iPon Hírek

A virágcserepek okozták az eredeti FF14 vesztét

Dátum | 2014. 03. 21.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Mindannyian ismerjük a 2010-ben indult és nagyot bukott Final Fantasy 14 MMORPG szomorú sorsának és a 2013-ban újjáélesztett FF14: Realm Reborn váratlan sikerének történetét. De mi okozta a megboldogult első verzió vesztét a rengeteg bug és az unalmas játékmenet mellett? A Square Enix GDC-n tartott bemutatóját Naoki Yoshida, a Realm Reborn játékosok körében népszerű producere tartotta. Kiderült, hogy az FF14 első verziójának fejlesztése során a Square Enix erőssége az olyan magasan képzett szakemberekben rejlett, akiknek köszönhetően a cég versenytársainál jobb grafikával tudott előrukkolni. Az MMO fejlesztése során ezért a hangsúly legfőképp a grafika minőségén volt, ami minden mást a háttérbe szorított.
A fenti ábrán látható virágcserép 1000 poligonból áll, és 150 sornyi shader kódot használtak hozzá - ugyanannyit, mint a mellette álló játékos karakterhez. Mindez persze csak egy tünete volt a betegségnek, amitől a játék szenvedett: a fejlesztők tényleg annyira figyelmen kívül hagyták a játékmenetet, hogy az végül minden volt, csak szórakoztató nem. Az FF14 bukása nem tett jót a japán MMO iparnak sem; az ilyen kaliberű játékok fejlesztése már önmagában is nagy kockázatot jelent, és egy ilyen bukás rendkívül negatív üzenetet hordoz magában. Az új verzió fejlesztőire nagyon nagy teher nehezedett, nemcsak az elvárásoknak kellett megfelelniük és a játékosok bizalmát visszanyerniük, de még az idővel is versenyt futottak. Amikor az RR fejlesztése megkezdődött, akkor ugyanis még futott az eredeti is, és annak frissítésében is részt kellett venniük. Egy MMORPG fejlesztése általában 4-5 évet vesz igénybe, a Realm Rebornon mindössze 2 évig és nyolc hónapig dolgoztak. Ezt a fantasztikus teljesítményt úgy tudták elérni, hogy a végletekig optimalizálták a fejlesztési folyamatokat. Mivel egyszerre kellett a régi játék frissítésein és az új elkészítésén is dolgozniuk a régi motorját lecserélték az újra, hogy ne kelljen kétfélével dolgozniuk. A folyamatok további gyorsításához Yoshida 400 alapvető dizájn döntéssel állt elő, a csapat ezeket követve jóval gyorsabban tudott haladni, kevesebb időt kellett várni pl. a munkák jóváhagyására. Fontos volt az is, hogy ez alatt az idő alatt ne veszítsék el a rajongókat, ezért minden eddiginél részletesebben tájékoztatták a játékosokat a fejleményekről, és szoros kapcsolatot tartottak velük a közösségi média segítségével. A megfeszített munkának végül meglett az eredménye, a 2013. augusztus 27-én megjelent Final Fantasy 14: A Realm Reborn világszerte nagy siker lett, a csapat megmentette a Square Enix és a japán MMO-k becsületét. Részletes ismertetőink a játékról: Final Fantasy 14: A Realm Reborn - Valódi újjászületés Final Fantasy 14: A Realm Reborn - 2. rész
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. Geries
2014.03.21. 17:08
Egyszerűen ki van zárva hogy az a szerencsétlen csak 1k poligonból álljon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nemlehet
2014.03.21. 17:25
Ezt egyébként nem is értem... Azért egy MMO-nál nem elég csak a grafika. Azzal jellemzően nem 5-6 órát játszanak az emberek ami alatt ráunnak a grafikai orgiára, hanem sokkal többet. Egy MMO-nál a játékmenet, a sok és hosszú távon is megragadó content, a megfelelő PVP balance és jó end game a fontos. A grafika igazából huszadrangú....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2014.03.21. 20:36
Így van, lásd WoW. Mekkora gagyi mára a grafika pedig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. asdsa
2014.03.23. 00:08
@nemlehet
Másik oldalról nézve pedig ha már valamit napi 6 órán át kell bámulni legyen már szép is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ThePoweR asdsa
2014.03.23. 10:46
asdsa: +1

Shinjiii: Sok az elvetemült kocka abban ajátékban. Mással nem is nagyon játszanak és már megszokták, hogy szarul néz ki. Én pont amiatt a grafika miatt nem játszom vele. Tök jól játszanak az effectekkel bossoknál stb de mivel az effect minősége szar az egész élvezet elvész. Mondjuk nekem maga az a grafikai stílus se jön be, de elviselném ha nem low res textúra lenne mindenhol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!