elég pénze az embernek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. dongo84
2011.07.12. 20:49
Nem viccelek.. a kulcsszó ott van a mondanivalómban "közepes teljesítményű gamer PC".... annak a kategóriának, vagyis aki nincs bő lére eresztve kell 1-1,5 év, hogy behozzon egy új konzolt. A középkategóriás gamer PC általában árszabásban is közelebb helyezkedik el a konzolokhoz.

Valamint az állításom akár még felső kategóriában is helyt állhat.. mivel egy új konzolhoz elkészült új szuper grafikájú játékot soha de soha nem adnak ki PC-n..legalábbis nem első évben, a multiplatform játékok meg alapból szarabbul optimalizáltabbak, ergó konzolon nem is hozzák azt a szintet kinézetre amit elvárna tőlük az ember, ellenben futnak PC-n is még jobban is mint konzolon.
Konzekvencia: minek a hiába az SLI és a Crossfire ha a döbbenetes nyitócímek konzolról nem vándorolnak PC-re.

Valamint TÉNY: hogy a 2005 májusában megjelent XBOX 360 amiben három darab IBM powerPC mag lapult magonként 3,2 GHZ-el és az integrált GPU amiben akkor elsőként debütáltak az egységesített SHADER futószalagok... PC nem is látott olyan még vagy 1 évig. Jah és mindezt megfejelték 10 MB magon belül beágyazott memóriával.. ha úgy tetszik grafikus CHACHE-val. Tehát ez a gép akkor alázott egy Crossfire rendszert is. Elég volt ránézni a nyitócímekre Project gotham racing 3 PL.: addig PC-n csak 3Dmark-ban láttál hasonló autókat több millió poligonból felépítve. és... stabil 30+ de lehet 60 FPS-el futott arra már nem emlékszem.

Ehhez képest nekem 2006 augusztusáig, tehát több mint egy évig kellett várnom, hogy tudjak venni egy B3 steppinges Q6600-at 4GB- Corsair rammal és egy akkor bitangnak számító 8800GT-t. Ez már nagyjából hozta egy X teljesíményét, bár az optimalizálatlanság miatt sok multiplatform szarabbul futott PC-n mint X-en. Persze mára már más a helyzet.

De.. dettó, hogy új konzoloknál megint így fog működni, különben nem érné meg fejleszteni őket. Olyan innovatív technológiát fognak bemutatni, amiről te még most nem tudsz és amit lehet 4db GTX 580 talán tud emulálni szoftveresen... de felépítésükből kifolyólag el lesznek maradva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. dongo84
2011.07.12. 20:51
Bocs 8800 GTS-t vettem, az erősebb volt... és 2006 augusztusában, csúcs PC-t vettem, nem középkategóriásat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. dongo84
2011.07.12. 20:53
Hoppá.. most nézem, hogy 2007-ben vettem a PC-t... tehát 2 évembe tellett mire beértem az X-et... és akkor még egy Q6600 is 70 ropiba került. Ha jól emlékszem az egész konfig volt akkor 318e... egy X pedig akkor olyan 110-be fájt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. dongo84
2011.07.12. 21:06
+ ADALÉK: Az EPIC akkortájt demózta a GOW-ot a Microsoft vezetőségének, ezt a demót később bemutatták az E3-on is... ettől a látványtól az akkori PC-s a gatyájába rottyantott volna és talán még mekkába is elmegy, hogy imádkozzon ne csak 8 FPS-el fusson az akkor csúcskirály 2 magos INTEL-én amihez egy 6600 GT ne adj isten 6800 lehetett házasítva (ezek a kártyák 2004 decemberében jelentek meg igen csak borsos áron

Tehát akkor felteszem a kérdést még egyszer... melyik rendszer is volt a gyorsabb? A PC vagy a KONZOL? A válaszom még mindig ugyan az: az első 1-1,5 évben az X alázott tisztességesen.

Ugyan ez volt 2001-ben is az első X-box megjelenésekor... ami akkor a HALO 1-el PC-n elképzelhetetlen látványt nyújtott jó ideig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. dongo84
2011.07.12. 21:22
További érdekesség, hogy akkoriban egy 6800 Ultra.. harmad akkora számítási teljesítménnyel rendelkezett mint az Xbox 360. Persze csak elméletben.. gyakorlatban még szarabb volt a helyzet. Tehát akár építhettél egy Tri-way SLI-t is, bár azt nem tudom, hogy akkor volt-e.. és talán hoztad egy X- szintjét, csak éppen nem volt még alá CPU amivel kihajtsd.

Az ezt követő 7000-es szériáról meg jobb meg sem emlékezni.. a 8800-asokig meg 2007-ig várni kellett ugye, bár még azok sem bírtak akkora számítási teljesítménnyel (most olvastam a WIKIN.. csak 514 Gigaflops elméleti számítási teljesítménnyel rendelkeztek, szemben az X 1024 Gigaflops-ával.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. macman507
2011.07.12. 21:35
Ez a Samaritan videó/játék nagyon tetszik, tényleg jó lenne ha egyszer elkészülne ez rendes játékként. Nem elsősorban a grafika miatt tetszik a dolog, hanem ez az egész egy nagyon jól eltalált karakter, történet, kidolgozottság és idő, egy ilyen játék sokat ér! (de persze nem FPS-ben képzelem el ezt a játékot, hanem inkább GTA-san és akkor tényleg siker lehet! Crysis 2-től megőrülök annyira szar...több ok miatt is)

