iPon Hírek

A Samsung átlátszó kamionját könnyebb megelőzni

Dátum | 2015. 06. 17.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

Az autóipar gőzerővel fejlődik: sorra jönnek az újabbnál újabb technológiák, amelyek mind-mind az autóvezetők kényelmét és nem utolsó sorban biztonságát szolgálják. A legújabb technológia a biztonságos előzést segíti, és nem a személyautókban, hanem a nehezen megelőzhető teherjárműveken – kamionokon, autóbuszokon, pótkocsis teherautókon – kaphat helyet.
Hasonló eljárást néhány éve már láthattunk, gondoljunk csak az Art Lebedev 2009-es koncepciójára, ám a Samsung argentin részlege most újra felmelegítette a témát, sőt mi több, a szakemberek egy rendkívül érdekes videót is készítettek a működőképes prototípusról.
A koncepció lényege, hogy a teherautó vagy kamion lökhárítója fölött egy nagyfelbontású vezeték nélküli kamera helyezkedik el, ami nem csak nappal, de éjjel is remek minőségű képet készít. Ezt a képet a raktér ajtaján elhelyezett nagyméretű, időjárásálló kijelzőknek továbbítja a rendszer. Az autósok a raktér ajtaján elhelyezett kijelzőkön keresztül látják a kamion előtti teret, azaz kvázi átlátnak a járműszerelvényen, ami rendkívüli mértékben megkönnyíti az előzés megtervezését és balesetmentes kivitelezését. Hogy a kijelzőkre eső napfény, illetve a különböző csapadékformák mennyire akadályozzák a rendszer működését, arról nincs hír, de a prototípus az alábbi videó jóvoltából már megcsodálható működés közben.
A koncepciót azért pont Argentínában mutatták be, mert az argentinoknál óránként meghal egy ember az utakon – többségük felelőtlen vagy könnyelmű előzés következtében. Ez az eljárás a Samsung szerint nem megváltoztatja az emberek életét, hanem egyszerűen megmenti őket a balesetektől. (Csak halkan jegyeznénk meg, hogy a közlekedési morál megváltoztatásával, javításával szintén csodákat lehetne elérni az utakon, de ez már egy másik történet.) Hogy a koncepcióból lesz-e valóság a közeljövőben, az egyelőre rejtély – néhány életet egészen biztosan megmentene a rendszer Magyarországon is, de tény, hogy valószínűleg nem olcsó ennyi képernyővel felszerelni egy-egy kamiont.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

40. Raptordhel...
2015.06.17. 11:04
Ez a Samsungon kívül kinek éri meg?

A szállítmányozó cégek biztosan nem fognak ilyenre költeni, az egyes kamionosok sem. Az államoknak sincs pénze felszerelni minden egyes kamiont.
Ennek egyedül azok fognak örülni akik fogják és egyszerűen ellopják majd, önmagában vagy ajtóstul.

Mint ötlet nagyon jó, de ez is csak elméletben működő dolog, nem lesz, aki megvalósítsa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. stefiboy
2015.06.17. 11:07
Baszki. Miért a lökhárítóba van a kamera?? Hát így ilyen dimbes-dombos utat aztán jól be lehet látni....miért nem a kamionfülke középtáján helyezték el - vagy a tetején.
Na meg felesleges sztem 0-24-be vetíteni a filmet hátul...csak akkor kéne, ha előzni akar tényleg hátulról vki. Pl. közel megy hozzá, akkor bekapsol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Busterftw
2015.06.17. 11:44
Foleg ilyen demoval ahol a kamion 40-el megy.
Egyszerubb lenne lekorlatozni a kocsikat a megengedett sebessegre.
Kamionosoknak nem erdeke, nem ot gyaluljak le az utrol utkozeskor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. nem2
2015.06.17. 12:07
Szerintem is jobb lenne ha fent lenne a kamera, viszont igazából mind1 mert úgysem lesz megvalósítva Nem fognak erre költeni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. predike07
2015.06.17. 12:14
Lekorlátozni a kocsikat ????
Ez jó,tetszik.
Amúgy jó elképzelés ez kijelző de nem hiszem,hogy ez fog terjedni egyhamar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Busterftw predi...
2015.06.17. 12:31
Mi ebben a vicces?

