iPon Hírek

Akcióban az ASRock egyik cseppálló alaplapja

Dátum | 2013. 05. 26.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Ahogy az a korábbi hírekből már kiderült,az ASRock kínálatában hamarosan megjelennek a cseppálló, kifejezetten Haswell APU egységekhez készített alaplapok, amelyek kibírják, ha rájuk fröccsen némi folyadék.

A technológia által kínált előnyökből főleg az egyedileg épített folyadékhűtő rendszerrel ellátott konfigurációk esetében lehet majd profitálni, ahol fokozottan fennállhat a hűtőközeg szivárgásának veszélye - itt nem történik tragédia, ha az eresztő cső miatt az alaplapra kerül némi hűtővíz. Akkor is jól jöhet a technológia, ha extrém tuningban gondolkodik az adott alaplap tulajdonosa, ugyanis az extrém hőmérséklet-különbség miatt kialakuló páralecsapódás negatív hatásaitól kevésbé kell tartani, hála a Conformal Coating rétegnek. Ez eddig jól hangzik, de a helyzet nem ilyen egyszerű. Mielőtt a buktatókról is lerántanánk a leplet, megmutatjuk az ASRock demó videóját, amelyből kiderül, hogyan teljesít élesben az újítás.
A tesztben az alaplapon víz folyt végig, méghozzá úgy, hogy a rendszer eközben működött. A technológia remekül helytállt, viszont nem véletlen, hogy az alaplap egy bizonyos szögben megdöntve foglalt helyet az állványon. A speciális réteg csak a nyomtatott áramköri lapot védi, azaz akkor, ha a szabadon lévő csatlakozók érintkezőit víz éri, az továbbra is kárt okozhat az alaplapban, ugyanis zárlat következhet be. Ez valószínűleg sokak számára egyértelmű, de vannak, akiknek nem, így mindenképpen ki kell emelni, és éppen ezért az ASRock sem titkolja, hogy ez így van.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

40. Fermacht
2013.05.26. 20:31
A következő lapom szerintem Asrock lessz Kezdenek meggyőzni a kis ferdeszeműek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. gabest
2013.05.26. 20:43
Én inkább egy olyan láthatatlan videókártyát szeretnék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. szudar90
2013.05.26. 20:59
Ezt remélem poénnak szántad ...
Amúgy Asrock hajrá !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. jedi
2013.05.26. 21:18
gabest +1

És persze a láthatatlan memóriákkal, és a láthatatlan táppal együtt !

Amúgy nekem egy 990FX Extreme4-esem van! Ami csak szem/szájnak ingere, minden van rajta ! És annyi plusz cucc hozzá, hogy felsorolni sem tudom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. wawe77
2013.05.26. 21:32
Remélem a következő 2011-es lapokból is csinálnak ilyen cseppálló Fatal1ty lapot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. nemestol
2013.05.26. 21:33
Fermacht, milyen alaplapod van? Alban? Csehszlovak? :-D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Stark gabes...
2013.05.26. 21:33
IGP-vel megy a móka.
(Gondolom ezért is szaggat úgy az a 3DMark )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. norbi22
2013.05.26. 21:34
0:21-től látható a bedugott monitor (bal oldal) és a memória is (jobb oldal)! Gabest csak gratulálni tudok az idiotizmusodhoz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. sensejke norbi...
2013.05.26. 21:38
Lassan más értelmet nyer a vízhűtés fogalma
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gab78
2013.05.26. 21:54
Azért mutassatok már egy olyan önkéntest, aki így nyakon meri önteni az alaplapját...

