iPon Hírek

AC Unity: Miért nincsenek női bérgyilkosok?

Dátum | 2014. 06. 12.
Szerző | Mastigias
Csoport | JÁTÉK

Az Assassin's Creed Unity négyfős kooperatív módja miatt annyira izgatott volt a Ubisoft az idei E3-on, hogy saját konferenciáját meg sem várva, már a Microsoft bemutatóján lerántotta róla a leplet. Mi nézők nem búslakodtunk emiatt, pláne úgy, hogy bőven maradt látnivaló a későbbiekben is. Most viszont nem a csili-vili grafikáról és a játékmenet újításairól lesz szó, hanem a Unity kooperatív része által kiváltott felháborodás-hullámról. Talán emlékeztek még, hasonló felhajtás volt az Assassin's Creed IV: Black Flag körül is, amikor az állatvédők csaptak botrányt a bálnavadászat miatt. A Ubisoft akkor még röhöghetett a markában, hiszen támadóinak köszönhetően kapott ingyenreklámot, most viszont más a helyzet. Ezúttal a női gamerek akadtak ki azon, hogy a Unity kooperatív módjában nem lesznek játszható női karakterek. Valamilyen szinten még érthető is az álláspontjuk, a Ubisoft viszont maga alatt vágja a fát: James Therien, a játék technikai rendezője egy interjúban azzal indokolta a női karakterek kimaradását, hogy túl sok munka lett volna leprogramozni az animációikat és ruházataikat, és erre már nem jutott volna idejük. Annak tudatában, hogy a Unity három éve készül tíz különböző Ubisoft stúdiónál, ez elég gyenge érvnek tűnik, az pedig hab a tortán, hogy a Black Flagben már voltak női asszasszinok, tehát nem kellett volna teljesen az alapoktól kezdeni. Mondanunk sem kell, az interjú után borult a netbili, a női játékosok teljesen kiakadtak. Nem sokkal később a Far Cry 4 kooperatív módjával kapcsolatban is hasonló problémák merültek fel, amire ugyanez volt a válasz. Erre már a játékipar többi tagja is megmozdult, egy tapasztalt szakmabeli például értetlenül áll a magyarázat előtt, szerinte egy, vagy két nap elég lenne egy női karakter elkészítéséhez. A legújabb őrület pedig egy online petíció, melynek célja a rajongói elégedetlenség kifejezése a Ubisoft felé. A vágyott 5 ezer aláírásból eddig több mint 3 ezer már össze is gyűlt, kíváncsian várjuk a Ubisoft reakcióját. Ti mit gondoltok, igazuk van a női játékosoknak, vagy csak túlreagálták a dolgot?
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

52. lasagna
2014.06.12. 13:52
Teljesen egyetértek a női gémerekkel és a férfiak nevében szeretném kifejezni felháborodásomat...mert a szendvicsek asszaszinéknél se készítik el magukat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Terror
2014.06.12. 13:58
Pedig ez új kivégzési formákra ad lehetőséget, például addig rinyál a női karakter az áldozatnak, amíg az önszántából öli meg magát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. slayer007
2014.06.12. 13:59
"Ti mit gondoltok, igazuk van a női játékosoknak, vagy csak túlreagálták a dolgot?"

A kérdés magában hordozza a választ is...
Ha megcsinálják a női karaktereket, akkor meg a szokásos rinya lesz, hogy miért ekkora a melle, miért van úgy kihangsúlyozva, stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Zabalint
2014.06.12. 14:03
Női játékosok?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Kerty
2014.06.12. 14:04
női játékosok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. slayer007 Kerty
2014.06.12. 14:07
A legenda úgy tartja, hogy léteznek, bár még senki sem látott belőlük élő példányt!

