iPon Hírek

A Samsung lefelé nyomja a memóriaárakat

Dátum | 2015. 06. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Néhány elemző szerint a DRAM piacon növekvő árakra lehet számítani, ami jelentősen javíthatja a DRAM gyártó vállalatok profitabilitását – erre a szűkös esztendők után bizony szükség is van. Érdekesség azonban, hogy egyes beszámolók szerint a Samsung a DRAM árak csökkentésébe kezdett annak érdekében, hogy árbevételét növelhesse, márpedig ez a lépés veszélyt jelenthet a többi gyártó profitjára.
Jelenleg a Samsung az egyetlen olyan DRAM gyártó nagyvállalat, amely 20 nm-es csíkszélességgel készíti memóriachipjeinek többségét. A Micron és az SK Hynix esetében a memóriachipek nagyobb része 25 nm-es vagy 28 nm-es gyártástechnológia alkalmazásával készül. A fejlettebb gyártástechnológia jóvoltából összességében elmondható, hogy a vele készített integrált áramkörök kisebbek, előállításuk pedig olcsóbb – pont ezért tudja a Samsung olcsóbban adni saját termékeit anélkül, hogy a lépés veszélyeztetné a nyereségét.
Érdekesség egyébként, hogy a Samsung stratégiája nem csak a számítógépekbe szánt memóriachipeket, hanem a mobil LPDDR DRAM memóriachipeket is érinti, ami probléma a vetélytársak számára. Az LPDDR DRAM memóriachipek ára évek óta stabilan alakult, ez pedig segített a DRAM gyártóknak nyereségük biztosításában. A DRAMeXchange szakemberei szerint idén a globális DRAM piac forgalma eléri az 52,3 milliárd dolláros szintet, ami az előző évhez képest 13%-os növekedést jelent. A Samsung globális első helye ezután sem kerül veszélybe, sőt, az évek óta tartó dominancia a jövőben tovább erősödhet. Utóbbiban komoly segítség lesz, ha elkészül a vállalat legújabb dél-koreai üzeme, amely Pyeongtaek mellett áll csatasorba. Ennek az üzemnek az építése mintegy 23,6 milliárd dollárt emészt fel.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. lajcsi1975
2015.06.16. 10:11
Rohadtul ideje , jó pár éve a csillagos égben vannak a memóriaárak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. dbelam
2015.06.16. 10:17
Akkor nem kartelleztek, ha évekig dafre nem csökkentettek árat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. FaL
2015.06.16. 10:19
Rohadjanak meg, amit a RAM piacon műveltek az utóbbi 3 évben az gyalázat... OK, hogy irreálisan alacsonak voltak a RAM árak 2011 környékére, de a mostaniak már a ló tulsó oldala. Amit anno 13k-ért vettem 8GB Corsair kit, az ma 21k, ami még ha beleszámolom, hogy emelkedett a $ árfolyama, akkor is rohadtul pofátlan ár érte.

A Samsungot ismerve, ebben is tuti van valami csavar, nem arról híres a cég, hogy irgalmas szamaritánusok lennének..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. tarkatehen FaL
2015.06.16. 10:24
Szerintem annyi a csavar benne, hogy mindenki tőlük fog venni, nem a konkurenciától, így nagyobb eladásaik lesznek. Sok kicsi sokra megy alapon megéri nekik. Reméljük ezt követni fogja a többi gyártó is, és tényleg emberi áron lehet majd RAM-ot venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.16. 10:29
Ezzel az a helyzet, hogy mindenki pl. rögtön önti a szentelt vizet az ördög Intelre, mert kb. egyeduralkodó a piacon, de a Samsunggal senki nem foglalkozik, amikor simán ugyanez megy a memória piacon is. Ezzel a lépéssel meg méginkább, ti. ha mindenki tőlük fogja venni, azzal a konkurencia kb. felére fog zsugorodni, ezzel egyenes arányban a Samsung meg nőni. Aztán, amikor meg ők lesznek a piac 60%-os urai, akkor kb. olyan árakat nyomhatnak majd amilyet akarnak (monduk kartellben eddig is ezt tették). Ezzel persze senkinek nincs baja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. tarkatehen FaL
2015.06.16. 10:33
Igen, ez teljesen esélyes. Meglátjuk mi lesz a vége ennek a lépésnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Phantomstr...
2015.06.16. 10:35
Ha már érezhetően lecsökkent az ár, érdemes lesz bespajzolni, mielőtt jön egy árvíz, földrengés vagy kigyullad egy-két gyár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.16. 10:35
Godzillát kihagytad, arrafelé ez valós lehetőség
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. hympyke
2015.06.16. 10:36
A gyengék elhullanak.. ez a természet törvénye is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. gibdj
2015.06.16. 10:55
Szerintem nem most drága a memória, hanem régen volt irreálisan alacsony, majd utána irreálisan magas, majd beállt a mostani szintre, ami normális. Felhasználástól függően a memória az egyik legolcsóbb komponens. Pl. játékra szánt gép:

