iPon Hírek

A tiltakozások ellenére jön az új adatvédelmi szabályzat

Dátum | 2012. 02. 29.
Szerző | Jools
Csoport | IT VILÁG

A francia adatvédelmi hatóságok szerint a Google március elsejével érvénybe lépő adatvédelmi irányelvei nem felelnek meg az Európai Unió adatvédelmi törvényeinek, így azok bevezetését a további vizsgálatok lefolytatásáig el kellene halasztani, írja a French National Commission on Computing and Liberty (CNIL) nevű szervezet Larry Page vezérigazgatónak szóló levelében.

A CNIL a 29. cikk alapján működő Munkacsoport (Article 29 Working Group) aggodalmait foglalta össze levelében. A munkacsoport az EU tagállamainak adatvédelmi hatóságait fogja egybe.

Jacob Kohnstamm, a munkacsoport elnöke már február 2-án is írt Page-nek. Levelében az új irányelvek bevezetésének elhalasztását kérte, de a Google képviselői azt válaszolták, amit most is, vagyis hogy nem áll szándékukban a halasztás.

Peter Fleischer a hatóságoknak szóló válaszában ezt írta: „Nem áll módunkban megállítani az adatvédelmi irányelvek világszerte egyszerre történő bevezetését. Egy ilyen halasztás nagyon összezavarná a felhasználókat.”

A felhasználók miatt aggódik a CNIL és más európai adatvédők is, miattuk akarják újra átvizsgálni a szabályzatot, úgyhogy Fleischer nem éppen a legjobb indokot hozta fel levelében.


Az új irányelvek lehetővé teszik, hogy a Google felhasználja az egyik szolgáltatásában megszerzett információkat egy másik szolgáltatás hatékonyságának növelésére. A keresési eredményeket befolyásolhatja a Gmail-ben írt vagy kapott levelek tartalma, vagy a Youtube-on megtekintett videók, a Google+-os kapcsolatok és ezen ismerősök adatai is.

A CNIL elnöke Isabelle Falque-Pierrotin azt üzente a Google vezetőinek, hogy bár dicséretes dolog, hogy egyszerűsíteni akarják az adatvédelmi elveket, ez azonban nem mehet az áttekinthetőség és az érthetőség rovására.

Az új szabályzat csak általános információkat tartalmaz a szolgáltatásokról és az adatkezelési elvekről. Ennek következtében az átlagos felhasználónak fogalma sem lehet arról, hogy melyik szolgáltatás milyen adatokat rögzít, és ezek hová jutnak el. Édeskevés arról biztosítani a felhasználót, hogy személyes adatait kinek nem adják ki (pl. reklámcégeknek), írta levelében Falque-Pierrotin.

A használhatóság (vagy használhatatlanság) mellett pedig az is kérdéses, hogy az új irányelvek nem sértenek-e törvényt. A CNIL szakértői szerint a szabályzat nem felel meg az EU előírásainak, de pontosabb elemzést csak alaposabb vizsgálat után tudnak adni, és ehhez további információkra lenne szükségük a Google-től is.

A problémák nem korlátozódnak Európára: az Egyesült Államok 36 államának főügyésze február 22-én közös levelet küldött a Google-nek. Elsődleges problémájuk az új rendszerrel az, hogy nem ad lehetőséget a felhasználóknak arra, hogy „kibújjanak” webes tevékenységeik követése alól.

A Google erre azt mondja, hogy akinek nem tetszik az új szabályzat, ne használja a cég szolgáltatásait, ami jelentős nehézségekbe ütközik számos felhasználói területen (pl. Androidos telefonok), ahogy ezzel a cégóriás képviselői is tisztában vannak.
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. CyberPunk6...
2012.02.29. 16:11
A Google erre azt mondja, hogy akinek nem tetszik az új szabályzat, ne használja a cég szolgáltatásait, ami jelentős nehézségekbe ütközik számos felhasználói területen (pl. Androidos telefonok), ahogy ezzel a cégóriás képviselői is tisztában vannak.

Szerintem ez kimeríti a monopóliummal való visszaélésfogalmát is.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. akela91
2012.02.29. 16:19
The new ACTA : Google
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. lackoo1111
2012.02.29. 16:23
Helló Orwell .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. mikej95
2012.02.29. 16:27
Ó, a facebook teljesen ugyan ez, csak ott egy név alatt kapsz meg mindent.

akela91: Tévedsz. Az ACTA egy nemzetközi, a 'fejlett' országok által aláírni szánt cenzúrajogalap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Vendég-Ven... Cyber...
2012.02.29. 16:32
Miféle monopólium? A Google mely szolgáltatásának nincs alternatívája?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. TheRealTsL
2012.02.29. 16:44
Keresőmotort még egyszerű cserélni (más kérdés, hogy megéri-e) de most akkor cserélje le mindenki az amúgy nagyon jó android alapú telefonjait is? Nem megy csak így, csettintésre egy alternatívára való áttérés.
A kijelentésük egyébként felháborítóan antipatikus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. homeware
2012.02.29. 16:48
Lehet lassan válthatok bingre, vagy yahoora?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. lackoo1111
2012.02.29. 16:50
Lehet lassan válthatok bingre, vagy yahoora?