Viccet félretéve, vannak azért már szép számmal. .)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Magrathea slaye...
2014.06.12. 14:12
Bizony hogy vannak!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. vivanto
2014.06.12. 14:14
"Nemrég is olyan rég"

Látom nálatok is nagyon meleg van az irodában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Mastigias vivan...
2014.06.12. 14:24
Köszi, javítottam! Igen, az biztos, hogy nem fázunk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. kiskoller
2014.06.12. 14:26
Mert aztán egy videójáték legfontosabb ismérve, hogy tartalmazza az aktuálist civil mozgalmak eszmei értékeit...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. slayer007 kisko...
2014.06.12. 14:30
Lassan odáig is eljutunk, hogy egy videójátékban kötelező lesz a női karaktereknek péppé verni a férfi karaktereket, csak hogy a feministák ne pofázzanak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. HiperHunte...
2014.06.12. 14:56
Szerintem:
A fejleszők egyszerűen "kifelejtették" a női karaktereket, azaz nem tulajdonítottak nagy fontosságot a berakásuknak.
Azzal, ha a Ubisoft elismeri hibáját, valami módon leteszi a voksát e nézetek mellett.(pl. feminizmus)
A mai világban viszont a feminizmusnak még mindig több az ellenzője, mint támogatója, és az utóbbiak zöme férfi.
Az is tény, hogy a gamerek döntő része még mindig férfi, és talán ezzel a mozzanattal több férfi játékost vesztenének, mint nőit nyernének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. coolpet
2014.06.12. 15:03
Szerintem meg Lara Croftot is ferfinak kellett volna gyartani, mert milyen egy jatekban mar egy felisten kepessegekkel megaldott noi karakter, aki kipucolja egy nyillal az egesz mapot.

