iPon Hírek

Aprók nagyban - 09.11.

Dátum | 2012. 09. 11.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Final Fantasy VII a LittleBigPlanet 2-ben

Jamie Colliver láthatóan nagyon ráér, életének utóbbi 6 hónapját ugyanis azzal töltötte, hogy a Final Fantasy VII történetét megalkotta a LittleBigPlanet 2-ben. A végeredmény egészen döbbenetes, és 20 darab pályán nyúlik végig. Alant látható egy kis ízelítő, a többi pedig megtalálható Colliver YouTube-csatornáján.

 



Növelik a fájdalomküszöböt az erőszakos játékok

Brit tudósok érdekes kutatást végeztek a Keele University-n. Arra kértek negyven jelentkezőt, hogy játszanak 10 percig egy erőszakos játékkal (nem tudni, melyikkel), majd 10 percig egy nem erőszakos játékkal. Mindkét menet után hideg vízbe kellett tenniük a kezüket, és kiderült, hogy az erőszakos játék után 65%-kal tovább bírták ezt a műveletet, mint a nem erőszakos anyag után. Az egyetem egyébként nagyon benne van az ilyen jellegű kutatásokban: korábban azt bizonyították be, hogy a káromkodás is hasonló módon növeli a fájdalomküszöböt. Dr. Richard Stephens szerint mind az erőszakos játék, mind pedig a káromkodás agressziót, és emelkedett fájdalomtűrést vált ki azáltal, hogy beindítja a szervezet "harci" reakcióit. 


PS3-as AR-szemüveget mutat be a Sony

Szinte a semmiből került elő a hatalmas hír, mely szerint a Sony a TGS 2012-n már bemutatja, és hamarosan piacra is dobja a PlayStation 3-hoz készült AR-szemüvegét. Először egy, vélhetően a TGS-re szánt előzetes került fel a netre, nyilvánvalóan túl korán, majd kikerültek részletek a hivatalos bejelentésből is, melyek a Google fordító segítségével gyorsan utat találtak az angol nyelvű híroldalakra. Ezek szerint a fejre csatolható szemüveg tényleg a TGS-en fog bemutatkozni, és új, kifejezetten erre fejlesztett játékok érkeznek majd hozzá PS3-ra. Ráadásul, ha hinni lehet a fordításnak, október 13-án már piacra is dobják a kütyüt. Az előzetes lentebb látható, nagyfelbontású képek pedig erre.

 




Virtuális valósággal készül a Microsoft is

Nem csak a Sony jár azonban új utakon, hanem a Microsoft is. Legalábbis elvileg, egyelőre ugyanis csak arról van szó, hogy levédették a technikát, mely az Xbox 720-hoz készülhet. Egyelőre túl sok információt nem tudni róla, de lényegében arról van szó, hogy - valószínűleg a korábban már pletykált Kinect 3D-s szemüveggel használva - a játék a szobánk, vagy nappalink különböző részeire "vetíthetné" a játék bizonyos területeit,  ezzel kiegészítve a fő képernyőn (a tévén) látható játékmenetet. A szabadalom szerint az Xbox 720-at ráköthetjük majd egy újfajta kamerás rendszerre (vélhetően a Kinect új verziójára), mely teljesen pontosan érzékeli majd a mélységet és a különböző mozgásokat, így a játékok teljesen irányíthatóvá válnak klasszikus kontroller nélkül. Van egy képünk is a műveletről, melyen éppen egy FPS látható:





Dishonored - itt a második fejlesztői napló

Az Arkane Studios ezúttal azt mutatja meg nekünk, hogyan fog berántani minket a Dishonored világa, valamint betekintést nyerhetünk az ehhez szükséges kreatív folyamatokba és munkába. 

 



Teljesen szabad a BioWare

Legalábbis ezt állítja Frank Gibeau, a mostanában feltűnően sokat beszélő EA Labels vezető. Elmondása szerint az Electronic Arts nagyon megbízik a Mass Effect 3 vezető fejlesztőjében, Casey Hudsonban, így ha egy nap odaállna a kiadó elé, és azt mondaná, hogy új Mass Effectet szeretne csinálni, akkor ők minden létező anyagi támogatást megadnának ehhez. Sőt, akkor is, ha valami egészen más játékot szeretne alkotni: "Ő egy hihetetlenül tehetséges srác, és teljesen élvezi a támogatásunkat. A közönség pedig szereti őt. Szóval, így működik a dolog." - mondta Gibeau, majd hozzátette, nem szóltak bele a Mass Effect 3 sok vizet felkavart befejezésébe sem. Úgy vélik, Hudson egy művész, a csapata pedig ezt a befejezést szerette volna megvalósítani.

Gibeau elmondta, a BioWare-nek saját kreatív kultúrája van, melybe nem avatkoznak bele. Azonban nem csak ez a stúdió ilyen szerencsés: ehhez hasonló módon működik a DICE, a PopCap és az átszervezett Maxis is, akik ugyan jelentenek az EA Labelsnek, és Gibeau is ad visszajelzéseket, alapvetően azonban azt csinálnak, amit akarnak.


