iPon Hírek

A világ legnépszerűbb márkái

Dátum | 2007. 01. 29.
Szerző | aruboczki
Csoport | EGYÉB

A márkák vetélkedésében 3625 szakértő és diák tette fel a kérdést a résztvevőknek: „Melyek azok a márkák, amelyek leginkább befolyásolták mindennapi életét 2006-ban?”.

Első hallásra talán kicsit melodrámainak tűnik a kérdés. Valljuk be őszintén, valójában milyen hatással is lehetne egy márka az életünkre? Talán megváltoztatja a sorsunkat? Vagy gazdagok leszünk tőle? Vagy a segítségével randizhatok majd Kate Beckinsale-lel, amiért már ki tudja mióta imádkozom? (Na jó, tudom, hogy már férjnél van, de álmodozni lehet, nem?)


Valójában nem ez a lényeg.

Ha végignézzük a 2006-os top márkák listáját, ez első öt közül három világmárkát az emberek hétköznapi életükben valóban használnak, akár munkára, akár kikapcsolódás gyanánt. Ezek a Google, a YouTube és a Wikipedia. Merem állítani, hogy ezek nélkül sok ember nem is tudna dolgozni, és ez az a pont, ahol a márkák az emberek életére gyakorolt hatása valóban megmutatkozik.

A legnagyobb meglepetés mégis az, hogy a YouTube és a Wikipedia milyen gyorsan felkapaszkodott a világ legnépszerűbb márkáinak élvonalába.

Anthony Zumpano, a BrandChannel szerkesztője egyik nyilatkozatában elmondta: „A YouTube harmadik, és a Wikipedia negyedik helyezése egyértelműen arra a világméretű trendre utal, hogy a felhasználók által létrehozott tartalmú internetes oldalak világszerte egyre népszerűbbek”.

Ha valaki még mindig kételkedne efelől, akkor vessen egy pillantást a toplistákra:

A világ öt legnépszerűbb márkája:
1. Google
2. Apple
3. YouTube
4. Wikipedia
5. Starbucks

Észak-Amerika öt legnépszerűbb márkája:
1. Apple
2. YouTube
3. Google
4. Starbucks
5. Wikipedia

Európa öt legnépszerűbb márkája:
1. Ikea
2. Skype
3. Nokia
4. Zara
5. Adidas

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. amazing
2007.01.29. 12:04
vissza a hírhez

Immáron második éve, hogy a Google a világ legismertebb márkája. Az amerikai Brandchannel márkatanácsadó cég márkaszavazása azonban meglepő eredményeket is tartogat: ezúttal a YouTube ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!