Le a noi karakterekkel, sot meg a noi NPC-kel is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Shinjiii
2014.06.12. 15:03
Ez a lázadás azért érdekes, mert ha a Ubisoft éppen ezt "elfelejti" velünk közölni, mindenki leszarná a játék megjelenésekor, hogy nincs a multiban női karakter.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. slayer007 Shinj...
2014.06.12. 15:05
Lehet megtervezett marketing stratégia az egész. Direkt felidegesíti a női játékosokat, ami tudjuk, hogy elég jó szájról-szájra terjedő reklám, majd később teljesíti kéréseiket, így az ingyen reklám is megvolt, és még elégedettek is lesznek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Zabalint slaye...
2014.06.12. 15:08
Valószínűleg több a magát nőnek kiadó játékos, mint a női játékos... :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. bowgi
2014.06.12. 15:11
Szerintem nem feminizmus, ha valaki női karaktert szeretne. Sőt még az sem, ha ezt szóvá is teszi. Főleg, hogy a ruhád színét megváltoztathatod, de a nemét nem... Az indoklás viszont borzasztóan mondvacsinált. Előbb-utóbb meg fogják érezni ha nem veszik figyelembe a női játékosokat, akik bizony így is sokan vannak. A Bioware-ben már csalódtam ilyen téren, nem is hoz lázba már egy címük sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Zabalint bowgi
2014.06.12. 15:14
Biztos, hogy valóban női játékosok akarnak női karaktereket? Gondolok itt pl. Lara Croftra?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. bowgi Zabal...
2014.06.12. 15:21
Én a TR-el kezdtem el komolyan játszani amiben biztos nagy szerepe volt annak, hogy nő volt a főszereplő, azért könnyebb azonosulni így a karakterrel. És szerintem ezzel nem voltam egyedül. Az, hogy a férfiaknak megvan az a képessége, hogy pusztán a látvány elégedettséggel töltse el őket, hát ez egy olyan "skill", ami nekünk nőknek nincs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. iattilagy
2014.06.12. 15:39
Az ubi kiadta a ps vita-s (illetve most már van másra is) liberation-t amiben női a főkarakter. Szerintem ennyi erővel kb. azon is mehetne a rinyálás, hogy miért nincs néger karakter. Egy Ezio szintű karaktert kellene alkotniuk, valahogy azt nem sikerült azóta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. DogTheDog
2014.06.12. 16:07
Az lesz a jatekvilag vege,amikor megjelennek a noi jogvedok a videojatekosok kozott.Azert is nyilvanosan keresztre feszitettem volna nehany unatkozo majmot,hogy egy jatekban beszolnak a virtualis balnavadaszatert,de ez mar kezd nagyon alacsony szinvonalra sullyedni.
Gyanitom nem is a noi jatekosok ugrasztottak rajuk a sok pokhalost,hanem inkabb a konkurencia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Avisto
2014.06.12. 16:14
Manapság mindenki rinyál mindenért. A következő majd az lesz miért nincs játszható néger, ázsiai, cigány stb (és ezek keveréke) karakter, meg ami fel is lett vetve: miért nagy a melle, miért olyan vékony...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. xcomman
2014.06.12. 16:29
Tapasztalt kollega szerint 2 nap eleg lenne hozza... Gondolom a pizzat hordta a fiuknak akik heteket szivtak egy karakterrel mire mindent osszeraktak az animokkal egyutt. Egy uj karakter bekerulesehez nem csak modellezni es texturazni kell. Kulon kell noi mocap szinesz, vegig kell tolni a face animokat, ezt be kell rakni a jatekba a parbeszedekhez stb. 2 nap... Hangokrol mar nem is beszelek. Persze lehet parhuzamositani, de ez akkor is vicces
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kiskoller Hiper...
2014.06.12. 16:55
Kevés civil mozgalmat rühellek jobban, mint a feminizmust...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. hEngi
2014.06.12. 16:56
Szerintem is csak oltogatni akart az a "kollega".
Én ismerek egy pár lányt aki játszik de nem nagyon érdekli őket ez a női karakter dolog. Wow-ból kiindulva több fiúnak van női karaktere mint lánynak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. bigbro
2014.06.12. 17:39
Következő AC főhőse remélem egy molett, alacsonynövésű, kis kebelű, színes bőrű, vágott szemű, bottal járó, nők felé vonzódó hölgy lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Terror bigbr...
2014.06.12. 17:51
Ne legyen molett, az tud szexi lenni. Legyen egyenesen tehén. Holdjáró cipőben, meg valami ízléstelen ruhában. Festékszóróval kifestve. És a default taunt vihogás legyen, csak a realizmus kedvéért. Bőrszín: szoláriumnigger. Valamint BMW-slusszkulcs legyen az irányjelző a minimapon, nehogy eltévedjen, mert mást úgysem vesz észre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Profeta051...
2014.06.12. 18:44
Hála az istennek, hogy nincs benne nő Assassin....Nagy rajongója vagyok a sorozatnak, de pl a Liberation egy nagy kalap szar volt. Nem csak maga a játék menet, hanem a karakter is. Főleg, hogy szerintem egy férfi nem tud azonosulni egy női karakterrel....Legalább is nekem nem sikerült. Sokat várok az Unitytől, de bízom benne, hogy körbe nevetik ezeket a "feministákat".....Azok is inkább foglalkoznának valami értelmes dologgal...
Az összes részt barátnőmmel toltam végig, és sosem rinyált miatta hogy nem lány a karakter
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. eriol
2014.06.12. 18:57
Szerintem is egy leszbikus néger nő kéne a francia forradalom közepébe, mint képzett harcos/orgyilkos. Abszolút illene az adott kor világnézetéhez és szellemiségéhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. hympyke
2014.06.12. 19:00
Nem látok kivetni valót a dologban, miért ne lehetne női karakter a játékban? Ha nő játsza a játékot akkor tuti a női karaktert választaná nem a férfit, ráadásul mintha itt csak a multiról lenne szó, ami messze nem a teljes játékot jelenti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Szefmester
2014.06.12. 19:21
A választás szabadságát támogatom. Én pl nem tudok azonosulni a legkisebb mértékben sem egy női főszereplővel. Lehet bármilyen jó a történet, nem érint engem... Ha lehet választani nem gond, ha nem lehet választani akkor már értem a problémázást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. eriol Szefm...
2014.06.12. 19:39
A választás szabadsága szép dolog, ha van tényleges mögöttes különbség és nem csak egy másik skin. De szerintem sokkal jobban meg lehet írni egy karaktert, és az NPC -k interakcióit, ha előre fixálva van a karakter neme. Engem pont nem érdekel hogy nő, vagy férfi karaktert kell irányítani amíg illik a korba és a történetbe. Nem volt bajom soha Tomb Raiderrel, Onival, Beyond Good an Evil -el, stb. Sőt Fallout 2 -t is toltam női karakterrel, mert beleillett, és megírták hozzá a különböző interakciókat is. De nekem nem illik ebbe a környezetbe (hely, kor, foglalkozás) egy női karakter. Ahogy a keresztes lovagok közé se illene egy nő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Zolti77
2014.06.12. 19:40
Mint férfi támogatom a női karaktereket a játékokban, főleg ahol külső nézetes mint pl egy MMO vagy egy olyan game ami megköveteli azt, hogy több órán át a karakterem seggét kell néznem miközben fut. Ilyenkor előnyben részesítem a női karaktereket MMO-ban mindíg azzal játszom a válasz ugyan ez csak ott ugye még több időt tölt el az ember és melyik férfi az aki inkább férfi hátsót bámul több órán át????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Flegeton
2014.06.12. 22:12
Profeta0519.: én is így gondolom. Nem tudok azonosulni a szerepjátékokban női karakterekkel. Minimum nem választó legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Szefmester Zolti...
2014.06.12. 23:03
Én egy játékban sem a karakter seggét nézem, szóval nem tudom átérezni ezt a problémakört...