Processzor: 50-90ezer
Alaplap: 25-50ezer
Táp: 18-30ezer
Videókártya: 50-120ezer
Ram: 20-25ezer

Ha valakinek csak netezésre kell számítógép, arányaiban minden csökken. De lehet csak én látom rosszul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Phantomstr... gibdj
2015.06.16. 11:00
Kérdés, mi az irreálisan alacsony és mi az irreálisan magas. Kapitalizmus van, minden annyit ér, amennyiért megveszik. A verseny nyomta le az árakat, a kartellezés tolta fel. Vagyis normális, tisztességes folyamatok mellett a fele ilyen ár a reális.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. twollah
2015.06.16. 11:02
Meg, hogy olcso a memoria?
Szerintem baromi draga, ha vagy 2/3 aron mennenek a memoriak az mar jo lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.16. 11:04
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gibdj Phant...
2015.06.16. 11:20
Viszonyítás kérdése. Ahogy felvázoltam, messze nem a legdrágább komponens egy számítógép (maradjunk ennél) esetén, ahhoz képest viszont elég fontos feladatot lát el. Én is szeretném, hogy minden olcsóbb legyen, de a korábbi magas árakhoz képest (mesterséges, vagy nem mesterséges) most mindenképp jobb vétel ennyiért. Persze a még korábbi "begóért" árhoz képest magas, viszont most pont középen vagyunk. Felesleges azon rágódni, hogy miért magasabb az ára, úgyis annyiért tudod megvenni, amennyiért kínálják, olyan meg sose lesz egy fontos komponens esetén, hogy alacsonyan maradnak az árak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. _DiEGO_
2015.06.16. 12:43
2015 -öt írunk ... Nem azért , de aki netezni vesz gépet , annak a belépő szint bőven sok is....
Aki meg kicsit is befogja néha munkára a gépet , már pedig sokan vagyunk , ez esetben 8GB ram a minimum ... de inkább 12-16GB az általános videós munkákra ( nem a profikról beszélek , hanem a Home userekről ) .
Ennek szellemében nagyon is drága 16GB kit ,a legolcsóbb :
CORSAIR 16GB DDR3 1600MHz CL11 KIT - 32.400Ft
És mi anyag ráfordítás / összetevőkből áll ? Röhejesen magas ! Gigabájtonként 1000Ft , gamer meg max 1500-2000Ft .
32K Ft-ért [VGA] kártyát kapunk , ASUS R7250X-2GD5 R7 250X 2GB GDDR5 ami azért nem épp pár memó csipből áll össze - durván sok a memória ára ... nem véletlen nem vásárolnak emberek .

Hajrá Samu !

És van épp elég konkurencia , nem úgy mint AMD vs Intel vagy épp AMD vs NVidia


Phantomstranger +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. gibdj
2015.06.16. 13:06
Valószínűleg egyedül maradok a véleményemmel, persze nem is baj. Viszont abban egyetértünk, hogy az árverseny minden esetben kedvező a fogyasztóknak, s senki se bánja ha csökkennek az árak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. mikej95
2015.06.16. 14:24
Mostanában pont a legnagyobbak tolják az innováció szekerét (pl: CPU piacon az Intel) ami sokkal jobb, mint egy kartell, ahol csak a profit számít.
A RAM árak pedig el vannak szállva, 16 GB mostanra már tényleg jól jön játékra és egyéb felhasználásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gery84 Phant...
2015.06.16. 14:33
+1

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. TheEnginee...
2015.06.16. 14:46
Amellett hogy teljesseggel egyet ertek, konnyen lehet hogy ez egy hosszabb tavu mozdulat, nem?
Amennyiben a HBM bejon, valoszinuleg komoly valtozsa indul el mas teren is, nem csupan GPU tekinteteben. Ilyen forman komoly veszteni valoja van az osszes "konvencionalis" memoria gyartonak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. gibdj TheEn...
2015.06.16. 15:00
Nem úgy van, hogy a HBM a magas sávszélesség miatt készült (alacsony memóriasebességgel)? A hagyományos memóriák esetén pedig fontosabb a magasabb frekvencia? Mobiloknál érdekes lehet a HBM helytakarékosság miatt, viszont az alacsonyabb frekvenciából adódóan lehet nem hozná azt a sebességet, amit a hagyományos társaik. Az órajel emelésével pedig nagy mértékben megnőne a hőtermelés azonos területű helyen. Nem vagyok jártas, lehet rosszul látom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. CyberPunk6...
2015.06.16. 15:02
DDR4 elindult befele, a DDR3 még nem indult el kifele, de az új szériás processzorokkal majd fog, még akkor is ha csak vánszorgás lesz az elején.

A gyártónál ddr3 hegyek állnak, és a ddr4 folyamatosan a ddr3 helyét fogja elvenni. A ddr4 ára meg természetszerűleg megy lefele, hiszen irreálisan magas és folyamatosan nyitni kell lefele.

