iPon Hírek

Aprók nagyban - 02.25.

Dátum | 2013. 02. 25.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az FBI-profilozó szerint nem köthető össze az erőszak és a videojátékok A CBS egy konferenciáján beszélt az FBI egykori profilozója, Mary Ellen O’Toole arról, hogy a videojátékokat nem tekintik az erőszakos viselkedés katalizátorának, vagy okozójának. Amikor egy-egy profilt elkészítenek, ugyan számításba veszik a videojátékokat, de csak azzal kapcsolatban, hogy ez is egy esély lehet arra, hogy az esetleges bűncselekmény erőszakosan végződjön - így a játékokra inkább úgy tekintenek, mint ami a már meglévő ötletet, képzetet esetleg erősítheti, nem pedig okozhatja. A Texas A&M Egyetem professzora, Christopher Ferguson ehhez hozzátette, a fiatalok körében jelenleg csökken a bűncselekmények száma. Szerinte ahhoz, hogy a videojátékok körüli mostani negatív felhajtást megértsük, a múltba kell tekinteni: mindig, amikor egy-egy új médium megjelenik és a középpontba kerül, kialakul egy morális pánik, aminek során az adott médiumot okolják a társadalom különböző hibáiért. Egy példát is hozott: az 1950-es években a Kongresszus és több pszichiáter is azt állította, hogy a képregények homoszexualitáshoz és fiatalkorú bűnözéshez vezetnek. 30fps-sel fut a Killzone Shadow Fall Úgy néz ki, John Carmacknak igaza lesz, és a következő generáció ugyan tényleg az 1080p-s felbontásról fog szólni, de nem a 60fps-ről. Legalábbis az első, tényleges játékmenetet mutató anyag, a Killzone Shadow Fall 30fps-sel fut, ahogy az kiderül a Digital Foundry tesztjéből. Ez pedig nem valószínű, hogy változik a játék végleges megjelenésére, ugyanis a lapnak nyilatkozó fejlesztők szerint a stabil 30fps elérése a cél. A stabilitás már most megvan: a Digital Foundry szerint folyamatosan sikerül tartani a jelenlegi generációnál is annyira népszerű képfrissítési sebességet.
Következő generációra érkezik a Battlefield 4 Az EA Labels elnöke, Frank Gibeau hivatalosan is megerősítette, hogy a következő generációra érkezik a Battlefield 4. Elmondása szerint hónapok óta keményen invesztálnak a next-gen technológiákba, és amikor a GameStop üzleti összejövetelén 500 boltvezető előtt bemutattak egy részletet a játékból, hatalmas ováció követte azt. Gibeau elárulta, a konzolgyártóknak is nagyon tetszik, amit eddig összehoztak. PlayStation 4 - továbbra sem tiszta, hol jelenik meg idén Legutóbb arról számoltunk be, hogy a Sony egyelőre nem biztos abban, hogy idén Európának is jut majd a PlayStation 4-ből. Most Fergal Gara, az SCEE vezetője azt mondta, egyelőre keményen dolgoznak annak kitalálásán, hogy melyik régióban és mikor induljon a konzol. Egyelőre annyit tudott ígérni, hogy hamarosan bővebb információval szolgálnak majd. PlayStation 4 - jöhetnek az epizodikus játékok A Sony Worldwide fejese, Shuhei Yoshida nagy rajongójává vált az epizodikusan megjelenő játékoknak. Elmondása szerint a Sony teljesen megtért a The Walking Dead után, és most már teljes erővel hisznek az epizódonkénti játékmegjelenésben, és szeretnék, ha több címük is ilyen formában érkezne majd a PlayStation 4-re. PlayStation 4 - a lemezes játékok a legfontosabbak Legalábbis egyelőre - erről beszélt a PlayStation Europe nagyfőnök, Jim Ryan. Amellett, hogy az úriember megjegyezte, a szórakoztatóipar gyakorlatilag minden részén egyre inkább erősödnek a digitális eladások, s jelen pillanatban ezt látják a PS3 esetében, a PS4-nél pedig mindez még fel is fog gyorsulni, azért a Blu-ray lemez marad továbbra is az elsődleges. Legalábbis a nagy játékok számára. Hogy miért? "Ha elmész például Dél-Európába, amely üzletileg nagyon fontos számunkra, azt láthatod, hogy akár 3 napba is tellhet, mire letöltesz egy Blu-ray méretű játékot egy ottani átlagos internet-kapcsolattal. És ez nem valami mókás." - fejezte be Ryan. SimCity - te vagy a polgármester... ...tiéd a hatalom! Ez a lényege az új előzetesnek, mely poénos hangulatával leginkább a Kevin Butler-féle PlayStation-reklámokra emlékeztet. A megjelenés nincs már messze: március 5-én elkezdhetünk várost építeni, kizárólag PC-n.