eriol: Egy egy beszélgetésnél a férfi női szálat viszonylag kis munkával el lehet intézni, és így máris van értelme a másikkal játszani. De eddig még nem igazán játszottam olyan játékkal ahol a történet megkövetelte volna hogy vagy ez vagy az legyen a főszereplő (és rpg).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. NimKorko eriol
2014.06.13. 08:37
Csak szólok, hogy volt női lovag (ténylegesen, abban a korban lovaginának nevezett lovag és nem elvétve voltak), úgyhogy a keresztes lovagok közé simán beillik. Ez a kiejelentés így bukta.

ui.: És nem vicc, tényleg lovaginának voltak nevezve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. eriol NimKo...
2014.06.13. 08:55
Én úgy tudom, az hogy beléphettek egy egy lovagrendbe, vagy voltak kifejezetten női lovagrendek, nem azt jelentette, hogy kétkezes karddal, páncélban masíroztak a csatamezőn. Beállhattak segédnek, házköröli teendőket végezni, vagy egy ájtatos lovagrendbe, ami egyáltalán nem végzett harci tevékenységet. Harcmező közelébe max ápolóként tevékenykedtek.

Szefmester:
Nekem ilyen pl Final Fantasy 7,8, vagy a Witcher sorozat. De ha kutatok tuti találok még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Zabalint hEngi
2014.06.13. 09:10
Wowban azok a nők, akik női karakterrel játszanak és hordások, mind blood elfek, mert azok néznek ki szépen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Zabalint NimKo...
2014.06.13. 09:18
Baromság, ma is vannak női tagjai a lovagrendeknek (magas tisztségekben is), és lovagnak nevezik őket, nem lovaginának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Zabalint Szefm...
2014.06.13. 09:28
De eddig még nem igazán játszottam olyan játékkal ahol a történet megkövetelte volna hogy vagy ez vagy az legyen a főszereplő (és rpg).

Nagyjából 2 féle RPG van ebből a szempontból, az egyik fajta, amiben teljen mindegy, hogy a játékos karakterek kicsodák, milyen neműek, milyen fajúak, kasztúak, stb., mert a történetben minden esetben ugyanaz a szerepük van (esetleg kaszt küldetések, vagy néhány helyen mást mondanak az NPC-k, ha mondjuk nekromanta vagy), erre példa a Final Fantasy sorozat első 3 része, vagy pl. az Icewind Dale.

A másik típusúban viszont a karakter vagy karakterek körül forog a történet jelentős része, ezért igenis fontos, hogy kicsodák. Pl. ha a FF7-ben Cloud-ot nővé akarnád változtatni, nagyon sok ponton változtatni kellene a történeten, és a 2 fontos női karaktert férfivé változtatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. i2k010 Zolti...
2014.06.13. 11:51
Pontosan!
99,99%-ban női karaktert indítok, amikor választási lehetőséget ad a játék.
Én is rühellem a férfi nyögéseket hallani sérüléskor, eséskor, harc közben, vagy ugráskor.
Emellett, sokkal esztétikusabb is egy női modellt bámulni több tucat órán át.

Ha a játék nem ad választási lehetőséget, akkor persze férfiként gyalulom le az ellenfeleket.

