iPon Hírek

A THQ lesz az ukrán Metro 2033 kiadója

Dátum | 2009. 10. 22.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A THQ leszerződött az ígéretesnek tűnő ukrán shooter, a Metro 2033 kiadására. Ha minden jól megy, akkor a játék a jövő év elején jelenik meg PC-re és Xbox 360-ra.

A Metro 2033-ról még 2006-ban hallhattuk először a német Games Convetion-ön. A játékot egy 2 perces videóban prezentálták, ami egész atmoszférikusra sikeredett. Aki szereti a S.T.A.L.K.E.R.-t, és nem veti meg a Fallout 3-mat sem, annak minden bizonnyal ez a program is megfelel majd az ízlésének. Az előbb említett játékhoz való hasonlóság egyébként nem túl meglepő, lévén a 4A Games-ben jó néhány ex-GSC-s található (ők a S.T.A.L.K.E.R. készítői).

            


A játék az azonos című Dmitry Glukhovsky regény alapján készült, amely többszázezer példányban fogyott Oroszországban és nem olyan rég adták ki a folytatását. A sztori 2033-ban, Moszkvában játszódik, ahol a fiatal Artyom, az emberiség maradékával együtt a föld alatt, a metró alagutakban él, a megállókban kialakított kolóniákon (mint a Hellgate Londonban). Ennek oka a 20 évvel azelőtt bekövetkezett apokalipszis, amely halálosan mérgezővé tette a Föld felszínét.

Hősünk természetesen nem marad veszteg, szerencsétlen események sorozata kikényszeríti őt a megállók "biztonságából" és elkeseredett küldetésre indítja...

A játék PC-s változata NVIDIA PhysX támogatással készül, ami mindannyian tudjuk, hogy mivel jár. A legfrissebb bemutató a hivatalos honlapon tekinthető meg HD-ban.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. axe
2009.10.22. 20:35
VISSZA A HIRHEZ

THQ, Stalker rossz nem lehet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. axe
2009.10.22. 21:26
PhisX mennyenek a jókur............... megint kikell hagynom egy jó játékot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. rini
2009.10.22. 22:11
Nem probléma ha kilehet kapcsolni a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Azrael
2009.10.22. 22:53
szívással jár mi mással
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. rgeza
2009.10.22. 23:00
Hát, nekem Batman alatt gtx 260-on gond nélkül működött a physx fullon, szóval szerintem nem kéne leszóléni azért, mert nincsen megfelelő kártyája valakinek.

És valóban sokkal jobb volt physx-el. Bár ezt aki nem próbálta úgysem fogja elhinni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. rini
2009.10.22. 23:08
rgeza - Az én kártyám is támogatja de akkor is azt mondom, hogy aki nem akarja vagy nem tudja használni annak legyen lehetősége kikapcsolni ezt a funkciót és ettől függetlenül fusson jól a játék. Legfeljebb nem látja ezeket az effekteket és kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. rgeza
2009.10.22. 23:15
rini
Ok, amit mondasz az korrekt és jogos. Valóban lehessen kikapcsolni, de azért mert van bekapcsolási lehetőség ne fikázzák már le a game-et és a lehetőséget (helló ATI tulajok, savanyú a szőlő :-) )

Ez kb olyan mintha lefikázná majdan valaki a dirt 2-őt, mert milyen dolog már, hogy lehet DX11-ben is játszani.

De persze ez csak magánvélemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. axe
2009.10.22. 23:34
Rgeza ERŐSEBB videókártyám van mint neked mindenhol alázza ahol nincs PhisX szóval itt annyi van h megint sok pénze volt Nvidiáéknak. amúgy ha kilehet kapcsolni jó lesz nem úgy mint az NFS Shi[f]t