Nem készül film a KOTOR-ból A Star Wars: Knights of the Old Republic írója, az azóta visszavonult Drew Karpyshyn lelőtte a hétvégén megszellőztetett pletykákat, melyek szerint film készülne a sikeres szerepjátékból. Karpyshyn elmondta, nem hallott ilyen projektről, s nem valószínűsíti, hogy a Disney jelent pillanatban bármilyen Star Wars-videojáték irányába fordulna megfilmesítés céljából. Elszabadul a Colonial Marines körüli botrány Újabb lépcsőfokhoz érkezett az Aliens: Colonial Marines fejlesztése körül kibontakozó botrány. Azt már a tesztünkben is megírtuk, hogy - bár a Gearbox igyekszik tagadni - a fejlesztést valójában a TimeGate, és néhány másik külsős stúdió végezte, Randy Pitchford csapata pedig folyton félrerakta a projektet, amikor éppen valami más jött be a cégnek. Úgy tűnik, hogy ezeket az értesüléseket egy újabb forrás erősíti meg: egy név nélkül nyilatkozó úriember, aki a SEGA-nál dolgozik, és a Destructiod függetlenül megerősítette a nyilatkozó valódiságát. A kiadó munkatársa amellett, hogy megerősítette a fejlesztésről szóló szerencsétlenségeket, még tovább is ment, és egyenesen azt írta, hogy a Gearbox gyakorlatilag sikkasztotta a pénzt a SEGA-tól a saját projektjeire, közben pedig kiszervezte a fejlesztést a külsősöknek. Elmondása szerint Randy Pitchford teljesen a Duke Nukem Foreverre akart koncentrálni, de felteszi a kérdést: honnan szerezte a stúdió a pénzt a 3D Realms embereinek felvételére, és a jogok megvásárlására? "Persze, sokat kerestek a Borderlandsen, de tudjátok honnan szerezték a pénzt a Borderlands finanszírozására? Igen, a SEGA-tól." Az informátor szerint a Gearbox gyakorlatilag éveken keresztül hazudott a SEGA-nak, rosszul kezelte a pénzügyeket, megszegett szerződéseket, közben pedig saját projekteken dolgozott, miközben az a játék, amit a szerződés szerint készíteniük kellett volna, egyáltalán nem haladt. Kívülről úgy látszott, a Gearbox rengeteg játék fejlesztését vállalta be egyszerre, a Colonial Marines-t pedig megpróbálta titokban lepasszolni, miközben az egész projektszervezés teljes káoszba fulladt, nem volt meg a kreatív irány, ráadásul a SEGA munkatársa szerint még biztos voltak olyan dolgok is, amiről nem szereztek később tudomást. "Egy részem úgy hiszi, a Gearbox minél tovább akarta ezt húzni, hogy a lehető legtöbb pénzt gombolják le a SEGA-ról". Elmondása szerint a SEGA-nak be kellett volna perelnie a Gearboxot, és leállítani a fejlesztést, ám végül ez nem történt meg, mert tulajdonképpen a stúdió teljesítette a szerződésben vállaltakat, és leszállította a játékot. Késleltetési problémákkal küzd az Oculus Rift Nem más, mint maga John Carmack foglalkozik az Oculus Rift VR-szemüveg egy problémájával, a késleltetéssel. A legendás programozó szerint körülbelül 20ms-es késleltetés lenne megengedhető az eszköznél annak érdekében, hogy valódinak tűnjön a fejmozgás, azonban jelenleg körülbelül 100ms-nél tartanak a fejlesztők. Mivel Carmack maga is közreműködik az Oculus Rift fejlesztésében, egy hosszabb blogbejegyzésben beszélt a dologról. Ha részletekbe menően érdekel a téma, megér egy kis időt az elolvasása. Idén nem lesz Captivate A nyugati közönség számára eddig is kissé érdektelen volt a Capcom külön eseménye, a Captivate. Talán ezért is, talán nem, de a kiadó úgy döntött, idén nem rendezi meg a showt, és inkább a nagyobb eseményekre koncentrál, úgy mint E3, Comic-Con és a PAX. A cég elmondása szerint a nagy bejelentéseket is ezekre az eseményekre hagyják, vagy egyszerűen csak mindenféle eseményen kívül ejtik majd meg azokat. Kijött a Resident Evil 6 benchmark Márciusban PC-re is érkezik a vegyes fogadtatásban részesült Resident Evil 6, így a Capcom időszerűnek látta bechmark tesztprogram megjelentetését. Amellett, hogy a különböző hardveres médiumok majd használhatják tesztezközként, az egyszerű felhaszálóknak is hasznos lehet: megtudhatjuk belőle, hogy elbírja-e a gépünk a játékot. A benchmark letölthető a Geforce weboldaláról.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Aviform
2013.02.26. 08:02
"A SEGA-nak be kellett volna perelnie a Gearboxot, és leállítani a fejlesztést, ám végül ez nem történt meg, mert tulajdonképpen a stúdió teljesítette a szerződésben vállaltakat, és leszállította a játékot."

