iPon Hírek

A Sharp jóvoltából jöhetnek a 4K-s noteszgépek

Dátum | 2013. 09. 29.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A 4K-s televíziók és LCD monitorok lassan, de biztosan szállingóznak, igaz, ezeket a termékeket egyelőre csak kevesen tudják megfizetni, hiszen rettenetesen drágák. Ez volt azonban anno a helyzet az 1080p-s megjelenítőkkel is, úgyhogy kétségtelen tény, hogy az elkövetkező évek folyamán a 4K-s újdonságok szépen lassan átveszik majd az 1080p-s megjelenítők helyét, így költséghatékonyabb 4K-s megjelenítők is a boltok polcaira kerülhetnek majd. 4K-s felbontás mellett üzemelő kijelzőt már minden fontosabb szegmensben alkalmaznak, így a televíziók és az LCD monitorok között akadnak már ilyen megoldások. A noteszgépeket eddig elkerülte az újítás, ám a Sharp illetékesei felismerték a hiányosságot, így a cég mérnökei készítettek egy IGZO alapú, 15,6 hüvelykes képátlójú notebook kijelzőt, amelyből már rendelkezésre állnak mintapéldányok, sőt, ezek szállítása is megindult. A szóban forgó 4K-s LCD panel a Sharp IGZO LCD technológiájára alapoz és 3840 x 2160 pixeles natív felbontás mellett üzemel. A 282 ppi-s képpontsűrűséggel büszkélkedő LCD kijelző sorozatgyártása 2014 februárjában indulhat meg. A 4K-s LCD kijelző az IGZO technológia jóvoltából születhetett meg, ami a hagyományos LCD kijelzőknél jobb fényáteresztő-képességgel rendelkezik, de emellett vékonyfilm-tranzisztorai is kompaktabbak.
Jöhet a 4K-s IGZO panellel szerelt 15,6 colos MacBook Pro?
Jöhet a 4K-s IGZO panellel szerelt 15,6 colos MacBook Pro?
A jobb fényáteresztő-képeség fogyasztáscsökkenést eredményez, ám állóképek esetén ez tovább fokozható, ugyanis a rendszer képes a vezérlőjelek ideiglenes megállítására, így 80-90%-kal csökken a fogyasztás, hiszen minimális energia befektetéssel jelenhet meg ugyanaz a kép a kijelzőn. Ezek összességében komoly pozitív hatást gyakorolnak az adott noteszgép akkumulátoridejének alakulására. További jó hír, hogy az IGZO alapú 15,6 colos 4K-s újdonság érintő-funkcióval is felruházható, így felhasználásával akár még érintőtollal vezérelhető kijelző is készíthető.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

39. Gpety
2013.09.29. 20:56
Ilyen kis képátmérő esetén szerintem felesleges a 4K. Ráadásul biztos rábízzák majd egy Haswell GPU-jára...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. kazsakke
2013.09.29. 21:12
a 15-ös prokban már most is gt650m van, nem az intel hulladék igp-je
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. lajcsi1975
2013.09.29. 21:36
Ha egy telefonon lehet fullhd, akkor szerintem egy noteszen lehet 4k.