A PC-s dolog fejlődésével kapcsolatos infókkal meg nagyjából egyetértek, de szerintem a konzolokat sem kell azért félteni. Azzal nem értek egyet kicsithogy kb. 3 év múlva mindenkinek olyan PC-je lesz amin elfut ez a Samaritan. A hardverek biztos, hogy meglesznek hozzá és nem kell majd 3 vga hozzá, hogy fusson csak egy, de hogy mindenkinek ilyen gépe lesz, az már nem olyan biztos, van aki pl csak 6 évenként újít gépet, de ez addig simán változhat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. afterburne...
2011.07.12. 21:52
off
Azért a PC vs konzol árnál nem árt szem előtt tartani azt is, hogy a PC-d allrounder. Mindenképpen ott duruzsol az asztal alatt és töltöget(-i be nyilván a youtube videókat...) A facebookot is onnan nyomod, meg a beadandót/házit azon ollózod be a wikipediáról. Egyesek egyenesen azt állítják terveznek/programoznak/akármit dolgoznak rajta. És akkor egy izmosabb kártyát beletenni az amúgy is egész nap áramot zabáló vasba annyi (olcsóbb?) mint venni mellé egy konzolt.
Persze ha egy tablet van anyunak netelni otthonra, apunak meg az irodai gép miatt nem kell más csak egy kis mortal combat, akkor a box olcsóbb.
Szerintem így nézve semmi különbség a kettő között.
- az E/2 nem szól célzottan senkinek, retorikai eszközként használtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. afterburne...
2011.07.12. 21:56
Ez a kőemberré alakulás amúgy [prototype] feeling. Meg valamiért az emberkedő zsaruk is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. BiP
2011.07.12. 22:01
_DiEGO_ : ki kell, hogy ábrándítsalak. Nem csak hogy kereskedelmi forgalomban van már ilyen kütyü, már Mo-on is lehet kapni, az ed*gitalban 87e Ft.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. JackFeryll
2011.07.12. 22:24
Sosem volt konzolom es PC parti vagyok megis azt kell mondjam, hogy jatekra atlagusernek aki nem dolgozik komoly gepet igenylo dolgokkal jobb a konzol. (kerdes: a legelso xboxon mennenek a mai xbox jatekok (most mindenkinel xbox live van))
Nem kell 2evente videokartyat venni meg hasonlok. Bongeszni meg filmezni stb ott lenne az olcsobb PC. A 2015-os konzolon pedig lehet vegre normalis felbontason lehet majd jatszani. (fullHD nem?)Sosem volt konzolom es PC parti vagyok megis azt kell mondjam, hogy jatekra atlagusernek aki nem dolgozik komoly gepet igenylo dolgokkal jobb a konzol. (kerdes: a legelso xboxon mennenek a mai xbox jatekok (most mindenkinel xbox live van))
Nem kell 2evente videokartyat venni meg hasonlok. Bongeszni meg filmezni stb ott lenne az olcsobb PC. A 2015-os konzolon pedig lehet vegre normalis felbontason lehet majd jatszani. (fullHD nem?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. shaddam
2011.07.12. 22:41
A gears of war 2-3 fényében vicces amit az epic mond.De nem meglepő kezdenek ide-oda dörgölőzni hogy vegyék az új motorjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Krigg
2011.07.12. 23:05
Legyenek PC jatekok meg legyenek konzol jatekok, mindenki jatszon azzal amihez kedve van meg a penztarcaja megenged.

Itt inkabb az a gond, hogy a PC jatekok szinvonala mostanaban gyakran megsinyli a konzolosodast.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Renato1993
2011.07.12. 23:08
Részemről a konzolnak addig suck off ameddig nem tudok beledugni és teljes értékűen használni egy szabványos USB billt/egeret
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. danczer lacko...
2011.07.12. 23:10
Ilyen nagy cégek mint az Epic, Crytek, ID sohasem a valósághűségre törekednek hanem, hogy minél durvábban nézzen ki és meg tudják mutatni milyen király dolgokra képesek. És ez tényleg így van(a Crytek egyik fejese mondta, mikor megkérdeztem, hogy miért csinálják ennyire "nem valósághűre" ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. _DiEGO_
2011.07.12. 23:26
BiP - 2011-07-12 22:01:0528

_DiEGO_ : ki kell, hogy ábrándítsalak. Nem csak hogy kereskedelmi forgalomban van már ilyen kütyü, már Mo-on is lehet kapni, az ed*gitalban 87e Ft.


És miről is volna szó ? a demóról ? vagy miből kellene kiábrándulnom ? össz 2 hsz-em van , nem állítottam semmit semmiről, senkiről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. pdx06
2011.07.13. 00:06
Konzol szinten már szükség van a generáció-váltásra mert már eljutottak a fejlesztők oda hogy kompromisszumokat kössenek egy-egy konzolos játéknál, amely abból áll hogy élethű grafika de buta játék, esetleg fordítva. Gyengébb grafika de okosabb ellenfelek. Sok játékról lehetett hallani hogy a korlátok miatt butítani kellett rajtuk, esetleg kiszedegetni belőlük animációkat, videókat vagy effekteket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. BiP
2011.07.13. 07:56
_DiEGO_ : OFF: Semmi komoly. #11-re akartam válaszolni. Linkeltél egy Jump Jet nevű videót, hogy 'ő már jóval előrébb tart'. Erre szerettem volna utalni, hogy ez már nem a jövő, hanem már Mo-on is kapható ilyesmi kütyü.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Saint
2011.07.13. 08:12
Dongo84.

