iPon Hírek

Alapvető a penetráció

Dátum | 2010. 10. 26.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Bár az online vásárlók száma nőtt az elmúlt évben, a vásárlási kedv stagnálása és a tranzakciók gyakoriságának kismértékű csökkenése visszafogta az online-piac bővülését - derült ki a KutatóCentrum éves felméréséből, az E-Shopping Reportból. Az online vásárlók számának növekedését az internetpenetráció emelkedése eredményezte: a heti rendszerességgel netezők aránya egy év alatt ugyanis 49 százalékról 56 százalékra növekedett. A gazdasági világválság hatására stagnált viszont az online vásárlási kedv: hasonlóan a tavalyi adatokhoz, az elmúlt egy évben az aktív netezők közel fele rendelt legalább egyszer a világhálón és további egyharmada próbálta már ki korábban az e-vásárlást. Rosszabb a helyzet a vásárlási gyakoriságot nézve: az eredmények szerint ugyanis az online-tranzakciók száma az előző évhez képest minimális visszaesést mutat. A válaszadók 42 százaléka az elmúlt egy évben legalább két alkalommal vásárolt az interneten, egyharmada ugyanakkor tavaly nem használta erre a világhálót, annak ellenére sem, hogy korábban próbálta már az online rendelést. Az online-piac szereplőinek biztató lehet viszont, hogy a tavalyi eredményekhez hasonlóan a megkérdezettek túlnyomó többsége (84 százalék) nem zárkózik el az e-shopping lehetőségétől. Ráadásul ezeknek a válaszadóknak több mint egyharmada úgy nyilatkozott, hogy a következő 12 hónapban biztosan fog a neten vásárolni.

A netes penetráció terjedése jól hat a pénzügyek online intézésére is. A netes bankszámláknál még a krízis hatása sem érződött (Napi, 2010. szeptember 15.). Az így végrehajtott tranzakcióknál pedig - persze nem kevéssé a kedvező díjaknak köszönhetően - dinamikus a növekedés. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás most induló váltási időszakát pedig egyre kevesebben tudnák az online-alkuszok nélkül elképzelni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!