iPon Hírek

Aprók nagyban 04.30.

Dátum | 2013. 04. 30.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Tovább kell lépni a vérengzős videojátékoktól? Nos, Adrian Chmielarz, a People Can Fly egykori fejese legalábbis így gondolja. Mindezt úgy, hogy az utóbbi évek két legvéresebb, legkeményebb játékán, a Gears of War: Judgmenten és a Bulletstormon is dolgozott. Szerinte azonban a generáció végére kezd megváltozni az emberek hozzáállása, és olyan kérdéseket tesznek fel, hogy: "Nathan Drake vajon miért egy tömeggyilkos?" - Chmielarz szerint ez a kérdés az első résznél még nem merülhetett volna fel, akkor még más volt a közeg. "Valami történt, és ez valószínűleg az indie játékok megjelenése volt, melyek keretein belül a független fejlesztők meg tudták mutatni a játékipar másik oldalát is. Sokan megízlelték ezt, és elkezdtek ezen gondolkozni, és már úgy vélik, valami itt nem stimmel." - folytatja az úriember, aki szerint ugyanez a helyzet a Tomb Raiderrel is. Utóbbinál maga az írónő, Rhianna Pratchett is elismerte, nem biztos, hogy egy ilyen átmenet (egyszerű régészlányból gyilkológép) sokáig működik még. Végül pedig itt van a BioShock Infinite kapcsán felmerült ellentét, ahol a túlzott brutalitás sokakat eltántorított a játéktól - főleg azután, hogy megtapasztalták a játék első órájának fantasztikus, elvarázsló univerzumát, ahol még senkit nem kellett megölni. Chmielarz szerint sokan rádöbbentek: "Jézusom, a játékok ilyenek is tudnak lenni! - majd mindezt elveszik tőled az Infinite további részében." Érkezik a Far Cry 3: Blood Dragon Holnaptól elérhető az egészen elmebeteg Far Cry 3: Blood Dragon, amit talán úgy lehetne jellemezni, mintha a '80-as évek akciófilmjeibe beoltottak volna némi Tron-utóhatást. Az anyag PC-re, PSN-re és Xbox Live-re érkezik, az ennek örömére kiadott launch trailer pedig lent megtekinthető.
PlayStation 4 - a következő két év PC-je Folytatva a tegnapit, ismét beszélt a Quantic Dream társvezetője, Guillaume de Fondaumiere a PlayStation 4-ről. Elmondása szerint már most, az első tesztek alatt látványos a különbség a PS3-hoz képest, főként, ha a realisztikus karaktermegjelenítést és az arckifejezéseket nézzük - melyek mindig is fontosan voltak a stúdió számára. Az úriember azonban hangsúlyozta, ahogy a PS3-nak is megvannak a határai, úgy a PS4-nek is meglesznek, és az új konzolra körülbelül úgy kell gondolni, mint a következő egy-két év csúcs PC-jére. Hétvégén ingyenes az Xbox Live Gold Május 5-től 7-ig ingyenes lesz az Xbox Live Gold, így a Silver-tagok is belekóstolhatnak a multiplayer örömeibe, illetve az egyéb szolgáltatásokba. Akik már eleve előfizetők, azok különböző TV-tokeneket kapnak, amikkel mindenféle tévéműsort lehet megtekinteni (meglepő módon), bár kérdéses, hogy utóbbiból Magyarországon mi lesz elérhető, és mi nem. Wii U Virtual Console - ezek a címek jöhetnek Éppen tegnap írtunk róla, hogy már nagyban dübörög a Wii U Virtual Console, a Nintendo pedig most egy új video keretein belül fényt derített néhány címre, melyek hamarosan érkezhetnek a szolgáltatásba, valamint azt is megmutatja, hogyan játszhatunk NES-es és SNES-es játékokkal a Wii U gamepadjén. A videóból a következő címeket lehet kiszúrni: Mega Man, Xevious, Balloon Fight, Super Mario Bros, Super Metroid, Street Fighter II, Pac-Man, Super Ghouls ‘n Ghosts, The Legend of Zelda: A Link to the Past.
Watch_Dogs extra tartalom PS3-on és PS4-en is A Ubisoft megerősítette, hogy akármelyik Sony nagykonzolon is vesszük meg a Watch_Dogs-ot, megkapjuk a 60 percnyi extra tartalmat. A cuccot a PlayStation Networkről tölthetjük majd le, közvetlenül a játék megjelenés után. Killzone: Shadow Fall - teljesen élőnek kellett lennie Miután a Guerilla Games a 2005-ös E3-on eléggé felsült azzal, hogy előre renderelt animációval prezentálta a Killzone 2-t, eldöntötte, hogy a PS4-es Killzone-bemutatónak teljesen élőnek és valósnak kell lennie. Michiel Van Der Leeuw, a technikai igazgató elmondta, nem is hangsúlyozták külön, hogy teljesen élő prezentációról van szó, hiszen úgy gondolták, hogy a játékmenet magáért beszél majd. Mindez azonban komoly együttműködést igényelt: míg a stúdió Londonban dolgozott a kódon, addig a Sony mérnökei Japánban javítgatták a firmware-t, hogy a Facebook-feltöltés tökéletesen működjön. Annyira élő volt a dolog, hogy még csak B-tervnek sem hoztak el egy előre rögzített videót, annak ellenére sem, hogy minden esély megvolt arra, hogy a játék összeomoljon menet közben. Habár igyekeztek bebiztosítani, hogy ez ne történhessen meg: a bemutató előtti napon még három olyan bug volt a buildben, melyek száz végigjátszásból egyszer jöttek elő, és kifagyasztották a klienst. Azonban az utolsó pillanatokban ezeket is sikerült kijavítani. Magát a prezentációt a teljes csapat feszülten követte, ám szerencsére semmi probléma nem történt, a többi pedig már történelem... Battleship producer a Gears of War-filmen A Battleship, a Ted és a Safe House producere, Scott Stuber szerződött le, hogy tető alá hozza a Gears of War mozifilmet. A Variety beszámolója szerint az úriember producerként fog tevékenykedni, valamint a forgatókönyv korai változatának kidolgozásában segédkezik. Más közreműködő egyelőre nincs, mint ahogy stúdió sincs egyébként; amikor 2007-ben először előkerült a Gears-film ötlete, a New Line Cinema és az Epic nem tudott megegyezni egymással a történetet illetően. Azóta annyi fejlemény történt, hogy a Universalnak van lehetősége először megtekinteni a sztorivázlatot, így opcionálisan rögtön lecsaphat a filmre.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. Digu
2013.04.30. 22:52
Érdekes, végre valakinek feltűnt, hogy egy játék lehet vonzó a játékosok körében megfelelően jól megírt sztorival is, és nem csak az vonzza a közönséget, ha egy városnyi embert kell agyonlőni egy játékban?
Jó lenne ha ez tudatosulna másokban is, és végre több olyan játékokat dobnának ki, amiket nem azért vesznek meg -Vér István hentest kivéve- mert csak úgy fröcsög a vér mindenfelé...
Szomorú, hogy ezt a szemléletet az Indie játékoktól kell ellesniük és nem maguktól jöttek rá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. noPublicFG Digu
2013.05.01. 03:33
Jobb később mint soha
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mtrx220
2013.05.01. 11:30
hát igen.
ha úgy adnák elő, hogy valakit vagy valamit megölni csak azért mert tényleg muszáj. mert vagy te, vagy ő. és nem túlzásokba esni, mint pl tomb raider. (na nem mondom, jó játék azért a TR )
de úgy más lenne a helyzet, ha lenne kb 10 egy játékban. és azok is súlyozottan lennének előadva.
egy normális ember alapból kerüli az erőszakot. aki meg pszicho, az mindenhogyan megvadul előbb vagy utóbb. (pl iskolai lövöldözések)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. i2k010
2013.05.01. 11:56
Tessék levenni a napszemüveget!
Ha egy lakatlannak hitt szigetre vetődve az életedre törnek, majd elvesznek mindent és mindenkit tőled, akkor biztosan majd a virágos mezőről szedett tátikákkal rohansz a rosszbácsik felé és megkéred szépen őket, hogy ne tessék már bántani téged és engedjék el legyenek szívesek a túszaikat is...
Giga facepalm!
Ébresztő!