mindenki a számokkal dobálózik , Giga flopp, terra flopp, de enek a fele sem igaz, még a negyede sem , ami a papiron létezik de a valóságban nem, megcsinálják, pc-n az X-es játékot, aztán le kell butitani hogy elfusson rendesen x-en, mikor pc-n már megy rendesen , akkor ehez mit szoljon az ember, nagyon sok hátránya és előnye is van mindkettönek, de én mégis pc párti vagyok, ha egy normálisabb gépet öszze raksz manapság kb 200-ropiból, nem kell évente cserélni, miért kéne?
az 3-5 évet is simán kibir, csak a fanatikusuk, meg a Benchmark luserek cserélgetik a 100-ropis kártyákat mert az 10-20 pontal többet kapott a teszt során akinek dögivel van pénze az oké hogy költi, de itt átlag emberekről beszélek. melósokról..., szoval konzol ide vagy oda, el kell dönteni mire akarja használni az ember, de azt is nézni kell, hogy az egyik csak játékra jó, a másik meg mindenre, és játékra is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. JackFeryll Saint
2011.07.13. 08:42
Nem akarom védeni a konzolt, de ha valaki játszani akar és nem használ tervezőprogramokat (mint én pl) és valóban szűkösen áll anyagilag akkor egy 100ezres gép+konzol sokkal tovább bírhatja. Az 5 év konzollal reális, de egy 200ezres géppel már a 3 év is necces. Persze lehet játszani CS-vel amihez egy 10éves gép is sok, de ha valaki az új játékokkal akar játszani akkor sok az a 3 év hiszen 200ezres konfigba még csúcskártya se fér. Másik opció ha szerencséje van és minimum beállításokkal alacsony felbontásban játszik, de akkor miért is jobb a konzolnál?
Jelenleg viszont mindkét platformon nagy változások lesznek, hiszen elvileg 2015-ben új konzol jön, közben új grafikus motorok készülődnek, videokártyáknál csíkszélesség váltás. Egyszóval kétlem, hogy a GTX480-am hosszú életű lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. _DiEGO_
2011.07.13. 09:29
BiP

Oksa , sejtettem , csak furán fejezted ki magad ... kicsit másképp kell ilyenre reagálni/ fogalmazni

pl: Ó , egy kissé elvagy csúszval , már sorozatgyártás van , sőt nálunk itt+itt meglehet vásárolni xy pénzért , ha valakinek épp kell egy olyan

Azért kösz az infót ! - pl. én nem tudtam róla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. csigabigaf
2011.07.13. 10:00
Ezek az epicesek nagyon bort isznak és vizet prédikálnak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. RicMarten
2011.07.13. 10:53
Ami az érdekessége ennek a dolognak, hogy ha PC ipar nem lenne, konzolok sem lennének, mégis sokan úgy tartják, hogy a konzolok mennyivel jobbak mint a pc, stb...

Másfelől viszont itt olvastam egy állítást miszerint a 8800as GeForce-ok nem vették fel a versenyt teljesítmény terén a konzolokban csücsülő videóvezérlőkkel.
Ezt az állítást viszont nem lehet arra alapozni, hogy "hú ez dupla annyi gigamega teraflopszt tud, emez meg nem".
Egyrészt azért, mert tudni való, hogy a PS3-ban lévő RSX teljesítménye megközelítőleg egy GeForce 7800-7900 kártya szintjét hozta, míg az XBOX-os Xenos egy Radeon X1800-X1900 szint volt, ami abban az időben valóban odatett ez tény, ellenben ha ezeket az asztali kártyákat és egy 8800GTX-et vagy ultrát nézünk, bizony bizony utóbbiak lényegesen nagyobb teljesítményt kínáltak.
Ha nem így lenne, az első Crysis is bőven mehetett volna konzolra, de nem.
Másrészt a lebegőpontos számítási teljesítményt mutató adatok félre is érthetők, ugyanis bizonyos források hajlandóak NEM odabiggyeszteni az egyik legfontosabb, a pontossági tényezőt.
Nem hasonlíthatunk össze 2 adatot amíg nem tudjuk, hogy az egyszeres, kétszeres, vagy milyen pontosságú lebegőpontos számítási teljesítményt mutat.

Egyébként pedig konzoloknál ügyesen tudnak játszani az optimalizációval, ezért tűnik sokszor úgy, mintha PC-s játék konzolos variánsa elérné ugyanazt a szintet(látványt).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. EHyde
2011.07.13. 10:54
JackFeryll
hát nekem az otthoni jelenleg lassan 7 éves gépemen minden gond nélkül játszottam a DS2vel, meg a Portal 2vel. Ráadásul abban a felbontásban amit a monitorom képes megjeleníteni 75Hz képfrissítéssel (1152*864) maxon futott mind a két játék akadás nélkül. a konfig a következő: Gigabyte GA-K8NS 754 tűs foglalattal rendelkező alaplap, Athlon64 3000+ CPU, 2GB DDR1 RAM, Sapphire Radeon HD2600XT AGP. (persze a VGA az "csak" (lassan) 4éves(akkor vettem 25K-ért)). Szóval a lényeg, hogy ha egy PC, az adott kor felső középkategóriájába tartozik, akkor sokáig el tudja futtatni a játékokat gond nélkül, minimális kompromisszumokkal.
Maximum 5év múlva nem 16xAA mellett fogja tolni az ember a krájzisz 6ot Full HDban, hanem csak 4xAA mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. False
2011.07.13. 12:05
Vicc.Epices retard majom.Olyan cég beszél, akinek a jelenlegi kint lévő engine-je nem tud élsímitást meg egy halom olyan hardware feature-t ami pcre jellemző, mert a barmok konzolra fejlesztik a motorjukat elsősorban, de parasztvakitanak itt a szar szövegükkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. dongo84
2011.07.13. 13:35
RicMarten

Ha jól emlékszel vissza, anno csak egy 8800 Ultrán és egy négy magos INTELEN futott elfogadható sebességgel a Crysis 1...néha még ott is be-be esett 20 FPS alá, élsimítást meg FULL HD-ban akkor a tesztek alatt nem is nagyon kapcsolták fel, max 2x-est.

