iPon Hírek

Aprók nagyban - 08.06.

Dátum | 2012. 08. 06.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Hivatalos képeken az új Modern Warfare 3 DLC-k

Korábban már egy rakás nem hivatalos képlopat talált ki az internetre, így az Infinity Ward nem akart tovább titkolózni, és kiadott néhány screenshotot az augusztusra és szeptemberre tervezett Modern Warfare 3-tartalmakból. Ezekkel jön majd több új pálya is, például a Gulch, a Parish, és az Offshore, valamint egy teljesen új játékmód, a Spec Ops Chaos. Utóbbi lényege, hogy fenn kell tartanunk a kombósorozatunkat az ellenfél egyre növekvő nyomása alatt. További képek megtekinthetők erre.



10 ezer dollárt keresett a Diablo III-mal

Egy WishboneTheDog névre hallgató játékos több fényképet is posztolt a Redditen, in-game és a PayPal accountjáról is, melyekkel bizonyítani próbálja, hogy már több, mint 10 ezer dollárt keresett a Blizzard játékának valós pénzzel működő aukciós házában. Ezen kívül külön bejegyzésben foglalkozik a Diablo III gazdaságának működésével, és úgy véli, az folyamatosan lassul. Szerinte az a probléma, hogy a legtöbb játékos egyetlen végigjátszást követően abba is hagyja Diablo III-at, így csökken a piac mérete. Ez azonban változhat, amikor a Blizzard bevezeti a PvP-t, vagyis a játékos-játékos elleni rendszert.


Fontos elszólás az Xbox 720-szal kapcsolatban?

A Microsoft egyik vezető beosztású embere, Brian Hall adott interjút a The Verge-nek, melyben - elképzelhető, hogy véletlenül - a Windows 8-cal összefüggésben említette a következő generációs Xboxot, amikor a megújult Outlookról beszélt..

Az interjú lentebb meghallgatható, a következő pedig 1 perc 17 másodperc környékén hangzik el: "Már 16 éve megvan és működik a Hotmail szolgáltatásunk, és persze ott van az Exchange és az Outlook, amit ez emberek a munkahelyükön használnak. Egyszerűen úgy döntöttünk, hogy eljött az idő arra, hogy valami újat csináljunk, és ezekből a legjobbat összegyúrjuk, majd kiadjuk azokkal az újhullámos termékekkel együtt, amik a Windows 8-cal jöhetnek ki - az új Office-szal, az új Windows Phone-nal és az új Xbox-szal."
 



Blogot indított a CD Projekt RED

A The Witcher-széria mögött is álló CD Projekt RED emberei úgy döntöttek, külön blogot indítanak, melyben a stúdió alkalmazottai fognak írni a munkájukról. A nyítóposzt szerint ezek lehetnek egészen apró dolgok, de lehetnek nagy, kreatív ötletek is - a lényeg, hogy a cég meg szeretné mutatni, mi zajlik egy játék fejlesztésének hátterében, és mi motiválja a csapatot. A második bejegyzés rögtön azt részletezi, hogyan készült az "52 and a half" című, a játék engine-jével mozgatott kisfilm, mely az Xbox 360-as megjelenéskor mutatta be a The Witcher 2 főhősét, Geraltot. 


Új európai központot nyit a Konami

A Konami egyesítette német és brit központjait egy főhadiszállássá, mely az Egyesült Királysában fog működni, mint európai központ. Így a 2013 áprilisában kezdődő üzleti negyedévtől a Konami Digital Entertainment B.V. lesz felelős a kiadó tevékenységeiért az öreg kontinensen, míg a többi országban, így Németországban, Franciaországban és Spanyolországban elszórt helyi irodák már csak a lokális dolgokkal foglalkoznak majd. A kiadó szerint ezekre a változtatásokra azért volt szükség, hogy a Konami jobban és hatékonyabban tudjon reagálni a játékipar egyre gyorsabb fejlődésére, valamint, hogy jobban tudjanak kommunikálni a vásárlóikkal.


