iPon Hírek

A Twitch nem kér a Hatredből

Dátum | 2015. 05. 28.
Szerző | Freelancer
Csoport | JÁTÉK

Szigorított felhasználási feltételein a Twitch. A népszerű livestream-platformon a jövőben nem lehet "Adults Only" osztályzatot kapott játékokat közvetíteni. Az AO az ESRB skála legdurvább programokra használt korhatár-besorolása, amit csakis a pornográf, vagy minden határon túlmenően erőszakos és véres alkotások kapnak meg. A cég illetékese a változást bejelentő közleményben azt is leszögezte, hogy a más kategóriában lévő játékokról készült felvételeket továbbra is korlátozás nélkül lehet majd sugározni a jövőben, már amennyiben azok készítője betartja a portál többi előírását. Fontos még, hogy ha egy programból az AO-variáns mellett létezik egy alacsonyabb osztályzatot kapott kiadás is, akkor az természetesen nem esik a tilalom hatálya alá. Azaz példának okán a San Andreas M-et kapott példányai rendben vannak, de ha valaki az elhíresült Hot Coffe mod mai szemmel nézve inkább megmosolyogtató, mint pornográf aktusait akarná megosztani a nagyközönséggel, akkor azt csakis a szabályzat megsértésével tehetné. Ez pedig természetesen retorziókat vonna maga után.
Az intézkedés időzítése aligha véletlen. Ugyanis, hamarosan megjelenik a felhívásban külön kiemelt Hatred, ami mivel hosszas vita után végül bekerült a Steam kínálatába, hosszú idő óta az első olyan AO-játék lesz, ami széles közönséghez juthat el. Tekintve, hogy a gyanútlan civilek az emberiség iránti gyűlöletből való lemészárlásáról szóló játék a debütálása után (is) biztosan botrányt fog okozni, érthető, hogy a Twitch szeretne kimaradni belőle.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

45. korgabor96
2015.05.28. 16:45
Ez furcsa... A wolfenstein new order pl. Mature ESRB-t kapott, pedig abban is voltak dolgok.. ugyanez a doom3 és az outlastra is vonatkozik, a Dead spaceről nem is beszélve, amiben felrobbanó baba-zombik is voltak... Nem látok ebben a játékban olyat, ami azokban nem lett volna, a Hatred mégis Adults only-t kapott.. Akkor ez most mitől függ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. SzAdamAndy korga...
2015.05.28. 17:13
Képmutatás, politika és pénz valószínüleg. Szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Arbor korga...
2015.05.28. 17:20
Hát... a kérdés jogos, de szerintem a bizottság aki meghatározza ezeket, nem csak a vizuális megjelenítésre koncentrál. Hanem mondjuk a játék mögött lévő motivációra. Ami a Hatredben annyi hogy:
Hmm milyen nap van ma? Kedd? K! Let's kill everything. Dead Space, Doom 3, (Outlastot nem ismerem) de az előző kettőben mind szörnyek vannak és nem random civilek az utcán. A New Order meg szerintem határon mozog. Ott csak az átvezetőkben voltak "durvább" dolgok. Magában a játékmenetben csak az átlagos csonkolás volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. predike07
2015.05.28. 17:36
A gond itt azon van,hogy a jtékban az útra kilépve lehet gyilkoászni civileket és ami még rátesz egy lapáttal,hogy van benne kivégzés is.Szóval lehet benne őrjöngeni majd.
Kiváncsi vagyok rá hány gyerek fogja a játék jeleneteit eljátszani otthon.
És itt elősorban a figyelemhiányos kölykökre gondolok akik mindent megkapnak a szólüktől csak ne legyenek útban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Arbor predi...
2015.05.28. 17:52
A játéknak abszolút semmi értelme, logikája nincs.
Csak a gyilkolászás "öröme". Ami körítés, motiváció, sztori nélkül már(és remélem mindig is) túl sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. korgabor96 Arbor
2015.05.28. 17:52
De igazából azok után, hogy a Cod 4-et azért akarták betiltatni, mert a kutya nyakát ki lehetett csavarni, ezen nem is csodálkozok..(nem azért, mert halomra lehetett benne ölni embereket).
Szerintem az volt a játékkal a baj leginkább, hogy amerikaiakat kell benne ölni. Ha a háborúban játszódna és németeket kéne ölni azzal semmi baj nem lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. mikej95 korga...
2015.05.28. 18:29
Csak a nácik, zombik, komcsik, oroszok, kínaiak, arabok gyilkolása nem tilos, mert az etikus. Itt tart a szórakoztatóipar nincs mit tenni. Wolfenstein New Order-nek se volt se füle, se farka. Spec Ops The Line óta nem volt 1 FPS-sem ami némi öntudattal rendelkezett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Arbor
2015.05.28. 18:44
A háború(sajnos vagy nem sajnos(inkább az első)) motiváció és mentesítő ok.
Háborús veteránokat nem ítélik el hogy megöltek 15 embert, pedig az is gyilkosság ugye. Ha az utcán állsz neki civileket gyilkolászni(bármelyik országból származva bármelyikben) az már bűncselekménynek számít.