Arról nem is beszélve, hogy a Crysis 1 valószínű 2012-ben megjelenik konzolokon, mivel nagy sikert aratott a második rész.

Az X grafikus magjában nem tévedsz egyetlen pontot leszámítva, hogy az az X1900 nem X1900 volt, hanem egy erősen módosított ha úgy tetszik REV. 3-on átesett grafikus mag, rengeteg belső memóriával megspékelve....egy ilyen magot integráltak közvetlenül egy bivaly erős 3 magot tartalmazó IBM központi egysége mellé ami már akkor sem az elavult x86-os architektúrára épült. Talán ezeket a mai Tegrákhoz lehetne hasonlítani...vagy egy integrált videóvezérlős alaplaphoz, csak persze teljesítményben azok jócskán alulmaradnak.

ÉS ember ne felejtsük el, hogy mindez 2005 májusában már megvehető volt itt nálunk is!! A fő mondanivalóm az lett volna, hogy a PC ipar segít előrevetíteni, hogy milyen lesz egy-egy konzol ebben az EPIC-es arnak maximálisan igaza van!
És egy-egy konzol a megjelenésekor mindig sokkal fejlettebb, erősebb, gyorsabb bár nem univerzálisabb mint egy asztali PC. Kb 2007-ben érte utól a PC-s társadalom a jelenlegi konzolgenerációt én abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy egyszerre használhattam X360-at és egy csúcs PC-t akkor, egy monitorra kötve... csak váltogattam a bemenő jelek között meg a játékok között.

Zárszó: A konzolok hagyományos értelemben már nem lesznek konzoloknak nevezhetőek, sokkal inkább egy teljesítményre optimalizált, integrált, nappaliba való PC-nek.


Saint Neked is javaslom a fent leírtakat újra átolvasni. 2005 novemberében vettem meg a második X-boxomat, ekkor már a 360-ast. Mellette ugyanazon az IBM 24"-os CRT monitoron, ami 120HZ-es LG flatron képcsővel volt szerelve üzemelt a PC-m ég és föld volt a kettő egymáshoz.... ezt csak az tudná megfogalmazni aki átélt hasonló szintű minőségi ugrást látvány terén abban a korban.

Az a baj, hogy elfelejtitek a múltat.. persze a jelenkor Core I7-esei megszépítenek mindent egy GTX 570-el vagy HD 6950-el párosítva...de 6 évvel ezelőtt a PC-s technológia nem itt tartott.

Skalpomat teszem rá, hogy az Xbox 720 lealázza majd az összes SLi/ CFX PC rendszert ami jelenleg létezik....ha meg valóra váltják a számítási felhők vízióját, befellegzett a PC iparnak játékok szempontjából... hiszen csak egyszerűbb egy központi 1000+ maggal rendelkező szuperszámítógépre játékot fejleszteni mint egy 8 magos Hyper Threadingesre. Szerintem...kicsivel több erőforrás állna rendelkezésre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Trolltaxi
2011.07.13. 14:05
Nekem a konzollal csak két bajom van.

Egér.

Billentyű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. NimKorko
2011.07.13. 14:07
dongo84

Hamár így dobálózól mindennel, csak szólok, hogy Crysis 1-et egy Core 2 Duo és 8600 GT-n 4 giga memóriával simán elfuttattam, mikor kijött. Pontosabban kiadása előtt 2 nappal kaptam készhez a bolttól kiszállítással a Collector's Edition-t. Csak annyi kellett, hogy 4x-es élsímítás és viszonylag értelmes felbontás.

A konzolok meg lehet, hogy javított, de mindig az épp aktuálisan kapható hardverekből kapnak és ahogy most haladnak a gyártók, nem kell hozzá 1 év, hogy beérjék a PC-sek azt az új konzolgenerációt, már amikor kijön. Egyhamar még nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. NimKorko
2011.07.13. 14:08
Trolltaxi

Tökéletesen igazad van, habár lehet némelyikhez kapni. Valahol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. NimKorko
2011.07.13. 14:28
dongo84
Meg mondjuk ha esetleg rosszul írtad volna és úgy értetted, hogy az X-nek csak a grafikai egysége számított 1000+ Gflops-al, akkor csak szólok, hogy kutyát se szoktál összehasonlítani egy macska fejével. Vagy érthetőbben egy periféria és egy komplett gép számítási teljesítménye valahogy nem igazán mérvadó vagy összehasonlítható.
Először gondold át és utána írj le összehasonlításokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. dongo84
2011.07.13. 14:35
Trolltaxi Már régóta van hozzá, csak nem szabványos FPS-ekkel tökéletesen működik. Bár szerintem egy Forza Motorsport vagy DIrt3 élvezhetetlen billentyűzettel...akkor már inkább a Joy pad, ahol kényelmesen lehet adagolni a gázt meg a féket a ravaszokkal, valamint a kormányzás sem rögtön végállásba történik az analóg karokkal.

