iPon Hírek

A Phenom II-es processzorok árai

Dátum | 2008. 12. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az EETimes munkatársai érdekes információkra tettek szert az AMD várva várt, 45 nm-es csíkszélességgel készülő Phenom II-es processzorainak árazásával kapcsolatban. A jelenlegi értesülések alapján úgy tűnik, hogy a leggyorsabb AMD Phenom II-es processzor ára alacsonyabb lesz, mint leglassabb Intel Core i7-es processzoré.


Az AMD 3 GHz-es órajelen üzemelő Phenom II-es modellje várhatóan 275 dolláros áron indul majd hódító útjára, ez az összeg pedig egészen pontosan 9 dollárral alacsonyabb, mint az Intel jelenleg is forgalomban lévő, leglassabb Core i7-es processzoráé, azaz a 2,66 GHz-es Core i7 920-as modellé. A valamivel lassabb, 2,8 GHz-es órajelen üzemelő Phenom II-es változat 235 dollárért lesz megvásárolható, ami nagyjából ugyanabba az árkategóriába esik, ahol az Intel új, 2,5 GHz-es Core 2 Quad E8300-as processzora tanyázik. Vélhetően az AMD 3 GHz-es Phenom II-es újdonsága nem állít majd konkurenciát az Intel Core i7-es processzorainak. Ezt egyrészről azzal lehet magyarázni, hogy az AMD termékei "csak" kétcsatornás DDR2-es támogatással bírnak, szemben az Intel Core i7-es modelljeivel, amelyek háromcsatornás DDR3-as memóriavezérlővel vannak ellátva, másrészt pedig az AMD új processzorai sokkal olcsóbb alaplapokban kapnak helyet, mint az Intel felsőkategóriás újdonságai - állítják a források. Reálisan azt mondhatnánk, hogy az AMD 275 dolláros Phenom II-es CPU-ja nagyjából a Core 2 Quad Q9400-as modellnek lehet majd az ellenfele - teszik hozzá.

A 2,8 GHz-es és a 3 GHz-es Phenom II-es processzorok megjelenésére a hivatalos álláspont szerint a CES (Consumer Electronics Show) alkalmával kerül sor, 2009. január 8-án.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. twollah
2008.12.10. 10:56
vissza a cikkhez

Valahogy fel kell venni a versenyt az AMDnek a Core i7es CPUkkal.
Ha massal nem megy akkor az arral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. StevyXIX
2008.12.10. 12:57
Lesz az legalább 2-3 év is (de inkább több), DDR memória is van még, pedig nem mai.
Irodai gépnek még sokáig LGA775 és AM2 lesz a sláger, és ez óriási piac bizony.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. tomboy1986
2008.12.10. 14:55
"Vélhetően az AMD 3 GHz-es Phenom II-es újdonsága nem állít majd konkurenciát az Intel Core i7-es processzorainak. Ezt egyrészről azzal lehet magyarázni, hogy az AMD termékei "csak" kétcsatornás DDR2-es támogatással bírnak, szemben az Intel Core i7-es modelljeivel, amelyek háromcsatornás DDR3-as memóriavezérlővel vannak ellátva, másrészt pedig az AMD új processzorai sokkal olcsóbb alaplapokban kapnak helyet, mint az Intel felsőkategóriás újdonságai - állítják a források."

Az valóban igaz, hogy a legdrágább AM2+-os lap is csak fele annyiba kerül, mint az inteles megfelelője (azonos cégen belül), főleg hogyha az LGA1366-ra gondolunk, de a másik rész az azért vicces asztali fronton...

Nem is olyan régen vizsgálták a PH-n, hogy mekkora előny is származik a 3. csatornából. Aki véletlen nem találná meg a linket, annak elmondom, hogy az eredmények erősen konvergálnak a 0%-os növekményhez...

===============================================================================

Az árak meg elég korrektek. A 3GHz-es modellt kb. 60-70K-ért kézhez kaphatja bárki - ez azért valljuk meg nem olyan olcsó, de hozzá kell tenni, hogy azonos órajelen 20%-ot ver a régi Phenomra, úgyhogy valószínűleg beérték a Penryn alapú Quadokat. Ezt egy-két netes előzetes tesztre alapozva mondom.