Mi ertelme 220km/h-t belerakni a kocsiba amikor 110 a megengedett? Vagy mashol 130?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. ThePoweR Buste...
2015.06.17. 12:50
Előzni hogy szeretnél?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. corzi Buste...
2015.06.17. 12:54
ne Magyarorszagba gondolkozz, nemeteknel kihajtjak azt a 220km/h -t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. predike07 Buste...
2015.06.17. 13:07
Vezettél te már??Itt most nem a boltba való elvezetést értem.Bár ha a korlátozásról beszélsz kételkedem vezetési tapasztalataidban.
Legyen egy példa
90 a megengedett és előtted döcög az ipse 70 el mert ugye álltalában belebotlik az ember egy ilyenbe.(én majdnem mindig)
Na most te előznéd de mint ilyenkor lenni szokott az ipse is gyorsit mikor mellé érsz (esetek többségében így van,10 emberől 8 elkezd gyorsitani valami oknál fogva)
te le vagy korlátozva 90 re szóval mondhatni fej-fej mellett haladtok és akkor szemből befigyel egy kocsi.Gyorsitani nem tudol (mert korlátozva vagy),fék,hogy visszakerülj de az ipse is megijed ő is fékez,(vagy épp nincs idő visszasorolni) így nincs hova visszaemnni.
na ebben a csodálatos pillanatban meg is bánod,hogy korlátozva voltál.
Szóval egy probléma megoldva de jött helyette másik.Ugyan ott van.Megnő az előzési táv és az még több gondot szül.
Nem vagyok egy gyorshajtó de amikor előzni kell akkor előzni kell,nincs mese.Ha előttem döcögnek előzök és volt rá példa,hogy nem volt lehetőség visszamenni a sávomba mert épp egy buszt előztem ami előtt még egy busz volt(wtf??).Nem volt más hátra mint előre amit csak vissza 3 padló oldott meg.Ha korlátozva vagyok 90 -re akkor annyi.
Nem itt lennék már réges régen.
Értem ,hogy mit akarsz mondani de ez sok bonyodalmat okozna,többet mit jót.
Lakott területen belül oké lenne de kivül kő kemény harc folyik az életért.Szó szerint néha úgy érzem egy-egy főuton mintha szándékosan ki akarnának nyírni,mint egy biliárdasztalon lennék az egyik golyszli.
Na meg a krolátozás nem segit azon,hogy ha szemből záróvonalon,kanyarban jönnek.És az előzéses balesetek nagy százaléka a figylemetlenség maitt van nem pedig a gyorshajtás miatt.
Ha le van korlátozva akkor is tud előzni barom módjára és azon semmi nem segit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. dzsuz87
2015.06.17. 13:07
Itthon vannak kultúrált, rendes kamionosok, akik jobbra indexeléssel jelzik, ha szabad előttük a pálya. A román kamionokat meg amúgy is csak nagy körültekintéssel lehet előzni, mert azok vadállatok.

Akkor hol is segítene egy ilyen megoldás?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. CyberPunk6... Rapto...
2015.06.17. 13:07


Rengeteg ilyen dolog van a világon és ez a kormányok egyik fő feladata.

Üzemeltetni azt, ami az embereknek jó, de senkinek sem éri meg.

Nem ők fogják kifizetni, csak kötelezővé teszik és enélkül nem közlekedhet majd kamion, mint ahogy az index sem éri meg senkinek, mégis kötelező, mert hasznos és életeket ment.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Busterftw predi...
2015.06.17. 13:17
Igen vezettem, bar tobbet kulfoldon mert nem otthon elek.

Maradjunk a peldadnal.
Ha elotted docog valami 70-el, azt 90-re gyorsitva megelozod. Ha o is felgyorsit 90-re akkor
- nincs ertelme elozni hisen o is maxon megy
- ha jonne valami szembol visszasorolsz es tartod a 90-et.

