iPon Hírek

A WoW miatt csúszott a StarCraft II

Dátum | 2009. 06. 29.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Blizzard vezérigazgatója, Rob Pardo elmondta, hogy a StarCraft II korai elcsúsztatgatásai amiatt voltak, hogy a dolgozók nagy részét át kellett csoportosítani, hogy a World of Warcraft-on dolgozzanak, ami egy teljes évet vett igénybe.

A StarCraft II fejlesztése még 2003-ban kezdődött meg, ám a Blizzard csak 2007-ben jutott el odáig, hogy egyáltalán bejelentse a játékot, amely csak az idei év vége felé jön majd ki. Megemlítendő viszont, hogy a WoW miatti halasztások ellenére a Blizz már 2005 végére rendelkezett egy játszható SCII verzióval.

"Rengeteg hasznos tapasztalattal rendelkeztek, a tudásuk és megközelítésük a térkép editorhoz, vagy a kiegyensúlyozással kapcsolatos tapasztalataik, mind nagyon kifizetődőnek bizonyultak, többek között a karakterosztályok erőegyensúlyának megállapításában."


Chris Sigaty, a StarCraft II vezető producere is megerősítette a tényeket: "Amíg a WoW-on dolgoztunk, az szinte teljesen beszippantotta a csapatunkat. Rengeteg művészünket hívták át, hogy dolgozzanak rajta, sőt még engem is."

Tagadhatatlan viszont, hogy még ha le is húzunk egy évet is nagy sok idő telt el a fejlesztés megkezdése óta. "Hűha, már 2003-ban meghoztátok a döntést, ma pedig 2009-et írunk, mégis mi történik? Ezt a kérdést gyakran megkapjuk. Mindössze arról van szó, hogy cégként működünk és ez fontosabb minden egyes külön projektnél.

Amint a Wow elstartolt, a csapatunk máris képes volt előrukkolni egy játszható multiplayer SCII verzióval, amit azóta is használunk tesztelésre és a kiegyensúlyozás próbálgatására."


"Elsőként a multi oldalát csináltuk meg a játéknak" - magyarázta Pardo. "Teljesen új motorral és technológiával dolgoztunk, szóval beletelt néhány évbe mire valami értékelhetőt és játszhatót letettünk az asztalra. Azt mondanám, hogy ez 2005 vége és 2006 eleje közé tehető."

A csúszások ellenére Pardo azt mondta, hogy ez mostanában az első játék a Blizzardnál, amit elejétől a végéig úgy fejlesztettek, hogy egyszer sem kellett visszakanyarodni a tervező asztalhoz. "Ez lesz a közelmúltbeli első játékunk, amit befejezhetünk anélkül, hogy jelentősebb rebootot hajtottunk volna végre."


Ami a single player részt illeti, a fejlesztés körülbelüli közepéig egyáltalán hozzá sem nyúltak. A készítése még nagyobb tervezői kihívás elé állította őket, mint a multi. "Rengeteg féle megközelítéssel próbálkoztunk a single playernél, addig jártuk körbe a témát, míg találtunk valami olyat, amivel igazán elégedettek voltunk."

Bizonyára sokak érdeklődését felpiszkálta már a single, de egyelőre még mindig nem mutatnak belőle semmit. Várjuk tehát a további információkat, addig is aki még nem látta, annak ajánljuk figyelmébe a Battle Reportokat.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. imi93
2009.06.29. 19:31
VISSZA A HIRHEZ

így is elég a wow-ból még ez is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. _DiEGO_
2009.06.29. 20:28
Ameddig vannak naggyon kocka gazdag őrültek, addig le is húzzák őket szépen ,megis érdemlik ... tuti megérte Blizzardnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Gate07
2009.06.29. 22:46
@ _DiEGO_
Tényleg rohadt gazdagnak kell lenni ahhoz, hogy napi 121 forintért játszhass, csoda, hogy van néhány ember aki játszik. Hogy mit mondasz? 11 millióan vannak?! Ejj de sok nagyon gazdag, őrült, kocka van a földön... és igen, megéri nekik, méghozzá nem is kicsit már a Vivendi bevétele a Microsoft csintjén van ami 1 "szimpla" játék készítő cégtől nem semmi. Valamit nagyon tudnak akár tetszik, akár nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Gate07
2009.06.29. 22:47
Jah és a "De a nemkockák meg várták a StarCraft II -t." Az SC az egyik legnagyobb e-sportnak számít és szerintem simán van annyi kocka közöttük mint WoWban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Konkii
2009.06.29. 22:57
Hát én azért nem költenék egy (!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Konkii
2009.06.30. 11:52
Hát szerintem egy játékra évi több mint negyvenezer forintot elpazarolni azért az nem kevés (meg a kiegészítők...)
Annyiért már veszel 4 nagy címet, vagy sok kisebbet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Magrathea
2009.06.30. 13:12
Általában azok akik rákapnak az MMOzásra nem nagyon vesznek már más játékokat. Nagyon jól látjátok, nem költenek se többet se kevesebbet videojátékokra mint mások (leszámítva azokat akik csak letöltik a programokat...), csak ők egyetlen játékra fordítják a keretet. Ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2009.06.30. 20:07
De az csak maga a játék, de meg mennyivel több is az
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Mav063
2009.07.01. 13:24
Lehet mértéket szabni a wow, sc, akármilyen kockulós játék és az élet közt. Ember kérdése mennyire lesz FAIL. Én nem vagyok jó játékos semmiben, de ezt annak betudhatom, hogy van életem mellette. Fontosabb egy jó buli mint egy raid, de ha mondjuk otthon dekkolok és nincs mit csinálni, vagy senkihez sincs kedvem, akkor igenis jó játszani és az a játékélmény amit kapok, nekem megéri (persze ez is emberfüggő). Én megértem a masszív kockákat, de kicsit sajnálom őket de nem szólom le. Mindenki azt csinál szabadidejében amit akar
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Peterku
2009.07.01. 18:18
Az utolsó szerepjáték a Baldur's Gate-széria volt, amelyet végigtoltam. (Nyelvtanulásra ideális játék.) Azóta nem játszottam "monumentális" játékkal, mert nagyon időigényesek. Eszembe jut, mennyit keresnék annyi idő alatt, és inkább nem játszom, hanem dolgozom vagy tanulok, néha nyaralok. Nekem a Zeno Clash hossza volt ideális.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. danee91
2009.07.04. 13:05
(Mav063 @ 2009 Jul 1, 13:24)
A számból vetted ki a szót...Az igazi nagy kockákkal az a gond, akkor is csak játszanának, amikor mást is lehetne csinálni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!