Nincs kizárva egy Gears of War FPS

Rod Fergusson az Epic Gamestől elmondta, egyáltalán nincs kizárva a jövőben egy Gears of War-témájú FPS-játék, elvégre az Epic mindig is szerette a zsánert. Azért gyorsan hozzátette: jelenleg nem nagyon gondolkoznak ilyenben, de ha eljön az ideje, és értelme is van, akkor semmi akadálya nem lenne annak, hogy elkészítsék. Az úriembert kérdezték arról is, mik lesznek a fő különbségek a korábbi Gears-epizódok, és a People Can Fly által fejlesztett Judgment között. Fergusson szerint a kampány hangulata lesz a legnagyobb különbség: az Epic sok szkripttel és átvezetővel dolgozott, hogy minél filmszerűbb legyen a kampány, míg a lengyel csapat inkább az újrajátszhatóságra koncentrál. Ezt úgy érik majd el, hogy például jelentősen átdolgozzák a mesterséges intelligenciát, és dinamikusan változó spawn-pontokat helyeznek el. Fergusson azonban elmondta, a lényeg ugyanaz: osztag, lancerek, fedezék, szóval, még mindig Gears.


Trófeákat kapott a Metal Gear Solid 4

A Konami ígéretének megfelelően megérkezett a patch, mely 34 trófeát helyez el a Metal Gear Solid 4-ben. A csomag 516Mb-ot nyom, és a játék automatikusan letölti, ha csatlakozunk a PlayStation Networkre. A bekerült trófeák teljes listája megtekinthető itt.


F1 2012 - a bajnokok módja

A Codemasters bejelentette a Champions mode-ot a készülő F1 2012-höz, s elég érdekes hangzik a dolog. Arról van szó, hogy a jelenlegi mezőnyben versenyző hat világbajnok mindegyikéhez kapcsolódni fog egy-egy küldetés, melyeket sorban teljesítenünk kell majd, hogy megkapjuk a következőt. A sort Kimi Räikkönen nyitja, majd jön Lewis Hamilton, Jenson Button, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, és végül Michael Schumacher. Kimi esetében a feladat például a következő lesz: éppen Spa Francorchamps-ban játszódik a verseny, te pedig a finn pilóta csapattársát alakítod. A bokszutcában vagy, felraknak friss abroncsokat az autódra, míg a mezőny többi része használt gumikon marad. Három kör van hátra a versenyből, a cél pedig, hogy átverekedd magad a mezőnyön, és megelőzd a világbajnokot.
 



Készülhet a Source Engine 2?

Természetesen semmi hivatalosat nem jelentett be a Valve, pusztán arról van szó, hogy a Valvetime.net oldal felfedezett egy kódsort az új filmkészítő alkalmazásban, melyből egyértelműen arra lehet következtetni, hogy készülhet a Source Engine 2. Ez pedig megmagyarázná, miért késik annyit a Half-Life 3, illetve miért nem kapunk semmilyen nagyobb bejelentést a Valve irányából: valószínűleg már a következő generációra készül a cég.


Erőszakos játékok ellen szólal fel az ausztrál rendőr

A játékvilág különösen gazdag olyan emberekben, akik félinformációkból táplálkozva, a témára korlátozott rálátással szólalnak fel az általuk jónak vélt ügy érdekében. Most éppen az ausztráliai New South Wales egyik rendőrtisztje, Andrew Scipione tette ezt, amikor elmondta, az Ausztráliában gyarapodó késes támadások sorozata minden bizonnyal a videojátékoknak tudható be. A rendőr úgy véli, mindenképpen hatással van a fiatalokra az, hogy egy olyan korban nőnek fel, olyan játékokkal játszva, ahol a "vérengzés már majdnem dicsérendő dolog, és ahol a virtuális bűnözésben élhetsz napi több órát, ahogy sok felnövekvő teszi."