Ha csak normal, atlagnak is megfizetheto autoknal maradunk, akkor sem ugy elozol mondjuk 110-nel hogy megnyomod a sport gombot es maris 200-on vagy.
Elkezdesz elozni mire felmesz 130-ra mar a masik elott is vagy.
Nem kell oda 220.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. noPublicFG
2015.06.17. 13:47
Az ötlet aranyos, bár én a 2x2 sávos utakban látom a megoldást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Raptordhel... predi...
2015.06.17. 14:00
Most lehet gyökérnek fogsz nézni, de a sebesség korlátozás Magyarországon abszolút dolog, nincs kivétel, ami felül írja.
Szóval, ha 90 a megengedett, akkor előzésnél sem lépheted át a 90-et. Ha jól emlékszem még kresz-en valahogy úgy tanították, hogy a szabályos és legkevésbé kockázatos előzéshez legalább 20 km/h-val kell gyorsabban menned mint akit előzöl. Tehát, ha ő 80-al megy a 90-es táblánál akkor nem előzheted meg a kreszt betartva.
Nyugodtan nevezz szabályos Jánosnak, de én betartom a kreszt és így még nem volt semmi problémám a 8 év alatt, amióta vezetek. Sőt szentül hiszem, hogy a legtöbb baleset éppen a szabályok be nem tartásából fakad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. predike07 Buste...
2015.06.17. 14:02

Szóval ugy látom te még nem kerültél olyan helyzetbe amikor előzöl szabályosan és mikor már majdnem befejeznéd akit előzöl az is neki kezdi nyomni így nem tudol elé bemenni csak ha gyorsitol.Ez így tiszta kész mindeki mehet,egy kis anyázás és elfelejtve.
De ha korlátozva vagy akkor nehéz befejezni mert meg nő az élőzési táv mivel nem tudol gyorsitani jobban ugye,meg aztán bejön szemből valami tényező,aztán sorolhatol vissza amire vagy van időd vagy nincs,vagy épp már mögéd mászott valaki aki szintén követ téged az előzésben(hohóóó,hányszor volt ilyen ).Aztán vagy vissza beenged,vagy akit előzöl is visszavesz mire te visszaveszel és megint nem tudol bemenni és csatt..vége....Jaj nem hiszem el,hogy vezetel és ilyennel nem találkoztál
Nem tudnám megszámolni mennyi embernek mentettem meg az életét,kocsiját azzal,hogy fékeztem és elém befért mert az előttem lévőt már nem tudta kielőzni igy visszasorolt,nem jött neki össze,elszámolta magát,jöttek szemből,stb
de épp,hogy visszasorolt.
Itt a szó lényege,ÉPPHOGY de van amikor nincs vissza út,hogy miért nincs??azt az adott alkalom szüli.
A lényeg ha korlátozva vagyok az adott sebességre már tuti nem vagyok itt.
Szóval haggyuk az iskolaformát,hogy 90 és ha ő is felgyorsit akkor szépen visszasorolok.Nem minig van így.
Mindeggy lene ha aztmondod,hogy az előzést tiltsák be.Kb annyira életszerü mint korlátozni a sebességet.

Volt mikor én hibáztam és az életemet a gyorsitás mentette meg mert figylemetlenül kezdtem előzni.ÉS HIDD EL NEM VOLT LEHETŐSÉG VISSZASOROLNI vagy megyek vagy csatt.
Éssajnos oskszor tapsztalaom,hogy nem goyrsan előznek de szabálytalanul.
M3 autopálya és a két sávban egymás melett halad a 2 kocsi és a KETTŐ KÖZÖTT elhasit a bömös.
Na mikor megláttma azthittem a szivem megáll,mert épphgoy elfért és mindezt sebességhatáron belül tettte.(kb 110-120)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Manyci noPub...
2015.06.17. 14:05
Haha, igen, ahol papi, aki évente egyszer be is ül a kormány mögé megy 70nel a belső sávban és a világért se lene hajlandó kimenni
(A másik eshetőség, hogy egy drágább autó megy bent, mert neki szabad, mindenki fogja be.Te meg esetleg sietnél valahova, akkor hiába megy ő is többel, mint kéne, a helyzeten nem változtat: nem tudsz előzni. A helyzetet bonyolítja, hogy a 4 sávos utakon ugye legbelül záróvonal van, tehát hacsak nem szabálytalankodsz a jobbról előzéssel (autópályán belső sávban 90-100al menők esetében nem egyszer szükséges volt), rosszabbul jársz, mint ha normális úton előzgethetnél...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Busterftw predi...
2015.06.17. 14:34
Meg mindig a peldadnal.

