iPon Hírek

Aprók nagyban - 03.27.

Dátum | 2013. 03. 27.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Dobhatja az XCOM nevet a készülő FPS A 2K Marin berkein belül időtlen idők óta készülő XCOM FPS-játék elveszítheti az XCOM nevet, legalábbis belsős informátorokra hivatkozva így tudja a Superannuation. Vélhetően a kiadó nem szeretné, hogy a sikeres Enemy Unknown által feltámasztott márkát egy jelentősen más stílusú, és más korszakban játszodó anyag zavarja össze. Ezt látszik megerősíteni a tény, hogy a Take-Two két új domaint is regisztrált, melyek a Superannuation szerint utalnak az FPS új nevére: az egyik a The Bureau (thebureau-game.com), a másik pedig a What Happened in 62 (whathappenedin62.com). Dark - vámpírok akcióban A Realmforge Studios eddig nem sokat beszélt a Dark néven futó új játékáról, mely olyan, mintha a vámpírokat és a Borderlandset keresztezték volna. Lesz itt lopakodás, megszállás, különleges erők, és minden, ami a témához kell.
Mi volt a fontos a PlayStation 4 hardverében? Mark Cerny, a PlayStation 4 bemutatóján elég sok kameraidőt kapott hardvermérnök elárulta, mielőtt bármilyen tervezésnek is nekiláttak volna, alaposan körbejárták a fejlesztőket. Ő személyesen ment el a Sony legnagyobb stúdióihoz, és megkérdezte őket, mit várnának egy következő generációs hardvertől. Amiben minden csapat egyetértett, hogy egységesített memóriát szeretnének, és abból minél többet. A másik dolog pedig, hogy a magok számát vagy 4-re, vagy 8-ra lőtték be, ennél többet, és a használatukhoz szükséges "spéci technikákat" azonban nem akartak. Cery elmondta, a PlayStation 4 hardverének kialakítása során a lényeg az volt, hogy ne egy "puzzle legyen, amit a stúdióknak össze kell rakniuk, mielőtt bármit is fejlesztetnének rá". Az eddigi beszámolók szerint úgy tűnik, hogy ez sikerült. The Phantom Pain = Metal Gear Solid 5 A Hideo Kojima által tartott GDC-előadáson egyértelműen megerősítést nyert, hogy az eddig The Phantom Pain címen promózott játék a Metal Gear Solid 5. Ezzel párhuzamosan kaptunk egy bemutatkozó előzetest is, valamint az előadáson bemutatott játékmenet video is a felszínre került.
Nem csak a teraflopsok vezetik az innovációt Legalábbis Jade Raymond, a játékosok körében igen népszerű Ubisoft Toronto-főnökasszony így gondolja. Szerinte ugyan a következő generációs konzolok hardveres ereje remek lesz, az innováció mégsem ezen múlik. A hölgy úgy gondolja, valójában a legtöbb fejlődés mostanában az indie-stúdiók köréből került ki, jóval gyengébb platformokon. Ennek ellenére úgy gondolja, hogy a Splinter Cell: Blacklist nem csak az egyik legjobb lopakodós játék lesz, hanem igazán forradalmi tobbjátékos élményeket is tartogat - ők tehát ide vezetik át az innovációt, és remélik, hogy az egyedi játékmenet miatt még mindig kiemelkedő lesz a sorozat. Így gyorsul be a Wii U Áprilisban jön a Nintendo Wii U első komolyabb rendszerfrissítése, mely az alapjáraton igen-igen szánalmas rendszerteljesítményt (is) igyekszik feltornázni kicsit. Ahogy azt az alant látható video is szemlélteti, a programozók fáradozásait siker koronázza.
Electronic Arts - a konzolok jelentik a legnagyobb veszélyt Mitch Laskey az Electronic Arts, az Activision és a Disney egykori vezető beosztású alkalmazottja egy nagyobb blogposztban nyilatkozott arról, mi várhat a kiadóra a következő években. Szerinte a John Riccitiello-t váltó új ügyvezetőnek nagyon nehéz dolga lesz, főleg azért, mert a hagyományosan bolti eladásokra épülő cégek úgy vélik, a digitálisan és free to play formátumban terjesztett játékok még nem tudnak eléggé átütőek lenni - annak ellenére, hogy ezek a cégek is egyértelműen látják, hogy ez a jövő. Laskey azonban arra hívja fel a figyelmet, hogy egyre több digitális és free to play anyag igenis átütő tud lenni, és sokkal nagyobb profitrátával tud kecsegtetni, mint egy-egy dobozos játék, ha a kiadók megfelelően kezelik őket. Lasky látja, hogy az Electronic Arts agresszívan igyekszik kihasználni a digitális terjesztés előnyeit, azonban felhívja a figyelmet arra, hogy ennek az EA Labels, a hardcore konzolos játékokkal foglalkozó réteg láthatja a kárát - szerinte egyértelműen a konzolok jelentik a bizonytalan tényezőt a kiadó jövőjében. Nem elég, hogy a konzolpiac az utóbbi pár évben évről évre csökkent, megjelent az új generáció bemutatása előtti halott zóna is. Mindenki, de főleg az Activision és az EA arra vár, hogy karácsonykor érkezzenek az új gépek, Lasky azonban hangsúlyozza, hogy az EA-nek több tucat játékfejlesztést kell elindítania ahhoz, hogy hogy az új generáción is jelentős eredményeket tudjon elérni. Ráadásul mivel a kiadó szereti több platformra egyszerre megjelentetni a címeit, ellátva azokat számos online lehetőséggel, a teljes kutatás-fejlesztési költség akár 1 milliárd dollár is lehet ezekre a játékokra. Ráadásul, mivel a sportjátékokat évről évre fel kell újítani, így egy nagyobb éves költség is jelentkezik. Space Dust - új stúdió veterán alapítókkal Ausztráliában nyitott meg a Space Dust néven futó új stúdió, melynek szlogene azt reklámozza, hogy a veterán fejlesztők elszabadultak. Valójában a dolog nem túlzás, hiszen a csapat egykori Electronic Arts, Crystal Dynamics, Criterion és Atari munkatársakból áll. Első játékuk egy AAA-kategóriás PC-s anyag lesz, a fejlesztésre 18 hónapot szánnak, és már el is kezdték a munkálatokat.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. 5hR3kY
2013.03.28. 01:50
Wii U rendszerteljesítmény növelés = Halottnak a csók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Shinjiii
2013.03.28. 07:40
Szóval akkor a MGS: Ground Zeroes a hivatalos 5. rész?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Shinjiii
2013.03.28. 07:53
Azóta véletlen rátaláltam a válaszra, mely szerint a MGS V erre a két részre fog szakadni. Ground Zeroes közvetlen folytatásként a Peace Walker után, majd a Phantom Pain. Félek, hogy a GZ ütősebb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. HUFEUR
2013.03.28. 09:04
Shinjiii: az MGS V: Phantom Pain ugyanaz, mint a Ground Zeroes, tehát MGS: GZ nem lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. HUFEUR
2013.03.28. 09:05
Illetve korábban volt hír, hogy Snake hangja nem David Hayter lesz, és ez sajnos be is következett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kisoe
2013.03.28. 10:21
Valahogy nem ütött akkorát, mint az előző részek bemutatkozásai.
Nagyon hiányzik alatta a MGS saját témája, ami az első háromban szólt, és rendesen borzolta a tarkómon a szőrt. A negyedik a PS3 debütálása miatt volt ütős, de itt sajnos se a zene se a klipp nem volt egyáltalán hatásos. Az, hogy David Hayter-t lecserélik, meg egyenesen lelombozó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kobest
2013.03.28. 10:49
Engem még az is lelomboz, hogy nem tudják már befejezni MGS történetét. Kojima mindig mondja, hogy "ez volt az utolsó, én kiszállok a sorozatból," de aztán mégis lesz egy új rész. Szó se róla, jó kis sorozat, de minél több rész jelenik meg belőle, annál inkább felhígítja az egészet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester
2013.03.28. 11:26
Ez a dark halott játék még mielőtt kiadták volna... Ilyen ostoba AI-al amit a videóban látni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2013.03.28. 11:27
Solid Snake oldaláról lezárult a sorozat, Big Boss-t nem hagyják már pihenni egy esti szivarra. : )