Működőképesek még ?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Veisinger
2012.02.29. 17:18
Én csak azt nem értem mi ezzel a problémátok?
A GMail eddig is "olvasta" a leveleiteket és ilyen jellegű reklámokat kaptatok, miért baj az ha a google ezáltal fog keresni?
Minden google "termék" jegyezte az általunk kereset,használt,olvasott,írt funkciókat,ezentúl ezt keresztbe is fogja csinálni,na és? Ez miért zavaró?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rajnavikto...
2012.02.29. 17:45
A Google erre azt mondja, hogy akinek nem tetszik az új szabályzat, ne használja a cég szolgáltatásait, ami jelentős nehézségekbe ütközik számos felhasználói területen (pl. Androidos telefonok), ahogy ezzel a cégóriás képviselői is tisztában vannak.

Megtörtént, Gmail helyett hotmail, Chrome helyett Opera, Google helyett Bing, Androidos telefonom eddig sem volt, de már nem is lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. sensorprim...
2012.02.29. 17:49
Én csak azt nem értem minek erőltetik ezt a dolgot hogy majd ŐK megmondják én mit néznék vagy keresnék a neten.
Az alapján hogy eddig mit kerestem a kereső programmal és társaival.
Most komolyan ez minek?
Ha valami érdekel akkor majd ÉN rákeresek.
Nem tudom hogy ennek mi lehet a hátsó szándéka de ahoz képest nagyon erőltetik , hogy alig van haszna vagy nincs is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. rajnavikto...
2012.02.29. 17:50
miért baj az ha a google ezáltal fog keresni?

Nem baj, csak egyszerűen gerinctelen dolog! Ez kb olyan, mitha én elmennék a lakásodba kutakodni, és amit találnék (bármi személyeset) azt eladnám jó pénzért, és utána a képedbe röhögnék, mert úgysem tudsz mit csinálni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. sensorprim...
2012.02.29. 17:51
Arról nem is beszélve hogy mindegyik ígér fűt fát hogy nem adják tovább a címed még is érkezik egy tonna reklám mindenféle bankoktól meg biztosítóktól pedig még csak hasonló oldalon se jártam.
Meg nem regisztrálok szinte sehova.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Ronan
2012.02.29. 18:47
Többek közt ezért gyertek zippcastra.Akinewk nem tetszik ne használja????Hmmm akinek most nem teszik az használta egészem eddig és akiknek nem tetszett tette youtube-ot azzá vagyis nagyá ami ma is lehet.De már nem sokáig.Hajrá Anonymous!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. lackoo1111
2012.02.29. 18:53
Hajrá Anonymous!

Az egész Anonymous banda menjen a fenébe . Elég kárt okoztak már .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mikej95
2012.02.29. 19:02
lackoo1111: milyen kárt okoztak neked?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. prohlep
2012.02.29. 19:23
Anonymous egy veszelyes dolog: nem tudjuk kik allhatnak mogottuk, kinek a neveben tesznek ugy mint egy fuggetlen szabad civil szervezkedes.

1989 utani 20 evben mar megtanulhattuk, hogy a fuggetlen szabad civil szervezkedesek alcazaskent szolgalhatnak Magyarorszag vagy mas konnyen megtamadhato orszag szisztematikus kizsigerelesenek elokeszitesere es levezenylesere, marmint a kozvelemeny agymosasara.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. prohlep
2012.02.29. 19:27
Adatvedok anarchistak pedig mar az agyamra mennek.

Kadar idejen volt egyetlen azonositasom, es az mindenhol mindenre jo volt.

Most meg mindenfele kenyelmetlensegem van az engem allitolag vedo kulonfele azonositok tomkelege miatt.

Raadasul most meg attol akarnak engem megfosztani, hogyha en sokat irok barataimnak X, Y es Z temarol, akkor a Google kereses ennek alapjan kifejezetten nekem elonyben reszeitse egy W kereseskor azokat, amelyeknek valami koze lehet X, Y vagy Z-hez.

Technokrata es kulonosen programozas teruleten a Google talalatok ZSENIALISAK!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm
2012.02.29. 19:37
Arra lennék kíváncsi miből vontok le olyan következtetéseket, hogy a többi szolgáltató, nem ugyanazt teszi a személyes adatokkal mint a gugli, csak természetesen a töredék felhasználótábor miatt töredék adatmennyiségből és hatékonysággal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Vendég-Ven... rajna...
2012.02.29. 21:51
"Nem baj, csak egyszerűen gerinctelen dolog!"