"Megjutalmaznak azért, hogy embereket ölsz, nőket erőszakolsz meg, prostituáltaktól lopsz, autókkal karambolozol." - tette hozzá Scipione, majd ugyan elismerte, hogy ez a legtöbb emberre nem lesz hatással, de néhányra biztosan igen, és ez már elég a bajhoz. Ezek az emberek ugyanis bármikor felkaphatnak egy kést, "és majdnem a játékban látott életet élhetik le a modern Ausztrália utcáin. Ez aggasztó." (sic) 


10 év múlta teljesen realisztikus lesz a grafika

Legalábbis így véli az Industrial Light & Magictől Kim Liberi, aki a Star Wars 1313-on dolgozik. A játék természetesen komolyan támaszkodik a filmes elemekre, és a motion capture-re, azonban nyilvánvalóan még nem fotorealisztikus - Kim azonban úgy véli, már körülbelül azon a szinten van, mint a 7-8 évvel ezelőtti renderelt animációs filmek. A szakember elmondta, szerinte még 10 év fog kelleni ahhoz, hogy a játékok grafikája gyakorlatilag megkülönböztethetetlen legyen a valóságtól. Az alant látható interjúban többek között erről is beszél, közben pedig láthatunk néhány apró csipetkét a játékmenetből is.
 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. myckie2
2012.08.06. 22:22
Szerintem 10 éven belül még nem lesz játékokban alkalmazható valósághű grafika. Lehet, hogy az élethű grafikát talán 20 éven belül majd tudjuk Real-time-ban futtatni, de ahhoz (hogy jó játék legyen) nagyon komoly fizikát kellene társítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Skorbut
2012.08.07. 00:46
Kim Liberi nagy gyökér szerencsés pozícióban, hogyha ilyen sületlenségeket beszél. Egy fotorealisztikus fémfolyosót valóban realtime-ban futtathatnánk, akár ma vagy holnap, mégsem lenne benne semmi fizika, játékmenet, vagy tényleges látvány. Izomszimuláció, fizika, fotonok "vexel cone" alapú technológiák helyett... Az még valóban 20 év MINIMUM, és akkor is ki a fene fog MÉG 10 év fejlesztési időt hozzárakni? Hcsak nem mindent beszkennelgetnek majd, embert, objektumot, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. noPublicFG
2012.08.07. 01:06
A grafika a konzolok miatt olyan amilyen... ezen nincs mit filózni. Ha elég erősek lesznek a konzolok, h. realisztikus grafikát generáljanak, akkor elég erősek lesznek a játékok is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim noPub...
2012.08.07. 02:58
http://www.luxrender.net/forum/gallery2.php

Egy ilyen állókép renderelése 955 BE 3,82 GHz-en több mint fél óra.

Lehet mi nem ugyanazt értjük fotorealizmus alatt, de ilyen minőségű képek valós idejű rendereléséhez elég számításkapacitást 10 év múlva sem fogsz elérni konzollal, pontosan az általad említett ok miatt. Egyszerűen nem jönnek ki olyan sűrűn újabb konzolok, hogy ennek tíz éven belül piaca legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Flegeton
2012.08.07. 05:00
hmm talán. De szerintem nem a technikai okok miatt nem lesz teljesen valóságos egy játék. Hanem mert egyszerűen nem úgy üt. Pl vannak a filmek, megvilágítás, smink stb, hogy élvezze az ebmber. Ilyen dolgokat amik hatásosak, mindig be kell vetni. Az ilyen tökéletes fény, tökéletesen megtervezett környezet miatt nem lesz teljesen valóságos. A környezeti behatásokról nem is beszélve, meg a 2Ds monitort, vászont nézve se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. hakosh2
2012.08.07. 06:36
Szerintem nem úgy értette, 10 év múlva olyan grafikája lesz a játékoknak, hanem 10 év múlva képes lesz rá az aktuális high-end hardver.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. TheRealTsL
2012.08.07. 08:17
Nem támogatom a "brutális" játékok ellen tiltakozókat, de azért a fotorealizmussal kapcsolatban most eszembe jutott egy dolog... Jelenleg minden normális ember meg tudja különböztetni a játékot a valóságtól. (Aki nem, az már eleve beteg volt és a játékra fogni a tetteit, az elég komoly hozzá nem értésre utal)
No de mi lesz akkor, ha esetleg tényleg ott tart majd a technika, hogy nem mondod meg a szereplőről, hogy igazi, vagy cgi?
Mikor nem az lesz a sebzés/sebződés effekt, mint a retardált CoD féle játékokban, hogy felkennek egy piros layert a monitorra, hanem körbeforgatod a kamerát, lenézel a kezeidre és könyékig véres vagy.... Ilyen formában ezerszer több veszélyt hordoz magában, mint mikor most az 5 pixel megöli a másik 5 pixelt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!