Ha a való életben is így van akkor a játékoknál sem kell csodálkozni, hiszen a videójáték ipar művészet. A művészet pedig mindig az aktuális korra reflektál(próbál). Persze mindig van kivétel(Fantasy pl.).

Zombik ölésével szerintem senkit sem bántasz. Oroszok és kínaiak.... Nem véletlenül van betiltva egy-két CoD és egyébb játék arrafele. Ha kiadnának egy játékot amiben janicsárként az lenne a dolgod hogy minél több magyart ölj meg Nándorfehérváron akkor hogy reagálnál? Nem mindenkinek etikus az ilyen, de akit nem érint hajlamos elnézni.

Spec Ops The line; én megvettem, kijátszottam. Értem hogy mit akar mondani a játék, de olyan érzésem van mint a "művészfilmeknél". Ezt mindenki értse úgy ahogy akarja. A New Order történetvezetése és belső monológjai jobban továbbgondolhatóvá teszik azt a karaktervezetést amit a játék leművel, emiatt szerintem jobb a New Order sztorija összességében.
De persze ez csak magánvélemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Stomi
2015.05.28. 18:56
Most ez olyan, hogy ha ezt a szennyet felengednék, akkor miért ne lehetne livecam pornót is nyomatni rajta?

Mindig van egy határ, bár tény hogy azt egyre messzebb húzzuk meg.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Asagrim Arbor
2015.05.28. 19:00
A történelmi katonai FPS-eket a háborús haszonzerzés legaljasabb formájának tartom, mert százezrek/milliók szenvedéséből csinál szórakoztatóipari terméket. [/magánvélemény]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. eriol
2015.05.28. 19:30
"We wish to announce Hatred's release date, it's set for June 1st, this year of course. For 99% it's a final release date, as the game is almost complete at the moment, we're on the final polishing stage. Fun fact is that we wanted to release it on May 19th, but our team will be occupied with playing The Witcher 3 at the time. "
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Shadowguar...
2015.05.28. 19:34
Én a készítők helyébe valamelyik "pályára" tettem volna egy rakás tüntetőt, akik lengetik a kis tábláikat (Le a Hatreddel!, Ez a játék az ördögtől való!, Tíccsák be!, stb.) amíg közéjük nem repül az első Molotov

Egyébként viccet félretéve mindig jót röhögök mikor ez a játék szóba kerül. Mindenki ki van akadva, mert itt gyilkolni kell. A GTA rendben van, mert ott ez csak opció és vannak KÜLDETÉSEK, a CoD 571. része szintén oké, mert ott katona vagy, sőt, a Carmageddonnal sincs baj, mert az egyébként sem veszi komolyan magát. Pedig ha ennyire (ál)szentek vagyunk, akkor elő lehet ám venni a Black Flag-et is, ahol a játék gerincét bizony az képezi, hogy te voltaképpen egy kalóz vagy és a sztoritól függetlenül is cirka 100 hajót minimum elsüllyeszt az ember Azt meg senki ne beszélje be nekem, hogy a Karib-tengeren csak templomosok hajókáztak ;-)

Szóval lehet az ellen tiltakozni, hogy ebben ölni kell, de akkor tessék szépen tiltakozni az összes játék ellen, ahol megölsz valakit és nem álszenteskedve jönni sztorival meg lehetőségekkel. A lehetőség itt is megvan-> megveszed vagy nem veszed meg.

Azzal egyetértek, hogy ez a játék megint egy jó kis támadási felület lesz a játékok ellen, ha valami hülye nekiáll lövöldözni és megtalálják a gépén, de aki két óra a Hatred után kimegy lövöldözni az utcára az egyébként is képes lenne rá. Csak egyszerűbb bűnbakot keresni, mint az okokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. predike07
2015.05.28. 19:58
A GTA még csak igen sok indulatot kiváltott játék.
Ezzel a játékkal az a baj,hogy itt központban a gyilkolás lesz a civilek gyilkolása.Nem harctér,nem csatahajó,vagy zombik hanem civilek.
Ok nélkül ártatlanok gyilkolása.Gondolom ez verte ki a biztit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Asagrim predi...
2015.05.28. 20:13
Mindig kiveri a biztit. Az ESRB a Mortal Kombat játék hatására született. Hiszti volt a Doomnál, hiszti volt a Postal 2-nél, időről időre előkerül a téma, hogy mi az, ami már ízléstelen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. kiskoller Shado...
2015.05.28. 20:27
A GTA is pont ugyanúgy a negatív felhangot meglovagolva lett sikeres, a fejlesztőkl ugyanolyan tüntetéseket okoztak (szándékosan) mint a Hatred developerei, és ugyanúgy benyeli ugyanezt a játékosbázis.

