iPon Hírek

A TSMC az Nvidiának kedvez

Dátum | 2012. 05. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

Egy ideje nem lehet tudni, hogy az Nvidia és a TSMC hányadán állnak egymással, ugyanis a pletykaforrások hetekkel ezelőtt arról adtak hírt, hogy az Nvidia alternatívát keres a TSMC helyett, mivel elégedetlen az általa szabott feltételekkel és a gyártósorok teljesítményével is. Picivel később már arról kaptunk hírt, hogy az Nvidia a TSMC-t dicséri, mondván, a bérgyártóval való szoros együttműködésnek köszönhető, hogy a Kepler GPU-k rendkívül hatékony energiafelhasználás mellett üzemelnek. Majd megint a gyártási problémák...

A legfrissebb értesülések szerint a TSMC illetékesei az Nvidia megrendeléseinek elsődleges teljesítésére fókuszálnak – a cég megrendelései elsőbbséget élveznek a partnerekéivel szemben. Hogy mi vitte rá a TSMC illetékeseit a fenti döntés meghozatalára? Nos, valószínűleg értesültek az Nvidia elégedetlenkedéséről, valamint azokról a pletykákról, amelyek azt állították, hogy az Nvidiának a Samsung minőség-ellenőrzés céljából már a különböző GPU-k tesztpéldányainak gyártását is megkezdte.

Az Nvidia illetékesei persze cáfolták, hogy a vállalat a TSMC helyett alternatív megoldásként a Samsung, vagy akár a GlobalFoundries ajtaján kopogtatna. Az Nvidia és a TSMC között egyébként azért romlott meg a viszony, mert a TSMC nem produkált megfelelő kihozatali arányt, valamint a fizetési módon is változtatott – a hibátlan GPU-k helyett az Nvidiának ostya alapon kell fizetnie, ami nem túl kedvező, főleg rossz kihozatali arány mellett.

A friss gesztussal az Nvidiát valószínűleg sikerül kiengesztelni, így a gyártó új termékei zökkenőmentesen elrajtolhatnak majd a jövőben, hiszen az új grafikus processzorokból a fenti lépésnek köszönhetően elegendő készül majd. Ez persze felvet egy újabb problémát: azáltal, hogy a TSMC az Nvidia megrendeléseinek teljesítésére helyezi a legfőbb hangsúlyt, az AMD és a Qualcomm megrendeléseinek teljesítése háttérbe szorulhat, márpedig ennek valószínűleg egyik cég sem örül majd. Kíváncsian várjuk, hogy az AMD hogyan reagál a versenyképességét veszélyeztető helyzetre.

Érdekesség, hogy a tajvani bérgyártó korábban már a Qualcomm esetében is hozott hasonló döntést, amikor a cég illetékesei azon kezdtek el gondokodni, hogy a TSMC helyett más bérgyártót keresnek termékeik legyártatásához.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. jozsefm
2012.05.09. 17:14
Nagy öröm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. markangabo...
2012.05.09. 17:16
"Érdekesség, hogy a tajvani bérgyártó korábban már a Qualcomm esetében is hozott hasonló döntést" - Ott nyal be ahol ahol kell

Kiváncsi vagyok mit szol az amd, ha emiatt hiány alakul ki náluk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. gery84
2012.05.09. 17:18
TSMC meg az nvidia mindig is puszi pajtások voltak, AMD azért kap többet chpet meg elsőbbséget mert ő drágában veszi ennyi. De hogy látja a TSMC hogy milyen jól sikerült kepler, és hogy mennyire fogy abban látja a üzletet ezáltal az nvidiát támogatja mint mindig.
Az 1milliárd legyártott chipnél is mekkora bulit csaptak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Edviiin89
2012.05.09. 17:24
A TSMC nem kötődik egyik gyártóhoz sem jobban csak az utóbbi időben sok negatív reklám "támadta" és most próbálkoznak a gyártóknál illetve szeretnék, hogy pozitív véleménnyel nyilatkozzanak a TSMC-ről. Csak erről van szó azért kavarják a sz@rt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Taragas
2012.05.09. 17:26
Nos hiányos a cikk, mert az amdtől nem vesznek el gyártást, hanem az ő kérvénye elé helyezik az nvdiát, ha új gyártó sort üzemelnek be. De mivel elég gyártósorral rendelkezik már az AMD, így egyenlőre nem kell félni...


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm Tarag...
2012.05.09. 17:50
Az eredeti cikkben, szó sincs ilyesmiről:
"It remains to be seen how AMD responds to the situation, as such a prioritization would come at the expense of its volumes, and could threaten its competitiveness."

