iPon Hírek

"A Rift játékosok nem bankautomaták"

Dátum | 2013. 07. 25.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Simon Ffinch, a Rift senior dizájnere elmondta, hogy amikor az MMO átalakult havidíjasból ingyenesen játszhatóvá, volt egy fontos dolog, amit szem előtt tartottak, mégpedig az, hogy a játékosok nem azért vannak, hogy fejjék őket. "Gyűlölöm azt a kifejezést, hogy 'pénzzé tétel' - tegyük pénzzé játékosainkat! Emberekről van szó, akik azért játszanak, mert szeretnék jól érezni magukat, és nem rohadt bankautomatákról. Nem szeretem az afféle hozzáállást, de az üzleti világban sajnos gyakran lehet hallani. A fejlesztők csapatával együtt aktívan harcolunk ellene." "Persze, szeretném, ha lenne munkám, és elég pénzem, hogy kifizessem a lakáshitelemet, és etessem a családomat, és szeretek a játékon dolgozni, és továbbra is szeretnék. Persze, hogy szeretném, ha az emberek vásárolnának, de nem akarom, hogy azt érezzék, hogy csupán ezért vannak." Ffinch elmondta, hogy büszke arra, amit a fejlesztőcsapat elért, és ő és kollégái sokszor játszanak együtt a játékosokkal úgy, hogy nem árulják el, hogy kik ők. Ez nemcsak nagy poén, de alkalmas arra is, hogy visszajelzéseket kapjanak arról, mi az, ami tetszik a játékosoknak. Persze ezek a visszajelzések nem mindig pozitívak, és sokszor meglehetősen nyersen vannak megfogalmazva. "Nem veszem az ilyesmit személyes sértésnek. Néha finoman kérdezősködök, óvatos vagyok, nehogy kiderüljön, ki vagyok valójában, aztán megbeszéljük a dolgokat a csapattal." A Rift ingyenessé válása óta nemcsak hogy megteltek az addig meglévő szerverek, de a Trion újakat is nyitott, hogy befogadja a nagy számú új érdeklődőt és visszatérő régi játékost. A fejlesztők és a játékosok is elégedettek az eredménnyel. "A játékipar ebbe az irányba tart, és a játékosok is ezt szerették volna. Csak szimplán el akartuk távolítani a belépés előtt álló akadályt, hogy bárki játszhasson, és ha bejön neki a Rift, akkor vegyen mondjuk egy kalapot."
A Rift boltban panda hátast is vehetünk
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Digu
2013.07.25. 15:40
Nagyon szimpatikus hozzáállás, főleg amit arról mond, hogy álnéven játszanak, hogy valós visszajelzéseket hallhassanak játékosoktól. Kár, hogy egyre ritkább az ilyen fejlesztő, aki még valóban a játékosok igényeit is szem előtt tartja, és nem csak a dollárjelek pörögnek a szemei előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ronan
2013.07.25. 16:20
Hát igen a játékélmény is fontos.Nem csak a dollár meg a grafika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. AxoPy
2013.07.25. 16:25
@Ronan
ha megengeded pontosítalak: A legfontosabb a játékélmény! 5-10-15 évvel ezelőtt csak a játékélmény és a tartalom volt a szempont. Mára, amikor a technika, grafika soha nem látott méreteket ölt, nyilván előtérbe került az, hogy ne csak rohadt jó legyen egy játék, hanem szép is! Viszont ezt sajnos túlzásba viszi majdnem minden stúdió, ezért a élmény-grafika mérleg kezd rossz irányba billenni, illetve már ott is van túl sokat foglalkoznak a külsővel, és túl keveset a belsővel....ezért van az, hogy minden 5. játé
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. KisDre
2013.07.25. 16:50
#AxoPy
...befejezetlen?
Ööö akarom mondani rossz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. AxoPy
2013.07.25. 19:00
játé....k élvezhető lehet tényleg játéknak hívni, és mondjuk 7,5+/10 pont az értékelése
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim
2013.07.26. 15:52
Ingyenessé vált?!

2 éve megvettem 2,17 Euróért Steamen erre várva!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. otherl
2013.07.27. 14:50
Ezt a szöveget majd minden MMO-t fejlesztő stúdióból leadja valaki. Meglátjuk milyen lesz a játék, ha esetleg egyszer majd nem megy a bolt nekik. Bár hozzá kell tennem, hogy most azért jól néz ki a dolog. Remélem tartani is tudják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!