Sehol se lenne ez a játék, ha nem lenne egy rétek, aki betiltatná, és egy másik réteg, amely ezerrel védi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. korgabor96 mikej...
2015.05.28. 20:47
A wolfensteinen jót röhögtem Egyetlen ruszki csávóval vagy 2000 náci tisztet ki lehetett nyírni. Bezzeg törin azt tanultuk, hogy a megszálló oroszok rettegtek az SS-től, mert a precíz pontos fegyvereiknek hála, ha védekezni kellett, akkor 100 oroszt le tudott teríteni egy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Arbor Shado...
2015.05.28. 21:29
Nem azzal van a gond hogy ölni kell, hanem azzal hogy hogy és miért.
A Black Flagben Pl. egy kisebb vérfoltnál komolyabb dolog sose jelenik meg a karaktereken.
Szerintem nincs mindenki kiakadva csak van egy határ amit meg kell húzni és(szerintem is) ez már az. Nem szeretném, hogy több ilyen játék legyen. Szerintem igénytelen, ha nem kell benne mást csinálni csak gyilkolászni(vonatkozhat ez CoD-ra is de abban is van "minimálisan emészthető" sztori.)

Azzal egyetértek hogy sokan bűnbaknak állítanák be a játékot és szerintem ezért sincs sok értelme a játéknak(a szememben), mert csak bűnbak lenne belőle.
Ha úgy tetszik se a média se a társadalom még nem áll készen a játékra. Ettől függetlenül lehet szórakoztató valakinek.
Nekem pl akkor lehetne hogyha valami pszichológiai gondja(i) lenne a főszereplőnek és akkor ez az eredmény. Ennek következtében a gyilkolás módszereiből kéne megállapítani a lelki betegség okát és valahogy saját magunkat meggyógyítani. Na így már érdekelne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Arbor Asagr...
2015.05.28. 21:33
Most olvasom csak amit írtál és igazat adok.
Ezért is(bár sokan unják) tértek át szerintem a jövőre, vagy alternatívákra(lásd New Order).
Így el lehet kerülni hogy milliók halálából csinálnak szórakoztatóipari terméket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Asagrim Arbor
2015.05.28. 21:49
Olyan FPS-ekkel én is játszok. Mass Effect pl.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. FaL Arbor
2015.05.29. 09:13
"Háborús veteránokat nem ítélik el hogy megöltek 15 embert, pedig az is gyilkosság ugye."

Ebben nagyon tévedsz. A háború egy teljesen külön terep, saját, különálló joggal, saját értékrenddel.

Egy katona azzal, hogy felölti az egyenruhát tk. elfogadja, hogy onnantól nem vonatkoznak rá a normál, civil életünkre vonatkozó jogok és kötelezettségek, hanem a háborús és katonai jog lesz, ami a cselekedeteinek meghatározója. Ezért is van, hogy katonákat nem civil bíróságok elé, hanem hadbíróság elé állítanak az elkövetett bűncselekményeikért.
Viszont háborúban megölni az ellenséges katonát nem gyilkosság, ahogy azt mi a polgári törvényeink szerint értelmezzük.

Ez egy nagyon komplex téma, amivel az ókor óta foglalkoznak és több alap mű is kimondja a fenti elvet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Arbor FaL
2015.05.29. 10:17
[LINK]
Nem tévedek nagyon. Egy katona azzal hogy felölti a ruhát talán elfogadja, tudatában van vele, hogy nem vonatkoznak rá a jogok. A katona, az az egy személy; gyilkosságként éli meg. Lehet csak a jogi oldaláról nézni a dolgokat de ez mindig etikátlan konklúziókhoz visz ami azt eredményezi hogy a helyzet nem fog javulni.Soha. Ez pedig nem hiszem hogy az emberiség hasznára válna és SZERINTEM ez lenne a fő cél.