Egyébként én is hajlok rá, hogy majd Asrock alaplapot vegyek, pedig még a kezdeti időkben megjártam vele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. kistrojak
2013.05.26. 21:57
A rendesen desztillált víz nem vezeti a feszültséget... De nehéz olyan alaplapot csinálni ami cseppálló, nem a chip-ek miatt, hanem a csatlakozók miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. lorddiablo
2013.05.26. 22:35
Az amerikaiak annyira rajonganak a "smart" termékekért. Most lehetőség van integrálni a szökőkutat és a PC-t. Biztos ugrani fognak rá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. jozef8
2013.05.26. 22:57
2 éve duruzsol az Asrock alaplapom. (890FX Deluxe 5)
Azóta semmi gondom nem volt vele, meg vagyok vele elégedve!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. aAron_
2013.05.26. 22:58
@kistrojak "A rendesen desztillált víz nem vezeti a feszültséget..." ez remélem egy nagyon rossz vicc akart lenni DD ekkor hülyeséget rég olvastam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. aAron_
2013.05.26. 23:00
egyébként senki nem fogja fel, hogy ennek gyakorlati haszna is van? pl vízhűtés, vagy extrém tuningkor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Gyurkov
2013.05.26. 23:05
Iratkozzatok fel az Asrock csatornájára, ez csak egy újításuk (hogy őrült-e vagy nem ki mit gondol), de rendszeresen pakolnak fel érdekességeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. SRII
2013.05.26. 23:19
mi a kérdés. a táp. videokártya és a ramokal? azok nem lesznek vízállók ha a lap az is!!!! akkor meg minek? tuningolt lapoknak ok, de csak akkor tudunk tuningot elérni ha a ram és a videokari is a helyén van? vagy nem? akkor meg felesleges az egész, ha egy teljes konfigot gyártanának cseppmentes vízálló tulajdonsággal , akkor megérteném, de így egy felesleges lap született.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. arn
2013.05.26. 23:23
aAron_: tenyleg nem vezeti... vagyis vezeti minimalis mertekben, inkabb szigetelonek szamit. ha sot oldasz fel benne, vezetove valik. de azt hiszem a rez miatt lassan ionizaltta valik es utana nem szigetel. de majd egy kemiaban jaratos ember leirja.

nekem volt, hogy allt a viz a videokartyan, meg a haz alljaban, amikor eszrevettem, semmi baja nem lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kajla_hun
2013.05.27. 01:13
Hogy van képe? Hisz nincs benne se integrált, se külső videokártya... kamugyanús
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Cooley
2013.05.27. 02:35
Látom sokan irkálnak hülyeséget.
Mint az látható, egy Z87-es lapról van szó, tehát egy Haswell proci dolgozik a gépben, és jó eséllyel egy i sorozatú, aminek van iGPU-ja, és a memória is egyértelműen látható.
A vegytiszta víz pedig valóban nem vezető, úgyhogy desztillált vízzel nyugodtan nyakon lehet önteni a gépet, nem lesz semmi baja még akkor sem, ha nem vízálló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Gabriel LT...
2013.05.27. 05:38
Sziaztok. Nem teljesen ehez a cikhez lenne a kérdésem, az amd procikhozhoz nem szeretnének már pcie 3.0 már csinálni???? én azért nagyon nem találom viccesnek, hogy ha 1 mostani high-end nvidia kártyát szeretnék üzemeltetni akkor átt kéne váltanom intelre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. atti2010
2013.05.27. 08:11
Jó kis földműves vakítás, majd megbeszéljük a hűtővízzel hogy a VGA és a foglalatokra ne csorogjon rá és a hűtésre való víz amúgy sem csinál zárlatot, gondolom senki nem olyan idióta hogy csapvizet használjon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. V.Dave
2013.05.27. 10:15
nem vakítás csak egyes "magyar" embereknek az az életcélja hogy ha van valami újítás rögtön beböfögjön valami förtelmes nagy ökörséget, hogy semmi értelme, hülyeség az egész és amúgy is sokkal okosabb vagyok mindenkinél.
Ezért tartunk ott ahol tartunk mert nem tudunk örülni semminek.

A cikkből idézve: "Akkor is jól jöhet a technológia, ha extrém tuningban gondolkodik az adott alaplap tulajdonosa, ugyanis az extrém hőmérséklet-különbség miatt kialakuló páralecsapódás negatív hatásaitól kevésbé kell tartani, hála a Conformal Coating rétegnek."

