iPon Hírek

A sólyom lecsap: tuningbarát GTX 460 MSI módra

Dátum | 2010. 09. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az MSI az R5770 Hawk sikerét látva úgy döntött, hogy Nvidia vonalon is piacra dob egy hasonló tulajdonságokkal és minőségi felépítéssel rendelkező videokártyát, így megszületett az N460GTX Hawk modell, amely 1 GB-nyi fedélzeti memóriát tartalmaz és gyárilag megemelt órajelekkel érkezik.

A legfrissebb Hawk sorozatú újdonság  a GF104-es grafikus processzort tartalmaz és 7+1 fázisú tápellátással érkezik, amely APS támogatást is kapott. Az APS (Active Power Switching) technológia jóvoltából a termék energiatakarékosan működik, ugyanis a GPU terheltségétől függően kapcsolja ki- vagy be a rendszer a tápfeszültségeket. A tápáramkör a 4+1 fázisú megoldásokkal ellentétben már nem 90A, hanem 120A áramot is képes biztosítani a GPU számára, ezáltal hatékonyabban és stabilabban tuningolhatjuk a videokártyát.


A feszültségellenőrző pontokkal is ellátott termék esetében a különböző alkatrészek (GPU, RAM, PLL) feszültségeit valós időben követhetjük méghozzá egy analóg vagy digitális multiméter használatával. Az alkatrészek hűtéséről egy egyedi, két ventilátorral rendelkező megoldás gondoskodik, amely Twin Frozr II névre hallgat. A hatékony hűtés 18 Celsius fokkal alacsonyabb hőmérsékleten tartja a GPU-t, ezzel egy időben pedig 15,7%-kal alacsonyabb zajszint mellett működik, mint a GeForce GTX 460-as videokártyákon található referencia hűtők.


Az új kártyán felhasznált alkatrészek szokás szerint hadiparban használatos készülékekben is megállnák a helyüket. A gyártó ennél a modellnél lehetővé teszi, hogy a GPU és a memória chipek mellett a PLL feszültséget is növeljük, és ahogy azt a fentiekben már említettük, ezeket a feszültségeket a Voltage Checkpoint kivezetéseken keresztül folyamatosan figyelemmel is kísérhetjük. Az MSI büszkén számol be arról is, hogy ez a kártya az első olyan GeForce GTX 460-as modell, amely léghűtéssel  gond nélkül el tudta érni az 1 GHz-es GPU órajelet.

Egy kis teszteredmény (1 GHz-es GPU órajellel).
Ha már az órajeleknél tartunk, vessünk azokra is néhány pillantást. Az MSI N460 GTX GPU-ja 780 MHz-en, a CUDA magok 1560 MHz-en, míg az 1 GB-nyi GDDR5-ös típusú fedélzeti memória 3600 MHz-en ketyeg. A referencia órajelekkel összehasonlítva a GPU órajelét 105 MHz-cel, a CUDA magokét pedig 210 MHz-cel emelték meg, ami szép tuningnak mondható, de nyomába sem ér a Point of View napokban bemutatott GTX 460-asának. Az MSI termékénél a memória chipek órajelét nem módosították. Az új videokártyán két darab DVI és egy HDMI videó kimenet lapul.

Az MSI N460 GTX Hawk már előrendelhető, ajánlott végfelhasználói ára pedig 230 euró körül helyezkedik el.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

41. -Melkor-
2010.09.02. 17:11
1 ghz, az nem semmi. 48%os tuning, az gondolom a 470est röhögve előzi, lehet még a 480as közelébe is odaér. Már csak az a kérdés, hogy itthon mennyi lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Balucsek
2010.09.02. 17:15
Tetszetős darab és nem rossz tuning de azért kíváncsi lennék 20-ból mennyi képes elérni az 1 Ghz-s órajelet. Meg kár hogy kb 70e fölött lehet majd az ára
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. huncut123
2010.09.02. 17:32
Nekem is "Hawx" kártyám van, csak nekem a régi GTX275-ös Lightning elnevezéssel, nem értem hogy a memória órajeleket miért nem emelik meg.

