iPon Hírek

Aprók nagyban - 08.29.

Dátum | 2012. 08. 29.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Maxis: nem halott a PC-s játékipar

A SimCity vezető producere, Kip Katsarelis úgy véli, a PC-s játékoknak még közel sincs vége: "A Blizzard hatalmas sikert ért el nem olyan régen a Diablo III-mal, és a The Sims is nagyon sikeres, szóval megvan a megfelelő közönségünk, akik játékokat akarnak erre a platformra." - majd hozzátette, habár jelenleg több platformon is fut SimCity-játék, az igazi, hardcore PC-s SimCity élményt lehet, hogy ezek közönsége még nem tapasztalta meg, viszont nagyon kíváncsi rá. Katsarelis ráadásul elmondta, a SimCityhez kifejlesztett technológia egyben befektetés a jövőbe, szóval a Maxis egyhamar biztos nem mond le a PC-s játékosokról.


Először látjuk a Lococycle-t

A Lococycle-t először az E3-on jelentette be a Twisted Pixel, mint Xbox 360-exkluzív anyagot. A játék főszereplője I.R.I.S., aki minden tekintetben nagyon ott van a szeren: 40 különböző közelharci technikát ismer, és mesteri szinten van jiu-jitsuban, aikidóban, krav magában és jeet kune do-ban. Ezen kívül kíválóan bánik a pengékkel, a kézifegyverekkel, a legfejlettebb nucleáris technikákkal, és 50 nyelven beszél - így gyakorlatilag bárhol és bármikor el tud tűnni a világon.




Nem véletlenül tartott eddig a GRID 2 fejlesztése

Clive Moody, a GRID 2 executive producere elmondta, nem véletlen a 3 éves szünet az első rész megjelenése, és az új epizód között. Habár eközben a DIRT-sorozatból két rész is megjelent, Moody szerint túlságosan is szeretik a saját terméküket ahhoz, hogy elkapkodják a folytatást. Ezzel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy a GRID óta eltelt időben a stúdiók megtanulták kihasználni a konzolok utolsó csepp erőforrásait is, így most érkeztek el oda, hogy meg tudjanak valósítani mindent, amit a folytatásban szerettek volna. Toby Evan-Jones, a játék producere azonban elmondta, nem kell attól tartani, hogy a a GRID a DIRT-höz hasonlóan árkádosabb vonalra téved, vagy elveszti fókuszát: továbbra is a legfontosabb dolog a versenyzés élménye lesz, mindent ennek rendelnek alá.


Evan-Jones hozzátette, a GRID 2-ben saját kezűleg válogatták össze a világ néhány legegzotikusabb sportautóját, melyek mind-mind egyedi karakterrel rendelkeznek. Ahhoz, hogy ezt a karaktert vissza tudják adni a játékban, kifejlesztették a TrueFeel kezelési modellt, mely valószerű, érdekes, és néha ijesztő, de mindenképpen jó kezelhetőséget ad a GRID 2-nek. A TrueFeel modell három részre bontható le: egyrészt az autóknak vissza kell tudniuk adni a valóságban rájuk jellemző különleges viselkedést, másrészt az autók részletesen testreszabhatóak és beállíthatóak lesznek, de a kezdők sem fognak elveszni a rendszerben, harmadrészt pedig az előző két pontot (nyers, valós irányítás, és könnyen kivitelezhető tuning) el kell tudnunk érni, és ki kell tudnunk használni a vezetési segédletek nélkül, melyek csak lebutítják az élményt.


Far Cry 3 - üdvözlünk a szigeten

A Ubisoft egy új videosorozatot indít a Far Cry 3-mal kapcsolatban, melyből remélhetőleg megtudhatjuk, hogyan élhetjük túl a halálos Rook-szigeteket. Az első részben máris megismerkedhetünk néhány érdekes dologgal:



Harvey Smith: kifáradnak a játékformulák

A Dishonored vezetője fejlesztője, Harvey Smith elmondta, szerinte a játékosok kezdenek belefáradni az egy kaptafára épülő játékokba, az ipar azonban nem akar, vagy nem mer igazán újítani: "Hány játékot láttunk az utóbbi időben megjelenni, melyben katonát, űrharcost alakítasz, vagy tündék és varázslók vesznek körbe, netán olyat, ahol bankot rabolsz Los Angelesben?" - tette fel a költői kérdést.

