iPon Hírek

Alpha Muse - úszni a zene világában

Dátum | 2014. 05. 28.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A játékok fejlesztése során általában a zene és a hangok azok, amik a legvégére maradnak: a Current Circus gondolt egyet, és a zenét helyezte Alpha Muse című békés felfedezésről szóló darabjának középpontjába. A játékban egy kígyószerű isteni lényt alakítunk, aki repülve közlekedik egy olyan világban, amely mintha az óceánok mélyének és az űr végtelenjének keresztezéséből jött volna létre. A felületek és tárgyak, amelyekkel találkozunk és ütközünk zenét hoznak létre. Nincs pontrendszer és a játékot nem lehet megnyerni, vagy elveszíteni, az egész az alkotás és a felfedezés öröméről szól, arról, hogy olyan zenét hozzunk létre, amit élvezettel hallgatunk. A stúdió vezetője, Yossi Landesrocha elmondta, hogy tanulmányoztak más zenés és ritmusjátékokat, de szerintük ezek nem adnak a játékosnak lehetőséget a kreatív önkifejezésre. Az Alpha Muse ezért nem hasonlít az olyan hagyományos ritmusjátékokra, mint a Guitar Hero vagy a Rock Band, inkább a thatgamecompany-féle alkotásokra (Flower, Cloud) vagy a Q Entertainment Child of Edenjére hajaz. A fejlesztők úgy tervezték meg az Alpha Muse világát, hogy az vezesse a játékost, de az már rajta múlik, hogy hogyan lép interakcióba ezzel a világgal. A hangokat és hangjegyeket skálák szerint csoportosítva rendezték el és a játékos szabadon kiválaszthatja, hogy a hangok közül melyiket keltse életre. A létrehozott zene a látványra is hatással van, így maga a játékos az, aki létrehozza a játék képi világát és hangjait. Landesrocha elmondta, hogy szeretnénk megadni a játékosnak a szabadságot, hogy bármit létrehozzon, amit szeretne, a játékhoz ugyanakkor nem szükséges semmilyen zenei előképzettség, még kottát sem kell tudni hozzá olvasni, és mindegyik korosztály tagjai fognak tudni vele játszani. Ehhez azonban az kell, hogy a játék maga gondoskodjon arról, hogy alkotásaink zeneszerűen hangozzanak, ne úgy, mintha mondjuk egy kisbaba csapkodná a zongora billentyűit, ezért sok munkát fektettek abba, hogy a motor intelligens megoldásokkal segítse a játékost. Az Alpha Muse-t jelenleg PC-re fejlesztik, a tervek szerint még az idén meg fog jelenni, de aki már most ki akarja próbálni, az a hivatalos honlapon 10 dollárért megveheti a játékot és korai hozzáférést kap hozzá és a fejlesztők fórumához is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. cheatergs
2014.05.28. 20:06
Vsz ennek úgy lenne értelme, ha minden objektumról lehetne tudni, mit ad hozzá a zenéhez (hangszert, ritmust, hangerőt, ütemet stb.), így lehetne válogatni közöttük (kikerülöm, mert nem kell, annak nekimegyek, mert hangulatilag bővíti), közben meg billentyűkombókkal lehetne befolyásolni az egyes hangszerek sebességét.
Ha elég változatosak az alapok, lényegében bármilyen zenét létre lehetne hozni pusztán vizuális kiindulással.
Egyszersmind kábé végtelen lehetne, hisz a hosszát is a "játékos" befolyásolja, bármikor át lehet szerkeszteni.
Érdekes videók készülhetnének erről. Az audiovizuális új értelmet nyerne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Joga73
2014.05.28. 21:46
Hát szvsz (tréler alapján) a hangeffektek és soundtrack közelében sincs egyik thatgamecompany játéknak sem hangulat sem minőség szempontjából. Ilyen tucatvacak muzsikákkal pont nem hirdetnék zenei lubickolást, de persze ízlések és pofonok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gabesz7630 Joga7...
2014.05.29. 08:32
Es gondolom te, de csak te, a vegleges valtozatrol keszult videot nezted ami a jatek elejetol a vegeig tartott.
Az mondjuk felmerulhetett volna hogy keszul a game es esetleg mas stilusu zene is lesz benne.
Valaki amugy a fingvahanyoshorgosokados gitarmegbaszos zenekbe lubickol szal zenei izlesvilag meg mas dolog..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Joga73 gabes...
2014.05.29. 17:41
Nagyon sok játéknak van remek (sőt kiváló) soundtrackje, és ráadásul a legtöbbnél ezt nem is hangoztatják. Elolvasva a cikket kb "felcsigázottan" hallgattam/néztem meg a trélert - és nagyon nem erre számítottam, ez van.
(Megkockáztatom: esetleg nem ártana a csapatba egy új sound designer,)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Pandion
2014.05.30. 09:49
A koncepció nagyon tetszik, bár a trailer alapján én sem erre számítottam. Kicsit szokatlan ez a céltalanság, de valószínű csak mert új még a dolog és szokni kell. Abban egyet értek cheatergs-el, hogy kicsit lehetne konkrétabb, szabályszerűbb az egész, dehát várjuk meg a kész játékot és próbáljuk ki, lehet, hogy hatni fog
Én drukkolok neki!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!