HOFEUR

Wikin olvastam az infót, hogy a játék két részben lesz elmesélve, kezdetben a Ground Zeroes, aztán a Phantom Pain-nel folytatódik, melyben kiderül Snake miért nem emlékszik semmire sem (és lesz bázisépítős mellékág, mint a Peace-ben). Az amnéziájára pedig talán a GZ vége adhat majd felvilágosítást. Szóval igen, egy játék, de mintha 2 chapter lenne.

David Hayter hangja nélkül persze meg sem fogom venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HUFEUR
2013.03.28. 19:51
Shinjiiii:

Azóta már itt ipon-on is kapott külön hírt a játék, ott írják, hogy a GZ az tényleg egy kis előzmény, a Phantom Pain meg 9 évvel később játszódik, amikor felébred a kómából, lehet te is így gondoltad, de hozzászólásod alapján úgy értettem, hogy szerinted mindkettő külön meg fog jelenni.

Egyébként David Hayter hiánya tényleg elég nagy gáz, de ez miatt még hülyeség lenne kihagyni a játékot, még ha a legrosszabb MGS is lesz akkor is megéri majd párszor végigvinni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Shinjiii
2013.03.29. 07:29
HOFEUR

Igen, úgy értettem, de hozzászoktam, hogy nem mindig tartják egyértelműnek azt, amit írok... : ) Teljes áron így biztos nem, de majd használtan, olcsón.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!