Aki érdekelne ezek, az nézzen be ide.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. pluto
2008.12.10. 15:47
Azért az Agenák sem lettek rosszak, csak akkor amikor megjelentek nem volt semmi ami kihasználja, a régi programok tesztjein pedig elég gyenge eredményt mutatott fel. Én pedig még jó ideig fogok a GTA IV hivatalos ajánlott gépigényére hivatkozni. Phenom X3 2,1 GHz = Intel Quad 2,4 GHz. A CoreI7-nél pedig nem lesz számottevően gyengébb a Phenom II, legalábbis a 2,66 GHz-es modellnél. Én majd beujítok egy Phenom II 3GHz-es BE CPU-ra, majd a 800-as chipsettel. Jópáran írták hogy 3 év múlva vesznek CoreI7-et. Akkor már nem lesz. Ne feletsétek el hogy 2 év múlva megint foglalatot fog váltani az Intel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Balu92
2008.12.10. 16:26


Jó a teszt amit belinkelt Tomboy.Engem mondjuk nem izgat a Corei7.Attól hogy jobb...Akkor is Amd-t fogok venni.Átlagos felhasználónak nincs szüksége Corei7-re.Meg az alaplap is drága hozzá, majden annyiba kerül mint a proci.Felesleges..Ezeket az árakat nem magyar embernek szánták :lol: :lol: Meg az emberek többsége vesz egy 3 ghz-s Phenomot azt cső.Meg is van a jó proci.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. tomboy1986
2008.12.10. 18:52
Akkor talán ezt tessék megnézni: http://www.pcgameshardware.com/aid,669595/...cessors/?page=2



Nekem úgy tűnik, hogy eléggé szépen fut a Phenomokon ez a program...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. pluto
2008.12.10. 18:59
Nem vagyok eltévedve. Nézd meg az ajánlott gépigényt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Balu92
2008.12.10. 19:17
Phenom 2-re visszatérve szerintem legalább olyan 68 ezer körül lesz itt az Iponon.Jah és szerintetetek a forint erősődésével vagy a válság enyhülésével csökkeni fog az ára?Mert márciús elején akarok venni egy ilyen procit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. pluto
2008.12.10. 19:21
Nem fog, mert még akor is a váltságra fognak hivatkozni, a másik ok hogy jelenleg a kormány a forintot gyengíteni akarja. Ezért is adták el az euró fedezet nagy részét. Tehát nem valószínű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Balu92
2008.12.10. 19:41
Kössz a választ Pluto.Akkor még se lesz proci,na meg gép se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. tomboy1986
2008.12.10. 21:20
(Tuor @ 2008 Dec 10, 19:40)

Ez 2.13GHz-es Quad. Elég fiatal lehetsz, ha erre nem emlékszel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Multitask
2008.12.10. 22:14
"TDP - 130W"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. pluto
2008.12.10. 22:39
(Balu92 @ 2008 Dec 10, 19:41) Kössz a választ Pluto.Akkor még se lesz proci,na meg gép se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. StevyXIX
2008.12.10. 22:56
tobómboy1986:
elég ritka a Q6400 én idehaza nem láttam még

az meg nem sokat jelent, hogy mit írtak GTA 4-hez ajánlottnak, mert amennyire olvastam eddig, nem használja ki a quadokat (sőt nagyon semmit se, mert annyira bugos), hülyeség ebből bármilyen következtetést levonni

AMD pehonomokba az a jó, hogy 3-4 magosak és nagyon olcsók, hosszú távon ez jól fog jönni, még ha nem is egy tuningbajnokok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. StevyXIX
2008.12.11. 00:17
Mire hajaz ha nem az Intelre?
Egyenlőre két szereplős a piac (Via-t kár most nézni) amíg ez így van, az AMD is az Intel termékeinek fog konkurenciát állítani (remélhetőleg több sikerrel, mint eddig tette).
Phenom II nyilván a C2Q-ok ellen készültek, az Intelnek pedig dobbantania kell, spórolni akar nyilván a 1166-os foglalattal (kisebb processzor kisebb költség, tervezés meg nem kerül sokba, hisz ugyan az, mint a Nahelm csak kicsit tescosított változat). Annyira nem hülye az Intel se, majd meglátjuk milyen lesz az i5.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tomboy1986
2008.12.11. 00:22
(StevyXIX @ 2008 Dec 10, 22:56) - els? helyezettet nézd meg

Amúgy a GTA4-hez visszatérve... mondd csak, az a baromi nagy kép (teszt), amit belinkeltem számodra nem éppen az állításod ellentkez?jét mondja?