És nézzük meg a hőfokot, és a zajszintet a 2 kártyán (PoV TGT és a Hawx között), hát lesz különbség az biztos.

Szerintem (tapasztalatból) nem éri meg az ilyen húzott csodákat venni, mert sokkal drágább, és alig gyorsabb, bár a hűtés miatt érdemes elgondolkozni rajta, de az árkülönbözetből biztos lehet kapni valami ütős nem referencia megoldást is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. XtreemX
2010.09.02. 17:35
Elég nagy hülyeség olyat írni hogy a gtx 480 közelébe érne egyáltalán... maradjunk annyiban hogy mivel sokkal kevesebb cuda magja van és a memória sávszél is bizony levan csökkentve,így esetleg a 470 szintjét megközelíti.. talán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. -Melkor-
2010.09.02. 17:41
[Itt a teszt róla.]

XtreemX: úgy értettem, hogy 1ghz-re felhúzva. A fentebb linkelt tesztben a legtöbb játékban alig marad el a 470estől, húzás nélkül. Ezért gondoltam, hogy tuninggal odaérhetne a 480ashoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. huncut123
2010.09.02. 17:42
ITT egy teszt róla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. XtreemX
2010.09.02. 19:07
Melkor:
Igen,valóban szépen megy ez a 460,de még egy 470 sem éri el a 480-at ha szénné húzzák sem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. ByrDer
2010.09.02. 19:41
Elfogadnék egy ilyet, de a magyar árak nevetségesek. Nem vagyok hajlandó 60-70 vagy mégtöbb ezret fizetni egy videókártyáért ami 40 ezret ér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Heroes27 Xtree...
2010.09.02. 19:45
XtremX ebben nagyon tévedsz. Egy szénné tuningolt 470 még meg is veri a 480-at, de egy szénné tuningolt 460 közeli értékéket tud produkálni. A Giga OverClock verziója majdnem 480.

De egyébként elég lehetne már ezekből a 460-as hírekből, mert azt tudjuk, hogy 800 partnergyártó van, meg kb ez az egy normális Nvidia. Oké megértettük, hogy van, de elég lehetne már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. rabib
2010.09.02. 20:29
Nem rossz, nem rossz.

Kételkedőknek: nem kell 1 Ghz-s GPU órajel, és a GTX470 szintje már elérhető. GTX480 azért az nem. Az kicsit kemény lenne, hogy egy közel feleannyiba kerülő kártya hozza a GTX480 teljesítményét.

Majd ilyen kártyákból születik meg a HD5970 ellenfele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. jozsefm
2010.09.02. 20:36
Egyébként se látom sok értelmét,hogy egy tuningolt darabot ,a többiek alapváltozatának,referenciahütüs ,alapórajelén ,hajtott példányaival vetni össze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. ThePoweR rabib
2010.09.02. 20:42
Milyenből?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jozsefm rabib
2010.09.02. 20:44
Már megszületett ,csak még fel kell nőnie,és nem az 5970-hez hanem a 6970-hez

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rabib ThePo...
2010.09.02. 21:05
GTX460 gyárilag tuningolt, egyedi példányaiból!

józsef m.: Hát a HD6970-nek mi lesz az ellenfele, azt nem tudom. Kíváncsi leszek. Az NV majd a HD6 ezres sorozatra talán jövő nyár vége felé tud felmutatni valamit, de lehet, hogy korábban is. A jövő még olyan bizonytalan. Még a jelen se biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. kiskrisz
2010.09.02. 22:24
józsef m.

A HD "6970" nek annyi értelme van hogy még az 5970 et is 10 ből 1 ember tudja megvenni mert olyan drága...
Kár itt meginnt azt fitogtatni hogy nv vagy radeon... Hidd el hogy tudna az Nvidia olyan kártyát gyártani amire az ati annyit se mondana hogy szevasz...