NimKorko Nem dobálok én senkit semmivel. Csak a tényeket közlöm. A konzol gyártók mindig jó előre megveszik a fejlesztéseket...és nem a holnap fejlesztéseit, hanem általában a holnap utánit. Elég csak abba belegondolni, hogy az akkortájt legerősebb asztali gépnek számító Apple Power Mac G5-ben is csak 2 magos IBM processzor volt 2,5 GHZ-el... a Microsoft és a SONY tudatosan vásárol olyan technológiákat, kevés kompromisszummal, amik akkor nem elérhetőek de már legyárthatóak... mit gondolsz? Ma nem tudnának 16 Magos Intel procit kiadni? Dehogynem.. csak megfizettetik veled a fejlesztések költségeit azzal, hogy megveszed a köztes lépcsőfokokat is vagyis a 4 magosat a 8 magosat és a 12 magosat is... a konzolgyártók viszont irdatlan pénzekért átugorhatnak egy-egy lépcsőfokot... ezért is árulják az első pár évben veszteséggel a hardvert, hiszen nem lenne olyan ember aki megfizetne egy kis túlzással félmilliós integrált hardverkupacot, amit bővíteni sem tud. Cserébe viszont drágábbak a játékok rá.

Ha a Crysis 1-et úgy futtattad akkor nem lehettek nagy igényeid látvány szempontjából. Én a Q6600-al meg a 8800GTS-el igaz végigjátszottam 2007-ben, de nem full HD-ban hanem csak 1280*1024-ben maximális beállításokkal.... aztán később végigtoltam egy XFX HD 4890-el is ott már FULL HD-ban de még mindig élsimítás nélkül....egy FPS-nél számomra fontos hogy a minimum képkocka/másodperc ne menjen be 30 FPS alá.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. KENKILL
2011.07.13. 14:42
EZT A KÉPMUTATÁST. Még pont ők kezdik el isteníteni a PC-t akik csak azért se csinálták meg a Gears of War többi részét PC-re a warez miatt. Elég nagy a pofájuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. NimKorko
2011.07.13. 14:52
dongo84
Már nem azért, de nekem nem kell Full HD egy játékhoz, hogy élvezhessem és amúgy max grafikai beállításon futtattam. De nem gond. Lehet, hogy nálad volt a probléma. A gyártók stratégiáját meg már 10en évesen is tudtam, hogy már rég előrébb vannak, mint ahogy mondják.

A számítási teljesítménynek meg tessék utána olvasni, mert valamit nagyon elnéztél:
http://www.tgdaily.com/technology/37621-update-how-many-flops-are-in-game-consoles
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EkEElVkpkpwLumevqq.php
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. dongo84
2011.07.13. 15:30
NimKorko Elhiheted, hogy én sem ma kezdtem PC-ket összerakni, hangolni és tuningolni.

3,2 GHZ-en Járattam a Q6600-at egy Zalman 9700-al és egy Scythe Musashi-val megtámogatott 8800 GTS (640Mg Gddr)-el amin megint csak húztam jó 25%-ot (azok a kártyák nagyon tuningbarátok voltak.) Összesen 4 GB Corsair XMS2 800MHz-es DDR2-vel.

Hibátlan volt a rendszerem... kb fél éve adtam el az alapokat, a 8800-on már régebben túl tettem, persze a Quad még ma is megállja a helyét...igaz az új tulaj már 3.5 GHZ-en járatja.

Az általad linkelt oldalon az Xbox 360-nak csak a CPU teljesítménye van feltüntetve... a GPU az 300 Gflops körül mozog, tehát az 1Tflops-al jócsakán túllőttem, bár a wikin találtam az infót. A 8800 GTS teljesíménye 360 Gigaflops ez a G80-asra vonatkozik, később volt egy továbbfejlesztett G92-es annak már 500 GFlops volt a kapacitása (2008-as hardver).

A realitás talaján maradva, több oldalt megnézve az X360 GPU-ja durván annyit tudott kipréselni magából mint egy 8800 GTS...kicsivel talán kevesebbet. Valahol viszont jóval többet írnak. A lényegen nem változtat, az XBOX 360 2005 májusi hardver, a 8800 GTS / 8800 Ultra pedig 2006 novemberi, illetve 2007 augusztusi hardver. A többieknek ezt szerettem volna bizonyítani és ezt alátámasztja szerintem az üzleti stratégiája is a cégeknek, bár mostanában ez is módosult ugye a Nintendo váratlan sikere a Wii által. Ahol nem feltétlenül a számítási teljesítmény volt a nyerő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. dongo84
2011.07.13. 15:36
NimKorko

A második linkelt oldalon pedig vannak fura adatok. A PS 3 grafikus teljesítményére 1800 GigaFlops-ot írnak... ez durván 3db 8800 ULTRÁNAK felel meg.
Tehát a 2006-os hardver hozza egy mai GTX 580 szintjét elméletben? Sőt.. még túl is tesz rajta mert a GTX 580-nak csak 1510 Gflops az elméleti határa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. dongo84
2011.07.13. 15:37
A Sony jócskán megelőzte a korát .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. -Melkor-
2011.07.13. 16:01
Ti most komolyan azt hiszitek, hogy gigaflopsokban ki lehet fejezni azt, hogy mennyire jó grafikát tud a hardver produkálni? pff...

Javaslom olvasásra ezt a cikket: Az API limitálja a PC-s játékok lehetőségeit?
Akit érdekel, az keresgessen a PH-n hasonló témájú cikkeket, valamint a hozzászólások között a cikkírók bővebben is kifejtik, ha valaki rákérdez konkrétumra. Ne halmozzatok sületlenségeket, csak azért, hogy ne a másiknak legyen igaza.

Nagy vonalakban pedig dongo84-nek van igaza, megjelenéskor a konzolok lelépik a PC-ket, és x idő elteltével fordul csak meg a sorrend.

