iPon Hírek

Aprók nagyban - 08.23.

Dátum | 2012. 08. 23.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Taktikusabb lesz az új XCOM, mint klasszikus elődje

Jake Solomon, a játék vezető producere elmondta, nem akarja felbosszantani a rajongókat, de szerinte az új XCOM: Enemy Unknown taktikusabb lesz, mint elődje. Persze Solomon nem tagadja, a maga nemében akkor az is kiemelkedően taktikus játéknak számított, de az újban erre még ráhúztak egy réteget: jön az új fedezékrendszer, bónuszok járnak a magasságok kihasználásáért, vannak perkek és passzív perkek - többek között. Ezen kívül megpróbálták elérni, hogy az új XCOM egyenlő esélyeket adjon a játékosnak és a mesterséges intelligenciának, hiszen ez régen nem volt így, a klasszikus Enemy Unknownban ugyanis az ellenfelek sokkal messzebb láttak el, mint a játékos. Solomon szerint ez egyfelől folyamatos feszültségben tartotta a játékost, hiszen bárhova lépett, megvolt rá az esély, hogy valaki a semmiből ledurrantja, másrészt viszont ez nem volt túl fair. Az ehhez hasonló dolgokat szeretnék megoldani az új részben, azt azonban Solomon is elismeri, hogy a fejlesztők között sokszor felmerül, hogy vajon képesek lesznek-e megtartani ugyanazt a feszültséget, amit az eredeti rész nyújtott.


Elérhető a Sleeping Dogs PC-s demója

A Square Enix bejelentette, hogy Steamről elérhető a Sleeping Dogs PC-s demója. Még egy új előzetessel is készült a kiadó, hogy megpróbáljon rávenni minket annak kipróbálására - persze nem kell túl sokat győzködni senkit, a játék ugyanis világszerte remek értékeléseket kapott.



Felügyelet nélkül remekül halad a Wasteland 2 fejlesztése

Brian Fargo, az InXile Entertainment vezetője nyilatkozott kicsit arról, hogy áll most a Wasteland 2 fejlesztése. Elmondása szerint a teljes fejlesztői szabadságnak köszönhetően remekül pörögnek a dolgok, és a fejlesztés eddigi 100 napja alatt annyi mindent készítettek el, ami egy kiadó folyamatos felügyelete mellett lehetetlen lett volna. Megírtak többszáz oldalnyi design dokumentációt, már bekerült az első zene, készen áll a felhasználói felület első változata, sőt, már az első screenshotokat is elkészítették. Persze azért meg kell hagyni, van is miből pörögni: a Wasteland  2 hárommillió dollárt gyűjtött össze a Kickstarteren, messze többet, mint amit az InXile célként kitűzött.


Unity 4 - meggyőző techdemo

A héten jelentették be a Unity 4 létezését, mely a méltán népszerű engine és fejlesztői platform következő változata. Olyan fontos előrelépéseket hoz, mind a DirectX 11-támogatás, vagy az árnyékok használatának lehetősége a mobilos játékokban. A bétát már elő is lehet rendelni a Unity oldalán. Addig is, itt az első előzetes, amiben emberünknek eléggé rossz napja van:



Elpusztítaná a Final Fantasy XIV készletet a Square Enix?

A NeoGAF-on jelentkezett egy elmondása szerint videojátékos szaküzletben dolgozó úriember, aki szerint a Square Enix arra kéri az üzleteket, jutassák vissza a Final Fantasy XIV példányokat, melyekért cserébe darabonként 16 dollár kompenzációt ajánlott fel a kiadó. Egyelőre hivatalos megerősítés nem érkezett, de nem elképzelhetetlen, hogy a teljesen újraépített Final Fantasy XIV: A Realm Reborn megjelenése előtt hasonló akciót tervezne a Square Enix.


A Kickstarter segítségével folytatódik a Broken Sword

A legendás Broken Sword-sorozat új részét jelentette be ma a Revolution Software. A Broken Sword : The Serpent's Curse a Kickstarter segítségével jöhet létre, ahol 400 ezer dollárt kérnek a fejlesztők a megvalósításra. A cikk írásának pillanatában még 29 nap van hátra erre, ám máris 70 ezer dollárt dobtak össze a rajongók. A fejlesztők már fél éve dolgoznak a történeten, és elmondásuk szerint a teljes kreatív irányítás megtartása miatt fordultak a közösségi finanszírozás felé. Amennyiben a kampány sikeresen zárul, úgy a játék 2013 első negyedében jelenhet meg PC-re, MAC-re, Androidra és iOS-re.



