iPon Hírek

Aprók nagyban - 04.03.

Dátum | 2013. 04. 03.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Deus Ex: Human Revolution - a többi platformnak nem járnak a Wii U-s fejlesztések Fejlesztett bossharcokkal, tetemes mennyiségű hibajavítással, több választható útvonallal, több cuccal és nyolc órányi fejlesztői kommentárral érkezik a Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut, kizárólag Wii U-ra. Az Eidos Montreal pedig megerősítette, hogy ezek egyikét sem kapják meg a PC-s, PS3-as és Xbox 360-as verziók.
Kevesebb nagy költségvetésű játék lesz a Just Cause fejlesztője szerint Az Avalanche Studios ügyvezetője, Stefan Ljungqvist úgy véli, a következő generációban kevesebb igazán nagy költségvetésű játék lesz. A fejlesztések költsége ugyanis teljesen elszabadult, ami olyan eredményekhez vezet, hogy a Square Enix már kudarcnak állítja be a Tomb Raider első párhetes teljesítményét, holott az új rész a franchise legerősebb kezdését produkálta. Ljungqvist szerint azonban nem feltétlenül baj, hogy kevesebb nagy költségvetésű játék lesz: "Talán nincs is szükségünk 40 FPS-re. Nem akarom mindet végigjátszani, maximum egy pár fog csak kelleni." - mondta, majd hozzátette, hogy ez lehetőséget ad kreatívabb játékok készítésére. Szerinte ugyanis a jelenlegi generációban sok stúdió próbált kreatívabb, újító szellemű játékokat eladni a kiadóknak, azok azonban nem vállalták a kockázatot. Most viszont vállalniuk kell majd, mert meg kell különböztetniük magukat a konkurenciától. Primal Carnage Genesis - akcióban az Unreal Engine 4 A PC-re és PS4-re bejelentett Primal Carnage Genesis mögött az új Unreal 4-es motor dolgozik. Ezt nem haboztak most megcsillogtatni a fejlesztők, még akkor sem, ha valójában nem is egy játékot, hanem egy technikai bemutatót látunk egyelőre.
Miért kellett megváltoztatni Garrett szinkronhangját? A rajongók között kisebb elkeseredettség lett úrrá, amikor kiderült, hogy a Thief 4-ben már nem Stephen Russell adja majd a főszereplő hangját. De miért nem? Nos, Steven Gallagher, a történetért felelős fejlesztő elmondta, eredetileg számításba vették Russell-t is, fel is vettek vele pár sort még a fejlesztés elején, azonban később változott a helyzet. Úgy döntöttek ugyanis, hogy egyszerre veszik fel a szinkront, valamint motion capture segítségével a mozgást, valamint az arcmimikát. Így egy sokkal teljesebb, élethűbb karakter válhat Garrettből, mintha a klasszikus módszer szerint külön vennék fel a hangot, és külön, kézzel készítenék el az animációt. Ez azt is jelenti, hogy a Garrettet játszó színésznek kell megcsinálnia a saját kaszkadőrmozdulatait is. Ráadásul úgy érezték, hogy Stephen Russell hangja nem is illik annyira a megújult főszereplőhöz - kipróbálták, és nem működött úgy, mint a régi karakter esetében. Tim Schaferéket is megkereste a Sony A Double Fine vezetője, a legendás Tim Schafer elárulta, egyelőre játszadoznak a PS4-gyel, hogy kiderítsék, mit is tudnak vele kezdeni. Schafer alátámasztotta azt, amit mostanában egyre többször hallunk: a Sony egyre eltökéltebben keresi fel az indie fejlesztőket, és csábítja azokat a PlayStation platformhoz, az előző generáció zártsága után most egészen új, nyitott feltételek mellett tudjanak együttműködni. Schafer elmondta, ez volt az első alkalom, hogy egy platformtulajdonos felkereste őket, ráadásul a Sony érdeklődött náluk arról is, milyen hardvert szeretnének a dobozban tudni, és hogy mit tudnának kezdeni a különböző extra lehetőségekkel. Schafer korábban mindig kritizálta a nagy konzolos cégeket, hiszen azok iszonyatosan felsrófolták a fejlesztések árát, irányították a marketinget, és megkötötték a fejlesztők kezét a terjesztéssel kapcsolatban. A Sony azonban a PlayStation 4 esetében már más módon áll hozzá, és kiemelkedően támogatja az indie-ket. Schafer szerint a stúdiók kegyeit elnyerni nem is olyan nehéz, szimplán arra vágyik mindenki, hogy ésszerű feltételekkel tudjanak megállapodni - ami a designer szerint eddig szinte sosem történt meg, és a platformtulajdonosok mindenféle őrült, ésszerűséget nélkülöző feltételekkel álltak elő. "Ha csak olyan dolgokat megengednek, mint hogy tudjuk patchelni a saját játékunkat, és hogy megjelenhessen olyan területeken is, ahol gond nélkül meg kéne jelennie, már boldogok lesznek a fejlesztők."
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Dhomochevs...
2013.04.09. 15:01
"Miért kellett megváltoztatni Garrett szinkronhangját?"

Hát persze, mert ugye a Bioshock: Infinite Elizabeth-e sem sikerült elég élethűre a klasszikus módszer alkalmazásával...(3 különböző színész adja a karakter hangját, mozgását, arcmimikáját)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!