iPon Hírek

AMD: Beállnak a fejlesztők a Mantle mögé

Dátum | 2013. 11. 04.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az AMD Mantle Grafikus API-ját úgy tűnik, nagyon hamar a magáévá teszi a játékipar, ugyanis a vezető kiadók és fejlesztők sorra jelentik be, hogy támogatni fogják. A mai napon az AMD megerősítette az Eidos-Montréallal (Square Enix), a Cloud Imperium Games-szel és az Oxide Games-szel való partneri együttműködés fennállását. Ezek a csapatok legfrissebb játékaikban már kihasználják az új API-ban rejlő erőforrásokat. Az új technológia elérhető az asztali PC-ktől, a notebookokon át, minden modern architektúrával (GCN-es GPU-t értenek ez alatt) rendelkező felhasználói platformon. A Cloud Imperium Games jelenleg a hihetetlen mértékű támogatásnak örvendő, közösségi finanszírozásból készülő Star Citizen MMO-n dolgozik, élén a legendás játéktervezővel, Chris Roberts-szel. Az Eidos-Montréal most az új Thief játékon ügyködik, amit jövő februárra várunk. (Nekik köszönhetjük a Deus Ex: Human Revolutiont is.) Az Oxide Games pedig az új Nitrous motoron dolgozik, 64 bites, többmagos processzorokhoz. Chris Roberts elmondása szerint az új Mantle létfontosságú szerepet játszik majd MMO-jában, mert az nagyon erősen támaszkodik a GPU erejére, amit a Mantle mindennél jobban kezel. David Anfossi, az Eidos-Montréáltól azt nyilatkozta, hogy a Mantle az elmúlt évek legfontosabb újdonsága PC-s grafikai fronton... A három csapat beszélni is fog majd az új Mantle architektúráról a november 11-14 között tartandó AMD Developer Summit (APU 13) alkalmával San Jose-ban (California), az Oxide-tól még egy kis demonstrációt is várhatunk az eseményen. Amennyiben érdekel titeket a műsor, itt tudtok online regisztrálni rá.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. tibaimp
2013.11.04. 21:11
Kíváncsi leszek rá erre az nv mit fog lépni, de valamit muszáj lesz nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. enisherpa
2013.11.04. 21:32
Kíváncsi vagyok, mikor jön ki a Mantle API Steam OS-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozef8
2013.11.04. 21:46
Kíváncsian várom, mennyi teljesítménynövekedést okoz majd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tibaimp
2013.11.04. 22:26
A sok kis kíváncsi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. rini
2013.11.04. 22:40
Vagy nem lesz muszáj nekik. Gondolnak egyet és nem támogatják a kártyáik a Mantle-t. A játékok nagy része nem fog futni a kártyáikon és csak AMD kártyákkal lehet használni. Az NV szívni fog (nagyon) de a játékfejlesztők is szívni fognak keményen, hiszen rengeteg vevőtől esnek el. Másrészt ha mindenki igyekszik tolni a Mantle szekeret akkor az NV előbb-utóbb bedurcáskodik és kivonul a kártyapiacról. Na akkor jön el az AMD Kánaán, legnagyobb örömükre. A játékosok meg kezdhetnek aggódni, hiszen csak egy cég lesz jelen a piacon aki Mantle futtatásra alkalmas kártyát képes kiadni. Így pedig mindenki AMD kártyát lesz kénytelen vásárolni, aminek következtében bekövetkezik az, hogy áremelés áremelést fog követni. Tisztára mint a K8-as processzorok idejében történt. A másik megoldás, hogy az NV is kitenyészt valami hasonlót és emiatt kétfelé fog szakadni teljesen a piac. Az egyik AMD kártyákon fog futni míg a másik az NV termékein. Van még egy 3. lehetőség. Az NV beáll a sorba de én ezt nagyon kétlem, hogy ilyet lépnének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. bosshunter...
2013.11.04. 22:57
@rini
A Mantle nem zárja ki a DirectX használatát, más kérdés, hogy azzal együtt csak "felesleges" plusz költség a Mantle-re optimalizálás......Érdekes lesz látni, hogy lesz-e Mantle ekszklúzív játék egyáltalán...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Svindler
2013.11.04. 22:58
rini: attól, hogy van Mantle, még marad a DirectX is. A felsorolt cégek, akárcsak a DICE, a DirectX _mellett_ fogják támogatni a Mantle API-t. Én igazából arra vagyok kíváncsi mit lép az EPIC az Unreal motorral. Régen az Unreal motor volt az, ami kb. mindent támogatott (Metal-t és Glide-ot is), most viszont ez az a motor, ami a legjobban fekszik talán az nVidiának, és szereti is egymást a két cég. Pont ezért érdekes lesz látni, hogy lépnek-e valamit az ügyben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. KisDre
2013.11.05. 00:07
SteamOS-nak és eleve a Steam konzolnak kapóra fog válni ez a Mantle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. atti2010 KisDr...
2013.11.05. 00:25
Nem biztos, egyelőre csak Windowson van Mantle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tomturkey
2013.11.05. 00:28
régebben olvastam egy nyilatkozatot AMD részről, amiben leírták, hogy a technológia először AMD exkluzív, majd a későbbiekben szabadon hozzáférhető és fejleszthető lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010 tomtu...
2013.11.05. 01:30
Igen ez igaz de kérdés hogy menyire fejleszthető más hardverre is, ha csak GCN fog menni akkor a Steam nem nagyon fog örülni mivel most készülnek "házasodni" az Nvidiával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. raiden
2013.11.05. 07:25
hahahahaDD mondtak már az oltár előtt is Nem!-et nagyon szép meg nagyon jó ez a mantle, csak a 4870-emmel tudjak még eljátszogatni 2-3 évig
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. mfl
2013.11.05. 08:07
atti2010: Nem tudok ilyen házasságról... Sőt, a Steambox kapható lesz amd kártyás kivitelben is tudtommal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Szefmester
2013.11.05. 10:07
Erről a Steam NV esküvőről én is szívesen olvasnék, mert addig oké hogy az első "demó" gépek NV karisak voltak, de be volt nyögve hogy cserélhető bármire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti2010 Szefm...
2013.11.05. 12:02
Akkor félreértettem, azt hittem hogy kizárólag az Nvidiával kötöttek megállapodást a VGA-ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Pandamoniu...
2013.11.05. 12:25
@rini: Már nem azért de ha nem tudod miről beszélsz legalább ne ijesztgesd itt a jónépet. A Mantle nem zárja ki a Direct3D vagy OpenGL használatát, sőt szerintem inkább csak egy kiegészítő technológia hozzájuk (mivel kétlem, hogy olyan feature settel érkezne mint a már 20 éve piacon lévő technológiák). Az legtöbb modern motor amúgy is képes már az API-k szabad váltogatására (D3D<->OGL). Lényeg a lényeg, jó dolog (lehet) a Mantle de ilyeneket írni, hogy csődbe viszi az Nvidia-t?! Ezt szerintem még te sem hiszed el (vagy ha mégis hát akkor...).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. atti2010 Panda...
2013.11.05. 12:30
Eleve hülyeség mivel az Nvidiát nem a VGA gyártás viszi már évek óta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mikej95
2013.11.05. 15:57
atti2010: Ja és 640 KB is elég lesz mindenkinek. Az AMD-t meg a konzolok fogják vinni még egy jó darabig, de egy évvel ezelőtt még a vacak vezetőség és marketing vitte őket a sír felé.