Szeptemberben jön a PC-s I Am Alive

A Ubisoft bejelentette, hogy szeptember 13-án érkezik a poszt-apokaliptikus I Am Alive PC-re, azon belül is egészen konkrétan Steamre, a Ubishopba, és más digitális piacterekre. A történet természetesen megegyezik a konzolos változattal, így továbbra is egy jóembert alakítunk, aki a feleségét és lányát szeretné megtalálni, akik eltűntek az Esemény után. A PC-s verzió azonban magasabb felbontást és szebb textúrákat kap, valamint bővül két játékmóddal is: ebből az egyik az Easy, ahol korlátlan mennyiségben próbálkozhatunk újra, a másik pedig a Replay, amivel újrajátszhatunk szinteket, hogy megszerezzük az összes gyűjtögetnivalót. 


Dishonored - így ne lássanak meg

A Dishonored nagy hangsúlyt fektet a lopakodásra és a rejtőzködésre, s ezt természetesen komoly játékmechanikákkal támasztja el. Ebből kaphatunk egy kis ízelítőt az alább látható előzetessel:



Remedy: nagy lépés lesz a következő konzolgeneráció

A Remedy már egy ideje dolgozik egy egyelőre bejelentetlen projekten a következő generációs konzolokra, és a cég egyik vezetője, Oskari Hakkinen meg is ragadta az alkalmat arra, hogy szóljon néhány szót ezzel kapcsolatban. "Egy új generációnál mindig fel kell tennünk a kérdést, hogy vajon tényleg annyival jobb lesz-e, mint a jelenlegi?" - egy kérdés, amit rögtön meg is válaszolt: "Biztosíthatok mindenkit, hogy igen. Hatalmas előrelépés lesz." Hakkinen elmondta, szokás szerint egy kis csapattal dolgoznak a next-gen projekten, de azt már most látják, mennyivel több lehetőségük lesz az új gépeken.


A NASA miatt késik a Curiosity

Peter Molyneux új cégének első játéka, a Curiosity lekéste a tegnapi megjelenést, ahogy arról már be is számoltunk a szerdai aprókban. Az ok egészen máig nem volt ismert, most azonban Molyneux tiszta vizet öntött a pohárba, és elmondta, konfliktusba kerültak a NASA-val, és meg kell változtatniuk a játék nevét. A Curiosity ugyanis a pár hete nagy médiafelhajtás közepette elindította marsjáró neve. Új megjelenési dátum továbbra sincs.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. Asagrim
2012.08.23. 21:23
Kedves Molineux vagy hogy a francba írják a neved (szándékosan nem puskázok):
http://thesaurus.com/browse/curiosity?s=t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Skorbut
2012.08.24. 02:52
Gondolom attól féltek, hogy valamelyik gyökér még félreértheti a kockatörés fogalmát, hát nyilván hogy a marsjárót kellene szétvésni távolról...
Azért érdekelne, hány preorder Gyémánt Véső fogyott azóta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. GyaxyBoy
2012.08.24. 09:33
Létrehozok én is már egy csapatot és csinálunk egy játékot, ami talán megnyerő lesz. Aztán meg kiírjuk, hogy kellene ennyi EURO, hogy be tudjuk fejezni. Manapság látom egyre több ilyen "megoldás" lát napvilágot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester
2012.08.24. 18:55
Én inkább fizetek egy ilyen csapatnak, mintsem egy nagy kiadónak.. azok már lesajnálják a kreativitást, és csak a profitra mennek. Itt pedig kreativitás nélkül el sem tudod adni a projectet, azaz még azelőtt megdöglik mielőtt elindulna minden.

Ez az "új X-COM taktikusabb lesz mitn az elődje" elég nagy ferdítés.. már az első infók alapján tudni lehetett hogy egyszerűsítenek... anno keményen ment a matekozás hogy ki milyen messzire tud eljutni és ott még majd ha befordul kinyitja az ajtót félre tud e állni hogy a mögötte jövő a két emberrel odadobatott gránátot be tudja dobni az ajtón... és persze ment a reménykedés hogy nem ment nagyon mellé a gránát.

Az meg hogy az idegenek jobban láttak és szívósabbak voltak teljesen érthető volt, és még úgymond hihető is. Ha már fejlett idegenek (a mutonok meg erősen felturbózottak) akkor már tudjanak többet mint a csóri emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!