Még egy viszonyítási alap: az 5970 árán 2 db ilyen gtx 460 ast veszek. ami valljuk be időtállóbb lesz mint az 5970...
Nem tudom mért beszélsz a hd 6970 ről.

Egyébként voltak olyan kószahírek hogy az ati új 6000-res szériája az 5850 és az 5970 teljesítménye közötti hézagokat fogja betölteni... Volt olyan cikk is ami kimondta hogy az ati nem akar az 5970 nél erősebb kártyát kiadni... és ez vajon miért van ? PÉNZ. fenntartják az árat...
Erről szól.
Amit most kiadnak videókártyát annak a tervei már 3-4 éve készen vannak... Nem egy ilyen hír szivárgott már ki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Heroes27 kiskr...
2010.09.02. 22:27
kiskrisz: a te 2 db gtx460-osodhoz milyen áron mutatsz nekem egy SLI képeset alaplapot? És egy 5970-nek milyen áron mutatsz egy sima PCI-Express 2.0ás alaplapot? És 2db 460 mióta ideőtállóbb egy darab 5970-né, ami ergo kettő darab 5870 egyben. Nem értelek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. csab959
2010.09.02. 22:34
Mondjuk két GTX460 saccra kijön 120k-ból, meg egy AM3-as ASUS M4N98TD EVO az 33k így kijön azért egy 5970 ára, 5970, alapórajelen az 5850 órajelén megy, szóval nem kettő 5870, hanem kettő 5850.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. ThePoweR kiskr...
2010.09.02. 22:46
Ha tudna olyat az nv akor má rég megcsinálta volna. 2GTX460-as nem időtállóbb mint egy 5970-es. A 6870-es kb az 5970-es teljesítményét hozza előzetes teszt szerint.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. nightmare1...
2010.09.02. 23:13
Tudomásom szerint a 6000-es széria amúgy a jelenlegi architektúra utolsó, szinte tökéletesre csiszolt változata, kis változtatásokkal a felépítésben, és nagy változtatásokkal a teljesítmény terén. Amúgy meg nem mindegy, mi a franc van rányomtatva a vidikari matricájára? Megy a játék élvezhető szinten? Megy. Akkor meg, most olyan egál nekem, hogy 60 v 100 fps...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jozsefm kiskr...
2010.09.03. 07:44
kiskrisz

A vita onnan indult,hogy a két gyárto különbözö kártyáit szénné tuningolt, kontra alap órajalaen hasonlitgatják össze.Ha elolvastad a linkelt,tesztet az óriási tuninpotenciál arra volt elég hogy valamennyi felbontást értékelve KB 1%-al előzte meg az alap órajeles 5850-est,nagyobb felbontásokban,rendre alulmaradva a konkurens előző szériájának referencia modelljével szemben PONT Már máskor is irtam,hogy ennek semmi értelme, ez egyszerüen önámitás, de ha neked ez kell, legyen.Megértem az az NV rajongók örömét,hogy végre kedvencük letett valamit az asztalukra ami tényleg jó,és jó áron is van,bár meggyőződésem,hogy csikorgó foggal ragasztották rá azt az árcédulát ami rajta van,és még igy is megmaradt az ATi tábor az 5850-es mellett annak ellenére,hogy pofátlanul magas az ára annak,és mégis viszik,mert ha nem igy lenne már rég mérsékelték volna mint azt tették az 5830 esetében.Azt is taglaltuk még a tavasz folyamán a Fermi érkezésekor,hogy nem lesz válasz nélküli ATi részről,és már akkor valószinüsitettük az 5800-ban meglévő tartalékok elegek lesznek az egy GPU-s kategória trófeájának visszaszerzésére.Ez történik most,csak nem egy sima matricázással, egy kis tuninggal,ami mint látjuk bőven elég lett volna,hanem egy szinte kategória váltással felérő ráncfelvarrással, ami azt eredményezi hogy egy GPU-val megközelitik az optimalizácionak köszönhetően az eddigi két GPU-s szintjüket és még igy is a PCI-e szabvány keretein belül maradnak tdp. szempontjából.
Itt tartanak pillanatnyilag, egymáshoz viszonyitva a játékos kártyák terén,sajnos, a pénztárca szempontjából PONT
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Humbuk
2010.09.03. 08:10
HD6xxx Biztos, hogy jó lesz. Akik megvannak elégedve a HD5xxx-el, azok az újakat is szeretni fogják.
Most elsősorban szerintem az energia fogyasztással akar bűvészkedni az AMD meg rádob egy kis gyári tuningot is. Az NV sem véletlenül hagyott ekkora tuning potenciált a gtx460-ban, mert azt reméli, hogy ezzel itt-ott megszorongathatja az Amd-t.

