iPon Hírek

A The Division szeretné életre kelteni az online közösségeket

Dátum | 2013. 11. 15.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Kihalt az összetartozás érzése az online játékokból, legalábbis a Ubisoft Massive-nál dolgozó Ryan Barnard szerint. Mindenki a gyerekes trollok miatt aggódik, a fejlesztők és kiadók pedig olyan könnyen hajlandóak a játékaikban található titkokról beszélni, hogy a játékosoknak már nem kell többé egymáshoz fordulniuk segítségért. Barnard azt tervezi, hogy a Tom Clancy's The Division poszt-apokaliptikus túlőlészimben ez máshogy lesz. Az alkotó személyes céljának tekinti, hogy a The Divisionnel újra létrehozzon egy összetartó közösséget. Szerinte manapság hiányzik a játékokból mindez, az emberek félnek megszólalni, mert bármikor rájuk kiabálhat egy fiatal kölyök és elkezdheti szidni az anyjukat. Barnard úgy érzi, hogy a digitális megosztás modern módszerei túl személytelenek, és kevés játék meri felvállalni, hogy a valódi rejtély és kaland érzetét nyújtsa. Barnard épp ezért nem szeretne sokat elárulni a játékáról, hogy a játékosok mindent maguknak fedezhessenek fel. "Az online játékokban halott a közösség. Ennek nagyrészt az az oka, hogy elég, hogy elmenjek a Google-re, vagy a Youtube-ra, ha pontosan tudni akarom, mit kell tennem. Nincs interakció a játékosok között." Barnard felkészült arra, hogy harcolnia kell a Ubisoft marketingeseivel. Elege van abból, hogy még meg sem jelent egy játék, és már mindenki mindent tud róla, amit tudni lehet. "Sok problémát fogok okozni a marketingeseknek, mert szerintem jobb, ha csak az alapokat mutatjuk be az embereknek, és hagyjuk, had fedezzék fel maguknak játék közben, hogy miről is szól a játék." Amit egyelőre tudunk a The Divisionről: "potenciálisan határtalan", nem lesz grindelős, több százfajta fegyverrel találkozhatunk benne, PC-re, a mostani ill. következő generációs konzolokra fog megjelenni és Xbox One-on exkluzív DLC-t kap. A háttérben dolgozó párkereső rendszer nemcsak szintünket, de preferenciáinkat is figyelembe fogja venni, pl. hogy szólóban, vagy csapatban szeretünk-e játszani, kedveljük-e a PvP-t, és mennyire érdeklődünk a játékban található szakmák iránt. A részletekről még több információt találhattok korábbi cikkünkben, az előzeteseket pedig itt tekinthetitek meg.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. David1992
2013.11.15. 08:35
Vagy csupán annyi az ok, hogy minden online tér tele van 12 évesekkel (vagy emberekkel akiknek értelmi szinte egy 12 évesé).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. codex
2013.11.15. 08:50
Nekem ez iszonyatosan bejön, részemről alig várom a PC-s verziót. Mostanában nem nagyon játszom, de ez király lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. madcaptain
2013.11.15. 09:08
Igaza van, de ez mind a nevelesbol es a tarsadalom atalakulasabol fakad. Valamint abbol a tenybol, hogy a multiplaer jatekok egy jelentos resze tartalom cimszo alatt az oljetek egymast egy nagy dobozban elvett vallja. Ezt a legkonnyebb megcsinalni, nem kell erdekes sztori se jatekmechanika, ertelmes AI, csak grafikaorgia, egypar karaktermodell es palya.

A marketingesek a legkevesbe hibasak. Mivel manapsag nincsneek letoltheto demo-k meg szep, hogy cikkekbol videokbol tajekozodnak az emberek.
Plane. hogy sokkal tobb fejleszto van, mert egyre nepszerubbek a jatekok, jobbak a fejlesztoeszkozok, nagyobb uzlet, nagyobb verseny, rengeteg jatek jelenik meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim David...
2013.11.15. 09:16
Tudod erre egy igen értelmes 13 éves azt válaszolta a minap chaten, hogy neki sokkal jobban szemet szúr az, hogy játékban felnőttek osztogatják az észt, és próbálják a gyerekeknek magyarázni hogy hogyan kell játszani, miközben az ő korosztályukhoz illik jobban a tevékenység ...

