iPon Hírek

AMD + Pixelux + Havok = ütőképes fizika?

Dátum | 2009. 10. 01.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az AMD hat hónappal ezelőtt a Game Developers Conference alkalmával a Havok-kal együtt mutatott be OpenCL alapon működő ruha fizika szimulációt. A vállalat azóta gőzerővel dolgozik az új lehetőségek feltérképezésén: ennek eredményeként az AMD bejelentette, hogy együttműködésbe lépett a Pixelux Entertainment-tel, aki szintén fizikai számításokkal kapcsolatos fejlesztéseken dolgozik, és saját fizikai számítások elvégzésére képes szoftver motorral is rendelkezik.


A Pixelux megoldásai nem olyan széles körben ismertek és használtak, mint a neves Havok-éi, de mégis találkozhatunk a piacon a cég  DMM (Digital Molecular Matter) névre keresztelt technológiájával, elég csak a LucasArts Star Wars: The Force Unleashed játékára gondolnunk, ahol a környezet elpusztítható részeinek fizikájáért a Pixelux DMM technológiája felelt, míg a többi fizikai elem a Havok API használatával futott.

Akcióban a Pixelux DMM

                                



Az AMD-vel karöltve a Pixelux a Bullet Physix névre keresztelt, nyílt forráskódú technológiáját átírja, hogy az az OpenCL programnyelv segítségével bármilyen OpenCL kompatibilis grafikus processzoron futhasson, azaz Radeonokon és GeForceokon egyaránt. Az AMD közleménye említést tesz arról is, hogy az újdonság játékkonzolokkal és egyéb platformokkal is kompatibilis lesz a nem is oly távoli jövőben. A Pixelux ezzel egy időben a DMM (Digital Molecular Matter) technológiát is beépíti a Bullet Physx motorba, ami új lehetőségeket biztosít a fejlesztők számára.

                                 
Az AMD állítása szerint a BulletPhysics kompatibilis lesz a DirectCompute API-val is. A DirectCompute a DX11-es technológia részét képezi, és az OpenCL-hez hasonlóan lehetővé teszi, hogy a fejlesztők általános számítási feladatokkal bízzák meg a grafikus processzort.

Az AMD a közleményben nem bírja megállni, hogy ne tegyen említést konkurenséről, és annak kissé furcsa üzletpolitikájáról. Az AMD kiemeli, hogy az Nvidia megoldása megosztja a felhasználókat és a fejlesztőket a piacon, ugyanis a PhysX csak és kizárólag a gyártó saját termékeivel képes együttműködni, AMD videokártyával nem. Azzal, hogy az AMD összefog a Havok-kal és a Pixelux-szal, sőt mi több, elérhetővé teszi technológiáit GeForce kártyák számára is, növeli az Nvidia vállára helyezkedő nyomást, amelynek következtében az Nvidia-nak muszáj lesz saját API-ját OpenCL-re és DirectCompute-ra is elérhetővé tenni (persze ha meg is teszi, kérdés, hogy milyen hatásfokkal, gondoljunk csak arra, hogy milyen szépen muzsikál a PhysX CPU-kon).

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

21. Kane54
2009.10.01. 12:13
VISSZA A HIRHEZ

Ezzel kezdődik az nVidia PhysX (amúgy sem jelentős) pályafutásának vége...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. qwertzzui
2009.10.01. 12:46
Szép, szép, AMD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. StevyXIX
2009.10.01. 12:54
Erről van szó, nyílt bárki számára elérhető rendszer és nem Physx ami only Nvidiás ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Kange
2009.10.01. 13:24
Egyre jobban szimpatizálok az AMD-vel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. charpy
2009.10.01. 13:30
Nekem az a nagy kérdés, hogy miért van még CPU a számítógépben, amikor a videókártya teljesítménye alap számításokban is kenterbe veri... miért nem lehet úgy megírni egy biost, hogy azonnal a videógártya GPU-jával számoljon mindent... rögtön a bekapcsolás pillanatától. Ezáltal nem csak hogy CPU válna fölöslegessé, de az integrált videókártya fogalma is eltűnne az életünkből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rini
2009.10.01. 13:53
charpy - Úgy mondod mintha ez olyan egyszerű lenne. Ha a számoláson kívül a videokártyának kellene ellátnia azt a feladatot amit egy cpu csinál, menten lehidalna. Ez olyan mint amikor a 720 Le harckocsi motor helyére beteszel egy 1000 Le forma 1-es autó motorját. Meg se mozdulna. Csak azt hallanád mikor az előtét hajtómű ledarálja szecskává az 1000 Le motort.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Svindler
2009.10.01. 13:59
Érdekes hasonlat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2009.10.01. 14:13
Nem csak az op.rendszer futtatás a feladatuk, hanem ők kezelnek mindent a gép belsejében. Ők kötik össze az egészet egységbe. Ők adják az utasírásokat a különböző tartozékoknak (perifériák). És még lehetne sorolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Konkii
2009.10.01. 15:06
Tetszik az első videó, engem meggyőzött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Kane54
2009.10.01. 15:11
A CPU a jelenlegi számgép koncepciókból nélkülözhetetlen hardver.
Azt viszont én sem értem, hogy miért nem használják ki jobban a GPU-k erejét, már 3-4 éve csak arról hallani, hogy gyorsítják vele a videókodolást, de még most is gyerekcipőben jár, hogy a minőségről már ne is beszéljünk...
Nem speciális alkalmazásokhoz kellene rendelni a GPU-s lehetőséget, hanem Driverbe építeni, hogy akár a DX-en keresztül minden alkalmazás számára elérhető legyen a GPU.
Tegyük fel, kódolás Cyberlink Power Director helyett Avisynth-el mehetne, ami sokkal testreszabhatóbb és minőségibb...
Vagy mondjuk Winamp, WMP vizualizációkat 100%-ban a GPU renderelné.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rini
2009.10.01. 15:43
Ezt majd csak akkor fogjuk látni és kihasználni amikor megjelennek az egybeépített cpu és gpu megoldások. Azután lehet kihasználni ezeket a lehetőségeket.
Visszatérve a cikk tartalmához, én nem látok most semmi mást mint amit az nV csinál a Fermi híreivel. Próbálja akadályozni az 5800-as kártyák terjedését. Itt az AMD próbálja elterelni a figyelmet a PhysiX-ről. Mindketten próbálják kifogni a szelet a másik vitorlájából és fenntartani a figyelmet saját termékei irányában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Kane54
2009.10.01. 15:45
Csak az a gond, hogy ott 2 hardverről van szó, amire a programozók "egyformán" tudnak fejleszteni, míg a PhysX ugyebár egyoldalú - hát ezért lehet is fikázni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. paga
2009.10.01. 15:46
Ez így van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rini
2009.10.01. 18:11
A programozok PhysiX-re bármikor tudnak fejleszteni, csak hát nem élvezheted áldásos tevékenységük gyümölcsét AMD kártyával. Mint ahogy a Havok is az. Őt meg az nV kártyák nem tudják futatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Kane54
2009.10.01. 18:53
Elolvastad a cikk utolsó részét?