Lesz még egy nagy ddr3 osztogatás, és aztán úgy jár majd mint a dd2 a pályája végén, felmegy az ára, és már csak páran veszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tibaimp Cyber...
2015.06.16. 15:20
Igaz, de ez amit írtál még minimum 1,5-2 év, ha nincs szerencsénk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. TheEnginee... gibdj
2015.06.16. 15:54
Amit írsz az teljesen valós. Azonban az a koncepcióváltás amit a HBM jelent az valószínűleg egy követendő irány. Egyelőre valóban nem versenytársak, de könnyen lehet hogy ez csak idő kérdése. Mondjuk a közelmúlt hírei lassan arra engednek következtetni (nanocsöves memóriás cikk pont itt), hogy a Neumann által felvázolt felépítés is megborulhat a nem is olyan távoli jövőben, de ez elég off már így. Tudom soksok hírt olvastunk elsüllyesztett dolgokról, de ami késik az is eljön egyszer...

Másfelől amit CyberPunk ír az is teljességgel jogos és valós. Nem egyszer jártuk már végig ezt az utat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Cyber...
2015.06.16. 16:46
"Lesz még egy nagy ddr3 osztogatás [...]"

A próféta beszéljen belőled, veszek 32 gigát, és kihúzom a DDR4 korszak végéig vele!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller
2015.06.16. 20:22
Mondjatok nekem egy olyan iparágat, ahol tényleg informáltak vagytok a piac mozgolódásairól, a különböző vállalatok árharcairól, és amely iparág piacán tökéletes verseny folyik.

Én eddig laikus fejjel nem találtam ilyet. A versenyhivataloknak nincs elég erejük a kartellek megakadályozására, az ilyen piacra meg hatalmas tőke kell, hogy beszállhass.

Szerintem azért csökkentenek árat, mert csökken a kereslet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. asdsa gibdj
2015.06.17. 01:24
A DDR4-nek is csak az effektív órajele magas, ott is a sávszél számít. Nem tudom lesz-e HBM alaplapba, az olyan szabvány mint most a GDDR, ergo csak grafikus kártyákra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. SuhiTomi
2015.06.17. 08:25
Itt dobálóztok a drága RAM árakkal meg a 16-32GB-s modulokkal. Én kb. 4-5 éve vettem DDR3-as ramokat 2x2GB-t darabját 13k HUF-ért és azóta mindenre elég és néha-néha még játszom is.
Gondolom a mai világban minden második ember videót vág ahogy említettétek, de sztem ez jó ha a felhasználók 1%-át érinti azok meg vegyék csak meg drága pénzért a nagy modulokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Phantomstr... SuhiT...
2015.06.17. 08:55
Vagyis nem érdekel, mert téged nem érint. Kíváncsi lennék a véleményedre, ha rajtad (is) csattanna az ostor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kajafun Asagr...
2015.06.17. 11:30
Akkor bizony én is benevezek még 2db 4gigás 2000mhz-es ramocskára!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim SuhiT...
2015.06.17. 12:29
"Gondolom a mai világban minden második ember videót vág ahogy említettétek, de sztem ez jó ha a felhasználók 1%-át érinti [...]"



Mutass rá a videovágó szoftverre. Semmi szerkesztő program nincs megnyitva. Netezek, játék a tálcán, közben nézem az Animal Planetet, több mint 8 giga RAM-nak annyi (ami valójában 12,9 mert még a nyolcon felül annyi szabad memória van kiosztva a programoknak) ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pdx06
2015.06.17. 16:45
Szerintem nem a Ram ára emelkedett az utóbbi időben, hanem a fizetőeszközünk teljesített olyan jól hogy minden elektronikai eszköz ára 5 számjegyű értékekkel kúszott felfelé. Meg lehet nézni egykét drágább CPU árát is hogy mennyi volt 2 éve, és mennyi lett mostanra. Van olyan processzor a felső árkategóriában hogy csak 100 ezer forintot drágult. 280 ezerről 380 ezerre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Arbor pdx06
2015.06.17. 16:54
Szerintem pedig tájékozatlan vagy.



A CPU piac teljesen más. Mindössze két szereplővel. A drágulás mértéke jóval nagyobb mint amit a Ft útja indokolna, az csak az egyik tényező de szerepet játszik valóban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thestock Phant...
2015.06.17. 21:07
Pont a napokban kellett egyik ismerős gépében RAM-ot bővítenem.2 giga volt ami netezésre,full HD videóra elég,ahhoz viszont kevés hogy farmozhasson fészbúkon 2,8 giga RAM van használatban úgy hogy csak a farmerkodás megy. Ebből nekem az jön le hogy a 4 giga lassan csak netezésre lesz elég.

Szerintem egy darabig még bőven el lehet lenni a DDR3-al. Egy átlag felhasználónak szerintem még nincs sok értelme váltani,mindent meg tud csinálni ezzel a teljesítménnyel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!