Azt nem tartod gerinctelennek, hogy ingyen igénybe veszed a szolgáltatásait, de közben pampogsz? Avagy jobb lenne, ha fizetned kellene értük? Vagy nem lennének?

Szabadon dönthetsz, igénybe veszed-e az adott feltételekkel. Nem kötelező. Magát az internetet sem kötelező használnod.

József m-nek igaza van az előző kommentjében. Aztán meg a tiltakozók közül hányan vannak jelen pl. a facebookon? A FB még sokkal durvábban használja fel és teszi nyilvánossá a személyes adataidat.

Én nem vagyok fenn a FB-on, viszont sokat használom a Google-t. Vajon ki ad ki magáról több személyes infót: aki az egész kapcsolati hálójával fenn van a FB-on, vagy aki bármilyen személyes adat megadása nélkül használja a Google-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ronan
2012.02.29. 23:15
Kárt egyedül a kormányok okoznak bennünkA kis politikai játékukal meg egyéb mérgezésekkel lásd például h1n1 vírussal való emberek beoltatása.Amibe csak az oltás után halsz bele előtte nem.Hogy a pénz hülyeségéről már ne is beszéljek...és persze arról sem hogy vannak olyan beteg emberek akik sajátjukként tekintenek erre a bolygóra...persze ez mind nem igaz..vagy az??Döntse el mindenki maga..neki mi igaz és mi nem az...ha lekaparjátok cukormázat erről a világról egy elég örült világban ébredtek fel..

@lackoo1111 Te inkább a kormánnyal tartasz vagy a médiával ami szintén a kormányok játékszerei közé tartozik?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Vendég-Ven...
2012.03.01. 00:16
Vicces vagy, hogy egy profitorientált vállalkozást jótékonysági szervezettel állítasz szembe. De OK, ha elég időd van, várd ki, amíg egy jótékonysági szervezet internetes keresőt, email-szolgáltatást, műholdas térképet stb. ad a hajléktalanoknak. Majd szólj, ha találsz ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. sanyix
2012.03.01. 03:30
gugliról bingre, gmailról hotmailre, gratulálok a csöbörből vödörbe esőknek

Amúgy nem kell ajvékolni, miközben úgy is kipostolod fácséra mekkorát kábeleztél ma
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. felziusz
2012.03.01. 09:16
Ha most havernak megmondom mailbe hogy szeretnék gépet/telefont/pc alkatrészt/csavart/háztartásigépet/ágytálat vagy valamit venni, és akkor a google gyűjti az adataimat hogy olyan hirdetéseket kapjak meg jobbak legyenek a találatok. Cég reklámozza magát hogy ők biza árulnak kerozinhajtású sajtreszelőt és nekem az kell, rohadtul nem kerül semmibe nekem megnézni hogy mennyiért osztogatják. Ha jó áron van, akkor megveszem, ha nem akkor nem. Nem fáj senkinek.

Igen is jó az hogy nem kell egyszerre 300 szolgáltatást használni mind külön cégnél van és akkor egy internetes vásárlás alkalmával lépjek be 6 különböző usernév-jelszóval és akkor se biztos hogy minden klappolni fog.

Végül: Facebook mit csinál? TE és csakis TE önként és dalolva megadod hogy mi érdekel téged, mennyi idős vagy, egyszerűen mindent tudnak rólad és még az üzeneteidet posztjaidat és kommentjeidet el sem olvasták. Pedig elolvassák, kulcsszavakat keresnek és bámm kapod is a hozzá kapcsolódó reklámokat. Meg lehet próbálni hirdetést feladni Facebookra; ott lehet állítgatni hogy milyen érdeklődési kör/körök alapján reklámozzon és rögtön mutatja hogy hány embernél fog megjelenni. Ennyit erről.

Ja, iPonra se találtam volna google nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Vendég-Ven... felzi...
2012.03.01. 13:04
Így igaz. Én is voltam már úgy, hogy gmailen leveleztem valamilyen dologról. Egy levélváltás után megjelent egy hirdetés, ami alapján kiváló áron meg tudtam vásárolni, amit akartam. Más alkalommal egy szolgáltatással kapcsolatban jelent meg épp jókor egy Google-hirdetés, ami egy sor utánjárástól kímélt meg.

Jó volt a Google-nak, jó volt nekem, jó volt a hirdetőknek. Kinek fáj?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lackoo1111 Ronan
2012.03.01. 13:37
@lackoo1111 Te inkább a kormánnyal tartasz vagy a médiával ami szintén a kormányok játékszerei közé tartozik?

Egyikkel sem. De nem támogatom ezeket a feltűnési viszketegséggel megáldott kölyköket akik személyes adatokat ( felhasználói nevek , jelszavak, banki adatok, stb. ) lopnak .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!