iPon Hírek

A PC piac friss, érdekes statisztikái

Dátum | 2012. 07. 13.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Gartner előzetes adatai szerint az idei év második negyedévében a PC piacon szállítási mutatók tekintetében 0,1%-os csökkenést lehetett megfigyelni, ami annyit jelent, hogy az egy évvel ezelőtti, 87,56 millió egységet lefedő szállítási mutató az idei év azonos időszakában 87,47 millióra egységre csökkent.

A dolog hátterében a különböző régiókban tapasztalható gazdasági bizonytalanság áll, valamint az, hogy a vásárlók jelenleg nem igazán érdeklődnek a PC-k iránt. A figyelem középpontjában – nem túl meglepő módon – a táblák és az okostelefonok állnak. További érdekesség, hogy az Intel és partnereinek törekvései ellenére az ultrabookok iránt még mindig kevesen érdeklődnek. A Gartner szerint az ultrabookok szállítási mutatói olyan alacsonyak, hogy azok csak egészen minimális hatást tudnak gyakorolni a PC piac szállítási mutatóinak alakulására.

Az általános statisztikák mellett arra is fény derült, hogy milyen teljesítményt tudtak felmutatni az utóbbi negyedév folyamán a különböző PC gyártók. Az Amerikai Egyesült Államok területén az adatok szerint csak az Apple tudta növelni piaci részesedését. A cég az előző év azonos időszakához képest 4,3%-kal több konfigurációt szállított le, így piaci részesedése 10,8%-ról 12%-ra nőtt, ami a képzeletbeli dobogó harmadik fokának megszerzésére volt elég. Az Apple előtt természetesen most is a Dell, illetve a HP végzett. Az egész világot vizsgálva viszont egy kicsit más a helyzet:

Az eredmények világviszonylatban
Világviszonylatban az ázsiai PC gyártók összességében jobban teljesítettek, mint amerikai társaik. A Lenovo, az Acer és az ASUS szállítási mutatói egyaránt növekedtek, ezzel szemben a Dell és a HP esetében 12% körüli csökkenés mutatkozott. A HP egyébként sem áll túl jól, ugyanis elsőségét veszélyezteti a Lenovo. Korábban a két cég között 4,2%-os különbség mutatkozott, ám ez egy év alatt 0,2%-ra olvadt: a HP a piac 14,9%-át, a Lenovo pedig 14,7%-át tudhatja magáénak. Kicsivel lejjebb a Dell már el is vesztette korábbi harmadik helyét: a globális dobogó harmadik fokán már az Acer foglal helyet.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Fzoltan
2012.07.13. 17:24
Szerintem nagyon béna, hogy mindig a bal oldalon vannak az utolsó adatok... tiszta Amerika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. HUFEUR
2012.07.13. 17:24
Ezek a statisztikák mi alapján készülnek? Mert az emberek vagy alkatrészenként vesznek gépeket, vagy előre összeállított valamiket vesznek, de azok sem ilyen márkásat, csak a Tesco újságba volt egy és azt veszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csicsoblad...
2012.07.13. 18:52
Szerintem szállítási mutatókból. Megkérdezik egyesével a cégeket, hogy hány gépet szállítottak le, aztán csókolóm. Cégek, iskolák meg veszik a márkás kész gépeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. prohlep
2012.07.14. 19:16
Ahogy elnézegetem az adatokat, a piacot egyértelmű biztonsággal uralja az Összesen vállalat a maga 100 %-os piaci részesedésével.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jamborka
2012.07.15. 20:33
"Ezek a statisztikák mi alapján készülnek?"
A gyártók eladásai alapján.....

"Mert az emberek vagy alkatrészenként vesznek gépeket, vagy előre összeállított valamiket vesznek, de azok sem ilyen márkásat, csak a Tesco újságba volt egy és azt veszik."
Tedd hozzá hogy felétek, mert itt nálunk a cégemnél pl. 1000 felett van a DELL-től vásárolt gépek száma és 100 felett a HP-tól...

Jahh és a 2011-es adat csak 99,9%

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zabalint
2012.07.16. 14:15
HUFEUR:
Úgy tudom manapság több laptopot adnak el, mint asztali gépet, ebben a statisztikában meg előbbi is bent lehet. Laptopból meg consumer piacon is ritka a noname. Vállalatok meg többnyire márkás asztali gépeket vesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!