iPon Hírek

Aprók nagyban - 09.17.

Dátum | 2012. 09. 17.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A héten jön a LittleBigPlanet Vita

A játék, amire rengeteg PS Vita-tulajdonos várt, a héten végre megérkezik. Ennek örömére a Sony egy launch trailert is szétküldött az interneten.



Cloudban látja a jövőt a Square Enix

Yoichi Wada, a Square Enix elnöke nem először nyilatkozott mostanában a felhőalapú megoldásokról. Legutóbb azt mondta, a játékipar folyamatosan váltogatott a szerveralapú és kliensalapú szolgáltatások között, ám most úgy néz ki, hogy a felhő lesz az igazi, és maradandó trend. Wada úgy gondolja, hogy habár most még a CPU és a GPU a kliensgépekben van, minden esély megvan rá, hogy 5 éven belül már ezekre sem lesz szükség a klienseken (az úriember nyilván nem sok informatikát tanult - a szerk.). Habár arra is lát esélyt, hogy egyelőre a konzolok erősek maradnak, és mellettük párhuzamosan erősödnek a szervereken alapuló megoldások, végül úgyis mindenki a felhőbe lyukad majd ki. Szerinte ez környezettudatossági szempontokból is jó lenne: ő maga jelenleg két számítógépet, három konzolt, két okostelefont és két tabletet használ, ami szerinte tiszta pazarlás, és sokkal egyszerűbb lenne az élete, ha mindent meg tudna oldani egy készülékről, felhőalapú szolgáltatásokkal.


Hitman: Absolution - talpig fegyverben

Az új Hitman friss előzetesében tüzetesen megvizsgálhatjuk a 47-es ügynök rendelkezésére álló teljes fegyverarzenált, melyek között természetesen akadnak impresszív darabok.



Ingyenes tartalmak és fizetős kiegészítők a Guild Wars 2-höz

Oké, az nem túl nagy meglepetés, hogy az ArenaNet ingyens tartalmakkal és fizetős kiegészítőkkel szeretné hosszú távon életben tartani a Guild Wars 2-t. Colin Johanson game director azonban elmondta, az ingyenes tartalmak még a kiegészítők mellett is érkeznek majd, így nem feltétlenül kell megvenni az expanziókat sem ahhoz, hogy új élményekkel gazdagodhassunk a játékban. Elmondása szerint a csapat célja, hogy több tartalmat biztosítsanak ingyen, mint más MMO-k előfizetési díj fejében. A jövőben egyébként tervezik jelentősen növelni a Black Lion Trading Companytől elérhető dolgokat, de már készül az első teljes kiegészítő is. 


Ostorozza a Wii U-t a The Sun

A neves brit közéleti napilap, a The Sun érdekes módon cikket írt a Nintendo Wii U-ról, mely eléggé negatív hangvételűre sikerült. Konkrétan 5 okot hoznak fel arra, miért nem érdemes megvenni a japánok új konzolját, melyek között szerepel az, hogy egy éven belül elavult lesz a következő generációs Xbox és PlayStation megjelenésével, valamint, hogy a PS Vita gyakorlatilag a Wii U kontrollerének egy sokkal jobb változata. A lap ezen kívül úgy véli, a konzol jelentősen túlárazott.


Launch traileren a Borderlands 2 

Hivatalosan péntektől lehet megvásárolni Európában a Gearbox legújabb reménységét, mely annyi felvezetés és marketing után úgy tűnik, hogy tartalmával is kivívja majd az elismerést - az első külföldi kritikák legalábbis erősen bíztatóak. A mi tesztünk is hamarosan befut ;)



Skyrim-szerűen képzeli el a jövő Unreal-játékát CliffyB

Cliff Bleszinskit, az Epic design directorát ismét megkérdezték azzal kapcsolatban, amiről egyszer már a Fortnite bejelentésekor beszélt: hogyan képzelne el egy Unreal-rebootot? Az úriember nem habozott bevallani, hogy hatalmas Bethesda-rajongó lett, és a Skyrim teljesen elvarázsolta, így gyakran elképzeli, hogy valami ilyesmi formában kellene feltámasztani az Unrealt is: nagy, felfedezhető világgal, lövöldözéssel, és azokkal a csodálatos dolgokkal, amik megvoltak az első részben - kastélyok, barlangok, lezuhant repülőgépek. Utóbbiak rögtön lehetnének dungeonök is Bleszinski szerint, ahol intenzívebb harcok lennének, míg a kültéri világ egy kicsit lazább lehetne. Ha már úgyis elkapták egy interjúra, gyorsan rákérdeztek az Unreal Tournamentre is. Ezzel kapcsolatban Bleszinksi elmondta, nehéz a helyzet, mert általában egy ilyen shooter folytatásánál a rajongók egy része nem akar változásokat, egy másik része pedig annyira ideologizálta a régi kedvenc részét, hogy úgysem lehet neki megfelelő anyagot készíteni - szerinte ez történt a Counter-Strike: Source, a Quake, az Unreal Tournament 2003, de még a Halo 2 esetében is.


Egykor MMO-t akart készíteni a Valve

Érdekes dolgot fedett fel a Valve-vel kapcsolatban a Team Fortress 2 vezető designere, Robin Walker. Elmondása szerint amikor a játékot készítették, úgy tűnt, hogy az MMO-k lesznek a játékpiac jövőjének meghatározó szereplői, és hogy akár a Valve létezése is veszélybe kerülhet, ha nem készítenek egyet. Később ugyanezt érezték a mikrotranzakciós fizetési metódussal kapcsolatban is - úgy gondolták, a cég jövőjét kockáztatják azzal, ha nem szereznek ebben belsős tapasztalatokat, és analizálható adatokat. Így végül köztes megoldást választottak: a Team Fortress 2-t látták el tranzakciós rendszerrel, és Walker szerint ez volt az egyik leghasznosabb dolog, ami a Valve-vel csak történhetett - a készítők még ma is megijednek a gondolattól, mihez kezdenének ezek nélkül a tapasztalatok nélkül a jövőben.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Szefmester
2012.09.18. 03:47
"végül úgyis mindenki a felhőbe lyukad majd ki. Szerinte ez környezettudatossági szempontokból is jó lenne: ő maga jelenleg két számítógépet, három konzolt, két okostelefont és két tabletet használ, ami szerinte tiszta pazarlás, és sokkal egyszerűbb lenne az élete, ha mindent meg tudna oldani egy készülékről, felhőalapú szolgáltatásokkal."

És pár év múlva lehetetlenné tenné a retrózást, mert amikor lelőnek majd egy játékot és kiszedik a felhőből, akkor azok a játékosok akik fizettek érte ott fognak pislogni a "kidobott" pénzükkel, mert nem fognak tudni játszani azzal amiért fizettek. Azt meg naivitás lenne gondolni hogy a végtelelnségig fognak ott hagyni minden játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. TheRealTsL
2012.09.18. 08:09
Ez akkor különösen jó, mikor egy csatorna/víz/gáz/telefon/akármi szereléskor/átépítéskor/telepítéskor elvágnak egy fontos vezetéket... mert ugye ez gyakorlatilag mindennapos kis országunkban.
Az elképzelés érthető, csak nem ideális világban élünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Lacroix
2012.09.18. 08:32
CliffyB-nek sokat kellene dolgoznia az új Unreal-on, ha komolyan veszi, amit mond. Meg persze erre az 5letre kifejezetten nyitott vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!