iPon Hírek

A pénzügyi hirdetés sok mindent elbír?!

Dátum | 2009. 08. 05.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A tavaly szeptember 1-jén hatályba lépett a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. tv alapján a GVH jár el (a pénzügyi szektorban is) a gazdasági versenyt érdemben érintő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal kapcsolatban. A jogszabály hatálybalépése óta az előző évek mennyiségét jóval meghaladó számú pénzügyi tárgyú beadvány érkezett a GVH-hoz, amelyek alapján a hivatal tíz versenyfelügyeleti eljárást indított.

A GVH tevékenységében egyre nagyobb hányadot képviselnek az ügynökökkel, pénzügyi közvetítőkkel kapcsolatos eljárások intézése. Az ügyek között az aktuális piaci környezet alakulását tükrözi továbbá, hogy nőtt az akciós kamatok népszerűsítésének értékelése, több esetben kérdéses a hitelek esetében ígért kedvezmények tényleges megvalósulása. Különös figyelmet fordít a GVH arra, hogy a hirdetettek az ügyfelek tipikus része számára ténylegesen elérhetőek-e és szükséges-e más, a fogyasztó számára többletköltséggel, illetve -kockázattal járó termék igénybevétele az akciós feltételek megvalósulásához. A versenyhivatal vizsgálja továbbá az ingyenes szolgáltatások elérhetőségét folyószámla-szolgáltatások esetében, továbbá nőtt a korábbi befektetési ígéretekkel kapcsolatos eljárások száma. Több esetben mérlegelés tárgya, hogy teljes körű tájékoztatást kaptak-e a fogyasztók az általuk választott megtakarítási forma biztonságosságával kapcsolatban.

Az elmúlt év tapasztalatai alapján megállapítható, hogy a pénzügyi szolgáltatók reklámjaikban egyre több esetben igyekeznek feltüntetni a fogyasztók számára lényeges körülményeket, utalnak a további feltételek fellelhetőségére. Leszögezhető azonban, hogy a pénzügyi szektorban a verseny egyik eszközeként igénybe vett tájékoztatásokkal kapcsolatban a GVH a jövőben is magas követelményeket kíván támasztani. A szolgáltatók és a termékek közötti választás során - ahogy a közelmúlt eseményei erre még inkább rávilágítottak - az ezen szektor által nyújtott szolgáltatások jelentős része esetén a fogyasztók számára rendkívül hátrányos következményekkel járhat egy-egy nem kellőképpen megfontolt vagy esetlegesen hiányos, illetve pontatlan tájékoztatás alapján meghozott fogyasztói döntés.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!