Mert bizony számomra nagyon is azt sejteti az, hogy a 2.6GHz-es Phenom megverte a 3.6GHz E8500-at, s az is ezt sejteti, hogy a 3GHz-es QX6850 a 4GHz-es kétmagost is könnyedén maga alá gy?rte 15-20%-kal...

Szóval nem igazán értem, hogy mire is alapozod azt, hogy nem használja ki a négy magot (quadokat)...

Abban nem értek egyet, hogy minden aminek gépigénye van az egyb?l bughalmaz meg rossz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. StevyXIX
2008.12.11. 02:36
De a GTA4 bizonyítottam is egy bughalmaz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tomboy1986
2008.12.11. 08:11
StevyXIX:

Elnézést, hogy nem szűrök le ezekből mélyreható következtetéseket. Pláne annak alapján, hogy két azonos konfig és beállítás nem volt abban, amit ide beidéztél...

Nem is igazán értem - megint - hogyan gondoltad, hogy abból kiderül valami, hogy az egyikben ilyen VGA van olyan CPU-val, a másikban meg amolyan VGA+CPU. :huh:


Tuor
Na teszek egy kísérletet... (nem többet, mert ha ismét értelmetlen lesz a válasz, akkor egyszerűen figyelmen kívül hagyom a továbbiakban a hsz.-eidet.)
- minek is kell "fullos AMD-s lap" (ez számomra amolyan megfoghatatlan fogalom)
- miért is van szükség otthonra DUAL-LAN-ra? (mert könnyen bele lehet pattintani még egy LAN kártyát)
- miért is kell integrál .... audio? (mert akinek jobb kell az integráltnál az külső kártyát vesz)
- amúgy megint csak nem az volt a kérdés, hogy beszerezhető-e, hanem hogy van-e :blink:

Q6400: baromira nem zavar, hogy Achilleusnál éppen milyen konfig van. SteveXIX azt kérdezte, hogy jutott-e egyáltalán ide hozzánk, erre mutattam példát, ennyi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. tomboy1986
2008.12.11. 11:24
Új hír!

Íme egy kis teszt a Phenom II teljesítményét illetően játékok alatt:

http://www.pcgameshardware.de/aid,669888/N...enom_II_X4_940/













És mint tudjuk, a Q9400 áránál kevesebbe fog kerülni a PII 940 :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. ZioN
2008.12.11. 11:40



Ez a két kép engem minimum gondolkodásra késztet.