Ez csak annyit jelent, hogy az AMD-s kártyák(mármint a GCN-esek) önálló platformként is funkcionálnak, illetve sokkal könnyebb lesz játékot portolni Mantle kártyára konzolokról(gyakorlatilag ott is Mantle van), mint D3D-re, így előfordulhat az a furcsa eset, hogy egy játék kijön konzolra és AMD kártyákra. Ez pedig tényleg ártani fog a PC-s játékpiacnak, főleg, ha az nV előrukkolna valami hasonlóval, az nem lenne ilyen népszerű(az AMD-nek ott vannak a konzolok, amin szintén ilyen API van).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. DogTheDog
2013.11.05. 16:23
En a vezeto kiadokat es fejlesztoket hianyolom a cikkbol,akik ugye mind melle altak.Van itt egy kozepes fejleszto az uj jatekaval,amit mindennek elmondtak mar csak jonak nem,azutan egy kickstarteres csapat,meg egy aki fejlesztget vmilyen uj mocit.Ejha,eros startnak semmikeppen nem mondanam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. refo
2013.11.05. 18:58
Pont ezt néztem én is, hogy kik ezek a partnerek? Ha jól emléxem, azért az Epic, iD, Dice képviselői nem voltak elájulva a Matle-től. (igaz, az egy nV rendezvény volt, lehet csak nem akarták megsérteni a házigazdát...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mikej95
2013.11.05. 19:21
DogTheDog: A DICE is eléggé mögötte áll, Mantle támogatással rendelkezik a BF4 is. De jó kérdés, hogy mikor jönnek egész kiadók EA, Ubisoft, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. atti2010 mikej...
2013.11.05. 19:45
Egy tucat játék a bf4 Frostbyte 3 motort fogja használni jövőre és ezek biztos a Mantlet is kihasználják, de ha ennyien érdeklődnek utána még a megjelenés előtt az nem lehet rossz, a Crytec sem egy utolsó gyártó ha ők is használják akkor a CryEngine motorral is működik, de lássuk előbb a medvét Decemberben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!