Növekedik a PS Plus-tagok felhős tárhelye

A holnapi 4.25-ös PlayStation firmware frissítéssel a PlayStation Plus-előfizetők felhős tárhelye 150MB-ról 1GB-ra növekszik, jelentette be a Sony. Ezen kívül a tagok egy héttel hamarabb hozzáférhetnek a Jet Set Radio-hoz, és spórolhatnak 10%-ot a 7,99 eurós árból.


Akcióban az Akaniero: Demon Hunter

A Spicy Horse mindig is különösen értelmezte a meséket, s nincs ez másképp a Piroska és a farkas esetében sem, melynek alapján egy ingyenesen játszható akció-RPG-t alkottak. Az anyag PC-re, tabletekre és webre jelenik meg, és a klasszikus mesét itatja át némi japán folklórral.

 



A második rész nélkül jön a Dragon Ball Z Buduokai Collection

Kissé meglepődtünk a híren, miszerint a Namco Bandai ugyan elkészíti PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra a PS2 népszerű Dragon Ball Z-játékainak HD-ra felhúzott változatát, a kollekcióból azonban kimarad a Budokai második része. A kiadó brand managere szerint jó okuk volt erre, konkrétan az, hogy míg a Budokai első és harmadik része egy szimpla verekedős játék, addig a másodikban olyan extra elemek tűntek fel, melyek kicsit átalakították a játékmenetet. Jason Enos elmondta, habár a rajongók szeretik a változatosságot, inkább azt tartották szem előtt, hogy a Budokai szépen elindította a sorozatot, a Budokai 3 pedig lezárta azt, és így egy teljes, kerek csomagot adhatnak ki.


Xbox 360-ra is szeretnének DayZ-t

A Bohemia Interactive-tól Jan Kunt elmondta, nagyon is érdeklődnek aziránt, hogy készíthessenek Xbox 360-as portot a PC-n népszerű DayZ-ből. Erre pedig főként a Minecraft sikere ösztönzi őket, hiszen alapvetően az is PC-s játék volt, mégis több, mint 4 millióan vásárolták meg XBLA-n. Kunt úgy véli, "hülyék lennének" (sic) nem megpróbálni valami ilyesmit, még annak ellenére is, hogy ők alapvetően PC-s fejlesztők. A konzolokban mindentől függetlenül nagy lehetőséget látnak, hiszen kevésbé kell aggódni a kalózkodás miatt, és sokkal nagyobb a közönség is - Kunt szerint aki soha nem játszik PC-n, egyszerűen vesz egy konzolt, míg a PC-s játékosok viszont igazából örökre PC-s játékosok maradnak.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. Flegeton
2012.09.12. 04:02
"Növelik a fájdalomküszöböt az erőszakos játékok".: megint feltalálni a spanyol viaszt. Több érzelmi kihatásnak van fizikai megjelenési formája is, pl adrenalin és igen ezeknek ilyen hatása van. Mondhatni erre találták ki.
Miért érzem azt, hogy rengeteg barom dolgozik az ilyen kutató intézetekbe.
A következő legyen az hogy a nadrágnak azért van két szára mert az embernek két lába van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Sturmtiger
2012.09.12. 09:03
Flegeton Brit kutatók kutatnak mindent amiről még senki sem mondta meg hogy igen vazze ez így van. Ennek okán naponta publikálnak valami olyan dolgot amit bár mindenki számára egyértelmű, mégsem írta le eddig senki. Amúgy szerintem ez ilyen Mythbusters british edition jelleg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. zsolt200
2012.09.12. 09:33
A szabadalom szerint az Xbox 720-at ráköthetjük majd egy újfajta kamerás rendszerre, mely teljesen pontosan érzékeli majd a mélységet és a különböző mozgásokat, így a játékok teljesen irányíthatóvá válnak klasszikus kontroller nélkül.
Lehet gyűjteni egy nagyobb házra hogy elférjünk játék közben Mert gondolom ez azt jelenti hogy itt már ha elindulunk előre akkor a játékban is és így váltja ki a kontrollert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. OrvAjn69
2012.09.12. 12:26
Dishonored nagyon várós!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szefmester
2012.09.12. 12:56
öhm.. akkor most álljon itt egy új szabadalmi tervezet amiről már évekkel ezelőtt beszélgettem egy haverral.

Szükséges egy motorokkal ellátott 3 tengelyes rögzítő eszköz.. mint az amivel az űrhajósokat képezik ki... ebbe kell rögzíteni a játékost, fején egy VR sisak, kezeiben valamilyen kontroller, lába alatt egy minden irányba elmozdulni képes futófelület.. amolyan hanyattegér lábbal hajtható verziója... valamint egy olyan ruha ami figyeli az izületek elhajlását, vagy kamerarendszer. ez most majdnem mindegy..