Ez a gond, hogy mindenki ugy eloz meg vezet, hogy EPPHOGY meglegyen.
Huzos lesz mert kozel van a szemboljovo, de majd en odateszem neki aztan epphogy meglesz....

Ha te 90re gyorsitva elozod meg a 70-el haladot, hiaba akarja "nyomni" akkor is csak annyit megy mint te.
Ha o is 90-el megy akkor semmi ertelme neked elozgetni mert annyi a vege.

Miert kezdenel elozni amikor a szembejovo "mar majdnem ottvan"?
Azert nincs idod visszasorolni mert akkor eloznel amikor mar ott van a szembejovo.
Mert ugye majd 140-el "belefer az".

Ha tudnad hogy 90-et megy a kocsi, akkor nem kezdenel elozni amikor elkap az adrenalin. Elozol amikor tudsz, biztonsagosan.
Nem amikor a szembejovo mar villog.

Ez a problema, hogy van lehetoseg gyorsabban menni a megengedettnel, es ezzel kiserletezgetnek, ooo befer az meg. Aztan csatt.

A mogotted levo sem fog hirtelen mogotted lenni hiszen kell ugye kovetesi tavolsag, masreszrol meg o sem tudom hirtelen 140-re gyorsitani,mivel 90 a max.

Ha 90 a max, akkor a bömös se fog ket kocsi kozott hasitani es a szived se all meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Phantomstr... Buste...
2015.06.17. 14:48
Nem erről beszél, hanem hogy 70-nel megy akit előzne, ő 90-nel előzné, de az meg csak odalép neki, aztán előzés közben fogy el a sebességkülönbség. Ha volt is elég hely az előzéshez (távol volt a szembejövő), így mégis sokkal több időt kell a másik sávjában töltened. Márpedig az tényleg előfordul, hogy odalép neki, akit éppen előzöl és tényleg elő tud állni olyan helyzet, amikor a balesetet csak szabálysértéssel (a sebességhatár átlépésével) tudod elkerülni.