Mint ahogy ez is.☺Mondjuk a World in Conflict az a játék,aminél nem tudom mihez kell a Paksi Atomerőmű.A látványvilága elég gyér a hardverigényéhez képest..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. StevyXIX
2008.12.11. 14:02
tomboy:
ha ez neked nem mond semmit, hogy azonos felbontáson közel azonos beállítások mellett egy 9850-es phenom 4850x2 mellett ugyan olyan gyors, mint egy Q6600-as (alap órajelen) 8800GTS mellett akkor nagyon sajnállak. Itt vagy a CF nincs kihasználva, vagy mint mondtam rohadt bugos a GTA4 és kár bármilyen következtetést levonni belőle. Te meg belinkeltél egyetlen leírást amiben a jó fej teszterek leíráják mi a jó és mi a rossz, de én sehol nem láttam egyetlen eredményt sem.
Azt meg gondolom láttad, hogy a E8400-as 3,8ghz-en mennyire hajtott ki egy 4870x2-t még vele szemben, mire volt elég egy Q6600@3ghz-en (ebben is 4870x2 van azonos felbontés és közel azonos beállítások). Ha ez neked semmit nem jelent nyugodtan nézegess ilyen alaptalan leírásokat (mert én egyetlen tényleges teszteredményt nem olvastam a cikkben, így pedig mindenki tudja mennyit ér az egész, én legalább valós eredményeket közöltem neked, és igen is elég sok következtetést le lehet vonni belőlük, jóval többet, mint a te E8500-at fikázó cikkedből, amiben egyébként kijelentik, csak a cpu számít GTA4-ben, mivel a 9800GT alig lassabb a GTX280-nál, hát ez igen, ezek is tudnak valamit szerintem ...).
Q6400-at rendelhette külföldről is.
Honnan tudod, hogy olcsóbb lesz a 940-es Phenom a Q9400-nál? Főleg a hazai trendet nézve ez egyáltalán nem biztos, hogy így lesz, ez majd megjelenéskor kiderül.
Zion:
Phenom úgy látom kb annyival gyorsabb amennyivel magasabb az órajele is, ami persze nagyon jó eredmény. WIC-be meg lehet sokkal több cache kell és azért gyorsabb a Q9550
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Balu92
2008.12.11. 17:02
Nekem tetszett a Phenom eredménye.Lehet hülyeséget mondok, de én nem látom azt a nagy Corei7-es előnyt a Phenommal szemben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. StevyXIX
2008.12.11. 17:06
Játékok alatt nem nagyobb jobb a c2q-nál se az i7, Phanom II pedig kb olyan gyors lesz, mint a mostani c2q-ok (ami jó is, csak kicsit korábban is kijöhetett volna vele az AMD).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Balu92
2008.12.11. 17:21
Abba igazad van, hogy nem sokkal jobb a Corei7 mint a c2q.Nem sok különbség van Phenom 2 meg a Corei7 között.Van olyan játék amiben a Phenom jobb.Corei7-el az a gond hogy túl drága.Az emberek nagy része Phenomot fog venni úgyis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. StevyXIX
2008.12.11. 18:09
Vagy c2q-ot vagy i5-t ha lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Balu92
2008.12.11. 18:34
Hát jah,de kiváncsi lennék egy i5 tesztre. :rolleyes: :rolleyes: És ahhoz viszonyítani a Phenomokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. StevyXIX
2008.12.11. 18:44
Hát én már nem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tomboy1986
2008.12.11. 19:52
Nem, továbbra sem mond semmit, mert két dolog is lehetett rossz. Ha CPU-t vizsgálunk, akkor csak CPU és alaplap különbözhet, ha meg VGA-t, akkor meg csak VGA... ennyi.

http://www.pcgameshardware.com/aid,669595/...cessors/?page=2

Most ebben miért is nem látod a teszteredményt? (eddig is ezt linkeltem)

Árakról meg annyit, hogy egyenes átszámolással számoltam (Worst Case), azaz $=€. Ekkor a 940 max. 70K.
De azon az egy hónapon nem múlik semmi. Kivárjuk szépen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX
2008.12.11. 20:31
Ez a teszt nem valami pontos, sőt érdekes. QX6850-nél nincs semmilyen gyorsulás szinte mikor 3-ról 3,6ghz-re állítják, és nem is átfogó, mivel Q9xxx széria egyáltalán nem szerepel ami elég nagy baj. És ez is kicsit durva kijelentés a teszterek részéről:
Even at 2,560 x 1,600 (but also at 800 x 600) a Geforce 9800 GT is only slightly slower than a GTX 280 - GTA 4 primarily requires CPU power, reducing the resolution doesn't result in much more fps.
Ez elég buta kijelentés.

Hát jah egy hónapon nem sok minden múlik már
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. B. János
2008.12.11. 22:38
JÖn a Phenom 2....
És végre nem lesz egyederulakodó az INTEL
Ez talán majd kihozza a csődből Az AMD-t!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. StevyXIX
2008.12.12. 13:07
Nm parasztvakítás a HT, az új i7 csak evvel gyorsabb a jelenlegi c2q-nál, szóval csak ennyit ér.
DDR3 nem tudom mennyivel jobb vagy rosszabb DDR2-nél, i7-ben már nem támogatja a DDR2-t így nem lehet összehasonlítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. leviske
2008.12.14. 13:42
B. János: Milyen csőd? :blink: :mellow:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2008.12.14. 15:57
Igen biztos, hogy lesz árverseny szerintem is, én is örültem volna ha korábban jön és olcsóbban vehetem meg a Q9300-at
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!