iPon Hírek

A vevőt segíti a sok mobilcsomag?

Dátum | 2010. 02. 01.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a magyarországi mobilszolgáltatók díjcsomagjai közül mintegy 91 kifutó konstrukció, amelyekre új megrendelést már nem fogadnak a mobilcégek, további 68 különböző díjszabás azonban bármikor elérhető a szolgáltatóknál. A díjcsomagok számát részben magyarázza, hogy az egyes előfizetési konstrukciók megszüntetésekor a szolgáltatók az ügyfelek megtartása érdekében nem zárják le kifutó csomagjaikat. A meglévő díjszabásokat pedig csak akkor vezetik ki, ha az azokkal kapcsolatos ügyféligény marginálissá válik, ez azonban meglehetősen ritkán fordul elő - tudtuk meg a T-Mobile-nál. Az ügyfeleket az egyes díjcsomagok kivezetésekor sem sorolják át automatikusan másik tarifacsomagba - szögezte le a Napi kérdésére a Pannon. A társaság a díjkonstrukció megszüntetésekor felajánlja az előfizetőnek, hogy egy másik csomagra, szolgáltatásra válthat. Amennyiben egy megszűnő díjcsomag helyett felajánlott lehetőségek egyike sem felel meg az ügyfélnek, úgy lehetőség van az előfizetői szerződés felmondására - közölte a Vodafone. A szolgáltatónál hozzátették: az előző pénzügyi évben nem soroltak át előfizetőt, minden esetben lehetőséget adtak az ügyfeleknek a régi tarifacsomag megtartására. Az átalánydíjas konstrukciók bevezetésének legnagyobb akadálya a T-Mobile szerint a használat mértékétől függő költségszerkezet, emiatt csak magas havidíj ellenében lehetne ilyen csomagokat piacra vinni. Ezek pedig a magyar mobil-előfizetők költési hajlandóságának ismeretében lényegében versenyképtelenek lennének. A szolgáltatónál hozzátették: a kínálatban vannak olyan tarifaelemek, amelyek költséghatékony módon teszik lehetővé az intenzív mobilhasználatot (például a csoporton belüli híváskedvezmény), s ezekre a havi díj ellenében választható konstrukciókra már van piaci igény. A Vodafone-nál ezzel szemben érettnek tartják a hazai piacot az átalánydíjas konstrukciókra, a mobilcég ezért vezette be tavaly májusban a Silver és Gold Plus tarifákat, amelyek a csomag szerkezetét tekintve már közelítenek az átalánydíjas szolgáltatáshoz. A szolgáltatók szerint a jelenlegi tarifák átláthatók, a csomagok pedig egyszerűek. Sőt a T-Mobile-nál állítják: a díjcsomagok sokszínűsége inkább előny, a konstrukciók sokfélesége pedig a valós ügyféligények alapján alakult ki. A piac fejlődésével várhatóan újabb, meghatározó ügyfélcsoportok telefonálási és mobilhasználati szokásait kiszolgáló csomagok jelennek meg.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. wwenigma
2010.02.02. 10:32
Aha... Van aki még most is a régi dominós 150ft/percért telefonál... meg gondolom pénzt is csak azért kérnek, hogy nem kapjunk agyrákot a sok telefonálásért.

Szép dolog hogy nem bafnak ki a meglévő tarifacsomagodból, ha kifut, de azért ha van minden szempontból jobb, lehetne automatikus átsorolás... (minden szempontból jobbnál!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!