Továbbá ez egy újabb technológiai szint ahol mindig van egy réteg aki szerint ez már felesleges , de van egy másik réteg is aki szerint ez előrébb viszi a világot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. mythbuster
2013.09.29. 22:03
Az IGP nem munkára való, de nem kell szidni, nálam a MacBook Pro 15" 2011 Late -ben kivállóan teszi a dolgát ha épp nem terhelem annyira, és ha nincs a közelben MagSafe adapter, akkor hálát adok neki sokszor. Igaz a fullHD -t utálja, de egy youtubot 720p -n szépen elvisz az Intel HD3000. A HD -jelzőt még mindíg nem értem, de a HD 4000 elvileg már viszi a fullHD -t is gond nélkül...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. myckie2
2013.09.29. 22:04
Gpety ezt rosszul hiszed. Könnyű azt mondani, hogy elég oda a full hd is. De ha a 4k-s képernyő szebb, részletesebb bármekkora méretben is nézed akkor miért ne lenne értelme?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Simba Gpety
2013.09.29. 22:07
Nem! Nem láttál te még retinás Macbook Pro-t különben nem ezt mondanád. Bár jó lenne ha nem csak noti kijelzőknél látnánk ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. ByrDer
2013.09.29. 22:39
Talán mert az emberi szem már egy sima hd-s képernyőnél sem látja a pixeleket 30-40 cm-en túl egy ilyen méretű kijelzőnél. (Ergo nem látsz különbséget), mint ahogy egy 5 colos telefonba is túlzás a hd felbontás hacsak nem 5 cm-re tartod a telót a szemedtől.
Parasztvakítás mint a 2Gb DDR2 ram a geforce 610m-en. Ellenben növeli fogyasztást és exponenciálisan nő a teljesítményigény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. LechooEdy
2013.09.29. 22:50
Inkább jöjjenek a 4K-s monitorok és TV-k elérhető áron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Simba ByrDe...
2013.09.29. 23:03
Te sem láttál. Ekkora felbontás 280 akárhány ppi ekkora kijelzőn. Az hol sok? Tabletre már pfujolunk, ha 300 alatti, de laptopba ez már sok igaz? Ha az adott operációs rendszer tudja kezelni a nagy pixelsűrűséget, akkor nem sok ez. Minden részletesebb érted?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. patrik2991
2013.09.29. 23:45
Simba: Miért értené? Te sem érted, hogy ha nincs hozzá szuperlátásod akkor nem sokra mész vele. Szerintem a színhűség ezerszer fontosabb, mint a pixelsűrűség (természetesen egy bizonyos határon belül) pl. az én 800 x 480-as telefonom képe sokkal szebb, mint a haverom HD-s kijelzője (ugyan annyi colon).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. balazs630
2013.09.29. 23:57
Mondjuk a Mac monitorokhoz mind be van kalibrálva egy tökéletes színprofil OSX alatt, úgyhogy ha kiadnak egy 4K-s MacBookot akkor a színhűségre se lesz gond az biztos...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Simba patri...
2013.09.29. 23:57
Nézz meg egy 15"-es rMBP-t csak ezt tudom tanácsolni. Nem jó, ha látatlanban beszélünk valamiről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. patrik2991 Simba
2013.09.30. 00:04
Láttam már, elég sokaknak van a környezetemben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Simba patri...
2013.09.30. 00:09
Hát akkor meg? Ott a példa előtted, nem tudom mit kell ezen még magyarázni. Jobb szöveget olvasni rajta, vagy nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. malvoisen
2013.09.30. 02:02
Jöjjön csak. Engem sem a technológia fejlődése, sem a 4x annyi informárció egyazon helyen nem zavar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. madcaptain
2013.09.30. 04:02
Mar nagyon ideje, lassan az atlagtelefon felbontasa nagyobb mint az atlagnotesze. Persze a hardvergyartok nem sietnek vele mert bizony ekkora felbontasu kijelzoket csak joval dragabb GPU-kkal/procikkal lehet meghajtani. A 3D-s jatekrol meg egyelore ne is beszeljunk noti szinten ekkora felbontason.

Amugy meg jo lenne legalabb a Fullhd-t elerni egy consumer notinal a mostani atlag meg mindig a 1366x768.

A 4K-t 15 colra soknak tartom a jelenlegi mobilVGA-k teljesitmenyehez kepest meg 3D-ben hasznalhatatlannak (egy ilyen vekony notiba nem fer bele egy 680M SLI).
A retina macbook 2880x1800-as ami 60%-al kevesebb pixelszam mint a 4K, amit meg jo kompromisszumnak tartok a jelenlegi mobil VGA-k teljesitmenyehez merten.

