iPon Hírek

Aprók nagyban - 10.03.

Dátum | 2012. 10. 03.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Rob Pardo szerint kihalnak a single player játékok

A Blizzard játékdesignért felelős alelnöke, Rob Pardo úgy véli, a tisztán single player játékok mára már egy "veszélyeztetett fajhoz" tartoznak. A problémát abban látja, hogy ezek egyre kevésbé térülnek meg, a bérelhető játékok, a használt játékok eladása és a kalózkodás miatt. Úgy véli a nagyobb kiadók nem hajlandók többé sok-sok milliót beletenni egy ilyen anyagba, ugyanis egyre kevesebb az esély arra, hogy viszontlátják a pénzüket. A nagy trend Pardo szerint éppen ezért az online és a közösségi élmény, még az olyan anyagoknál is, ahol a játékmenet alapvetően single playerre épül. Ez azonban még csak a kezdet: Pardo úgy véli, hamarosan mind technológiai, mind üzleti, mind pedig kreativitás szempontjából teljesen forradalmi játékok érkeznek majd, melyek olyan stílusokat teremtenek, amikre korábban nem is gondoltunk.


Assassin's Creed III - George Washington elnyomó király lesz a DLC-ben

A Ubisoft bejelentette, hogy szezonbérlet is elérhető lesz az Assassin's Creed III-hoz, ami 5 DLC letöltésére ad majd lehetőséget. Ennél is fontosabb azonban, hogy beszéltek az első tartalmi csomagról, mely játszik kicsit a történelmi tényekkel, és egy alternatív valóságot tár elénk. A The Tyranny of King Washington egy single playerre fókuszáló, epizodikus történet lesz, mely három DLC-n keresztül bontakozik majd ki. 1783-ban, a forradalom lezárásánál járunk, amikor azonban váratlan események történnek: George Washington mindenképp biztosítani akarja a kolóniák sorsát, így hagyja, hogy elméjét elborítsa a végtelen erő lehetősége. Ezzel egy új király születik, aki elnyomásban tartja a népet, Connor célja pedig egyértelműen az, hogy leszámoljon egykori barátjával. A DLC-k ezen kívül tartalmazni fognak többjátékos pályákat, és más, egyjátékos küldetéseket is. A három csomag a megjelenést követő fél évben válik elérhetővé, a Season Pass pedig mától megvehető PS Store-on, október 31-től Xbox 360-on, november 22-től pedig PC-n.


Brutális Command & Conquer kollekció érkezett

Command & Conquer: The Ultimate Collection néven jelent meg a mai napon az eddigi legnagyobb, gyakorlatilag minden C&C-játékot magába foglaló gyűjtemény. Az ár is igen kedvező, mindössze 24,99 euróért juthatunk hozzá a pakkhoz, mely a játékokon kívül tartalmat még egy soundtrack-válogatást, egy festményt, valamint korai bétahozzáférést a jövőre érkező Generels 2-höz.

A játékok: 

Illetve kaptunk egy előzetest is:

 

 


John Romero indie stúdiója a Kickstarteren

A legendás John Romero és Tom Hall által alapított indie stúdió a Kickstarre ment, hogy pénzt szerezzen projektjéhez, mely egy klasszikus szerepjáték. Érdekes módon a kiírás szerint Romero maga nem, felesége, Brenda Brathwaite azonban részt vesz a fejlesztésben. A hölgy korábban a Wizardy-sorozaton és több, Dungeons & Dragons-alapú szerepjátékon dolgozott. Azonban igazából Tom Hall vezeti a csapatot, akit egykori id Software-akalmazottként, és az Ion Storm alapítójaként talán már be sem kell mutatni. Ezzel az Obsidian-féle, hasonlóan klasszikus RPG mellett egy másik, igazi veteránokból álló csapat is a hardcore szerepjátékok feltámasztásán ügyködik. Az ígéretek azonban egyelőre kissé általánosak: a Kickstarter-oldal szerint 4 fős partyra számíthatunk, XP-szerzéssel és karakterfejlődéssel, felvehető NPC-kkel, sok dungeonnel, questtel és egyre inkább kitárulkozó világgal. Persze azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy igazi, körökre osztott harcrendszer terveznek a készítők. Érdekes továbbá, hogy habár Tom Hallék alsó hangon 1 millió dollárt szeretnének összekalapozni, 1,9 millió esetén rögtön egy folytatást is készítenek, így aki pénzt tett a játékba, az egy füst alatt két részt kap érte.