U.i.: NimKorko-nál jót nevettem a 8600GT meg a Crysis 1-es kommentjén. Az oké, hogy maximális grafikai beállításokkal futtattad, de vagy irdatlan alacsony felbontáson vagy rettentő rossz framerate-l (rosszabb esetben mindkettő).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. dongo84
2011.07.13. 16:29
-Melkor- Én egy pillanatra sem gondoltam ezt. Mindvégig egyértelmű volt, hogy egy célhardver hatékonyabban végzi a feladatát adott közegben mint egy univerzális mindenre felhasználható. PC vs Konzol ugye.

A Gigaflopsokra azért volt szükség, hogy valamiféle bizonyítékot mutathassak fel, a fejlettebb hardverre.. mert ugye nem mondhatom szimplán azt, hogy kinézetre szebb volt a PGR3 X360-on mint PC-n a Test Drive Ultimate.

A linkelt cikked nagyon jó, már olvastam én is. Én úgy gondolom, hogy ezt a nagy grafikuskártya gyártóknak és nem a játékfejlesztőknek kellene megoldani..elvégre az ő érdekük, hogy a saját hardverükön szebben nézzen ki a játék mint a riválisén.
Mostanában erre is van példa mondjuk.. nem kell messzire menni, a Crysis DX11-es patche tökéletesen prezentálja a dolgot.

Vagy használjon mindenki OpenGL-t.

Bár ha reálisan a dolgok mögé nézünk, az API-k korának hamarosan végleg leáldoz és ezt a Lianohoz hasonló APU-k csak egyre jobban sürgetik. Valószínűleg ezért nem is nagyon törik magukat a nagy gyártók, hogy minden játékot külön-külön megírjanak csak az adott kártyára, hiszen már megcsapta őket a forradalom szele. Valószínűleg a konzolgyártók is erre a forradalomra várnak.

Itt egy érdekes cikk szintén az EPIC-től még 2008-ból.

A legviccesebb az, hogy ezt már nagyjából 2002-ben megjósolta John Carmack is. Én hiszek neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. kiskoller
2011.07.13. 16:44
Ennek a cikknek 0 információtartalma van. Ez az egész jelenség periódikus. Amikor kijön egy új gen a konzolokból, akkor odavissza verik a PCket, megugrik a grafika színvonala. (mivel nem fogják vissza a konzolok a PCt többé) Majd a PC behozza a lemaradást, és a szarul optimalizált portokat is lefuttatja, nyers erőből. Majd nagyon nagyon lemaradnak a konzolok, mert 7-8 éves hardver van bennük, szemben a PCvel. Ekkor kidobják az új gent, megint megugrik a grafikai színvonal. És az egész megismétlődik. Nézzétek meg, a grafika 4 éve stagnál. Hasonlítsd össze a ma kijött játékokat az UT3-al meg a Crysis 1-el. Nincs nagy különbség. Szemben mondjuk egy 2004-es meg a fent említett játékok között (az is ugye 3-4 év) Ha kijönnek a köv konzolok (PS4, Xbox720 és társai) megint csúcskártya kell hogy legalább elinduljanak a játékok, szemben a mostani helyzettel, amikoris egy alsó-közép kat. kártya is elegendő.

Ha lusta vagy és fáradt unalmas estéken akarsz kikapcsolódni, vegyél konzolt. Nincs probléma vele, CD be, játék indít.
Ha számít a minőség, végy PC-t. Egyes esetekben icipicivel többet kell foglalkozni egy játékkal, cserébe jobb játékokat, szebb látványt, gyorsabb betöltést kapsz.

Ha gazdag vagy vegyél mind2t.

Amúgy engem annyira de annyira nem izgat a grafika... TFU2 hatalmas gány, ellenben a kockafejű Kyle Katarnnal már 20adszorra ölöm le Jerecet... Továbbá (ha már SW-nél járunk) még mindig nem találkoztam az X-win vs Tie Fighternél jobb űrszimulátorral...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. NimKorko
2011.07.13. 16:51
Én egy szóval sem mondtam -Melkor-, hogy grafikáról beszélek, mikor GFLOPS-okat emlegetek. Ez csak szimplán a számítási teljesítmény. Az már más kérdés, hogy mire használja egy gép, azt a számítási teljesítményt amit tud.

Így a téma lezárva, legalábbis számomra.

Grafika nekem se lényeg. A játék élvezhetősége sokkal fontosabb, mint a grafika. Látványból ott vannak a filmek, egy játék meg legyen szórakoztató és ne csak csillivilli nagy 0.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. TheNuke
2011.07.13. 17:33
Hát én nem tudom ez a videó miért olyan nagy ügy...
Csináltak 1 rövid introt, és ennyi...
Hol volt ott a játék, vagy bármi?

Akkor itt van a transformers 3. része.
Az 1 szerelmes levél az autógyártóknak, hogy 15 év múlva
milyen autókat szeretnénk?

Na mindegy, hülyeséget írok, de nem értem, hogy 1 ilyen rövid videó miért olyan nagy dolog... Starcraft 2-nek szebb, jobb videói vannak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. -Melkor-
2011.07.13. 17:58
TheNuke: éppen az a lényeg, hogy ez a videó nem előre renderelt, mint egy film vagy mint mondjuk a Blizzard trailerei, hanem valós időben fut, mint ahogy egy játék a gépeden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. EHyde
2011.07.13. 18:34
na igen, ez a videó, amit itt nézegetünk, az tényleg nem nagy szám, hanem a techdemo amiről készült, az a kemény
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Saint
2011.07.13. 20:05
Én csak Anyit Teszek hozzá,, Szalmonellás Gomba, és ezzel el is mondtam mindent amit a pc és a konzol harcáról lehet kifejezni , amig az egyik gyorsabb 2-3 napig azán kijön egy jobb újabb és máris a másik a jobb, aztán ez igy megy tovább az idők végezetéig, mig lesz olyan user aki meg is veszi őket....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. TheNuke
2011.07.13. 20:13
-Melkor- így már teljesen máshogy nézek erre a videóra....
De tényleg, mostmár értem mi a lényeg. Köszöntem az infót!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. UndeadBoy
2011.07.13. 20:35
"Ehhez jelenleg három GTX580 kell, hogy valós időben fusson"