Ennek az ókori dolognak itt nincs biztos alapja(valamennyi van). Az ókori emberek gyakrabban láttak gyilkosságot és életükben legalább 10-15 akasztást, kivégzést, nyilvános kínzást vagy keresztre feszítést láthattak. Családi szinten is szerves része volt a életnek a halál. Sok gyermek 10 éves kora előtt halt meg. Halállal együtt nőttek fel az emberek. Ma már más a helyzet. Ma már egy ember máshogy éli meg azt hogy gyilkol. Megőrülhet tőle, nincs rá felkészítve. Furcsa neki és nem tud elszámolni a lelkiismeretével.
Nem hiszem ha most a Hősök terén akasztást rendeznél akkor csődülne a tömeg lelkesen. Más korban vagyunk. A jog marad, de az egyén értékrendje változik. Mindkettő egyformán fontos. Jogilag talán van értelme de más korban van és a gyilkosság társadalmi pozíciója ma már kezd a megérdemelt helyére kerülni.

Mellesleg meg mit is szeretnél mondani? Leírtam hogyha utcán állsz neki gyilkolászni az MÁR bűncselekménynek számít, előző mondatomra utalva- Tehát ha katona vagy akkor nem(jogilag).

Kijavítottál azzal amit leírtam?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jurganov
2015.05.29. 17:30
http://www.port.hu/amerikai_mesterlovesz_american_sniper/pls/w/films.film_page?i_film_id=157140

ezek után eléggé érdekes amit írtok, hiszen itt békeidőben irtotta a helyieket a fickó és mégis hőst gyártanak belőle. én is azt tartom valószinünek, hogy azért mert amerikaiakat lehet benne ölni .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Arbor jurga...
2015.05.29. 20:37
Ne hozzuk ide az amerikai filmes ipar agyatlanságát. Az még szörnyűbb mint ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. korgabor96
2015.05.29. 22:41
Arbor Érdemes pedig megcsodálni ezt a remekművet, mielőtt elhamarkodott ítéletet hozol
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Asagrim korga...
2015.05.29. 22:59
Elég sok német név van azért ott ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jurganov korga...
2015.05.30. 08:22
ez...ez..ez... gyönyörű. mindenképp megnézem amint elkészül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Arbor korga...
2015.05.30. 09:52
Azta.
Erre nincsenek szavak. Megyek és kihajítom a Sharknado-nak szánt szentélyemet. Ez minden tekintetben felsőbbrendű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tibour
2015.05.30. 13:46
Szerintem nem sokkal alantasabb ez a játék, mint bármelyik másik játék, amelyiknél lőni kell másokra.. vagy gengszterkedni. Az egyetlen különbség, hogy itt nem adnak semmit a látszatra.. a tiszta erőszakot tiszta erőszakként mutatják be... nem úgy más játékoknál, ahol olyan kontextusba helyezik az erőszakot, ahol megracionalizálod magadnak, hogy szükséges, sőt helyes dolog az erőszak.

Ez a játék legalább őszinte

Én még anno a Trónok harca 1. szezonját is csak azért tudtam megnézni a sok unalmas politikai szarkavarás ellenére, mert tömény hamisítatlan erőszakot mutattak be rajta. Csakhogy azóta már változtam és nem találom vonzónak az ilyesmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. tibour FaL
2015.05.30. 14:04
Fölösleges itt pszichologizálni vagy filozofálgatni. Gép előtt ülő kockák vagyunk mind... és egyetlen dolog miatt játszunk, az ÉLVEZETÉRT. Van, aki az erőszakot élvezi, van aki mást.

A stresszlevetés is pontosan arról szól, hogy valaki kiéli a benne felgyülemlett agressziót a gép előtt. Ha nem lennének erőszakos játékok, ki tudja hogyan élnénk ki az erőszakos hajlamainkat?

Illetve van egy második lehetséges oka a játszásnak.. az egyhegyűség és az elengedés gyakorlása. Ez már spirituális gyakorlat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. korgabor96 Asagr...
2015.05.30. 22:52
Ilyenekre gondolsz a stáblistából, mint RICHTER, SCHENKE, RETTINGHAUS, FEHSE, SCHIEBER... Valószínűleg nem a szüleik, nagyszüleik vették fel a neveket a háború alatt ki tudja milyen okból ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim korga...
2015.05.30. 23:05
Márpedig ezek nem zsidó, hanem német nevek.