Majd amikor a teljesen automata önvezető, egymással kommunikáló autók lesznek többségben az utakon, azok majd ezt a hibát ki fogják küszöbölni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Busterftw Phant...
2015.06.17. 14:52
Ertettem mit irt, erre mondtam hogy vissza tud sorolni. De csak akkor ha nem ugy eloz, hogy "EPPHOGY" meglesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. predike07
2015.06.17. 15:17
A lényeg,hogy szabályosan megkezdett előzést nem lehet mindig szabályosan befejezni.Mert ugye a kressz azt is előírja,hogy ha valaki előz akkor azt segiteni kell és nem pedig rágyorsitással hátráltatni.Sajnos van ilyen.
Én se épp hogy előzésekbe szoktam kezdeni,de ugye az uton nem vagyok egyedül,várhatóan valaki jön szemből idővel és egy rágyorsitás ami a még SZABÁLYOSAN megkezdett előzés időtartamát növeli az bizony a szembejövő forgalom kockázatát is növeli
és ilyenkor nincs más hátra mint előre.
Ezen nincs mit vitázni ez így van.10 emberből 10 kielőz egy eőtte lassan haladót ha látja,hogy az ut szemből jó.De egy előzés késleltetése sajnos kellemetlen dolgokat vonhat maga után mint pl szembejövő.
Ilyenkor cselekedni kell és nem mindig a visszasorolás a megoldás.Az nagyon veszélyes mikor két kocsi közé vissza kell rántani csak azért mert valaki önbecsülését megsértettem azzal,hogy kielőzöm és azért is rágyorsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. eriol Buste...
2015.06.17. 15:25
Kanargós hegyi út, jóképességű vasárnapi sofőrökkel. Mivel kintvagyunk az erdőben, alapból receg emberünk, hogyjajdeveszélyes itt minden, bármikor rádőlhet egy fa, kirohanhat egy medve vagy kisodródhat az útról és belezuhan az útmenti rekettyésbe. Namost sofőrünk következőkép oldja fel a helyzetet: kanyar bevenni csakis fékpedál lenyomása mellett lehetséges, mintha a kormány csak akkor tekeredne, amikor a pedál nyomva vagyon. Így minden kanyarba 30-40re esünk vissza. De mivel neki nagyon jókis autója van, ami azért lép, ha ő akarja, minden kis egyenes részben rálép a gázra és felgyorsít 75re (gyorsabban nem mer menni, mert azért erdő, na!). És akkor ez megy 20km -en keresztül. Namost egy ilyen mögött én rövid úton kapnék agyvérzést, ezért első adandó alkalommal megelőzném (nem könnyű szerpentines hegyi úton, mert ritkán van lehetőséged), amikor is a már lejjebb ismertetett jelenség következik be, hogydeőis tud gyorsan menni egyenesbe! És akkor a 75 helyett hirtelen meglesz a 90 neki is. Namost bevallom, én bármikor szívfájdalom nélkül áthágom a kreszt, amikor az ésszerűség úgy diktálja, és az ilyen helyzeteket egy barátságos bőgázzal szoktam megoldani, bárki veszélyeztetés nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Kajafun
2015.06.17. 15:25
Támogatom!
Ha autópályán megy a kamion egyenesben, menjen rajta gém of trónsz, a másikon barátok közt, amazon meg a szomszédok!
Majd az mögé állok be tempomattal amin a kedvencem megy.
Előzésnél meg kinézek a kamion mögül kicsit lemaradva mivel nem hiszem hogy egy képernyőt bámulva lehet olyan jól becsülni távolságot mint a saját szemünkel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. predike07 Kajaf...
2015.06.17. 16:06
Főleg ha annyira bámulja a kijelzőt,hogy nem figyeli mikor a kamion fékez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. CyberPunk6... predi...
2015.06.17. 16:18
Ha a game of thrones megy rajta, akkor még örül is, hogy közelednek a csöcsök.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Avisto predi...
2015.06.17. 16:30
Bár én személy szerint nem feltétlenül egy ilyen mértékű korlátozást tartanék üdvösnek, de a szituációnak amit leírsz semmi köze a sebességkorláthoz. Ha nincs korlát és nem akarja engedni hogy megelőzd akkor majd ő is megnyomja 140ig és ugyanott vagy mint egy 90es korláttal.
(leszámítva azt hogy 140nél a szemből jövő is hamarabb ott van)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. pdx06
2015.06.17. 16:34
Hát ja, sötétben meg belemegy valaki mint KITT a fekete kamionba. Mert azt hiszik hogy az utat látják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. predike07 Avist...
2015.06.17. 16:42
Persze persze igazad van.Én csak arra akartam utalni,hogy néha tul kell lépni a sebességhatárt ,hogy egy esetleges kellemetlenséget elháritsak.És a korlátozás ezt nem tenné lehetővé.
Előzni szabálytalanul lehet lassan is,aki barom az abarom akkor is ha lassan előz kanyarban záróvonalat átlépve.
Én csak azért irtam amit mert néha bizony egy-egy szabályosan megkezdett előzést sajnos szabálytalanul kell befejezni.Ott kint az uton nem mindig érvényesek a szabályok.Szóval egy sebessgé lekorlátozása nem megoldás a bajra mint ahogyan ez a kivetitős módszer se.
Nem akkor van a baj ha egyenesben előz valaki.Kicsit kinézek és go ennyi.Hanem akkor ha kanyar vagy domb van.Azt meg ami kanyaron túl van a kamera se észleliígy mindeggy mit vetit aki menni akar ugy is megy.
Szóval ide nem korlátozás meg kamera a kamionra kell hanem épp ész,hogy kanyarban,záróvonalon nem előzök.Ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Arbor
2015.06.17. 17:13
Nemtudom mennyire követitek az autóipar technológiai fejlődését, épp ezért elmondom hogy most mind dolgoznak szinte mindenhol(tudtommal).
Radar,ultrahang(mondjuk ez inkább városon belül) és sztereo kamerák az autók első lökhárítójában.