A kellő energiaellátásról pedig egy 2.0-ás fejlesztésű flukszuskondenzátor gondoskodik, Paks közreműködésével és ellenőrzése alatt

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. False
2011.07.14. 09:55
kiskoller: az x-wing alliance-t is ajánlom akkor neked, én azzal vagyok úgy hogy minden évben végigtolom, plusz massziv küldetéseket csinálok magamnak, no persze és lanon is mindig előkerül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. gyigyo
2011.07.14. 11:29
Háát... és erzt az irgalmatlan samaritánst milyen géptudja majd elvinni? egy paksi atomerőmű?

Singli kártyában GTX 780-as?

AMD 20 magos

16gb rammal?

Vices komolyan, az baj hogy túl sok a gazdag... évente 2évente új hardevereket veszenek, a villany számláról meg nemis beszélve! egy olyan gép amin ez a szamaritáns játék futna menyit fogyasztana kb 800W-ot O_O hát tudod mikor veszek ilyen szart egy konzolnál meguszom fogyasztást is és mellesleg 6 évig simán müködnek... xbox360 fogyaszt kemény 175W-ot a slim pedig kevesebet a pc-m nél most kevés a 400W-at az még oké hogy a PC KICSIT SZEBb FULLHD,képsimitás meg a mostani dx11 ami nagy kalap fos csak ront a játékokon crysis2 is sztem rosszab dx11-be egyedül a tesselation ami talán még jó a dx11-be....

félre értés ne essék nekem is van pc-m de szerintem ez volt az utolsó.... már csak a fogyasztás miatt is! a PC túl DRÁGA!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. False
2011.07.14. 11:40
gyigyo : 2007 óta ugyan az a hardwareem van, azóta egy csere volt a HD4870-et cseréltem egy 4830-ra, és minden ugyanúgy fut azóta is, semmi gondom nincs, és ahogy nézem még 2 évig nem is lesz.A konzolok egyetlen jó hatása az iparra hogy 5 évente elég gépet cserélned, ugyanakkor mikor konzolt, és az új hw ára nagyságrendileg egálban van az új konzolgeneráció árával.Akkor mi is a drága?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gyigyo
2011.07.14. 11:42
ja igen azt elfelejtettem irni hogy a hülye effectek helyet inkább éltehübb emereket magasabb polygon számú utcákat kellene csinállni jobban lehessen látni az emberek bőr részleteit, ruhákat, pálya stb.... nekem nem eset le az állam etől a videótól

pedig mikor elöször játszottam a nekem első xbox360 fps-el a darknessel akkor tényleg le esett az állam a SOK PS2 után képzelhetitek....

Valamivel nagyobb grafika/mozgás/fizika változás kéne most....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gyigyo
2011.07.14. 11:42
ja igen azt elfelejtettem irni hogy a hülye effectek helyet inkább éltehübb emereket magasabb polygon számú utcákat kellene csinállni jobban lehessen látni az emberek bőr részleteit, ruhákat, pálya stb.... nekem nem eset le az állam etől a videótól

pedig mikor elöször játszottam a nekem első xbox360 fps-el a darknessel akkor tényleg le esett az állam a SOK PS2 után képzelhetitek....

Valamivel nagyobb grafika/mozgás/fizika változás kéne most....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. gyigyo
2011.07.14. 11:46
False: azért az a vga nemviszi maxon a játékokat, mi is 4830? ez vicces... ráadásul még mindig ott van a fogyasztás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. False gyigy...
2011.07.14. 12:17
gyigyo : a single-s játékok mennek maxon, a multis játékoknál meg nem a grafika érdekel ezért ált low és medium közé szoktam beállítani, a minél magasabb és stabilabb fps érdekében, arról nem beszélve hogy amit multiban tolok /bc2/ absolute nem menne jobban nagyobb vgaval se, mert a proci számít neki.

a fogyasztás kérdés meg elég vicces, mindig jönnek ezzel a konzolosok, de érdekes módon,mikor számolni kell, pl a tvjüket nem számolják, se a 5.1es hangcuccot, és úgy máris elenyésző a különbség, arról nem is beszélve , hogy a sok elektro kütyü mellett ami amúgy is megy 0-24ben egy lakásban / hűtő,ill hűtők, bojler, ect/ fel sem tünik senkinek a pc vs konzol közti fogyasztás különbözet,csak akkor ha valaki nagyon betegesen akar fogást találni a pc-n, illetve a konzolját isteníteni

ha több pc van, akkor nyilván többet eszik összességében, de 1v1ről van szó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rastawicc
2011.07.14. 14:04
Valamelyik gyökér szerint 50k-ért lehet új GTX480-at venni....