Magyarán ha valaki szárazjéggel próbálkozik akkor is jól jöhet. Bár én nem annyira rajongok az asrock dolgokért mert nem olyan rég megjártam vele de ettől függetlenül legalább kitalálnak valami újat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. btomi1980
2013.05.27. 10:28
asrock-ot nem szabad venni! Egy ganéj alaplap!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Fifus btomi...
2013.05.27. 10:36
Miért is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. shard746
2013.05.27. 10:38
Már bocsánat, de Asrock alaplapot nyugodt szívvel vehet mindenki, mivel igen minőségi alaplapokat gyártanak. Erre bizonyíték a tucatnyi alaplap, amit az elmúlt pár évben használtam (nem azért volt ennyi, mert elromlottak, hanem mert több gépbe, ismerősök gépeibe lettek véve).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kajla_hun
2013.05.27. 10:40
@Gabriel LTD:
PCI-E 3.0 is "kicsit" parasztvakítás, mivel a 2-es sebessége még nagyjából bőven elegendő, szóval nem nagyon van szükség 3.0-ra nyugodtan vegyél bármilyen alaplapot, mert visszafelé úgy is kompatibilis
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Balleno Ferma...
2013.05.27. 11:36
Nem mintha lenne más országbeli alaplap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Balleno V.Dav...
2013.05.27. 11:40
100%-san parasztvakítás, Cooley is már kifejtette, hogy A vegytiszta víz pedig valóban nem vezető, úgyhogy desztillált vízzel nyugodtan nyakon lehet önteni a gépet, nem lesz semmi baja még akkor sem, ha nem vízálló.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Sajt0s
2013.05.27. 11:48
ne legyetek már ennyire ostobák. Balleno-nak teljesen igaza van, a víz a benne lévő ionok miatt vezeti az elektromos áramot. a tiszta desztillált víz nem vezeti tehát bármire ráöntheted ami elektromos árammal működik, semmi baja nem lesz.
off
csak a sok ostoba, tudatlan, pénzes bedől ennek és rohan megvenni, mert nekik mindenből a legmodernebb, legújabb kell. gratulálok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. twollah
2013.05.27. 12:17
Birom a pr-es fazont aki allandoan szerepel az ASRock videokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. I.Jozsef83
2013.05.27. 12:24
Ha meg benn van egy VGA a PCIE slotban akkor meg takarásban már - az volna a baj ...



Mert a hűtőegységekben talán csapi víz folyik ??? emberek - tényleg gondolkodni .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. I.Jozsef83
2013.05.27. 12:34
kajla_hun - 2013-05-27 10:40:37
PCI-E 3.0 is "kicsit" parasztvakítás...


Akkor van értelme a PCIE 3-nak , ha megfelelő kártya adott ééés illetve a PROCI is támogatja a technológiát !!! Namármost ha CPU nem - akkor marad a sebesség és nincs + élmény .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. nferi1 Sajt0...
2013.05.27. 12:37
Akkor beszéljünk meg egy időpontot és mutass be a saját alaplapodon.
Az jó hogy sok embernek van elvi tudása, de sajnos gyakorlatban az "okostojások" csúnyán elvéreznek. Mivel a való életben nincsenek ideális körülmények, amiket sok elmélet alapul vesz.
Gondolom te is védőöltözetben, steril szobában szoktál pl. vízhűtést összerakni és üzemeltetni. Nem az a baj, hogy sokaknak nincs gyakorlati/tapasztalati tudása (mivel ennek megszerzéséhez idő kell), de az már baj ha nincsenek tudatában ennek.

Nem mondom, hogy mindenki hasznot húz ebből az újításból, de néhány helyzetben jól jöhet még egy átlag embernek is. És nem hiszem, hogy az extrém tuningosokon kívül sokan cserélnének csak emiatt alaplapot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. atti2010 V.Dav...
2013.05.27. 12:41
A cikkből idézve: "Akkor is jól jöhet a technológia, ha extrém tuningban gondolkodik az adott alaplap tulajdonosa, ugyanis az extrém hőmérséklet-különbség miatt kialakuló páralecsapódás negatív hatásaitól kevésbé kell tartani, hála a Conformal Coating rétegnek."

Persze ha télen az udvaron -20 fokban tuningolsz mert a szobában nem lesz páralecsapódás csak ha akkor hoztad be a gépet a hidegről, nem kell minden idióta marketingnek bedőlni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. I.Jozsef83
2013.05.27. 12:45
Tessék nézni TELJES képernyőn - maj kinyomja a vakok szemét akkor

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.05.27. 13:19
atti2010
Mivel szoktak extrém tuningot csinálni? jaaa megvan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. atti2010 kray
2013.05.27. 13:24
Azok eddig is megbirkóztak a dologgal egy mezei felhasználó meg nem használ olyasmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kajla_hun
2013.05.27. 18:11
Gigabyte már rég használ hasonló technológiát :3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. westlake
2013.05.27. 20:03
Ki is az a "profi" aki tiszta desztillált vizet hszál a vízhűtéséhez? Annak csak gratulálni tudok a havi egyszeri komplett vízcseréhet. Ha meg adalékanyagot használunk az algásodás elkerülése végett, akkor meg milyen tiszta desztillált vízről beszélünk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!