iPon Hírek

A Valve a hangok terén segít a fejlesztőknek

Dátum | 2017. 02. 27.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

A Valve ingyenes szoftverfejlesztői csomagot jelentetett meg Steam Audio SDK néven, melynek célja, hogy jobban megjelenítsék, ahogy a hangok terjednek, illetve visszaverődnek az egyes környezetekben. Az egyik fő terv a VR-élmények valósághűségének növelése – ha el akarják hitetni velünk, hogy amit látunk igazi, akkor úgy is kell szólnia -, de a dolog bármilyen játékhoz felhasználható.
Az SDK-ben olyan lehetőségek szerepelnek a bejelentés szerint, mint a fizikán alapuló hangvisszaverődések, vagy a valós idejű hangterjedés. Röviden összefoglalva, a Steam Audio kiszámolja, hogy terjed a hang egy helyszínen, beállítja a hangerőt és minőséget (például visszhangzik-e, vagy esetleg tompa), mindehhez figyelembe véve az adott környezet geometriáját és anyagait. Egy üvegfal például sokkal több hangot ver vissza, mint egy sima téglafal. A videóban be is mutatják, hogyan működik mindez a gyakorlatban egy sima szoba esetében. A Steam Audio SDK jelenleg egy Unity-plugin formájában érhető el , de a forráskódot más motorokba is be lehet építeni – a jövő heti GDC-n például az Epic tart majd egy bemutatót az Unreal Engine-nel. A fejlesztők dolga lesz azon elmélkedni, mennyire hasonlítható össze a Steam Audio a már létező megoldásokkal, de mivel nem kell érte fizetni semmit, a próbalehetőség bárki számára adott. Letöltése a projekt Github-oldaláról lehetséges.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!