A cikkben említett "gyerekes trollok" meg általában - nem sokkal - 18 feletti, lázongó "felnőttlettembibíszóvaltessékrámhallgatnimerénvagyokajani" emberkék jellemzően ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Samupitecu...
2013.11.15. 09:23
sok sikert, Mr. Barnard! én pont azért hagytam fel a multizással, mert csak nagyon-nagyon ritkán volt csapatmunka, jókedv. a legtöbb esetben anyázás van, a játékosokat csak az xp, az első hely érdekli. játéktól függetlenül.
ha sikerülne a profit helyett a játékosokat és a játékélményt előtérbe helyezni, én azt sem bánnám, ha lenne egy szigorú program-admin, ami mindenféle istenkedő, önkényes kisgyerek helyett rendet tartana a játékban, puszta logikára, számokra alapozva.
persze ez sokaknak nem jönne be, de akik hajlandóak betartani a játékszabályokat, azok végre ismét jól érezhetnék magukat egy multiban. illetve azt sem bánnám, ha kicsit jobban rászállnának a hackerekre. uff
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. DogTheDog
2013.11.15. 10:38
Nekem nincs bajom az online trollokkal,szervert berlunk azokhoz a multikhoz amik szerintunk megerik,es mi szabjuk meg a szabalyokat.
Mas kerdes ez egy MMO tipusu jateknal,ott nehez szurni a hulyeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Supra
2013.11.15. 11:18
Hát, hajrá!

Talán ezért is játszom még a mai napig az ME3-mal, pedig szerintem bekerülhetne a guiness-rekordokba, mint legbugosabb multi...

Nincs benne PVP, csak cooperativ multi - és bár ad a meccs végén összesítést, de teljesen mindegy mennyi pontod van, ha nincs ööszedolgozás, akkor mindenki bukja a menetet. És érdekes módon rögtön kevesebb az irigység, általában felszedik a szájra esett versenyzőt, és hamar kiteszik, aki magának farmol és/vagy bunkó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sosnuts
2013.11.15. 12:21
Félreértés ne essék, nagyon várom a játékot és még a "szavazzunk, hogy jöjjön PC-re" akcióban is részt vettem... de ezt a "Barnard felkészült arra, hogy harcolnia kell a Ubisoft marketingeseivel." dolgot ugye nem gondoljuk komolyan?
A stratégia amúgy jó. Minidig fel-fel bukkan valami hírmorzsa. Ráadásul olyan csatornákon, hogy még azt az ismerősömet is érdekeli, aki egész életében nem játszott annyit, mint egy rendes gamer egy átlagos héten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. madcaptain
2013.11.16. 06:35
A valodi jatekokban (tarsas, kartya, szerencse, foci stb) is megvannak a szabalyok emiatt tud mukodni jol. Egy MMO-ban a jatektervezo feladata, hogy olyan szabalyokat hozzon ami altal kenytelenek osszedolgozni.
Ez termeszetesen a a F2P MMO-knal nem mukodik, mert a jatekosoks 90%-a single player, aki nyelvi/mentalis/egyeb okok miatt nem hajlando ertelmes interakciora. Attol ne varj csapatmunkat aki el se tudja olvasni mik a szabalyok mi a cel, mi-mit csinal es miert jo ez vagy az.
A Multiplayer Single jatekokhoz legtobbszor disznek hozza van adva, hogy old a masik playert es egyben DRM-kent szolgal a Warez ellen.
Sajnos a rengeteg sinlge player(en vagyok a playan senki mas mindenki le van szarva) mentalitasu jatekosok bearamlasa miatt mara a P2P MMO-kba is istenkisertes az, ha Pistike aki egy betut nem ert a jatekbol, nem kaphatja meg TV nezes kozben a majdnem legjobb raidgeart.
Everquestben erdekes modon meg lehetett gagyi PC-ken 80 fos raid-eket csinalni. Manapsag egy WoW-ban meg mar 10 ember se kepes egyutt dolgozni. Es az un. "elite" se figyel egymasra/jatekmechanikara csak nezi mit ir ki az addon es csinalja majom modra ha eppen ugy tetszik neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!