iPon Hírek

A vegyes valóságot veszi célba az Acer és a Microsoft

Dátum | 2017. 03. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | NOTEBOOK

Egy ideje tudható, hogy a Microsoft együttműködésbe lépett több nagy PC- és eszközgyártóval annak érdekében, hogy a VR/AR headsetek piacán elérhető árú, szélesebb felhasználói rétegek számára is megfizethető termékek készüljenek, amelyekhez megfelelő szoftveres támogatás is jár. A kitűzött célok között szerepelt az is, hogy az új eszközöket könnyedén és gyorsan üzembe lehessen helyezni, valamint használatuk is egyszerű legyen, így szinte bárki kiaknázhatja a VR/AR rendszerekben rejlő lehetőségeket.
A GDC alkalmával az Acer és a Microsoft illetékesei be is jelentették, elkészült az Acer Windows Mixed Reality Developement Edition Headset, amely a vegyes valósághoz készült, és amely rövidesen elérhetővé válik a fejlesztők számára. Az eszköz beépített érzékelőkkel rendelkezik, így sem külső vezérlőkre, sem pedig falra szerelhető szenzorokra nincs szüksége, beüzemelése pedig egyszerűen és gyorsan „Plug’n’Play” rendszerben történik, vagyis csatlakoztatást követően azonnal használható. Technikai paraméterek terén egész kellemes kép rajzolódik ki az előzetes adatok alapján. A felhasználó szemei elé két darab nagyfelbontású LCD kijelzőt helyeztek, amelyek 1440 x 1440 pixeles natív felbontással dolgoznak, maximális képfrissítési rátájuk pedig 90 Hz. Az adott rendszerhez egyetlen kábelen keresztül kapcsolódik a headset. A Microsoft és partnerei azt szeretnék, ha a Windows Mixed Reality az asztali eszközök és a HoloLens mellett több platformon is elérhetővé válna, így egyebek mellett az Xbox One család tagjait is célba veszik, beleértve az évé végén érkező Project Scorpio platformot is. A Microsoft és az Acer által készített headsetet elsőként a Windows Mixed Reality előadáson résztvevő fejlesztők kaphatják meg, akiket „aranyjeggyel” jutalmazott a Microsoft. Aki nem vett részt ezen az előadáson, de érdeklődik az újdonság iránt, illetve szeretne hozzá tartalmakat készíteni, az ID@xbox címen jelentkezhet. A többi fejlesztő itt talál bővebb információt a Windows Mixed Reality Programmal kapcsolatban. A tartalmakat készítő fejlesztők az Acer Headset mellett megkapják a fejlesztéshez szükséges SDK-t, valamint a Windows 10 Insider Preview buildekhez is hozzáférhetnek, sőt, a fontos információkat tartalmazó dokumentáció is rendelkezésükre állhat. A fejlesztőkészletek szállítása még ebben a hónapban megkezdődhet.
A további tervekkel kapcsolatban a májusi Build konferencián további részleteket is megosztanak, addig pedig érdemes megtekinteni a fenti videót, ami bemutatja, milyen lehetőségek rejlenek a vegyes valóságra támaszkodó platformban.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. noPublicFG
2017.03.07. 00:38
Ez a mixelt virtuális valóság nagyon tetszik. Sokkal több potenciált látok benne, mint a VR-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Pendra37
2017.03.07. 12:00
Az a virtualis fikusz ugy kell, mint egy falat kenyer. Koszonom, en maradnek a fizikailag letezo kijelzonel, taperaszhato billentyuzettel meg markolaszhato egerrel. Ezeket szukseg szerint meg tudom mutatni a kolleganak es mondjuk nezhetjuk egyutt amig csoportosan dolgozunk. Ez nem olyan konnyu, mint a vakon, a matrixba huzalozva Activity-zni mert, hogy a kollega nem latja a kijelzomon azt, amit meg akarok neki mutatni.
A kijelzo levetel/felvetel is kb 5 perces procedura. Ha mondjuk innek egy igazi kavet vagy vizet vagy ennek egy valos szendvicset, akkor sisak le, munka megall kaja elfogyaszt, sisak pucolas, sisak fel, szem hozzaszokik a kephez, munka folytatas.
A ceg is biztos boldog lesz, hogy az integralt $200-os allomasokat lecserelheti $2000-os VR kepes gepekre.

Specialis 3D tervezo teruleteket leszamitva ez ugy halott ahogy van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. BiroAndras Pendr...
2017.03.07. 15:09
Ez kiterjesztett valóság, nem full virtuális. Nincs akadálya a fizikai tárgyak használatának, beleértve a billentyűzetet és a szendvicset is.
Levelnni és felvenni egy mozdulat, kb, kb. mint egy sapkát.
Megmutatni pedig nem nehéz, hiszen amit mutatnál az digitális formában létezik, tehát könnyen megjeleníthető máshol más formában. Akár hagyományos monitoron, akár másik AR szemüvegen.
Egyébként meg még elég kezdetleges a technológia, úgyhogy jelentős fejlődés várható még. Például lehet sokkal kisebb és vezeték nélküli a készülék, hogy ne legyen kényelmetlen a viselése, és lehessen vele mászkálni is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!