Amdnek a HD6xxx a fejlesztők miatt is kell, mert sok olyan dolgot nem támogat a mostani HD5xxx szoftveresen, amit pl az NV igen. (OpenCL stb stb)

A kérdés az, hogy aki most ruházott be HD5xxx-re annak érdemes lesz-e váltani, tudván, hogy jövőév végére vagy 2012-re megjöhet az új architektúra köszönhetően a 28nm-es gyártósoroknak.

Mert szerintem most egy 5850-5870-gtx460-al simán el lehet lenni ezt a másfél évet, míg meg nem jönnek az új karik.

Valszeg az NV nem fog már akkorát dobbantani, hanem végig viszi gf108ig a palettát és várja majd az új gyártástechnológiát ő is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm
2010.09.03. 09:15
Szia Humbuk

Az elkövetkező idöszakot a jelenlegi top kategóriás VGA tulajok mindkét oldalon jobb ha kibekkelik,kivé,ha valaki,men tud meglenni ugy ,hogy nem az aktuális N°ONE modell dohog a gépében,A szovtveres támogatásról: itt megint látható,a ternd és le is vonható belőle a megfelelő következtetés.
Nekem azért szimpatikusabb lett volona,ha azt az óriási tunungpotenciált hozzák elő nem efféle eszközökkel operálnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ByrDer
2010.09.03. 11:19
Humbuk: OpenCL-t, Directcompute-ot támogatja a a HD5xxx széria. Használok is programot amit látványosan gyorsít. Csak annyi a bibi hogy egyenlőre még le kell szedni az ati stream SDK-t a catalyst mellé hogy menjen az openCL. (De lehet hogy a legújabb Catalystbe már beépítették, de mindenesetre már tervben van, ha mégsem.) Egyedül a CUDA-s dolgokat nem támogatja és soha nem is fogja az ati, mivel az az NV játékszere, de hamarosan úgyis ki fog halni, mivel a directcompute, illetve az opencl biztos hogy leváltja. Csak idő kérdése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Cooley
2010.09.03. 11:29
Hát nem pont akkor jelenik meg, amikor megveszem a Cyclonet? Ó dehogynem... Sebaj hamarosan úgyis csere lesz notebookra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. huncut123
2010.09.03. 12:11
Azért az nVidiának még mindig ott a PhysX meg a 3D, bár láttam az ATI is csinált valami 3D cuccot, de nem hinném hogy ugyan az lenne mint az nVidia több éves fejlesztése.

Remélem kicsit lejjebb mennek majd az árak, mert a GTX260 még mindig drága, és az alsó- (<20k) illetve a közép kategóriában (<30k) az elmúlt 1-2 évben nem volt érdemleges változás, mert valószínűleg nem akar mindenki 50k felett VGA-t venni.