Amúgy meg, a világ legjobban megfizetett játékosai között is vannak nők.
Emellett, egyre több és több nő játszik - nem csak Farmeramaval...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. hympyke
2014.06.13. 13:48
Ha némelyik hozzászólónak hirtelen megnőne az IQja akár csak tízzel és visszaolvasná mit postolt, sírva törölné a saját irományát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Gorgonka
2014.06.13. 14:50
Nekem az a kedvencem, mikor férfi játékosok azzal jönnek, hogy egy TPS-ben azért inditanak női karaktert , mert "nem akarják egy férfi hátsóját bámulni egész játék alatt". Először is, miért kellene azt bámulni? Ha azt bámulod lelőnek, levágnak, megesznek az ellenfelek. Másfelől meg nem mindegy, hogy milyen fenék az, hiszen nem is igazi?!

A témára reagálva pedig nem igazán értem a felháborodást. A Tomb Raider vagy egyéb, női főhőst a középpontba helyező játék esetében a férfiak nem sirtak, hogy nem lehet választani. Szerintem teljesen mindegy, hogy női vagy férfi karakterrel játszik valaki.

Természetesen ez csak saját vélemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. i2k010 Gorgo...
2014.06.13. 15:26
Nagyon-nagyon sok játék esetében nem csak a popóját bámulhatod a kiválasztott karakternek, hanem a teljes sztori alatt is őt látod a "cutscene"-ekben, stb.

Ergo: szebb látvány egy nő, mint egy szőrős izompacák ilyen helyzetben (is)...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Szefmester i2k01...
2014.06.13. 18:02
Most komolyan... 30percnyi cutscene miatt "nézed" 10-15 órán át a karaktered seggét?

Amúgy meg próbáld ki hogy elkezdesz játszani, majd megállsz segget nézni. Vajon le fognak mészárolni? Valószínűleg.

Amúgy aki a FF7-et vagy a witchert hozta fel példának mint szerepjátékot az sem játszott még szerepjátékot életében.

Másrészt Tifát pl az FF7ben nem nevezném mellékszereplőnek. Tény hogy nem őt terelgetted végig, de volt olyan időszak ahol nem is éppen Cloudot irányítottad.

Zabalint: Az a két fajta repg nem lenne rossz ha nem egy olyan példakategóriát hoztál volna fel amit max a marketingesek neveznek rpgnek. Tudod... az hogy kapsz a játékban XP-t többé kevésbé van kasztod, vagy skillfád, még nem minősül rpg-nek. Hiszen hiányzik a szerepjáték mint lehetőség. Csak azt csinálhatod amit a történetírók megengedtek. A kasztok között meg többnyire az a különbség hogy tőrrel/tűzgolyóval/íjjal/pallossal ölöd meg a rád támadókat. Most hogy nő vagy férfi a karakter ebben az esetben már olyan mindegy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. i2k010 Szefm...
2014.06.13. 19:18
Ne legyél értetlen álszenteskedő... azt ne mond nekem, hogy még SOSEM nézted meg az éppen általad irányított karaktert közelebbről... legyen az nő, vagy férfi poligon modell...
Eszem megáll, hogy csak a másiknak direkt ellentmondás divatozik a neten, és kicsit sem hajlandó a másik, monitor mögött gubbasztó túllépni a saját zárt világán...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.06.13. 19:21
Úgy néz ki már csak direkt köteketsz és személyeskedsz, csak hogy neked legyen igazad. Hát legyen, légy boldog vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Zabalint Szefm...
2014.06.15. 08:51
Ügyes csúsztatás, olyan definíciót adsz a szerepjátéknak, amelyben eleve kizársz minden szerepi kötöttsêget, majd ezzel igazolod az álláspontod, amely szerint nem találkoztál mèg olyan rpg-vel, ahol számított volna a karakter neve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester Zabal...
2014.06.15. 09:09
Pen and Paper RPG-t játszom több mint 15 éve. Így van némi sejtésem az RPG definíciójáról.

i2k010: De megnéztem már a karaktert, de nem azért választok karaktert mert jó nőnek nézne ki, vagy igazán remek fickónak lett megformázva.
Itt semmi direkt ellentmondás nincs, csak épp nem vagyok tucatemberke, aki a felszín alapján ítélne (mint hogy XP szerzés = RPG, vagy jó nő modell csak mert sokáig "nézem" játék közben).