Smith elmondta, még mindig élvezi a játékokat, de már korántsem annyira mint régen, és évente körülbelül két AAA-játék, két indie játék, és néhány mobilos anyag az, amiket nagyon értékel. Szerinte minden más csak egy variációja annak, amit már korábban láttunk, és ha az ember régóta játszik, akkor ezekbe belefárad.

Ezen kívül beszélt arról is, hogy szerinte nem jó irány, hogy a játékok próbálnak filmes élményeket adni, ugyanis nem erre valók. Smith nem tartja jó ötletnek, hogy átvezetőkkel meséljenek el egy történetet, ahelyett, hogy az interaktív élményre koncentrálnának: "Ha játékot fejlesztesz, a legfontosabb célodnak az improvicáziónak kell lenni."


Máris lopnák a Guild Wars 2 hozzáféréseket

Az ArenaNet és az NCSoft máris számos olyan bejelentést kap a játékosoktól, melyekben azok arra panaszkodnak, hogy különböző e-mailekben a játékhoz használt jelszavukat kérik - például arra hivatkozva, hogy a felhasználó a jelszó módosítását kérvényezte. Mivel az ArenaNet sohasem kéri e-mailben a játékos jelszavát, vagy bármilyen más információt róla, így ezek egyértelműen lopási kísérletek, jegyezte meg a fejlesztőcsapat. Mindenkit arra buzdítanak, hogy készítsenek egy külön e-mail címet, kizárólag a Guild Wars 2 számára, valamint egy minél nehezebb jelszót adjanak meg.


Total War Battles: Shogun - PC-re és Mac-re is

Az eredetileg csak iPhone-ra és iPad-re megjelent Total War Battles: Shogun már elérhető PC-re és Mac-re is, a Steamen 7,99 dollárért vásárolható meg. A megjelenés örömére a Sega egy új előzetest is kiadott:



Elérhető a Ratchet & Clank: Q-Force bétája

Habár egyelőre csak a PS Plus-tagoknak, de megnyílt a Ratchet & Clank: Q-Force bétatesztelési lehetősége, ráadásul csak limitált ideig. A teszt alatt elérhető a tutorial, a rangsorolt kompetitív multiplayer, és a leaderboard-rendszer is.


Raiden is szerepel a PlayStation All-Starsban

A Metal Gear-sorozat Raidenje is csatlakozik a  PlayStation All-Stars: Battle Royale csapatához, a többi Sony-klasszikus karakter mellé. A játék november 21-én jelenik meg PS3-ra és PS Vitára.



Következő generációra készül a Gearbox is

Lassan nem lesz már olyan stúdió, mely titokban, vagy kevésbé titokban ne fejlesztene a következő generációs konzolokra. Nincs ez másképp a Gearbox esetében sem, árulta el Randy Pitchford. A stúdió vezetője elmondta, mindig is izgalommal töltötte el a céget, ha valamilyen formában előre tudott lépni, legyen az a szoftver fejlődése, a hardver fejlődése, vagy valamilyen teljesen új találmány. Ezen kívül úgy véli, a több erő sosem árthat, hiszen most is számos olyan dolog van, amit a jelenlegi hardveren nem tudnak megvalósítani. A jelenlegi mozgásérzékelős technológiák azonban nem érdeklik Pitchfordot, azonban egy holodeck, vagy egy Mátrix-szerű virtuális világ már annál inkább megmozgatná a fantáziáját.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Zelbacsi
2012.08.30. 09:08
"egy Mátrix-szerű virtuális világ már annál inkább megmozgatná a fantáziáját"
Csak aztán nehogy úgy ébredjen egy kis tartályban, hogy kábelek lógnak ki belőle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. myckie2
2012.08.30. 10:48
Már megint megy a mellébeszélés a Codemastersnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!