A Tomb Raider 2013-at másképp nem is lehetett volna végigjátszani!
Ez nem a hajdanán dicső Splinter Cell, ahol egyetlen lövéssel (vagy anélkül!) lehetett és néhol kellett abszolválni egy zárt pályaszakaszt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Morte
2013.05.01. 12:38
i2k010: A probléma nem az ölős játékokkal van, hanem azzal, hogy túlzottan ezek uralják a piacot. Nem akarunk sörétek helyett konfettit lőni, vagy azzal elintézni a zombikat, hogy szivárványt festünk a homlokukra, egyszerűen több olyan játékot szeretnénk, ami nem az ölős mechanikákra épül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. wellhopa
2013.05.02. 13:26
Jajj ezek a csúnya vérengzős játékok. Amúgy ezeken kívül csak az autószimulátorok (gran turismo 5 pl.) kötnek le. Az indieket meg utálom..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.05.02. 13:51
Látom neked is sikerült félreértelmezned a cikkben leírtakat
Morte már leírta korábban, így nem ismétlem el újra a dolgot, hogy ez pontosan mit is jelentene.
Azt viszont érdekesnek találom, hogy kijelented határozottan, hogy az indie-ket utálod...de vajon ha vérengzős vagy autó szimulátoros indie játék készül, akkor saját magadnak mondasz ellent a kijelentéseddel?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2013.05.02. 17:41
A Bioshock Infinite és a brutális világa? Le lett cenzúrázva az egész, megvan a hangulat, de a végén megvakarja a fejét az ember, hogy egy Ku-Klux-Klanos városban miért nem niggereztek még csak egyszer sem.... Kb mint a CoD2 és a szvasztikák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!