Zabalint: Eddig talán a legközelebb az RPG-hez a régi Falout 1-2 állt. Nem csak hogy nem volt kötelező mindenkit megölni, de az eltérő tulajdonságokra is másként reagáltak az NPC-k ahogy egyes helyzetek lehetséges kimenetele is más volt egy izomagyúnál, vagy egy okostóninál egy számítógép előtt, vagy egy ghoul fészekben...

Úgyhogy még most is halál nyugalommal mondom: Az nem RPG hogy XP-t kapsz , és kasztonként eltérő fegyverrel KELL megölni mindenkit, miközben a környezeted ugyanúgy reagál rád. És karaktert sem az alapján választok/alkotok hogy jó e a segge/melle, vagy izmos kigyúrt állat e.

Anarchy Onlineban, egy puhos melák fejsérült mérnököm volt, a wildstar bétában, apró kis kopasz sebhelyes genyó mérnököt, valamint egy robot assasint alkottam. Akármikor találkozok karakter alkotással, sosem a gyönyörűséget, vagy keményfickóságot kezdem megalkotni ami az összes addigi karakteremre hasonlít, hanem az adott világnak, választott "kasztnak" és hangulatnak formázom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tb.smile
2014.06.15. 12:16
Üdv!

Nem értem mi ez a hiszti itt... Tényleg olyan baromira bonyolult lenne beletenni a nem kiválasztásának lehetőségét? Főleg úgy ,hogy a történet alapján nagyon is van létjogosultsága a női "assassin"-oknak?
Vannak olyan játékok amik alapból kizárják ezt és ez így is van jól. Például el nem tudnék képzelni egy férfi Tomb Raidert mint ahogy egy női Duke Nukem "főszereplőt" sem.
Viszont ez a játék - leszámítva ,hogy single player rész férfi karakterrel indul - a cooperatív módban nyugodt szívvel megengedhetné a választást.
Arról halál felesleges vitázni ,hogy kinek mi tetszik játékos karakterként mert ez teljesen egyéni. (én pl ha választani lehet akkor tuti női karaktert generálok elsőre...igen, kivétel nélkül; pedig nem vagyok nő)

Azt pedig mélységesen szánalmas és beszűkült látásmódnak tartom, hogy valaki úgy gondolja nincsenek női játékosok, vagy ha vannak akkor nem kell velük számolni. Ha visszakerestek itt is találtok róla egy egész jó kis cikket. És ez nem feminizmus kérdése (egyébként sem tartozik bele ebbe a fogalomba sok minden amire ráhúzzák) , hanem a józan észé.

Egy szó mint száz. Egy olyan cégnek akinek dollár milliók állnak rendelkezésére és a világ legjobb szakembereivel dolgoztat ne hagyja el olyan nyilatkozat a "száját" ,hogy túl bonyolult lett volna megcsinálni....... bár az után amit a Watch Dog-gal műveltek azok ellenére amikkel villogtak az E3-on anno, már nem is vagyok olyan biztos benne , hogy a legjobb szakik még náluk lennének.... szánalom .

Peace
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zabalint Szefm...
2014.06.16. 09:30
Sehol nem állítottam, hogy attól lesz valami RPG, mert XP szerzés meg szintlépés van, ezt csak te igyekszel a számba adni.

Ettől még vannak kötöttebb és szabadabb RPG-k, te miután nem tudtad megvédeni azt az álláspontodat, hogy még nem játszottál olyannal, amelyiknél számított volna a karakter neme, gyorsan úgy definiáltad az RPG-t, hogy csak a szabadabb RPG-k tartozzanak bele.

Egyébként meg pont hogy tucatemberke vagy az alapján, amit írsz, rengeteg hozzád hasonlót ismertem, aki csak a tiszta, hagyományos RPG-ket tartotta RPG-nek, és háborgott, ha egy rokon vagy kevert műfajú játékot RPG-nek neveznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zabalint tb.sm...
2014.06.16. 09:33
Ezt a nincsenek női játékosok dolgot kicsit félreérted. Ez valami olyasmi poénkodás, mint a léteznek-e vikes lányok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!