iPon Hírek

App bemutató 2.: CastleCraft

Dátum | 2012. 02. 29.
Szerző | alien24
Csoport | MOBILTELEFON

CastleCraft.

De lehetne a neve BugCraft is, rengeteg hibával találkozni benne. Persze némelyik igazából a játékosokért van, vagyis fejlesztés, de az idegesítő fajtából.

Indulásnál egy alacsony populációjú servert kapunk. Ezen később sem lehet változtatni, így haverokat sem tudunk magunk köré szervezni. Na, ez hiba vagy egy olyan funkció amit a pokolra kívánnék?
 

CastleCraft - városunkBarátkozzunk meg piciny falunkkal és fejlesszünk belőle várost. Minden összefügg mindennel, minden épületnek egy, vagy több a feltétele. Felhúzásukhoz nyersanyagokra lesz szükségünk. A fa, az arany és az élelmiszer előállításához szükségünk lesz malomra, bányára és farmra. Ezekből többet is megéri felépíteni. Városon kívüli portyázás során szerezhetünk erdőket és hegyeket, amik növeli a nyersanyag kitermelésünk, ezekért viszont meg kell harcolni. Hol más játékosokkal, hol a gép által generált ellenfelekkel.

Később képbe kerül egy újabb nyersanyag a Dragon Crystal. Ez az égből hulló meteoritok helyén marad, 1-3 sárkány őrzi. Egy kráterben lehet 10, 20, 30, 50, 100, 150 kristály. Ha nem akarjuk hangyaszorgalommal gyűjtögetni, akkor lehetőségünk van vásárolni is. Én ennek nem láttam értelmét. Egyik épületünk többszörözi a Dragon Crystal kitermelést, így már könnyedén elérhetjük a szükséges mennyiséget.  Felhasználása sokrétű: harci egységek képzésénél, épületek építésénél mindenképp szükségünk van rá, a játék gyorsítása miatt pedig javasolt a használata. 

Ahogy szépen gyarapszik településünk, úgy növekszik a látókörünk is a térképen. 5 szintje van az építményeknek, ezen a szinten érjük el a maximális látótávolságot. Ez a csapatainknak már sok perces utat is jelenthet és akkor még vissza is kell érniük, így egy hódítás több órát is igénybe vehet. Messzebbre nézhetünk a maximálisnak hitt távolságon, ha elfoglalunk egy-egy hegyet vagy erdőt. De ez igen keveset segít. Megéri úgy építeni új városokat, hogy minél nagyobb területet ismerjünk meg révükön. Ha háromnál több erődöt szeretnénk, azt már csak más játékosokkal szembeni konfrontációval szerezhetjük meg.  És akkor itt jön az alacsony látogatottságú realm és a játékos barát (játékost féltő) politika óriási hátránya: un. „Home City”-t megtámadhatunk, de el nem foglalhatunk. Olyat kell keresni, ami már gyarmat. Tű a szénakazalban. És amit találunk az is nálunk erősebb, régi játékosoké.

Ezen a szinten már nehéz fejlődni. Legalábbis, ha kevés játékos játszik a szerverünkön. Ez az interakcióknak is betesz, pár  hetes játék után sem ért támadás. Én is felhagytam a keménykedéssel, tényleges haszonnal egyik harcom sem járt.  Csak akkor látom értelmét, ha új kastélyt sikerül elfoglalni. 
 
Amit hibának gondolok: Sokszor nagyon lassan reagál a játék (lag). Különböző várak, különböző szintű épületei nem épülhetnek egy időben. Nehéz 4. erődhöz jutni. Kevés (gyak. nincs) játékos elleni harc. Sok a server leállás, vagy mindig pont akkor mikor ránéz az ember. Pozitívnak találom a több rétegű, egymásra épülő építkezést. De azt is, hogy külön fizetség nélkül is hozzá lehet jutni a különleges nyersanyaghoz. Bájosnak találom a grafikáját.  A bosszúságok ellenére is újra és újra előveszem arra az 5 percre, amíg foglalkozni kell vele.
 
Ezek alapján ki lehet alakítani a kezdő stratégiát, de marad bőven felfedezni való is! Például a küldetések, szövetségek, több féle játék mód...
 
iOS link: Letöltés
Android link: -
W7P link: -
Értékelés: 7/10
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!