Elmagyarázná az ********barom, hogy hol is pontosan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. JackFeryll rasta...
2011.07.14. 14:24
50ért sehol ,de 55ért itt az ipon-on is.
MSI GTX480 Twin Frozr II -eset. Úgy látszik az MSI raktárt akar üríteni, míg a többi szerencsétlen árulja 90-100 körül a 95 fokos kártyáikat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gyigyo
2011.07.14. 15:00
False: nem ugyan az mert konzolt lehet kötni monitorra is,
pc-sek is szoktak maguknak HDTV-t venni

szzámold már össze HDTV az kb 160 ezer+ konzol amikor megveszed az 100ezer 260 ezer de a PC SOKKAL több mert egy gamer pc 250 ezer és félevente vagy évente kell benne hardvert cserélni a fogyasztásról meg ne is beszéljünk MEG mintha a pc-sk nem használnák a 5.1 hangot ugye vagy a 7.1-et és a HDTV-T PC DRÁGÁBB és kész ez van!

ne érsd már félre van pc-m és konzolom is de ahogy látom te pc fanboy vagy én csak az igazat mondom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gyigyo gyigy...
2011.07.14. 15:28
ja igen és a fogyasztás xbox360 175W egy lcd tv az enyém: 150W pedig 116cm.... led tv-k még kevesebbet fogyasztanak a tv-t jóesetben 1x kell megvenni.... mert a mai 2011/2010 -es modellek sokáig birják... azért mégse 500 meg 600W ot fogyaszt mint egy pc....

pc-m.nek még a 400w-is kevés....

egyébkémt meg kétlem hogy 4830-as vgan megy minden maxon akkor minek adnak ki új vga-t? disznek?

hát nekem GTX460-van de fullhdben éphogy megy 30fps-el a játék.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rastawicc
2011.07.14. 17:47
JackFeryll

95 fok?

Te miről beszélsz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. RicMarten
2011.07.17. 13:09
95 fok, igen reális, épp a minap néztem újra át itt iPon-on a GTX570 review-t, és bizony, furmark-os terhelés alatt a ref. 480-as 100 celsius felett volt.
Szóval tudta miről beszél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller
2011.07.17. 14:14
Sokkal egyszerűbb effekteket rakni a játékba, mint magasabb polygonszámú embert. Ugyanis az effekteket kvázi az MS írja (DirectX) amit egyszer elkészít, és aztán a játékfejelsztők "bemásolják" a forráskódot a játékba (sarkítva) Viszont a modelleket minden játékba külön meg kell írni, minden játékfejelesztőnek (hacsak nem fognak egy szabványosított motort kitalálni a játékokhoz ahol előre megírt modellekkel lehetne dolgozni, ilyen most nincs)

Tehát én meghívom a tűz effektet a kandallóhoz, ez kb 2 perc munka, hisz csak egy könyvtár egy már megírt függvényét kell meghívnom. Magát a kandallót megírni, elkészíteni meg vagy 20-30 óra. Legfőképp ezért rövidebbek a játékok manapság, mert míg egy Doomhoz egy új szörnyet kreálni kb 20 perc (kvázi két bmp képből ált a szörny) addig most mondjuk Altairt lemodellezni a ruhájával arcával, mindennel nem kis meló...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. kiskoller gyigy...
2011.07.17. 14:18
Én használok 5.1-et, kb 20szor jobb minőségben mint mondjuk egy Xbox tulaj.
Egy 250ezres gépet 3 évig nem kell cserélni. Tudom, tapasztalatból. 3 év után is csak egy VGA-t kell belerakni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. False
2011.07.18. 08:07
gyigyo : 2007ben építettem gépet utoljára, azóta a vga-t csak gyengébbre cseréltem, akkor hol is van az hogy évente 100K-kat kell ráköltenem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. bodocz70
2011.07.18. 10:05
gyigyo, ne keverd a szezont a fazonnal az LCD 250V-ról vesz fel 150W teljesítményt.
A 600W-os tápegység 12V-ról. A kettőt nem lehet egymás mellé tenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. maturasek
2011.07.18. 11:21
Itt szerintem nem csak a számítási teljesítményről van szó; a konzolok hardvere nem támogatja a legújabb technológiákat. Az új shader modellek nagyobb szabadságot adnak a fejlesztőknek, vagy ha a népszerű effekteket hardveresen megtámogatják, akkor nagyon látványos sebességnövekedést és fejlődést lehet elérni. A konzolok egységes és relatíve hosszú élettartamra szánt hardverein erre csak nagyon korlátozottan van lehetőség. Szvsz ezért van az, hogy a PC mindig a grafikai fejlesztés zászlóshajója, még akkor is, ha a játék dizájn esetében sokszor háttérbe szorul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. RicMarten
2011.07.18. 17:52
bodocz70

Várjunk csak, nem tudom, hogy én értelmezem-e félre, de azt állítod, hogy a tápegység 12V-ról veszi fel a teljesítményt?!
Mert ha ezt jól értelmezem akkor ez az év aranyköpése!
A PC-k, ugyan úgy váltakozó áramról működnek mint egy mosógép, vasaló, stb.
Igaz csak közvetve teszik azt, hiszen a tápegység feladata, hogy a falból érkező váltóáramot átalakítsa a különböző alkatrészek számára szükséges egyenárammá.
Ergo amit például a videokártyád felvesz, azt a tápból veszi fel, a táp viszont, hogy kiszolgálhassa a kártyát a falból váltóáram formájában szerzi be a szükséges áramot, ergo a te kártyád fogyasztása a tápon mutatkozik meg, ami a hálózati áramforrásból működik.
És még azt sem mondhatjuk, hogy az alkatrészek külön-külön a 12V-os ágról működnek, hiszen a CPU például mit kezdene 12V-tal mikor már 2V is végzetes érték lehet.
Azért vannak kitalálva a 3.3V-os, az 5V-os, stb ágak.
Nem tudom követhető-e, de ha egy 12V-os adapterre kötnéd az említett 600W-os tápot, valószínűleg igencsak gyengécske eredményt nyugtázhatnál.

Ugyanez a helyzet a monitorral, hiszen abban is van feszültségmodulátor, kell hogy legyen, hiszen ha beleküldenéd a falból a 220-230V-ot bizony nem szívlelné meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!