A játékos bemászik a rendszerbe, majd beindul a játék ahol is a kalibráció után kiválasztja a megfelelő fajt és kasztot (rpg rendszerhez néztük ezt anno), majd elkezd kalandozni. ha ügyes akrobatikus tolvajt választ akkor a motork rásegítenek a kalibrációhoz képest beállított mozgásra.. pl szaltónál vagy vetődésnél.. ha tohonya barbárt játszunk akkor fékeznek... Szóval ha egy talajtornász srác játszik akinek az öccse meg egy tohonya elhízott lúzer azok is meg tudják csinálni a mozdulatokat, mert az egyik féket kap a másik rásegítést. Így komolyabb lenne az átélés. A játékos mozog, bár kell a rendszernek tér, de legalább nem repülnek el eszközök amik tönkretehetnek ezt azt...

Tuti drága lenne egy ilyen rendszer.. meg nem éppen otthoni multi barát.. és inkább kell neki egy saját szoba, de a rendszer miatt a padlás, és a pince is ugyanolyan jó mint a nappali.. csak a játékos kényelmesen érezze magát.

megérné szabadalmaztatni? pénzem nincs sok rá.. de mivel itt most leírtam elég részletesen talán elfogadható lenne

sztetek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zsolt200
2012.09.12. 16:27
Tedd azt és ha valaki kihozza késöbb akkor pereld be, aztán lesz egy csomó pénzed Egyébként egyszerűbb lenne olyat használni amit a discovery sciencen használtak egy kosárlabdázó mozgásrögzítéséhez. (Annak az izének a kicsinyített változata amit a filmek/játékok használnak mozgásanimációhoz, vagy mihez )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. asdsa
2012.09.12. 16:40
@Széfmester
Biztosan csináltak már hasonlót, de az ilyenek legfeljebb csak a játéktermekig jutottak el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. asdsa
2012.09.12. 16:41
Brit tudósok!!!!!!44négy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Szefmester
2012.09.12. 17:20
asdsa: Még nem hallottam ilyesmiről... de egy összetett RPG-t amúgy sem lehetne a játéktermekbe jutattani. A mérete miatt meg nem éppen japán lakásbarát. De pl a hadseregnek kiképzőeszköznek teljesen megfelelő lenne..

ha valaki segítene megcsinálni a tervezetet és benyújtani ide-oda, akkor sztem meg tudunk egyezni a "nyereségben" Az ángliusom ilyen szintre karcsú..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Marvus Szefm...
2012.09.12. 20:46
Szefmester: ilyesmikre gondoltál?
http://www.youtube.com/watch?v=eg8Bh5iI2WY
http://www.youtube.com/watch?v=NmpOQZgHUMo

A másodikat csak related-ben találtam, de az első alapján katonai szimulátorként létezik már ilyesmi, bár arról nem találtam videót

Egyébként ha olyan kompakt módon megoldható, hogy egy lakásba elférjen, és olyan költséghatékonyan, hogy sorozatgyártásba kerülhessen, akkor szerintem van létjogosultsága, hiszen mindkét említett példa kevéssé helytakarékos amúgy én körbe-érzékelőzésre meg egy trambulin-szerű keretre feszített végtelenített anyagra szavaznék, ez a kombó talán lakásbarátabban kivitelezhető akár a második videóban látható bogyónál is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester
2012.09.13. 08:42
A gömbös már majdnem olyan, de mégsem...

Nem a végtagjaidnál lennél rögzítve hanem amolyan beülős hámszerűen .. mint egy álló 5 pontos biztonsági öv. A talp alá menne a hanyattegér futófelület, wii fit szerű nyomásérzékelőkkel megtoldva. A belső gyűrűben pár kamera figyelné a mozgásod és testtartásod ( a kinect szerű ingame látványhoz), fejeden a sisak, füleden a füles, a gyűrűk tengelyeinél motor ami amolyan Force feedback rendszer.. ha jó vagy fékez, ha béna rásegít. a kezedben/kezeden két kesztyűre varrt kontroller (nehogy elrepüljön, és persze vezeték nélküliek ), Opcionális kiegészítőként pedig levegős vagy gyengeáramos ruha, a találatok érzékeltetése végett. (há\' nehogymá\' pistike fel se vegye amikor lábon lövik a karakterét)

A kompaktság megoldható, ha a 3 gyűrűt egy síkba (alaphelyzetbe) állítod, bár az átmérőjük neccessé teszi a tárolhatóságot, kivéve ha szétszedhetőek, de akkor meg nem két perc a játék beindítása. A stabil talprész megint egy ilyen dolog.. meg az átmérő is. Egy átlagos panellakásba nagyon éppenhogy férne csak el, és a kiszállítás is (egybekarikák esetén) teherautós kivitelű.

Hát igen.. nem éppen az a fajta eszköz amiből Pistike tart egyet otthon és este átugrik Petikéhez vele játszani, vagy esetleg egy családi multit tol 3-4 ember. De érzésemre ez elég közel hozná a virtuális valóságot a jelenhez. Amíg nincs holoszoba, addig tippemre ez lehetne az alternatíva.

Az tuti hogy aki ebben akarna kockulni az egy idő után igencsak atletikussá válna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!