Körülbelül annyi a lényeg hogy az autó aktívan figyeli az utat, radarral pásztázza környezetét(elég szép távot belát már).
A kutatások jól haladnak és 5-10 éven bekerülnek a friss autókba.

Olyanokra kell gondolni hogy a sofőrt figyelmezteti az autó, hogyha veszélyes szembe forgalom jön. Panelen mutatja 3-400 méterre előre az utat és a járművek elhelyezkedését.

Ezt szánják a jövő autóiba és valóban jobban megéri mint a Mozi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. HGIceman
2015.06.17. 17:47
Ez a sebességkorlátozás ötlet vicces. Főleg hogy mindenki 90-ről beszél, csakhogy a megengedett legnagyobb sebesség 130, tehát korlátozni ide kellene. Ez meg azt jelenti, hogy főúton olyan mintha nem is lenne korlátozva. Anno a kétütemű Trabantomba volt sebességkorlát(110-nél már üvöltött a motor) , mégis előztem vele főúton, pont a mások által említett 70-el "száguldó" idióták miatt.

A cikkben szereplő megoldás azon vérzik el, hogy ha két kamion megy egymás mögött a követési távolságot be nem tartva(mifelénk ez gyakori), tehát az autós csak az első kamion hátulját nézi. ha ezt a lehetőséget kihagyjuk, akkor azokkal értek egyet akik azt mondják, a kamerának a lehető legmagasabban kellene lenni, hogy értelme is legyen. Az első képen jól látszik hogy a kamera még egy személyautó fölött sem lát el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. VikMorroHu... noPub...
2015.06.17. 18:37
Én meg abban, hogy nem kezdenek előzni, ha jönnek szembe. Minap láttam olyan esetet, ahol a szembe jövő gyakorlatilag lement az út mellett a padkára, hogy elkerülje a frontális ütközést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Busterftw HGIce...
2015.06.17. 19:06
A 90 a lent felhozott pelda miatt maradt.

Sokan fintorognak/ mosolyognak ezen a korlatozas peldan, meg hogy tul drasztikus, de elmondom ha a legzsakok helyere keseket raknanak, senki sem arcozna a gazfroccsel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. csabi02
2015.06.17. 20:13
Ha Magyarország a téma,akkor azt is illik odaírni,hogy az elvileg városi 50 helyett 70-el néha 80-al sodor a forgalom,vagy pályán 130 helyett állandó 140-körüli tempó...
A német pályán régen meg még a 75 lovas 3-as golfommal is 180-al toltam az előttem lévőt (meredek emelkedőn lassult nagyon )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. j.panzer
2015.06.17. 23:13
Szerintem zseniális ötlet. És tekintve azt, hogy milyen "egyszerű" nem is értem, hogy miért nem jutott ez korábban eszébe valakinek.
Azonnal kötelezővé tenném.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. reklamszem...
2015.06.18. 02:18
Tetszik, jó hasznát venném a 4es fő(halál)úton mikor csapatok le nagymutterhoz.

Samu régi HDready TV söprést csinál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. istvankiss...
2015.06.18. 08:12
No Gyerekek! Egy tolatókamerával és ezzel akkorát lehetne szelfizni hogy csuda! Nem is akarná megelőzni senki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim istva...
2015.06.18. 08:18
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tomchee Buste...
2015.06.18. 08:46
A szándék megvan, de sajnos valami költség hatékonyabb dolgot kellene kitalálniuk, mert ez így ebben a formában...