Rgeza megint elfelejtetted azt h DX11 lesz nvidiának is DE phisX soha nem elsz atinak szóval...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. StevyXIX
2009.10.23. 00:33
rgeza:
Itt nem az a gond, az gond ha be is kapcsolod csak egyetlen processzor magon fogja a nyamvadt fizikát számolni a gép, így játszhatatlanul lassú lesz a játék, pedig ha többen is lehetne számolni úgy is gyorsabb lenne, az Nvidia, mivel az GPU-val számoltatja, de persze, az Nvidia, egy mod és direkt mod-ik a konkurenciával, nehogy már élvezhető legyen akár minimális szinten is.
A másik, mi a rákért kell feltenni a PhysX driverét ha én úgy se fogom használni azt? Mert fel kell tenni ahhoz, hogy elinduljon a játék.
DX11 nem jó példa, Nivida kártyán is ugyan úgy elérhető lesz (ha megjelennek az ezt támogató kártyák) és semmilyen hátrányban nem lesz az Ati-val szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. rini
2009.10.23. 00:39
axe - PhisyX nem lesz de lesz helyette Bulett. Igaz nem mostanában. Azért az is látható egy csomó oldalon, hogy tényleg fáj egynéhány embernek, hogy nem tudja használni a PhisyX-et és ezért keményen fikázzák az ilyen játékokat.
Most nem azért de az NFS Shift nem az nV sara mert ott nem a grafikuskártya számolja a fizikát hanem a számítógép processzora. Nézzed meg a teszteket. Mindenhol jobban megy a játék ha a processzor egy erős darab( itt az iPon tesztben is i750-nel tesztelték). Egyszerűen a gyenge processzorok miatt nem megy rendesen a játék, ráadásul az AMD kártyák jelentősen jobban leterhelik a processzort mint az nV kártyák, így még kevesebb erőforrás jut fizikát számolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rini
2009.10.23. 00:45
És itt a bizonyíték, hogy jól megy ez az AMD kártyákkal: http://www.ipon.hu/elemzesek/a_radeon_hd58...zinre_lep/560/4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. axe
2009.10.23. 01:10
Tudom mi az a PhisX nagyon sok publikációt és 1-2 cikket elolvastam róla. Core 2 Duo 2.4GHz-s proci volt amikor legutoljára teszteltem a shiftet 10fps-em volt most van egy Q9550@3.6GHz lehet ezzel már érdemesebb lenne nekifutni? (shiftnél pedig úgy jött elő a phisX, hogy valamelyik cikkben azon bellül HSz-ekben olvastam h PhisX lassítja... bár köztudott tény hogy sokan informatikus professzroknak hiszik magukat és beszélnek minden hülyeséget) Lehet megér még1 próbát.... vagy lehet a 2gb ram kevéske neki? (win7)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rini
2009.10.23. 01:39
Én i750(3.6)-on, 8800gtx, és 4 giga ram futtattam 1680x1050-ben és sehol nem kaptam 30 framenál kevesebbet. Szerintem a még kiforratlan driverek az oka és az, hogy ha megy a phisyx akkor a kétmagos rendszereknél felzabálja az egyik magot és az AMD kártyáknál nem tud rásegíteni a grafikus vezérlő mint az nV kártyáknál.Próbáld ki ezzel a konfigurációval. Ég és föld lesz a különbség azzal a processzorral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. danikollar
2009.10.23. 08:55
axe, nekem pont Q9550-em van, és pont 3.61-en járatva, nézdmeg a többiért az aláírásom. Na szóval és 1920x1080-ban minden max, és élsímítás 4x-es(2x-essel sem gyorsabb), és az átlag fps 45-50, de ugyanúgy nálam is néha beszaggat és leesik az fps 25-30-ra is néha, tehát egyáltalán nem stabil és a 45-50 fps átlag az szerintem nagyon kevés. Általában mindenki a GRID-et hozza példának, én is, mivel ott majdnem 2x annyi fps volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. rgeza
2009.10.23. 09:54
axe, StevyXIX
Sztem félreértetek. DX11-et direkt írtam, nem felejtem el, h nvidiának lesz nemsokára kártyája (sőt várom is). De jelenleg nincsen. És JELENELEG szerintem sokkal többet ér a physx mint a DX11. DX11 majd kb crysis 2 környékén kezd érdekessé válni. Legalábbis nekem.

axe - nem kivagyiskodni akartam a kártyával, szimplán jelezni, hogy egy nem túl dárga kártya is elég már a physx élvezetéhez. És bár ez alulmarad az új atikhoz, elég sokáig elég lesz a legtöbb játékhoz. Ráadásul Physx-el :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. StevyXIX
2009.10.23. 10:28
badpad:
Igen, csak hogy a csodálatos Nvidia azonnal tiltja a PhysX gyorsítást, ha saját kártyáján kívül más gyártó kártyája van a gépben, szóval ez se járható út.