Az elkövetkező 1 évben azoknak sincs sok értelme váltani akinek GTX-r vagy hd48xx-e van, mert sok pénzért kevés többlet teljesítmény kap.
Én is ebben vagyok a GTX275 Lightning-ommal (bár teljes mértékig elég, mert minden fut maxon 1920x1080-ban)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm huncu...
2010.09.03. 12:50
Szia:

Erre gondolsz felhasználóbarát előnyös tulajdonságként:PhysX:átverés,vagy sem?
ezt én nem fejlesztésnek nevezném..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Heroes27
2010.09.03. 14:46
csab: Az mindegy, ha megnézed 2X 1600 Sheader processzoros, azaz akkor is 2 5870, az órajeltől függetlenül. És gondolom az 5970-et is lehet annyira húzni, hogy az 5870 órajelén ketyegjen, nem kell hozzá nagy tuningismeret, magyarán iagazam van. És nem kerül 2X annyiba, mint egy 5870.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. crashpipi
2011.02.18. 14:46
Üdv!
Van valakinek bármilyen konkrét tapasztalata ezzel a karival?
A napokban akarom a gépen fejleszteni kicsit, de nincs sok pénzem rá és ebben gondolkodom egy Phenom II X4 965 Black Edition-nel párosítva.
Tegnap voltam a nagykerben, 40-ért van a kártya raktáron. Megéri? Tud vki jobb alternatívát? ATI fronton nem vagyok otthon, sosem volt nekem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm crash...
2011.02.18. 15:27
Igen,:VTX3D VX5850 1GBD5-DHV2 PCIE ,Webshop Ár: 43.000Ft, nem tudom a nagykerben mennyi, ott lehet még az 5870-es is belefér a 40-be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. crashpipi
2011.02.18. 16:55
Köszi. Utánanézek a kártyának. Sajna a márka nem túl szimpatikus. Anno ilyen szerintem nem is volt, amikor a 8800 GTS-em vettem.
A VTX3D HD5870 1 GB DDR5 38060 Ft. Akkor kezdem előlről a böngészést...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. crashpipi
2011.02.18. 17:05
Nem, elnéztem. 48 ezer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. crashpipi
2011.02.18. 17:09
Tesztek alapján átlag 20%-al jobb, és az ára is pont 20%-al több. Reális. Köszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm crash...
2011.02.18. 17:27
Az 5870?- eladási ára, okosan nagykerböl, gyári garanciával, vadi ujan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. crashpipi
2011.02.18. 19:23
Természetesen új, garanciás. Csak nem fizetek áfát és az 5-7 % kisker hasznot, amit mással megfizettetnek. (cég nevére vetetem)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm crash...
2011.02.18. 19:24
Gondoltam, de igy is nagyon jó vásár!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. crashpipi
2011.02.21. 17:46
Asszem nem bántam meg, hogy emellett döntöttem. Minden órajelen húztam alapból és meg se kottyan neki. Az E4700+4GB DDR2 800+ ASUS8800GTS konfigomhoz képest orrbavág a fejlődés. Nagyon tetszik! Ajánlom mindenkinek. Biztos jobban hasítana az 5870-el, de a 40 ezer pénz az én tárcámnak szimpatikusabb lett a végső döntésnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. sensejke crash...
2011.02.21. 17:54
850/1700/2000-et simán bírja!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. crashpipi
2011.02.21. 20:34
@950Mhz/1800Mhz/2200Mhz az első perctől kezdve és stabil!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sensejke crash...
2011.02.21. 21:14
Wow! Grat hozzá!Feszt emeltél?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. crashpipi
2011.02.22. 16:18
Az Afterburnerben húztam csak a csúszkán. Nem tudom, hogy annak van-e feszültség vonzata. 1 Ghz-en nem stabil. Nem értem, hogy a netes tesztben, hogy bírja. Viszont 50-60 fok között van teszt alatt. Teljesen jó. Fogyasztást nem néztem, mert az nem érdekel. A hangjára sem tudok mit mondani, mert a Phenom II X4 965 gyári hűtőjét amúgy is nehéz volna túlharsognia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. crashpipi
2011.02.22. 18:02
A Core mV-ján lett húzva, a memórián csak épphogy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!