Ez itt a baj. Egyetlen célja van a kiadóknak, hogy kész legyen a játék, az már lényegtelen hogy egy moslék lett-e.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. magerg
2013.02.26. 10:11
Egyetlen célja van a kiadóknak, hogy kész legyen a játék...
Nem, az a managerek és a nagy fejlesztőcégek célja. A kiadók profitot szeretnék minél hamarabb, minél magasabbra feltornászni, mivel ez számít a részvényeseknek.
De nekik is mindegy, hogy moslék-e, ha veszi a nép...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Shinjiii
2013.02.26. 10:20
Hát meg így most konkrétan a Gearbox lopott, nem? Ezt meg le se szarja a SEGA.
Ha így áll hozzá még ez a cég is, akkor leshetjük, milyen lesz a Metro Last Light és a CoH 2, gyerekek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. 5hR3kY
2013.02.26. 11:34
"Legalábbis az első, tényleges játékmenetet mutató anyag, a Killzone Shadow Fall 30fps-sel fut, ahogy az kiderül a Digital Foundry tesztjéből."

Én ezt nem értem. A Digital Foundry megkapta a PS4 SDK-t és a Guerillától a játék alfa kódját és tesztelgette, vagy csak egy kiadott videó alapján nyilatkozik ami 29.97 FPS-el került rögzítésre, és ők jól megszakértettek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. 5hR3kY
2013.02.26. 11:37
Egy állítólagos forrás azt regélte a neten, hogy mihelyst a Gearbox elkészíti a Borderlands 2 DLC-ket, utána nekiáll és csinál az A:CM-hez egy büdös nagy patchet, viszont az leghamarabb április, májusban fog bekövetkezni.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. TescoZsomi
2013.02.26. 13:01
5hR3kY: Ezzel az a bibi, hogy a Borderlands 2-höz NEM a Gearbox csinálja a DLC-ket, hanem egy külsős cég. Ezért futnak az eddigi DLC-k rosszabbul, és van bennük több bug, mint az alapjátékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. 5hR3kY
2013.02.26. 13:41
Akkor gondolom úgy fog kinézni, hogy hozza a külsős cég az elvileg "kész" DLC-t, és azt addig tart normálisan hibamentesíteni, meg belekalapálni a játékba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HUFEUR
2013.02.26. 14:27
5hR3kY:

Ez ugyanaz a videó, mint amit a Meetingen mutattak be, pont akkor lő, pont akkor robbannak a dolgok, pont ugyanúgy halad, mint az eredeti videón, szóval simán el tudom képzelni, hogy csak a videót tesztelték le.
De majd később még úgy is kiderül, hogy hány FPS-sel is fut, ha 30 FPS-sel az sem olyan hatalmas gond, csak legyen stabil.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. hsim
2013.02.27. 21:00
az ALIENS:CM szerintem a generáció legnagyobb szégyene. Akkora szemét átverés amit még a Duke sem közelít meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!