Ismét fejlesztői naplón a ZombiU

400 évvel ezelőtt John Dee megjövendölte, hogy eljön az apokalipszis. Igaza volt, és úgy tűnik, hogy az emberiség nem volt felkészülve. Zombik árasztják el a lángokban álló London utcáit, itt a vég. A ZombiU nem lesz éppen vidám, erről hallhatunk az új fejlesztői naplóban.



Fogyatékkal élőknek készült játékterem

Habár korábban már próbálkoztak hasonlóval, az AbleGamers Foundation csak most jutott el odáig, hogy egy végleges játéktermet hozzon létre a fogyatékkal élők számára. A Washingtonban található létesítménybe az alapítvány minden korosztályból, és bármilyen tapasztalattal rendelkező játékost vár, és alapítók pedig úgy gondolják, hogy a játékterem nem csak hatalmas közösségi szórakozási lehetőség, de a tanulásban, érvelésben, és az élet más részein is segíthet.


Idén is lesz Make Something Unreal

Az Epic bejáratott játékkészítő versenye, a Make Something Unreal idén is visszatér. A bátor jelentkezőknek ezúttal a "Mendelian inheritance: genetics and genomics" témában kell valamit készíteniük az Unreal Engine használatával, a beérkezett pályaművek közül pedig az Epic választja majd ki a négy legjobbat. Ezek készítőinek aztán élőben kell bemutatniuk portékájukat a Gadget Show-n zsűrinek, majd még aznap a közönségnek is. A győztes egy Unreal Engine 4 licenccel lesz gazadagabb, és online publikálhatja majd játékát. 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. hidegkutil...
2012.10.04. 00:46
Inkább az figyelhető meg, hogy a fiatalabb generációt nem köti le a Single Player
mód.

Az esetek többségében valami FPS-t tolnak és nyilvánvalóan a multiplayer tartalmak vonzák őket, mivel nagy szerepet játszik az életükben a Social Network hype.

A software gyártók is rájöttek erre és csak elvétve találkozik az ember olyan Single Player módot tartalmazó címmel amit meg is vesz.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. HeverAdam
2012.10.04. 00:59
Most akkor az Assassin's Creed III DLC történeteinél most az a lényeg, hogy lekell vernünk George Washingtont? Mert akkor igazán érdekes egy játék lesz ez
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Skorbut
2012.10.04. 01:55
Hát ez kedves... Eszerint az UE4-ről is lehúznak majd 5 évnyi licenszelési rókabőrt, mielőtt UDK-vá alakulna ez is.
Mindig ez van; csak ne fejlődjünk egyszerre 5%-nál többet, mert még a végén később túl sok munkánkba tellene ilyen mértékben túlszárnyalni magunkat.
Őszintén remélem, hogy ez a sok indie-fejlesztés beteszi a kampót a nagyobb stúdióknak, mert mind nagyon elribancosodott a kiadóik felé manapság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester
2012.10.04. 03:39
Egy Bl$$ardos embertől mi mást várna az ember mint a multis játékok nyomatását? Ők már eredetit sem tudnak alkotni, nem hogy jót, és nem hogy egyszemélyest... Egyszemélyes módnál a rókabőr jobban előjön, és oda kell egy normális történet, valamint egyéb tartalom is. Nem elég egy nagy adag (fél)random generált fegyver meg pálya, és sok sok órányi monoton grindolás.

A Tom Hall féle RPG-re viszont nagyon kíváncsi leszek a későbbiekben. Ennyi infó nekem még kevés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lasagna
2012.10.04. 18:02
Egyszerűen alap, hogy háttérbe szorulnak a tisztán single játékok. Nem csak a pénz miatt hanem, mert jobb élő ellenfelek ellen tolni mint ai ellen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!