rgeza:
PhysX egy nulla, teljesen felesleges DX11-el összevetni, nem is lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rini
2009.10.23. 13:13
Használjál régebbi nV drivert, abban nincsen tiltás. Azért a PhisyX nem egy nulla de tényleg nem kell összehasonlítani a dx11-el. A Shiftel kapcsolatban meg megint csak azt tudom mondani, hogy erős processzor kell hozzá és megfelelő driver. Majd az új Catalist ill. Forceware javít a teljesítményen. Ugyan ez lesz a dec 2.-án bemutatkozó Collinel is. Majd mikor megjelenik a következő Catalist azután fog rendesen menni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. StevyXIX
2009.10.23. 13:18
Jah Mirror's Edge "lobogó zászlók" Batman-be nem tudom milyen fergeteges effektek lehetnek, de nem egy nagy was ist das ahogy eddig olvastam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rini
2009.10.23. 13:47
Tudod meg kell szokni és utána meg majd hiányolnád, hogy nincs benne. Ha minden játék amivel eddig játszottál így nézett volna ki mint ezek és utána olyan játékokkal játszanál amelyek ezt nem támogatják akkor nagyon hiányoznának ezek az effektek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. StevyXIX
2009.10.23. 13:55
Ebben talán lehet valami, bár HG:L ritka bugos játék elején még full élsimitással mindennel ment a játék, ahogy haladtam a vége felé drasztikusan lassult mivel nem volt már optimalizálva a játék, így vissza kellett vennem a beállításokat, eleinte kicsit fájt, de később már nem érdekelt, mivel a játék volt a fontosabb, szóval igen is meg nem is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. rini
2009.10.23. 15:16
Ez minden játékra igaz. Én is találkoztam olyan játékokkal amelyek az elején mentek fullba és ahogy haladtam előre kénytelen-keletlen vettem vissza a minőségből mert belassult. Az elején könnyű ellenfelek kis puskával a végén meg már rakétával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. StevyXIX
2009.10.24. 00:40
Nem, itt volt hogy egyedül a karakterem volt a képernyőn, csak mondjuk tűz lobogott a képen, mondjuk 7950GT-vel volt még, de 5 fps akkor is vicces volt és még 4850-nél is vissza kellett vennem jócskán a beállításokat, szóval ez optimalizálatlanság volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. axe
2009.10.26. 13:56
rgeza azt elfelejtetted h a crysis 2 nem lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rini
2009.10.27. 18:50
Dehogy nincs jövője. Akkor egyik gyártó sem akarná lejáratni a másikét és csökkenteni annak elterjedését. Az nV a PhisyXel indult az Intel a Havokkal az AMD meg betársult a Bullet mellé(szerintem ha anyagilag jobban állna már meg is vette volna)valamint licenceli a Havokot. Mindegyik látja a fizikában a lehetőséget, de az nV vitte a legtovább. Ezért támadják leginkább ill. az nV olyan húzásaiért, hogy akadályozza más kártyákkal való használatát. Leginkább az Radeon kártya tulajdonosok támadják a PhisyX-et és ezek szerint nekik fájt legjobban az nV döntése. A baráti körömben kb. fele-fele arányban használjuk a két gyártó kártyáit és ezt nagyon jól lehet látni rajtuk. A jövőbeni játék megjelenéseket figyelve pedig legalább annyi PhisyX-es cím jelenik meg mint dx 11. Ráadásul az nV is tudni fogja a dx 11-et a következő generációval(tudom, hogy csak szoftveresen)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX
2009.10.27. 20:06
Előbb utóbb bukni fog a PhysX, ha nyílt lesz a Havok és Bullet is, csupán választás kérdése a fejlesztők melyiket licencelik maguknak, de bármilyen rendszerben használhatják utána, nem úgy, mint a PhysX, hogy csak és kizárólag Nv kártyáin, az meg gyomorforgató (meg helyzetüket tekintve szerintem hülyeség is), hogy tiltják a PhysX-et ha más GPU van a gépbe, így legalább lenne még néhány vevőjük Ati felhasználók köréből, az is valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2009.10.27. 21:23
StevyXIX - Tévedsz. Azok sem futhatnak mindegyik kártyán csak azokon akik rendelkeznek licencel. Például az nV nem rendelkezik Havok licencel és ezért nem is tudja kihasználni. Egyenlőre csak a Bulet az amelyet mindenki tud használni viszont Ő még nem elég elterjedt. A Havokot az AMD úgy tudja használni, hogy licenceli az Inteltől. Például az nV kártya tulajok nem tudnak futtatni Havokos fizikai programot ugyan úgy mint az AMD és Intel a PhisyX-et. Ennyi erővel licencelhette volna a PhisyX-et is. Csak hát az AMD fő ellenfele kártyafronton az nV volt így érthető a döntésük. Pontosan azért nézett új lehetőség után az AMD, mert később az Inteltől függött volna a Havok miatt és nem tudott volna neki ellenfelet állítani. Így jött a képbe a Bullet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. StevyXIX
2009.10.28. 13:23
OpenCL alá fogják írni, Bullettet és Havokot is, az nyújt támogatást aki akar, szóval Nvidián fog múlni a dolog nem máson, pont hírbe volt amikor AMD PhysX miatt támadta az Nvidiát, pont ezt írta, hogy Havok és Bullet is OpenCL-es lesz. Szóval mi a jobb? Az amit Intel és AMD is támogat, vagyis OpenCL alapú bármilyen GPU által gyorsított (ill azok akik támogatni fogják, de ez csak a gyártón múlik semmi máson) fizika, amit a fejlesztők sokkal szélesebb körben fognak tudni alkalmazni, vagy a PhysX a gyomorforgató üzletpolitikájával és only Nvidia támogatással?
Havok nem rendelkezik GPU gyorsítással tudomásom szerint, szóval nem értem miről beszélsz, cpu számolja a Havokot és több szálon, nem egyen, mint a PhysX.
Régen volt róla szó, hogy PhysX-en lesz támogatva AMD kártyák hardware-es gyorsítása is, csak hát ez elmaradt valami oknál fogva ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rini
2009.10.28. 18:24
StevyXIX - Valamit félre értesz. Az Open cl egy programozási felület és csak hozzákapcsolják a Bulletet és a Havokot ugyan úgy mint az nV a Cudahoz kötötte a PhysiX-et. Ha programot akarsz írni a Open cl-re akkor megírhatod ingyen, de ha a Havok fizikai motorját is használni akarod a program megírásához akkor azért fizetned kell.A Havok új verziói is rendelkeznek már gpu gyorsítással, de a legelterjedtebb verziója a szoftveres fizika számítás.Például a Blízzard a Havokot preferálja míg az EA a physiX-et támogatja.