...Azzal, hogy az AMD összefog a Havok-kal és a Pixelux-szal, sőt mi több, elérhetővé teszi technológiáit GeForce kártyák számára is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. charpy
2009.10.01. 19:07
rini: Ne haragudj, de ezzel a példával nem győztél meg. 1000LE az 1000LE és tök mindegy mibe van benne. (van amibe sok, van amibe kevés pl bicikli és atom tengeralattjár
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jamborka
2009.10.01. 19:36
charpy Mielőtt elkezdel itt leoltani valkit is!

Nézz szét és keresd meg a wikin vagy amit éppen favorizálsz, mi is a különbség a cpu és a gpu között!

mindent nem lehet párhuzamosítani, és mindenhová nem elég az 1x lebegőpontosság. A gpu-nak meg csak 1x pontosságban van meg ez a hatalmas "nyers ereje" Egy olyan dolgot ahol előre nem definiálható értékek vannak, ott szinte lehetetlen párhuzamosítani. filmkódolásnál, képfeldolgozásnál lehet. mert adott minden, csak végre kell hajtani!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2009.10.01. 20:37
charpy - Én viszont 19 éve az vagyok. És hidd el az első főtengely fordításnál szétesne a motor és a dugattyú hajtó karjai kikandikálnának a blokk oldalán vagy nem tudná megmozgatni az előtét hajtóművet egy pillanatnál tovább. Ahhoz teljesen át kellene építeni az átvitelt. Ezeknél a motoroknál a forgató nyomaték hiánya a gond. Azért írtam a lóerőt az 1000 után. Itt nem pörögni kell, hanem sok szálon irtózatos adat mennyiséget kell megmozgatnia a komponensek felé. Erre lesz jó példa a hírek szerint az új nV kártya vagy az Intel Larrabbe.
Egyszerűen: - a gpu célhardver míg a cpu univerzális
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. MassKilla
2009.10.01. 23:06
de attól még a vga-ra lehetne integrálni egy cpu-t, és akkor csak a memóriához kellene megoldani a nagy adatátviteli sebességet, mert minden egyebet kielégít a pci-express x16 folglalat, ami gyakorlatilag már minden alaplapban van...

amúgy aki nem tudja egy cpu felépítését, az nehezen tudja megérteni, hogy mért nem megy ez videókártyán...(még, mert nyilván idővel mindennek a módjára rájönnek) először is kellene a gpu-n lennie ALU-nak(Arithmetical logical unit), regisztereknek, memória és perifériakezelőknek, hogy csak a legfontosabbakat említsem, namármost, a vidókártyáknak így is böhöm nagy négyzetmiliméter méretű GPU-i vannak egy processzor méretéhez képest, tehát, ha azt még bele kellene integrálni, az már macerás lenne

-fogyasztásilag, elférésileg a gpu-n, mert nem elég odatenni rá a cpu-t, ahhoz még kellenek az összekötőszálak, amik mennek a perifériákhoz, északi, déli híd, memória(mert ugye a proceszor a számítógépben Magyarország Budapestje, majdnem minden itt folyik össze)

-illetve a prociknak még mindig nagyobb hűtés kell, mint a legtöbb VGA-nak, így sokkal több helyet foglalnának egy gépben a VGA-k,

-erősebb PCB-k kellenek,amik megtartják alkalomadtán egy minőségi hűtventillátornak a fél kilós, háromnegyedkilós súlyát

most perpillanat ennyi jutott eszembe..szóval még eléggé messze vagyunk attól, hogy egy olyan uiverzális központi/számoló egységet tudjunk használni, ami gyártásilag, haszonilag, és méretileg értelme legyen beletenni egy számítógépbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. StevyXIX
2009.10.01. 23:49
Fordítva csinálják, CPU-ba integrálják a VGA-t, Larrabee ilyen lesz majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. cizoe
2009.10.04. 05:07
StevyXIX: meg feltéve ha még érkezőben van akkor a Llano is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!