iPon Hírek

A Portal 2 és a Steamworks

Dátum | 2011. 03. 16.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A hamarosan megjelenő Portal 2 PS3-as verziója lesz az első olyan játék ami konzolon támogatja a Steamworks elemeit. De mi a helyzet az Xbox 360-nal? Vajon lesz majd Steamworksös játék Xboxra?

"Ez volt az első lépés, amit ezzel kapcsolatban tettünk" – nyilatkozta a Valve írója, Chet Faliszek egy Portal 2-ről adott interjúban. "A Sony nagyszerű partner volt ebben. Ez volt az első ilyen próbálkozásunk. Meglátjuk, mit hoz a jövő."

Gabe Newell, a Valve főnöke az E3-on ígéretet tett a játékosoknak, hogy a Portal 2 PS3-as verziója lesz a játék legjobb konzol változata.

A Steam támogatással a Portal 2 gyors frissítésekkel, felhő alapú online mentéssel, platformok közötti játék és chat lehetőségekkel lesz gazdagabb.

A Microsoft Xbox 360-ja hagyományosan egy zárt platform, bár a Valve már kezdi látni a változásokat rajta is.

"A Left 4 Dead sorozathoz az alapjáték közösség által készített Mutációit a PC verzióval egy időben élesítettük Xbox Live-on is" – folytatta Faliszek. "Ez jelzi, hogy azért ott is létezik flexibilitás.

"Egyelőre ez az első ilyen jellegű próbálkozásunk, ebből majd tanulunk, aztán meglátjuk, mit hoz a jövő.

Közben a Valve eloszlatta ködöt a Portal 2 játékosok által készített tartalmainak platformok közötti elérhetőségével kapcsolatban. Mindenki arra számított, hogy a PlayStation 3-as verzióval majd le lehet tölteni a PC-s játékosok által készített pályákat, de a helyzet ennél kicsit bonyolultabb.

"Nem lehet csak úgy rácsatlakozni valakire, és letölteni tőle egy pályát PS3-ra. Ehhez további munkára lenne szükség részünkről". Faliszek szerint a félreértést az okozta, hogy egyszerre beszéltek arról, mi az, amit meg is fognak, és mi az, amit csak szeretnének megvalósítani. Egyelőre semmi sincs még véglegesítve, kapcsolatuk a Sonyval igen jó, és megnézik, mint tehetnek az üggyel kapcsolatban.

Arra a kérdésre, hogy az Xbox 360-as játékosok elérhetik-e a többiek által készített tartalmakat Faliszek válasza az volt, hogy Xboxos válátozatba direktbe be kellene építeniük ezt a lehetőséget, ami a Steamben már készen benne van.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Blade0012
2011.03.16. 18:47
Kétlem, hogy az MS valaha is utat fog engedni a Steamworksnek. Szerintem a Sony is csak azért adott helyet a vályú mellett, hogy Gabe vége befejezze a fricskázást és nyomassa a játékokat a konzoljukra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gebana
2011.03.16. 19:23
felhő alapú mentés. a kitalálóját megostoroztatnám. -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Beatmad
2011.03.16. 19:35
mert mi a baj a felhő alapú mentéssel? Szerintem teljesen jó, persze csak akkor ha szinkronban a kliens gépre is lementi az állást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Svindler
2011.03.16. 20:50
Blade: A PSN sokkal nyitottabb ilyen szempontból, így bár valószínű, hogy köze van a dolognak a megbékéléshez, anélkül is könnyebben kivitelezhető lett volna. A Square-nek pl. máig nem sikerült leboxolnia az MS-sel az MMO-zást, ami nem csoda miután már alapból havidíjat fizetsz az online játékért vicces lenne még egyet fizetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. lackoo1111
2011.03.16. 21:01
felhő alapú mentés. a kitalálóját megostoroztatnám. -.- Nálam például le van tiltva .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zelbacsi
2011.03.18. 13:42
a Half Life 2 pl. a gépedre is, és a cloudba is ment mindent. És ha offline módban indítod a steamet, akkor sír ugyan, hogy "de hát nem éred akkor el a kláudot" de elindul a játék, meg menteni is lehet

Ilyen formában semmi baj nincs vele, mert ha nem akarod, nem kell, ha meg de,
és ha elhalna hirtelen a winyód, akkor is megvan náluk is a save.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!