A Bulletet használhatod ingyen is csak azzal az a baj, hogy a támogatottsága és elterjedtsége a nullával egyenlő. Ráadásul függésbe került az AMD-vel és ez már önmagában előre hozza azt, hogy idővel teljesen az AMD-hez fog kötődni.

Az, hogy az nV támogatja az Open cl-t még nem azt jelenti, hogy a Havokot használni is tudja. Nem használhatja mert a támogatását nem írhatja bele a driverébe. Azért, hogy ezt megtehesse keményen perkálnia kellene az Intelnek mint ahogy az AMD is tette. Viszont miért licencelné ha van sajátja és szerintem sokkal fejlettebb jelenleg mint a Havok.

Ezt a fizikai gyorsító háborút csak a Microsoft tudná feloldani ha valamelyik fizikai meghajtót beletenné a Windowsba, vagy maga írna egy teljesen újat függetlenül a gyártóktól. Ezzel járnánk a legjobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Wero
2010.01.28. 23:05
rini - Jah Starcraft 2 is azt hiszem Havoc lesz(Lecsúsznak a rámpán a roncsok meg ilyenek) sőt a Half-life 2 is Havoc volt ha jól emlékszem (nem nagyon értek a témához sz'al javítsatok ki ha tévedek).Am nekem Half-life 2-ben nagyon tetszett hogyan törik az üveg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!