iPon Hírek

A Valve-nak valójában nincs saját VR rendszere

Dátum | 2014. 01. 17.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Eddig úgy tudtuk, hogy az Oculus Rift, a Sony és egyéb cégek mellett a Valve is saját VR szemüveg kifejlesztésén dolgozik: a cég tavaly novemberben jelentette be, hogy az új készüléket idén fogja bemutatni. A kétnapos Steam Dev konferencia azonban nagy meglepetést tartogatott mindenki számára, kiderült ugyanis, hogy a Valve valójában az Oculus Riftet támogatja. A két cég kapcsolata hosszú időre nyúlik vissza: a Valve már a kezdetektől fogva támogatta az Oculust, Kickstarteres oldalukon több Valve-os ajánlása is szerepel, köztük Gabe Newellé is, ami így szól: "Hihetetlenül izgalmasnak látszik a dolog, ha lesz valaki, aki megoldja a vele kapcsolatos komoly problémákat, az szerintünk Palmer [Palmer Luckey az Oculus cég egyik alapítója] lesz. Ezért nagyon ajánljuk, hogy támogassátok ezt a Kickstartert." A Valve korábban már foglalkozott egy saját VR szemüveg kifejlesztésével házon belül, de aztán leállították a projektet és elbocsátották az ezzel foglalkozó fejlesztőket, akik azóta CastAR néven álltak elő saját technológiájukkal. Az Oculusnál is sok változás történt az utóbbi időben, pl. csatlakozott hozzájuk John Carmack. A terv eleinte az volt, hogy a programozózseni csak részmunkaidőben fog az Oculusnál dolgozni, de aztán kiderült, hogy ez nem kivitelezhető, ezért végleg otthagyta az 1991 óta létező id Software-t, amelynek ő volt az egyik alapítója. A nagy nevek és a nagy cégek is egyre inkább az Oculusra teszik tétjeiket, a Valve már el is készítette a Steam Big Picture kezelőfelületének VR-os verzióját. A Steam Dev konferencián azonban kiderült, hogy még sok a tennivaló a VR technológia terén: javítani kell a felbontáson (bár a CES-en már mutattak be 1080p-s Oculus Rift-et), optimalizálni az optikai részeket, finomítani a fej és a szem mozgásának követését, és nem ártana, ha a készülék vezeték nélküli lehetne. Szükség van még többek között 3D audióra és a test helyzetének követésére is. A Valve szerint 2015-re elérhetővé válhat, hogy egy VR headsetnek 20ms-os késleltetése, 3ms-os pixel perzisztenciája, 95Hz-es frissítési rátája, és 110 fokos látószöge legyen, szemenként 1Kx1K felbontással, magas minőségű optikai részekkel és kiválóan működő mozgáskövetéssel. A cég szerint a VR technológia főként a PC-k segítségével fog elterjedni, a fejlesztők már most is sok kreatív dologgal álltak elő; a PC a legerősebb platform, egyre erősebb lesz, és a fejlesztőknek megvan a kellő szabadsága az innovációhoz. Alant, egy Youtube-os felhasználó jóvoltából a Steam kísérleti VR kezelőfelületét láthatjuk, melynek bekapcsolásához itt találtok útmutatót (ha nincs otthon a fiókban Oculus Rift Devkit, akkor inkább ne kapcsoljátok be).
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. MrFox
2014.01.17. 14:34
Ez még nagyobb sz@r, mint a kinect. És brutál hw kell alá, hogy egyáltalán működjön a rendszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Morte
2014.01.17. 16:30
Az Oculus Riftnek nincsenek minimális rendszerkövetelményei, a FAQ-ban is írták még 2013-ban, hogy bármilyen átlagos géppel simán elmegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Chif52
2014.01.17. 16:56
Ha a gép bírja a játékokat legalább 720p-n akkor menni fog minden probléma nélkül a Rift is.
Mennyivel jobban jár a Valve így hogy már létező hardvert támogat mint a Sony ami a sajátját fejleszti (amiből az lesz hogy csak Play station kompatibilis lesz és máshoz nem lesz jó) , nem beszélve arról hogy kevesebb idő és pénz kell így hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. MrFox
2014.01.17. 17:35
Ja, mert a sony is ma kezdte az ipart. DD

http://www.engadget.com/2011/08/31/sonys-head-mounted-3d-visor-is-real-hmz-t1-arrives-in-japan-no/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. MrFox
2014.01.17. 17:37
Morte: ja elmegy átlagos gépen - 3D képnézegetőnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Dhomochevs...
2014.01.17. 19:26
A Valve-nak van saját HMD-je, amit be is mutattak a Steam Dev Days-en csak még erősen kísérleti fázisban van. Mivel ez még sokáig így marad ezért pártolják a Riftet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. sensorprim...
2014.01.17. 22:13
sztem Mr.fox ettől pörgött be: " a PC a legerősebb platform, egyre erősebb lesz, és a fejlesztőknek megvan a kellő szabadsága az innovációhoz"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Szefmester
2014.01.18. 10:45
Esélyes... De gondolom ha megkérdeznénk hogy miért is halná be magát a PC az Oculus alatt és miért nem egy péjes alatt akkor nem tudna válaszolni, vagy ha igen akkor az egy fél órás Badás Sándoros Stand-up műsorral felérő röhögést produkálna úgy 5 percbe sűrítve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. MrFox
2014.01.18. 11:10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MrFox
2014.01.18. 11:14
Ha a PS4 nem bírja a sz@rjukat, akkor egy 8magos amd - 8giga ram - 2gb 7870 alatti pécén is el lehet felejteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester
2014.01.18. 13:39
#10: Ne vedd személyesnek de: MUHAHAHAHAHAHAHA!

köszönöm.

ui:kérlek írd le bőven bizonyítva állításod, és magyarázd e a rendszer működési elvét, majd jöhet egy random aktív szemüveges 3D-s rendszer működési elve.
köszönöm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. AxoPy
2014.01.20. 18:29
az occulus rift olyan mint 1 monitor, csak kicsit összetetteb a működési elve, nem lesz nagy gépigénye...de amúgy akinek meg sz@r gépe van, mert nincs éppen pénze fejleszteni, annak occulusra se lesz szerintem szóval "your argument is invalid"!
#10 ennél analfabétább kommentet rég olvastam (ne vedd személyes sértésnek)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!