Mellesleg a felbontas egy dolog amit balazs630 is irt a szinkalibracio/fenyero/kontraszt nagyon sokat szamit, kulonosen hogy sok embernek rossz a szeme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. KatonaKM
2013.09.30. 06:43
Az új szabványok megjelenése-erőltetése a kereslet fenntartásának eszköze, főleg, ha inkompatibilis az előzővel. Tele a fiókom elavult, de működőképes berendezésekkel. A negyedmillás plazmám is rég elavult.

Közben pedig a TV 1992-es Poirot epizódokat sugároz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. sagit
2013.09.30. 07:52
Kérem 13"-on, 200e körül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Fzoltan
2013.09.30. 08:53
Fölösleges notit tablethez meg telefonhoz hasonlítani. Én is fenntartom, hogy abszolút fölösleges noteszbe, meg tévébe ekkora felbontású kijelzőt rakni. Tény, hogy szebb, látványosabb, mint a "sima" Full HD, de amíg egy telefont 20-30 cm-ről nézel (jó esetben), addig egy noteszgépet, monitort 50-100 cm-ről, ott meg már nincs az az ember, aki látja a különbséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Simba
2013.09.30. 09:26
De a 15" noti kijelző az nagyobb mint az 5"-os mobiltelefon! 15" van még annyira kicsi, hogy ne 1 méterről nézd. Én a 24"-os monitoromat nézem 1 méterről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Szefmester
2013.09.30. 10:30
24"-on kérném ezt. Ott még olcsóbb is volna... jah igen az már nem noti. De legalább lenne vas kihajtani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. DogTheDog
2013.09.30. 11:02
Az a baj,hogy a 4K megint csak egy icipicit jobb mint a Full HD.
Ez nem fogja segiteni a terjedest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Simba
2013.09.30. 11:18
Kicsit jobb csak? 8.294.400 pixel vs 2.073.600 pixel. Pont a 4x-ese ezért is nevezik 4K-nak.

