iPon Hírek

Apple-erőfeszítés a kényelmesebb, eredményesebb játékért

Dátum | 2013. 06. 17.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az elmúlt évek során meglepetten tapasztalhattuk, hogy az iPhone, az iPad és az iPod Touch igen népszerűvé vált a játékosok körében. A főként menet közben, leginkább alkalmi játékra használt eszközök legfrissebb kiadásai már látványvilágban is elég komoly játékélményt kínálnak, ám kezelhetőségük érintőkijelzőjük miatt nem éppen a legjobb - vagyis fogalmazzunk úgy, nem éppen a legideálisabb. Az érintőkijelző a megszokott mobil alkalmazások vezérlésére tökéletes, ám játék alkalmával már probléma lehet, hogy nem eléggé precízek és nyomkodásuk sem kellemes, hiszen nem kínálnak olyan gombnyomás-érzetet mint például egy gamepad. A jelek szerint az Apple is meglátta a játékosok kiszolgálásában rejlő potenciált, így a vállalat szoftvermérnökei meglehetősen impresszív játékvezérlő-támogatást integrálnak az új mobil operációs rendszerbe, az iOS 7-be. A játékvezérlő-támogatás természetesen nem csak az iOS kiváltsága lesz, ugyanis ezzel a tulajdonsággal az OS X 10.9-es kiadását is felvértezik, amely Mavericks kódnév alatt fejlődik. A játékvezérlő-támogatást kínáló szoftveres keretrendszerrel a regisztrált szoftverfejlesztők már most is megismerkedhetnek.

A szoftveres támogatás két játékvezérlő-típusra koncentrál. Az alap játékvezérlők felépítéséről a fenti kép bal oldalán látható rajzok árulkodnak, míg a kép jobb oldalán a fejlettebb játékvezérlők felépítését csodálhatjuk meg. Utóbbiak analóg joystickkal, LED tömbbel és két extra gombbal érkezhetnek. A gamepad gyártók a fentiektől eltérő gomb-elrendezést is alkalmazhatnak majd, viszont csak az adott játékvezérlő-profilban meghatározott, a fenti képen látható gombfajtákkal gazdálkodhatnak. Arról egyelőre nincs hír, hogy hasonló játékvezérlőket az Apple saját maga is készít-e. Az persze már biztosnak tűnik, hogy a különböző játékok nem követelhetik meg a játékvezérlő jelenlétét - a szoftvereknek játékvezérlő nélkül is játszhatónak kell lenniük. Az új stratégia alapján úgy tűnik, hogy az Apple minden eddiginél komolyabban veszi a játékok piacát, illetve magukat a játékosokat is. Itt persze nem arról van szó, hogy a vállalat az Xbox One-nak, illetve a PlayStation 4-nek próbál konkurenciát állítani, ez inkább egy határozott lépés annak érdekében, hogy az Apple különböző eszközein, illetve készülékein kényelmesebben lehessen játszani.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. 5hR3kY
2013.06.17. 22:56
Egy Sega Megadrive kontrollerben több ergonómia van mint ebben.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. axe
2013.06.17. 23:36
de lehet, hogy 10x kényelmesebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. HUFEUR
2013.06.18. 01:12
Jó hír, mármint nem azért, mert ez a joystick olyan jó lenne, hanem mert akkor a jövőben valószínűleg sokkal inkább elterjednek az olyan játékok, amiket lehet joystick-kal is irányítani. Egy Dead Trigger-t vagy Shadowgun-t tök jó PS3 joystickkal irányítani, sokkal jobb, mint az érintőképernyővel szórakozni, de sajnos elég kevés játékban van natív kontroller támogatás, pedig tényleg nagyon jó lenne.

Egyébként az X,Y,A,B,L1,L2,R1,R2 gombok nincsenek levédetve? Vagy ezt Sony meg MS is csak licenceli?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szilank
2013.06.18. 01:21
Azt is hozzá kéne tenni, hogy a OS X 10.9 Mavericks ?végre? kap OpenGL támogatást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. 5hR3kY
2013.06.18. 02:41
axe: Ránézésre látszik hogy ortopéd módon vannak elhelyezve az analóg karok.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Zephyrus
2013.06.18. 02:59
azért fellehetne fogni legalább a magyarul írt szöveget, ezek csak szabványok meg fejlesztői API amit az apple biztosít, még a hírben is ott van hogy az se biztos hogy fognak ők maguk controllert gyártani, lehet ráhagyják másokra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. SonicTheHU...
2013.06.18. 08:27
Hát ha mindezt rá akarják rakni mondjuk egy sziFonra az elég érdekesen fog kinézni, bár lenne ötletem rá nekem is, hogyan lehetne mindezt rápakolni h ne legyen ronda tőle az adott készülék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Phantomstr...
2013.06.18. 09:02
SonicTheHUN
Egyszerűen egy dokkolós kontroller kellene ezekhez a mobil kütyükhöz.
Az iPad mondjuk nagy ehhez, de a többivel működhetne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester
2013.06.18. 10:34
Hát nekem is a Megadrive és a SNES gamepadjainak házassága jutott az eszembe a jobb oldalit látva. De hogy ne mondhassák hogy nem fejlesztettek rajtuk bedobtak még egy pár shoulder gombot meg két analóg kart.. szintén már létező termékből.
A bal oldali meg leginkább egy egy képernyős Nintendo DS-re emlékeztet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.06.18. 10:51
Ezt most úgy mondod mintha újra fel kellene találniuk a spanyolviaszt.
Ha te tervezel egy asztalt, akkor az jó eséllyel asztal kinézetű lesz, nahát akkor te is másoltál eddigi kivitelezések alapján.

-----------
Phantomstrager
Igen ezt úgy kellene megoldani, hogy csak bepattintod a telót és kész is.
Mondjuk éppen egy ipad mini-t is be lehet és akkor kapunk egy Wii U vezérlőt kb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!