Én megértem, hogy odakint minden a papír forma szerint történik az utakon, ezért természetes, hogy így állsz a dolgokhoz, de ne haragudj ha ezt mondom, itthon ez a naivitásod bizony könnyen az életedbe kerülhetne El nem tudnád képzelni mennyi szemétláda mászkál az utakon, akik puszta szórakozásból is képesek bárkit veszélybe sodorni, mert ők arcok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. j.panzer
2015.06.18. 16:59
Mindenki a költségekkel jön, alsó hangon 40 milla egy ilyen új kamion, nehogy már gond legyen, hogy plusz 50-100 rugóért rá kell tenni egy ilyen displayt. Felteszem ez nem egy 4K-s OLED, 600 Hz-es 3D-s panel, hanem valami legolcsóbb, legszutykabb. A célnak tökéletesen megfelel... és életeket ment. Kinek mennyit érne, hogy ne haljon meg az utakon rokona??
Ezen kell elgondolkozni. Egyéb iránt egy kamionnyi árú (akármi legyen is benne) igen csak értékes. Egy megúszott balesettel meg lehet spórolni 100 ilyen panel árát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller j.pan...
2015.06.18. 18:16
Végre valaki, akinek van rálátása az arányokra.
Az, hogy egy átlagpolgár a panellakásába nem tudja megvenni, nem jelenti azt, hogy drága...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.19. 12:25
Az első kamion hátulját nézi, amin szintén van egy képernyő, amin az az előtt haladó kamion hátulján lévő képernyőt látod, amin az előtte haladó....
Kép a képben funkció.

Amúgy viccet félretéve az jobb lenne, ha fent lenne a kamera, és összehangolnák az autóipart úgy, hogy egy szabványos protokollon keresztül rövidtávon (5-6m, hogy a harmadik autó már ne lássa) hátrafelé fókuszálva a jelet, sugároznák az autók az előttük lévő út képét, valamint az előttük haladó/szembe jövő távolságát. Ennek a mérése ma már elég pontos. Ahogy egy másik autó, amiben van ilyen technológia bizonyos távolságba ér, a fedélzeti kijelzőjén automatikusan megjelenne az előtte haladó autó által sugárzott adat. Persze ez az elején nem lenne minden kocsiban, de beépített képernyő a navi miatt ma is sok autóban van, már az olcsóbbakban is. Csak az adó-vevő dolgot kellene megvalósítani, és gyorsan szabványosítani, hogy tudjon egymással kommunikálni egy VW és egy Ford. Felmenő rendszerben, ahogy anno az ABS-t, ESP-t, stb-t, ezt is be lehetne vezetni. Új autót csak ilyen technológiával engedni forgalomba, oszt kész. 5-10 év alatt a kocsik 2/3-a látná, hogy tudsz-e előzni. Meg lehetne fűszerezni olyannal is, hogy kocsisor esetén megmondja, hány autó van előtted. Mondjuk te vagy a sorban az első. A kocsid ezt látja, ezért küldi a képet, meg az infót, hogy előtted mondjuk 20m-ig nincs senki. A mögötted haladó kocsija látja a tiedet, kapja a jelet, hogy előtted tiszta. Ő továbbsugározza a te kocsid kameraképét, plusz azt, hogy ő már a második kocsi. Ezt veszi a harmadik. Az még mindig a te kameraképedet sugározza, de azzal az infóval, hogy ő már a harmadik a sorban. Ha van egy olyan kocsi közben, amiben nincs ilyen rendszer, akkor a mögötte haladó kütyüje azt küldené tovább a saját képe mellett, hogy „Van előttem egy jármű, de nincs benne adóvevő, szóval lehet, hogy előtte is halad valaki, légy körültekintő, ha előzni akarsz!” Szerintem jól megvalósítható technika, és kevésbé sérülékeny, mint a nagy LCD a kamion hátulján. Amit a törököknél simán leszerelnének egy éjszaka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!