Viszont a félelmeket sem értem. Egy mai IGP 2D-ben szerintem gond nélkül elvan ekkora felbontáson. Nyilván film az lehet sok lenne már, főleg a 3D, de egy diszkrét kártyával ez is megoldható, sőt akár a játék is, mivel a 4x-es pixelszám miatt kiválóan skálázható lefelé Full HD-ra. Csak ugye 4 szomszédos pixel fog ebben az esetben 1 pixelt kitenni, anélkül, hogy rosszabb lenne a képminőség egy eleve Full HD-s kijelzőhöz viszonyítva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. DogTheDog Simba
2013.09.30. 11:49
Az a helyzet Simba,hogy en nem a szamok buvoleteben elek.Elsetaltam a Sony boltba,ahol egesz nap demoznak 4K-s klippeket egy hatalmas 4K-s tv-n.Ott alltam elotte sokaig,majd oldalra neztem,ahol egy Full HD tv-n ment HD demozas,es kb ugyanolyan volt.
Amugy koszonom,hogy leirtad a pixelszamot,biztos van meg vki aki nem tudja mi az a 4K.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Simba DogTh...
2013.09.30. 11:54
Csak a magyarázathoz írtam. Más meg látja a különbséget na akkor meg mi van? Ez a "felesleges ez meg az" jó lenne, ha szubjektív nézetünket nyomatékosítanánk azzal a szóval, hogy "szerintem" és akkor nem kötne belénk senki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. DogTheDog
2013.09.30. 12:12
Mivel en irom a sajat kommentjeimet,megis kinek jut az az eszebe,hogy mas velemenyet mondom?
Vagy annyira ostoba a mai nethasznalo kozosseg,hogy el kell kulon mondani nekik,hogy ez en vagyok es amit irok az a sajat velemenyem?
Ne vicceljunk mar.
A 4K meg kb annyi,hogy most het rece van a kishal uszonyanak a vegen 10 centirol bamulva vagy kevesebb.Ket-harom meterrol nezve te sem tudnad megmondani,hogy melyik a magasabb felbontasu.Persze,ha nagyon bele akarod latni azt az 5000 euronyi kulonbseget,akkor biztos menni fog az is.De azt akkor mar nagyon akarni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Ricsarad
2013.09.30. 12:15
Az a baj énis láttam a 4K TV demoját, nem érdemes a FullHD-hoz hasonlítgatni az a kép egyszerűen brutális volt.
Aki nem látja a külömbséget annak nagyon rossz a szeme, vagy szimplán nem akarja látni a külömbséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Simba
2013.09.30. 12:25
Jól van nekem mindegy te minek látod. De ugye ettől még nem felesleges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. csabi02
2013.09.30. 12:42
Simba: +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. DogTheDog Simba
2013.09.30. 12:50
Senki nem monta,hogy felesleges,azt montam,hogy annyira keves a lathato kuonbseg,hogy az nem fogja segiteni az elterjedeset.
Ennyi,es nem tobb amirol szolt az uzenet,ne lass bele egyeb okossagot.
Azt az 5000 euro arkulonbseget kell itt athidalni 4K es Full HD kozott,az meg szerintem nem lesz egyszeru,es ennek fenyeben kell azt nezni,hogy nincs igazan erezheto elteres koztuk.
Az,hogy felesleges e,majd a vasarlok eldontik.Lehet ugy jar,mint a 3D,lehet ez lesz az uj standard.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.09.30. 13:14
Ebben egyetértek majd a piac eldönti kell e neki vagy sem. Persze nem milliós áron, addig a pénzes réteg kiváltsága lesz ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.09.30. 13:37
Azért annak idején mikor elkezdtek terjedni a "lapos tv-k", akkor is ugyanez volt sok embernek a bánata, hogy annyival nem jobb a minősége (sőt még volt amikor rosszabb is volt), annyi felárat nem ér meg. Ma meg már mindenhol fullhd tv-t használnak az emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. csabi02
2013.09.30. 13:46
igen és az ilyen Toshiba,Sony,Sharp,stb stb.. 106-116cm es fullhd LCD tv-k is már 300-400€ között szórják a M.Marketben és mennyi is volt régen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Kirrr
2013.09.30. 14:59
Látom itt mindenki tisztában van az osx hDPI rendszerével. SEMMI NEM LESZ KISEBB! Több pixel rajzolja ki ugyanazt a képet. Minden Apple terméknél így van. A retina pron ugyanazt a 1440x900-at látod, mint a nem retináson csak minden egyes logikai pixel négy fizikai pixelből áll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. marlboro
2013.09.30. 15:06
..mindeközben a piacon levő laptopok 90%-a egészen 15.6"-os méretig 1366x768-as felbontást nyújtanak..

Az az érzésem előbb lesz elterjedt a 4K felbontás a 21. századi kvarcjátékokon (tablet) mint a munkaeszközökön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. TeeJay
2013.09.30. 18:13
azt kellene agyonverni aki kitalálta a laptopoknál a 15,6" méretre az 1366x768 felbontást... 1600x900 már nagyon fájt volna nekik ugye?
17,3"-ra meg fullHD és kész, egyelőre én sem látom értelmét ilyen méretre a 4K felbontásnak, nekem egy 17,3" fullHD laptop a vágyam de egyelőre még drága sajnos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. KisDre
2013.09.30. 22:08
Inkább jönnének a 4K-s karóra kijelzők...
Pff

Én 23"-os Dell FullHD-val boldog vagyok, és még leszek is 10 évig minimum! (Persze ha hozzám vágnak valami újat nyilván nem utasítom vissza, de magamtól nem váltok, ha bírja a monitor is, kop-kop)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Simba Kirrr
2013.09.30. 23:07
Én tisztában van vagyok vele nyugi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ThePoweR
2013.10.01. 12:48
Igazatok van srácok. Fasznak se kell 4K. Fúziós energia se kell. Minek? Jó az atom is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!