iPon Hírek

AereA – A zene hatalma

Dátum | 2017. 07. 24.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

Ha szeretünk barátainkkal, esetleg családosként a gyerkőcökkel játszani, mindig öröm olyan játékokkal találkozni, melyekben akár négy fő is együtt szórakozhat helyi co-op formában (online mód sajnos nincs). A holland Triangle Studios új akció-RPG-je, az AereA pont ilyen, lássuk hát, mit raktak nekünk össze!
A történet szerint két zenész, Guido és Demetrio arra kíváncsiak egy fiktív fantáziavilágban, hogy irányíthatóak-e az élőlények hangok segítségével. Természetesen – ahogy az lenni szokott – nem minden alakul a tervek szerint, ennek pedig az lesz az eredménye, hogy a helyszínként szolgáló, az égen lebegő szigetvilág, Aezir kibillen egyensúlyából és az a veszély fenyeget, hogy lezuhan. Négy zeneiskolai növendék, az íjász-hárfás Wolff, a cselló-lovag Jacques, a lant-mágus Jules és a trombita-lövész Claude fog össze, hogy megmentsék Guido nagymester életművét. A négy karakterrel egyedül, vagy csapatban felfedezzük a szigeteket, hogy újra megtaláljuk az egyensúlyt és békét, mely a világ helyreállításához szükséges; ehhez rá kell jönnünk, hol rejtőzik a kilenc őshangszer. Míg nincsenek meg, Guido vezényel, hogy egyben tartson mindent. Választott karakterünktől függően leszünk majd képesek távolsági, vagy közelharci támadásokra. Fegyverként különböző hangszerek szolgálnak, melyekkel nem csak az ellenfeleket győzhetjük le, de ládákat, vázákat és más tárgyakat is széttörhetünk. A zenecsarnokból indulva kezdetben olyan küldetéseket kapunk, melyek különböző elveszett kottalapok és könyvek felkutatására irányulnak és szépen bevezetnek a játékmechanikába. Az egyes helyszínek között léghajóval utazgatunk, bár a két portálon kívül nincs semmiféle interakciós lehetőség rajtuk. Az egyik portál visszavezet a koncertterembe, a másik pedig aktuális úti célunkhoz nyílik. A gonosz egérkék és más szörnyűségek mellett rejtvényekbe is belefutunk, melyek nem túl nehezek. A pályákra leginkább a cuki jelző illik, viszont a legtöbb esetben tele vannak csapdákkal, ezért alaposan oda kell figyelnünk arra, hogy merre-hová lépünk. Az alapvető játékmenet gyakorlatilag megegyezik a hagyományos akció-szerepjátékos formátummal: ellenfelekre vadászunk, tárgyakat gyűjtögetünk, kapcsolókat állítgatunk, végül nekiesünk a főgonoszoknak is.
A harcban csak egy könnyebb és egy erősebb támadás áll rendelkezésünkre, speciális képességek nincsenek, az ellenség pedig általában sajnos nem túl izmos, így nincs igazi kihívás még egyedül sem, csapatban pedig ez csak tovább csökken (kisebb gyerekkel persze ez előny). Veszélyesebbek és izgalmasabbak a csapdák és a különböző, áthelyezhető ládák, kapcsolók által nyújtott fejtörők. Veterán játékosoknak az egész koncepció pillanatok alatt unalmassá válhat, de például gyerekeknek ez is tökéletes. A játékon az érintőlegesen jelen lévő fejlődési rendszer és a számos összegyűjthető tárgy sem bonyolít sokat, nem éreztem magam túlságosan motiváltnak arra, hogy mindenáron megkeressem az összes elérhető zsákmányt. Az AereA grafikailag nagyjából rendben van, a felkereshető területek nem néznek ki rosszul, kézzel rajzoltak, bájosak, barátságosak, színesek, bár a koncerttermen kívül sok helyen nem szórták tele őket apró részletekkel, tárgyakkal, effektekkel. A játék emellett teljesen zökkenőmentesen futott a gépemen. A zene kiváló, tökéletesen passzol a kalandokhoz, minden akciót a hozzá illő muzsikával festenek alá és a harc jellegéből adódóan a jól sikerült hanghatásokból sem lesz hiány. Azt viszont sajnáltam, hogy a kameraállásra nincs túl sok befolyásunk, néha szívesen körbenéztem volna, de erre nincs lehetőség. Apróság, de a töltőképernyők nagyon szépek a kottacsík-ábrázolással, tippekkel és a háttérgrafikákkal. Bugok terén igazából egy nagyobb gondot tudnék kiemelni, bár ez elég bosszantó volt: az egyik főgonosz egy nagy skótduda-pók, aki a harc közepén egyszerűen eltűnt. Hallottam ugyan, hogy támad és szöszmötöl, de nem láttam, így nem is tudtam sebezni, vagyis legyőzni, illetve a pályát befejezni sem lehetett így, kellett hozzá néhány mentettállás-betöltés, míg a helyére ugrott a dolog és valahogy összejött a győzelem - a hiba feltűnésének és eltűnésének oka ismeretlen számomra.
Amivel nagyon nagy gondom van, az az AereA ára: szerintem nem ér 28 eurót (a Steamen ennyit kérnek a PC-s változatért). A feléért egy teljesen jó vásár lenne, főleg akkor, ha gyerekeknek szánjuk, vagy gyerekekkel játszanánk, hiszen tökéletes, cuki grafikájú, könnyed családi kikapcsolódást nyújthat. A zenére épülő kitalált világ és hangszeres harc jó alapötlet, de a Diablon, vagy más akció-szerepjátékon edzett veteránoknak a játékmenet szinte semmit sem tud nyújtani az unalmon kívül. A célközönség viszont fogékony rá, erre az unokaöcsém példája volt a bizonyíték számomra. Ha akciós lesz valamelyik Steam-vásáron, vagy Humble-csomagban, jó vétel lehet, remekül elszórakozhatnak vele akár egyszerre négyen is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!