Ha nekem nem hiszel, elég elnavigálni a film IMDB oldalára, és ott olvasható, hogy "Country: Germany" és ha még MINDIG nem hiszed el, akkor itt a hivatalos weboldal, ami lám-lám, német, hacsak nem a tudtom nélkül hirtelen bekerült a Galerie, Presse, és Kontakt az angol nyelvbe:

http://skysharks.tv/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. korgabor96 Asagr...
2015.05.30. 23:33
Jó elhiszem ... Csak rákerestem Ralf Richterre és nem úgy tűnt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Resike
2015.05.31. 02:48
Megnéztétek ti a videót? Aki nem látja, hogy miért kapott ilyen besorolást az vak. Engem a Manhunt 2-re emlékeztet amiben úgy kellett csavargatni a egeret az asztalon ahogy éppen a kést forgattad valakibe.

Nem biztos hogy egészséges egy ilyen játék után az utcára menni, úgy hogy az 1 négyzetkilométeren lévő lőfegyverek száma valószínűleg magasabb mint az átlag intelligenciahányados. (khm Amerika)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jurganov Resik...
2015.05.31. 07:11
megnéztem: egy diablo távnézetű játék olyasmi bevágott videókkal mint bármely más játékban. a manhunt ennél betegebbnek tűnik....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Resike jurga...
2015.05.31. 12:43
Igen az hogy a főhős egy fegyvertelen földön fekvő ember szájába dugja a pisztolyt és szemrebbenés nélkül szétlövi a fejét bármely más játékban is megtalálható.
A fekete-fehér séma meg a felülnézetes akciókamera meg még jobban kihozza az animációk élethűségét.
Én biztos nem adnám a nevem egy ilyen bithulladékhoz, már csak azért is mert biztos, hogy fogunk erről a játékról hallani és nem a jó értelemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Resik...
2015.05.31. 14:18
Eléggé nagy szavak ahhoz képest, hogy ez gyakorlatilag egy counter strike, csak a terrorista egyedül van ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Resike Asagr...
2015.05.31. 14:26
Igen, a Counter Strike is a másik fél módszeres kivégzéséről szól...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim Resik...
2015.05.31. 15:49
http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike

Az itt leírt multiplayer módokat láttam a cikk Hatred videójában egyetlen terrorista szemszögéből, szóval teljes mértékben. A különbség annyi, hogy a Hatred nem időre megy ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jurganov Resik...
2015.05.31. 19:41
https://www.youtube.com/watch?v=ut43rc3QM10

ez pl mennyivel másabb....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Resike jurga...
2015.05.31. 21:10
Hogy mi a különbség az önvédelem és a különös kegyetlenséggel elkövetett emberölés között? Hát pontosan 20 év.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. korgabor96 Resik...
2015.05.31. 21:56
A Ryse nem pont hódításról szól?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jurganov Resik...
2015.05.31. 22:11
és akkor egy merész oldalvágással visszatértünk oda, hogy azért szemét mert nem raktak mögé ideológiát...amennyiben azok a civilek turbánban lennének ugye, a hiró meg sivatagi álcában rögvest elfogadottabb lenne. szvsz sokan azért fogják kipróbálni mert akkora körülötte a hűhó. btw a csonkolás után agyonszurkálni valakit a földön/ amíg a haver lefogja kibelezni mióta minősül önvédelemnek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Resike jurga...
2015.05.31. 23:54
Ez nem ideológiai kérdés, hanem hogy az a játék célja, hogy opció nélkül védtelen embereket végezzél ki különböző módszerekkel. Nyilván van még több szempont is ami miatt AO lett, de valószínűleg ez a legfőbb ok. Te tényleg a tizenévesek kategóriába akarsz dobni egy ilyen ideált?

Igazából a problémát sem értem, itt mindenki 17 éves hogy azért sírtok, hogy nem M-es besorolású lett? Valamint ez meg is fog állítani bárkit is abban hogy játsszon vele?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim Resik...
2015.06.01. 00:21
Más nevében nem tudok beszélni, én elmúltam már 17, engem csak az irritál, hogy mire föl ez a sajtó visszhang, ha volt már példának okáért pár Postal játék is, amiből az első pontosan ilyen izometrikus mészárlós akármi, csak ennek jobb a grafikája, de az anno az ESRB-től M besorolást kapott ...

https://www.youtube.com/watch?v=umR1-3q-rPw
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Resike Asagr...
2015.06.01. 23:32
Azért van különbség a játék szférájában meg a hitelességében is. Valamint az egyedüli hype amin ez a játék alapszik az a közel kamerás kivégzések, csakhogy valószínűleg ez lesz a buktatója is.
Ugyanis AO besorolással egy konzolgyártó sem fogja elfogadni, így marad a PC piac ahol meg mindenki lefogja kalózkodni. Gondolom a játékmenet is kb 2 óra lesz a "story" meg ilyen kétforintos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!