TSMC Gives NVIDIA Priority for 28 nm Manufacturing
Mondjuk az valóban érdekes, mi van a már lekötött kapacitásokkal, vagy megújíthatja-e az AMD azokat maradéktanul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. atti2010
2012.05.09. 17:53
Befostak a TSMC-nel magyarán mondva mert ha az Nvidia átpártolna a Samsunghoz ami szerintem nem olyan egyszerű, szépen felkopna az álluk, árulhatnák a bolhán a gyártósoraikat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm atti2...
2012.05.09. 18:02
Most meg az AMD somfordálhat a Glo-Fou felé újra,hogy nem lesz kapacitás a 8-as őszi rajtjára..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror
2012.05.09. 18:09
Amúgy ez nem úgy működik, hogy a szerződés köti őket egy bizonyos mennyiséghez vagy kvótához, függetlenül attól, hogy kinek gyártanak még? Mert szerintem az üzleti világban nem olyan egyszerű, hogy egyik nap ennek gyártok többet, a másik nap annak, mert úgy állt fel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. atti2010 Terro...
2012.05.09. 18:13
Megegyeznek az elején hogy kinek hány százalék jut a meglevő gyártósorokból nyilván ezen nem lehet változtatni, de az új gyártósorokról még nincs egyezmény, na ezt adják oda a két csórikámnak most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm Terro...
2012.05.09. 18:16
De így működik, csak egy kontraktusnak van lejárata is. Ez az intézkedés nyilván nem érinti a már lekötött kapacitást, de a megújítás már az új keretmegállapodás szerint fog történni, amelyben az AMD nyilván hátrányos megkülönböztetésben fog részesülni.
Ez történt a 6000-es széria esetében is, folyamatosan hiány volt belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. TheRealTsL
2012.05.09. 18:31
Mit ér pár vastag boríték, ugye.... (bár készpénz esetén lehet, hogy inkább utazótáskáról kell beszélni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm TheRe...
2012.05.09. 18:35
Ez raklapos tétel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Whysper
2012.05.09. 19:42
Én csak azt nem értem ,hogyha ennyir emegy a szekér. Akkro miből tart felhúzni egy újabb üzemet vagy ezt kitoldani? Ne viccelejtek már mikro nállunk a MErci gyárat felhúzták 3 hónap alatt szinte. ott a föld megvétele votl a macera ,de ezt nem értem még a csapból is az folyik csak ,hog ynem tudják telejsítenia annyira kell. Akkor?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Mister86
2012.05.09. 19:44
Érdekes ,hogy ennyi gondot okoz az AMD és Nv nek is a gyártósor.
Miért nem próbálnak maguknak létrehozni gyártósorokat?
Olcsóbb lenne az előállítás. Nem kell másoktól függeniük.
Még ,ha limitált is lenne a készlet akkor is ez lenne az ésszerű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Fada
2012.05.09. 20:11
józsi: ez a 8000-es széria csak ráncfelvarrás lesz, ugye?

mister86: igen, ez így Taktaharkányból/Budapestről/a Kárpát-medencéből elég logikusnak tűnik, csak azok a gyártósorok nem két fillérbe kerülnek, nomeg nem a semmiből gyártják le őket hasraütésből, meg aztaán folyamatosan tovább kell fejlesztni, szóval nem egyéves projekt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm Miste...
2012.05.09. 20:11
Mert VGA-ra már nem érné meg.

Az már GCN 2-es lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Georg17
2012.05.09. 22:05
Hát igen. Ezek a gyártósorok nem éppen esztergagépek, meg oszlopfúrókból állnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Taragas
2012.05.10. 08:36
Nem, nem veszik el a gyártó sorokat azoktól, akik már lefoglalták szerződésben! Ha megújításkor fel is bontanák velük a szerződést, az kiesést jelentene megint nekik, mert újra be kéne állítani a gépeket, és az nem két fillér(és idő kiesés), ráadásul sztetek mennyi időre kötöttek a cégek szerződést, biztos nem 3 hónapra(legalább 1 év sztem, addigra meg rendeződik a kihozatal). Tehát az Nvdia az új gyártósorok beüzemelésénél kap prioritást, a meglévőkből nem kap semmit. Tehát ha növelve lesz a gyártósorok száma, akkor ők kapnak belőle. Ez olyan szempontból jó hír, mert az amd meglévő gyártósorait nem veszélyezteti, viszont rossz azoknak a kis cégeknek, akik ugyan előbb jelentkeztek 28nm, mint a zöldek, de most hátra kerültek a listán. Kb úgy sztem 3 hónap múlva az új egyezmény okán már rendeződik a kihozatal a zöldeknél, tehát addigra várható árverseny(talán)...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm Tarag...
2012.05.10. 08:40
Addigra talán a többiek is felzárkóznak,akkor lesz árverseny a bérgyártók között is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!